CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: lovely_pink
 | Femeie 25 ani Bucuresti cauta Barbat 25 - 48 ani |
|
yo9hnf
Membru Senior
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 232
|
|
Va salut,
Tocmai ce mi-am cumparat o SKODA 1000 MB din 1967. Masina a fost radiata, are talon vechi (cu doua foi), numere vechi si nu are carte (...la cap). Masina nu a mai circulat de minim 15 ani. Dupa ce am adus-o acasa am constatat ca motorul este calat.
La bord masina are 36KKm ; printre piesele primite de la proprietar sunt si niste cilindrii vechi, sparti. Nu stiu daca este vreo legatura intre aceste doua lucruri..masina in niciun caz nu cred ca are 136KKm la cat de bine arata in interior (perfect !).
Peste 1-2 saptamani o sa revin cu alte poze in care masina va fi spalata.
Sper sa va placa !
|
|
pus acum 10 ani |
|
AdyC
Membru Senior
 Din: Alexandria
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1926
|
|
Masina arata beton. Partea cu motorul calat e cea mai mica problema. 
_______________________________________ Dacia 1100 - 1969 Dacia 1100 - 1971 Dacia 1300 - 1980
|
|
pus acum 10 ani |
|
andrei_dent
Membru Senior
 Din: Suceava
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 441
|
|
Parfum. Sa o stapanesti sănătos. Chiar ca arata beton.
|
|
pus acum 10 ani |
|
cristian crudu
Membru Senior
Din: iasi
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 294
|
|
poate ar merge sa pui in fiecare cilindru cate un pic de ulei si dupa ce lasi sa stea cam 12 ore repeti figura. apoi ii ridici o roata din spate pe cric, o bagi intr-o viteza gen 2 sau 3 si rotesti de roata usurel. dar nu forta daca nu merge. cu cate un bobarnac usor. poate isi da drumul. daca nu-si da drumul nu insista. sper alti colegi sa vina si cu alte idei. e foarte frumosa, felicitari de asa achizitie! spor in toate!
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
|
|
Nu are rost sa se chinuie. Motorul trebuie scos de pe masina, demontat in bucati si schimbat tot ce nu-i in regula, apoi montat la loc. Piese se gasesc, in maxim 4-5 zile o refaci si ai motor pentru inca 100000 km.
Cu aceasi ocazie, poate nu ar strica s-o upgradezi cu un set motor de 120 L sau 130 R, ca asa in configuratia originala este extrem de lenta si puturoasa. Vorbeste cu Manciur si ci ceilalti Skodisti, ca ei stiu exact ce si cum se face.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 10 ani |
|
sk100it
Membru Senior
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Misu de Cluj a scris:
Nu are rost sa se chinuie. Motorul trebuie scos de pe masina, demontat in bucati si schimbat tot ce nu-i in regula, apoi montat la loc. Piese se gasesc, in maxim 4-5 zile o refaci si ai motor pentru inca 100000 km.
Cu aceasi ocazie, poate nu ar strica s-o upgradezi cu un set motor de 120 L sau 130 R, ca asa in configuratia originala este extrem de lenta si puturoasa. Vorbeste cu Manciur si ci ceilalti Skodisti, ca ei stiu exact ce si cum se face. |
Manciur are motorul de 1000 mb,doar axa cu came parca e schimbata,ca fuge de mama focului .Ma mir ca nu a scris nimic Manciur pe aici,inca 
|
|
pus acum 10 ani |
|
sk100it
Membru Senior
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Scuze,uitasem.Daca tocmai ati achizitionat acest model de Skoda,cautati un mecanic sa stie bine acest motor,pentru ca altfel,va fi o caruta puturoasa,cum zice Misu,mare consumatoare de benzina si un veritabil ceainic,in sensul ca o sa fiarba la foc molcom.
Modificat de sk100it (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
liviu59ro
Membru Senior
Din: Baia-Mare
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 364
|
|
Felicitari pentru achizitie, este un MB de toata cinstea si rare, prima serie!
Modificat de liviu59ro (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
wob
Membru Senior
 Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5229
|
|
Felicitari, unchiul meu a avut exact asa cum ai tu acum. 
