Dumitru Cristian
Membru Junior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 54
|
|
Salutare, In luna decembrie am gasit un Oltcit frumos pe tocmai.ro, pe care proprietarul il lauda ca are putini kilometrii, am dat in gluma o fuga sa il vad, am zis ca nu am nimic de pierdut. Ajuns la fata locului, am intalnit un batranel extraordinar de simpatic, care traia o viata frumoasa, dar isi schimbase totusi autoturismul. Mi-a marturisit ca ii este mila sa il dea la programul "Rabla", pentru ca i-a placut foarte mult si i-ar surade sa il stie in continuare pe drumurile patriei. Printre vorbe si povestiri, am incepu sa studiez masinaria, si, intradevar, era o masina deosebita, nu extraordinara, dar deosebite si mai presus de orice, aproape perfect originala, foarte curatica, fara puncte majore de rugina (rugina la partea de jos a usilor, si rugina superficiala pe dedesubt, in partea din spate, dar aici doar de fatada..), neumblat la nici o parte de mecanica, cu doar 34.000 km. Cel mai mare defect al masinii, fusese lovita de fiul sau in partea din fata dreapta, avariand capota, aripa, bara si farul, toate reparate, dar vopsite intr-un mod care lasa de dorit. Mi-a placut foarte mult, asa ca nu am mai stat pe ganduri, am vrut sa o pornesc, am pornit-o, functiona foarte bine, asa ca am batut palma, urmand ca in luna ianuarie sa facem si actele si sa iau masinaria. Pornind cu ea la drum, am inceput usor usor sa-i remarc anumite nereguli: stergatorul nu functiona, desi motorasul se auzea mergand, motorul pierdea ulei, vitezometrul parea sa fie cam satul de viata, iar anumite bucati din evacuare, desi noi, imi dadeau de inteles faptul ca statul indelungat nu le-a facut tocmai bine, puntea spate scartaie de mama mama.... Drumul a fost scurt, distributia era cea originala din 1986, si mi-a fost mai mult decat teama sa parcurg drumul necesar pana la atelier. O data ajunsi, ne-am pus pe treaba ( o sa las pozele sa vorbeasca si continui cu vorbaraia mai tarzior) oltcit_club
La fiecare operatie, am incercat sa curat si sa protejez totul cat mai bine... La demontarea stergatorului pentru inlocuirea tijelor rupte am curatat tot panoul de sub rama parbrizului, spalata si ceruita cu ceara de cavitati, deasemenea am curata si uns motorasul stergatorului, aeroterma. Motorul a fost desfacut in ansamble mari, la chiulase nu am umblat, nu a fost necesar, decat reglajul culbutorilor, in schimb am curatat tot ce s-a putut, am curatat de calamina si depuneri camerele de ardere, si singurele piese inlocuite au fost: o-ringurile de retur ulei din chiulase, garnituri admisie-evacuare, capace culbutori, restul am hotarat sa nu umblu la ele atata timp cat nu curg, oringurile fiind de altfel sigurele care necesita dezasamblarea motorului pentru inlocuire. Am schimbat si discul de ambreiaj, parea sa fie destul de uzat, precum si rulmentul de presiune care era distrus, pe langa clasicele bujii, ulei si filtre, distributie si role, curea de alternator, toba finala si tevile de preincalzitoare ale carburatorului.
Modificat de Dumitru Cristian (acum 10 ani)
_______________________________________ Pasiunea nu are limite
|
|