CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Profil crazylife
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 47 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Probleme electrice Dacia 1310 TLX Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
Am mai multe probleme electrice, pe care incerc usor-usor sa le rezolv, la cazanelul mentionat.
Incep cu stergatoarele; nu merge viteza 1, decat din temporizator, dupa ce folosesc stropitorile.
-am schimbat o maneta cu una ce parea noua, cea veche mai mergea pe viteza 1 dar cu intreruperi, iar stropitorile nu functionau; pe asta merg stropitorile, pornesc stergatoarele pe treapta 1 pentru curatare, dar se opresc aiurea;
-am schimbat temporizatorul, am inteles ca el ar putea fi responsabil de revenirea stergatoarelor in partea de jos; dupa inlocuire, din maneta functioneaza la fel, tot nu revin unde trebuie, singura modificare e ca daca pornesc temporizatorul, pornesc stergatoarele pe treapta 1, insa nu se mai opresc, daca le opresc raman aiurea, si nu mai repornesc din temporizator, trebuie sa folosesc maneta (pe treapta 2) pentru a le aduce la pozitia in care ar trebui sa se opreasca, apoi por porni din nou, din temporizator.
Am sa schimb inca odata maneta, de data asta cu una care stiu ca functiona corect, dar nu prea am incredere ca o sa se rezolve, la cum au decurs reparatiile pana acum.

A doua problema: am montat aprindere electronica Gotronic fara senzor, pentru ca aveam probleme cu pornirea. Porneste mai bine, insa imi face alta figura, oscileaza turometrul, in special cand semnalizez. Semnalizarea functioneaza bine, dar imi afecteaza turometrul. Azi dimineata, la un drum de 3-4km pe faruri, pana la urma a cazut turometrul la pozitia 0, se mai 'zbatea' acolo cand semnalizam 
Pana acasa si-a mai revenit, si am vazut ca face mult mai urat daca sunt si farurile aprinse, oscileaza mai mult decat cu luminile stinse, sau doar cu pozitiile. Drept bonus, am observat ca ies si niste firisoare de fum de la cablurile de langa volan (nu e prima data  ), iar firele pe care le-am depistat ca sunt calde, sunt de la blocul de lumini.
Am schimbat odata blocul de lumini, si cel vechi scosese fum, si pana la urma nu mai putea tine fazele aprinse, se topise ceva prin el.
Normal nu ar fi sa fie alimentate farurile prin relee, iar maneta sa dea doar comanda?
Releele de sub vasul cu lichit pt parbriz, la ce folosesc?

Sper sa ma poata ajuta cineva cu ceva sfaturi, cat am rabdare cu ea, si nu revin la vechea idee, cu focul de tabara 


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 10 ani
   
dacia_gpg
Membru Junior

Din: Iasi
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 64
1.schimba maneta,apoi releul.
2.cu gotronic nu rezolvi problema cu pornirea.mergi pe classic.Bobina sa fie de Sacele si nu Germany.
3.bloc lumini defect, releele de sub vas ar trebui sa-si faca treaba, sunt pentru protectie numai pe faza scurta.


pus acum 10 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
1. O sa schimb maneta, dar care releu? Unde il gasesc?
2. Am schimbat bobine la masina asta de m-am saturat, acum am Master sport (Germany) si se comporta cel mai ok, din cate am avut
3. Nu stiu ce sa zic, totusi am schimbat blocul de lumini odata...


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 10 ani
   
Claudiu_16
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1174
cele ma bune bobine sunt din anii 96-97-98 la dacia mea e din 1990 si mai duce..

pus acum 10 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
..Un pont sigur si TESTAT- am dat unui vecin care schimba platini NOI cu punga, o bobina de trabant.   (de 12v..)

NU a mai avut nicio problema dupa aia..

( ma refer la masina, adica  nu ca ar fi murit el )

Modificat de cyBORG (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
Acum cu 'eu nu am probleme' nu stiu ce sa zic, la pornirea la cald m-am cam impacat cu ideea ca asta e tehnologia, la urma urmei e din anii '60 si asta, chiar daca e fabricata aproape de '90.
Multi imi baga pe gat "a mea nu face asa", dar cati mai circula zi de zi, cu taraboanta?
Eu si cu Octavia injectie multipunct + aprindere electronica, aveam pornirea grea la cald, pe timp de vara, si nu e singurul benzinar pe care l-am vazut sa faca asa.
Am mai citit un topic pe aici, in care explicau diversi posesori de auto clasice alte marci, ca asa se intampla la motoarele cu carburator, iar o oarecare rezolvare este pornirea cu acceleratia apasata, pentru a-si trage mai mult aer. La 1300 mergea, dar la TLX nici asa nu o conving, probabil din cauza ca si motorul este obosit. Ce e cel mai enervant, este ca dupa ce ma chinui cate 15 minute sa o pornesc, in zone foarte frumoase (peco, parcari prin oras unde e multa lume), merge de fiecare data rotund, in mers nu face probleme. Asa ca nu cred ca ar ajuta-o bobine de frantuzoaica, de sacele, sau altceva. Am incercat si filtru sport, alte bujii, alt delco, se simt diferite efecte ale modificarilor, doar pornirea ramane la fel. Si iarna, dupa ce se incinge bine, porneste greu, iar dimineata la -20 pornea la sfert.
As fi mai interesat de celelalte probleme, decat de motor. 


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 10 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
Am schimbat maneta stergatoarelor, acum merge si pe treapta 1 din maneta (abia la a 3-a maneta!!!). Revenirea tot nu functioneaza, temporizatorul (nou) tot treapta 1 o actioneaza, si nu se opresc decat la comanda mea, si niciodata nu revin la locul lor. De data asta maneta este 100% functionala, a fost pe 1300, si functionau stergatoarele perfect cu ea.
Turometrul nu prea mai reflecta realitatea, de cand cu aprinderea electronica, se plimba aiurea si nu urca mai mult de 2000 si ceva de rpm, chiar daca motorul e turat. La relanti pica de multe ori spre 0, desi motorul merge regulat, cred ca sta peste 1000rpm.
Mai trebuie un montaj ceva ca sa-mi mearga normal, cu Gotronic?
Pe ce borna se pune firul turometrului? Eu stiu ca pe -, asa a fost, si asa e si acum 


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 10 ani
   
daniel93
Membru Senior

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1300
Se schimba greu demarorul?
Trebuie demontate galeriile?
Sa ma apuc singur, daca n-am mai facut asta? 


_______________________________________
Dacia 1300
Dacia 1310 TLX
Mobra 50 Super

pus acum 9 ani
   
Claudiu_16
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1174
nu se schimba greu, doar ca trebuie sa ai maini si degete subtiri

pus acum 9 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la