_______________________________________ Numai dupa invidia altora dai seama de propria valoare. David Duhan.
|
|
pus acum 10 ani |
|
deceneu32
Membru Senior
 Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3585
|
|
Felicitari!Masina arata foarte bine.S-o stapanesti sanatos!! 
|
|
pus acum 10 ani |
|
YoKoMy
Reporter de teren
 Din: Resita
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5289
|
|
Cat imi plac Skodele astea...felicitari, ma bucur ca s-a mai salvat una... 
_______________________________________ Schimb/Cumpar embleme sau scrisuri auto.
|
|
pus acum 10 ani |
|
catalin7070
Membru Senior
 Din: Alba Iulia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1924
|
|
|
pus acum 10 ani |
|
ypyclau
Membru Junior
 Din: agnita -sibiu
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 81
|
|
felicitari pt achizitie si spor la munca
_______________________________________ sb 07 ypy skoda forman 93 sb 09 fww skoda favorit 91 mobra 50 pegas
|
|
pus acum 10 ani |
|
sdandrei
Membru Senior
 Din: Sibiu
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 397
|
|
belea masina. motorul bucati. seturi de mb-s100 se gasesc. planat chiulasa si facut supapele obligatoriu. arbore, cuzineti. costul de reparatie motor de skoda este infim pe langa unul de broasca. radiatorul este foarte foarte important sa fie curat lacrima pe interior. eventual gasit un atelier care sa desfaca capacele si sa le cositoreasca la loc. daca are radiatorul curat, antigel si paleta-ventilator originala, nu o sa fiarba ever ever. merge foarte usor pus motor de 1.2 -1.3, dar parerea mea e sa-l lasi de 1000. low and slow
|
|
pus acum 10 ani |
|
yo9hnf
Membru Senior
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 232
|
|
Va multumesc !!!
Am reusit sa pornesc motorul sambata asta. Inainte de acest lucru i-am dat jos baia de ulei si i-am pus ulei in camera de ardere si usor-usor motorul a inceput sa se invarta. Dupa mai multe invartiri si mult ulei mus am invartit motorul cu electromorul (fara bujii) pana s-a stins becul de la presiune de ulei. Pompa de benzina nu tragea asa ca i-am desfacut carburatorul si i-am umplut camera de nivel constant cu benzina. La aprindere nu s-a umblat absolut deloc. A pornit la prima cheie repejor dar dupa ceva timp a murit. Am mai pornit-o odata...Doamne !!! Dacia mea 1410 nu a pornit niciodata atat de repede...nu "la sfert" ci la 1/10 din sfert
Fum garla....la cat ulei avea de ars...
Din pacate tata nu vrea sa dea jos motorul si sa-l repare complet. El a avut 120L (vreo 3 chiar) si probabil s-a saturat de acest lucru...
Considerand ca motorul merge, acum problema este sitemul hidraulic : frana si ambreiaj. Caseta care tine pistoanele a mai fost inlocuita candva. Caseta actuala este oxidata rau iar pistonasele ruginite. Nu prea stiu cum sa rezolv acest lucru...parca nu ar fi tocmai ok sa ma apuc sa-i pun doua pompe centrale de Dacia 1300...
Nu am venit cu alte poze deoarece nu am spalat masina...am bagat-o in atelier si acolo a ramas.
PS : In afara de Edepres de la Targu Mures, mai stiti pe unde as putea gasi piese pentru SKODA 1000MB ?
Modificat de yo9hnf (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
sk100it
Membru Senior
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Se pot pune separat pompa centrala de ambreiaj si pompa centrala de frana de skoda 100s,cu unele modificari.1000mb-ul are tamburi si pe fata.
Modificat de sk100it (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
sdandrei
Membru Senior
 Din: Sibiu
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 397
|
|
se pot pune pompe de s100, dar trebuie taiat din caroserie....ceea ce nu "mai" recomand. se pot reface pompele ei. exista ateliere de prelucrari mecanice, exista garnituri. daca ii pui pompe de dacie, mai bine nu ne mai zici. iar dacia 1410 probabil nu pornea pentru ca o fi avut carburator de lada, sau platina legata cu sarma. da vorba aia, merge si asa. zic si io
piese: ...si ce mai apar pe tocmai, olx, etc
Modificat de sdandrei (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
yo9hnf
Membru Senior
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 232
|
|
Am pus cutia de aluminiu care adaposteste cei doi cilindrii in gaz (lampant ?!) in speranta ca o sa se curete rugina de pe ea si de pe cilindrii. Dupa ce o sa pot scoate cilindrii o sa caut garnituri...sper sa gasesc.
Pana una-alta...sper sa va placa...
@ sdandrei : Dacia mea 1410 nu avea nici carburator de LADA si nici platina legata cu sarma....
Modificat de yo9hnf (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
membru_de_partid
Membru Senior
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 586
|
|
Foarte frumoasa Radule, bravo! Ai vazut ca ai deblocat motorul cu ulei pana la urma, cum ti-am zis?
Bafta multa! 
_______________________________________ Fiat 850 - 1967 (istorica) Fiat 850 Special - 1968 Lada 1500 - 1980 (istorica)
|
|
pus acum 10 ani |
|
liviustr
Membru Junior
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 81
|
|
foarte tare poza cu factura, la data eliberarii aveam fix trei saptamani de viata. masina asta ar fi trebuit sa ajunga la mine era tare sa am un automobil de fabricat in 67. felicitari pentru achizitie si bafta in restaurarea masinii !
_______________________________________ stranger trabant 601s 1988 Bai, ce tara frumoasa avem! Da pacat ca e locuita!
|
|
pus acum 10 ani |
|
iulian'71
Membru Activ
 Din: Tecuci/Bacau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 112
|
|
Frumoasa Skoditza! Original mi se pare busonul de la rezervorul de benzina ....... dop de damingeana 
_______________________________________ Grabestete incet ca tot acolo ajungi.
|
|
pus acum 10 ani |
|
cristi_lupsa
Membru Senior
 Din: Buzău
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1174
|
|
Foarte buna baza de restaurare. Sa ai bafta de ea!
_______________________________________ "Regina" - Renault 16 1967 "Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare "Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare "Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta... ”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta.... ..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS
|
|
pus acum 10 ani |
|
sk100it
Membru Senior
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Cum ziceam cu ceva timp inainte,trebuie cineva care sa stie foarte bine Skoda.Eu am modelul asta de Skoda de 20 de ani,nu 1000mb,am avut initial 100s si dupa aia 120.Din ce mai tin minte,1000mb-ul are niste chichite,ale ei personale,ca renaultul 16,la care proba de foc este sa-l pui pe roti si sa stea drept.Ca exemplu,pompele de frana si ambreiaj,cablurile de frana de mana si reglajul sabotilor la rotile din fata,sa tina frana egal. 
|
|
pus acum 10 ani |
|
BARO
Membru Activ
 Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 166
|
|
eu as renunta la franele pe tamburi fata. se gasesc destule donatoare de la care sa iei puntea intreaga cu frane pe discuri (skoda 100s,105, 120).toate sunt lafel(directie pe caseta). din cate stiu daca vrei sa modifici franele iti trebuie un pedalier de 100s. pompa de ambreiaj e identica la toate modelele 100s,105,120,130). pompa de frana de 100s o gasesti numai la cehi. incearca pe pragos.cz pentru multe alte piese. acum depinde de ce iti doresti. daca vrei sa o inscri la retromobil va trebuii s-o lasi cum a facut-o cehul pentru ca nu vei obtine atestarea cu modificari. daca o ti pentru tine eu zic ca merita sa faci unele modificari. eu personal la esulica motorul original sta la conservat si ma dau cu un motor de 1.3 imperechiat cu o cutie in 5 trepte. motorul original se urca pe masina la verificare o data la 2 ani! trebuie sa te hotarasti in ce directie mergi si sa-ti faci un plan de prioritati pe etape pentru ce nu vei putea sa faci totul dintr-o data. eu personal daca as avea o astfel de masina as investii in principal in aspectul masinii. bafta si tinene la curent cu ce mai faci pe la masinuta. nu te sfii sa pui intrebari oricat de prostesti ar fi considerate de unii.
_______________________________________ 99% din cunostintele mele nu sunt de acord cu mine ca sunt pasionat de vechituri skoda 100s 76 golf 1 79 skoda 120 89
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
|
|
Acuma eu nu am fost si nici nu sunt un fan inrait Skoda, sincer nu mi-au placut niciodata, dar am avut cateva la reparat la mine in atelier si le-am studiat si este o masina care se poate upgrada cu usurinta, datorita modelelor mai noi inrudite. Skoda 1000 MB este extrem de puturoasa. Un unchi avea una cand eram mic si dupa ce te dadeai jos din Dacia 1300 si te urcai in Skoda de abia mergea, era ca un melc. Partea buna ca nu consuma mult si era mult mai fiabila decat majoritatea masinilor din acea vreme. In traficul actual in mod clar nu va face fata! Dar se pot face multe chestii si cu motorul vechi (alta axa cu came, pistoane mai mari, chiulasa comprimata, esapament modificat, volanta usurata, carburator Jikov dublu corp, plus multe altele)! De asemenea poti pune si o cutie in 5 trepte, ca nimeni nu-si da seama ce cutie ai tu pe masina. Bineinteles ca mai intai trebuie sa studiezi documentatia tehnica de la modelele mai noi (120, 130, 130R, Favorit, Forman), care au motoare inrudite, ca sa vezi de la care ce piese ti-se potrivesc. O poti upgrada cu cel putin 20-25 CP, fara ca cineva sa-si dea seama ca ce piese ai tu in blocul motor cel vechi, si astfel impaci si capra si varza. Vei putea circula mai bine in traficul actual, fara sa te claxoneze toti, si nu vei avea nevoie nici de smecherii cand te duci la ITP si nici cei de la Retromobil nu vor avea nimic de reprosat, atata timp cat in exterior motorul arata original. Bineinteles ca si aspectul masinii s-o lasi cat mai originala, atat la exterior, cat si la interior. Iar in legatura cu puntea fata, din ce am vazut eu la Skodele care au trecut pe la mine in atelier, toata puntea fata este prinsa in cateva suruburi de caroserie si o poti da jos toata puntea foarte repede si schimba cu alta punte, care are frane pe disc. Pe aia veche o pui in naftalina, ca macar nu se uzeaza. Iar la franele cu disc, gasesti piese mai usor si mai ieftin.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 10 ani |
|
manciur
Membru Senior
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 464
|
|
misto MB-ul! carburatorul este 32 sau 23?! scrie fix in dreptul lui cum te uiti din spatele ei.. setul motor de 1000MB este de 1000MB iar cel de 100S este de 100S, bielele fac diferenta!!! adi2cv sint convins ca te poate ajuta, daca ii soliciti ajutorul.. piese din Ungaria.. aici mai gasesti una, alta pragos.cz este o sursa f. buna de piese noi.
success cu ea!
_______________________________________ Life is about passion Thank you for sharing mine
|
|
pus acum 10 ani |
|
yo9hnf
Membru Senior
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 232
|
|
Carburatorul original este...in portbagaj. Pe masina este montat unul cu soc manual pe care scrie 23. Nu stiu de ce fostul proprietar a renuntat la carburatorul original. Nu stiu daca nu i-a placut carburatorul in sine sau doar ideea de soc automat.
Teoretic am facut rost de pompa de frana (@Manciur -> de la Andrei). Urmeaza sa o cumpar si sa vad ce-i mai trebuie. Furtunele de frana sunt tari ca piatra.
pragos.cz sunt extra !!! E incredibila oferta lor. La ei am gasit pompa de frana restaurata complet pe la 500 lei fara transport + pompa veche la schimb.
|
|
pus acum 10 ani |
|
manciur
Membru Senior
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 464
|
|
soc manual se poate monta si pe carburatorul ei (32!)
_______________________________________ Life is about passion Thank you for sharing mine
|
|
pus acum 10 ani |
|
yo9hnf
Membru Senior
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 232
|
|
LA MULTI ANI !!!
La 1000MB este diferenta intre diametrele cilindrilor receptori de pe fata si spate ? Sau sunt la fel, doar ca la seriile mai noi diametrul este de 19mm in loc de 22mm ?
Furtunele de frana de S100/120 pentru spate merg si pe fata la 1000MB ?
Modificat de yo9hnf (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
yo9hnf
Membru Senior
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 232
|
|
Credeti ca este vreo problema daca inlocuiesc toti cilindrii receptori de la frane cu cilindrii de fi22mm ? In principiu ar trebui sa fie fi19mm pe spate si fi22mm pe fata.
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
|
|
yo9hnf a scris:
Credeti ca este vreo problema daca inlocuiesc toti cilindrii receptori de la frane cu cilindrii de fi22mm ? In principiu ar trebui sa fie fi19mm pe spate si fi22mm pe fata. |
Daca are si repartizor de frana, atunci nu e nici o problema.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 10 ani |
|
yo9hnf
Membru Senior
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 232
|
|
Am gresit...decat de fi19mm gasesc. Repartitor nu are.conductele se imbina intre ele prin intermediul a doua T-uri.
|
|
pus acum 10 ani |
|
sdandrei
Membru Senior
 Din: Sibiu
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 397
|
|
furtunele merg de la 120
Modificat de sdandrei (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
manciur
Membru Senior
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 464
|
|
In mod normal iti trebuie 25 fata si 22 spate.. 22 gasesti la felicia pick-up,
_______________________________________ Life is about passion Thank you for sharing mine
|
|
pus acum 10 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
|
|
yo9hnf a scris:
Am gresit...decat de fi19mm gasesc. Repartitor nu are.conductele se imbina intre ele prin intermediul a doua T-uri. |
Eu in locul tau as transplanta instalatia de franare de la 120. Ar fi mai eficient, daca ai avea discuri pe fata. La ITP, sau la RAR oricum habar nu are nimeni cum a fost original. Plus ca nu faci nimic rau, doar o imbunatatesti cu piese mai bune si mai sigure.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 10 ani |
|
yo9hnf
Membru Senior
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 232
|
|
Skoda a primit furtune de frana noi si 4 cilindrii receptori de fi19mm cu care aparent franeaza perfect.
Astept sa se mai incalzeasca putin pentru a-i lua numere rosii pentru a ma putea duce la RAR pentru carte.
|
|
pus acum 10 ani |
|
ronin
Membru Senior
 Din: Sibiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1325
|
|
Daca ai montat acelasi diametru(19)si fata si spate dai de belea.....neavand repartitor toate rotile vor frana egal,adica nediferentiat pe punte.....pune pe fata diametru mai mare(22),astfel fata va frana inaintea spatelui.....
_______________________________________ Ba se poate!
|
|
pus acum 10 ani |
|
BARO
Membru Activ
 Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 166
|
|
ronin a scris:
Daca ai montat acelasi diametru(19)si fata si spate dai de belea.....neavand repartitor toate rotile vor frana egal,adica nediferentiat pe punte.....pune pe fata diametru mai mare(22),astfel fata va frana inaintea spatelui..... |
Ceea ce spui este total gresit! tu vorbesti de masini cu motoare fata ! iti reamintesc ca aceste skodite au motor + cutie pe puntea spate. daca fata ar bloca prima cum spui tu puntea fata neavand greutate pe ea se duce taras pana intra puntea spate. Nici o skoda de la 1000 Mb pana la 130 (adica toate cu motoare spate) nu are repartitor pentru ca nu isi are sensul la masinile astea! Toate franele blocheaza in acelasi timp!
_______________________________________ 99% din cunostintele mele nu sunt de acord cu mine ca sunt pasionat de vechituri skoda 100s 76 golf 1 79 skoda 120 89
|
|
pus acum 10 ani |
|
ronin
Membru Senior
 Din: Sibiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1325
|
|
Imi vine greu sa cred ca S100 si 120 nu au repartitor mai ales ca au frane combinate(discuri cu tamburi),dar nu este imposibil(asta datorita eficientei scazute la franare a discurilor)....in alta ordine de idei,indiferent unde ai motorul pe masina fata franeaza prima,pentru asta se pune repartitor la frane mixte si se diferentiaza forta de actionare pe punte la celelalte(presimt ca nici dacia 1100 nu are repartitor,insa diametrul pisonaselor de fata este mai mare ca al celor din spate,acelasi lucru si la cilindri de frana pentru tamburi).....dar exceptand un eveniment nefericit,proprietarul(yo9hnf) va ajunge singur la concluzia buna atunci cand va constata ca la viteza mare rupe pedala ca sa se poata opri 
_______________________________________ Ba se poate!
|
|
pus acum 10 ani |
|
tavi_dacia1100
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2176
|
|
ronin a scris:
Imi vine greu sa cred ca S100 si 120 nu au repartitor mai ales ca au frane combinate(discuri cu tamburi),dar nu este imposibil(asta datorita eficientei scazute la franare a discurilor)....in alta ordine de idei,indiferent unde ai motorul pe masina fata franeaza prima,pentru asta se pune repartitor la frane mixte si se diferentiaza forta de actionare pe punte la celelalte(presimt ca nici dacia 1100 nu are repartitor,insa diametrul pisonaselor de fata este mai mare ca al celor din spate,acelasi lucru si la cilindri de frana pentru tamburi).....dar exceptand un eveniment nefericit,proprietarul(yo9hnf) va ajunge singur la concluzia buna atunci cand va constata ca la viteza mare rupe pedala ca sa se poata opri  |
Dacia 1100 are repartitor pe puntea spate si intr-adevar pistonasele de pe fata sunt mai mari decat cele de pe spate.
_______________________________________ COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi
|
|
pus acum 10 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
ronin a scris:
Imi vine greu sa cred ca S100 si 120 nu au repartitor mai ales ca au frane combinate(discuri cu tamburi),dar nu este imposibil(asta datorita eficientei scazute la franare a discurilor)....in alta ordine de idei,indiferent unde ai motorul pe masina fata franeaza prima,pentru asta se pune repartitor la frane mixte si se diferentiaza forta de actionare pe punte la celelalte(presimt ca nici dacia 1100 nu are repartitor,insa diametrul pisonaselor de fata este mai mare ca al celor din spate,acelasi lucru si la cilindri de frana pentru tamburi).....dar exceptand un eveniment nefericit,proprietarul(yo9hnf) va ajunge singur la concluzia buna atunci cand va constata ca la viteza mare rupe pedala ca sa se poata opri  |
Sa clarificam 2 lucruri:
- Necesitatea de montaj a repartitorului a aparut datorita faptului ca, la frinare, mai ales una mai dura, la viteze mari, puntea spate se descarca si se blocheaza rotile,putind apare derapajul, fiind necesara de fapt, o forta de frinare variabila functie de incarcare, in primul rind, si functie de gradul de frinare, in al doilea rind. Este adevarat, au existat masini fara repartitoare, cu echilibrarea fortei de frinare fata - spate numai din diferentele de diametre de cilindrii receptori si diametre de saboti, dar aceasta solutie, impreuna cu cea care presupune asa zisele supape inertiale (a se vedea Aro modelele vechi) sau de proportionalitate (Kadet, Cielo, Espero) nu au facut altceva decit sa reduca forta de frinare prea mult, ducind la cresterea spatiului necesar pt oprire, din acest motiv fiind in final abandonate. - Frinele cu discuri sint mult mai eficiente (din toate punctele de vedere) decit cele cu tamburi, inlocuindu-le pe acestea aproape complet, pe zi ce trece, cele cu tamburi raminind numai pe spate, la modelele cu motorizari mici. 
Modificat de Oldman (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
sk100it
Membru Senior
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
ronin a scris:
Imi vine greu sa cred ca S100 si 120 nu au repartitor mai ales ca au frane combinate(discuri cu tamburi),dar nu este imposibil(asta datorita eficientei scazute la franare a discurilor)....in alta ordine de idei,indiferent unde ai motorul pe masina fata franeaza prima,pentru asta se pune repartitor la frane mixte si se diferentiaza forta de actionare pe punte la celelalte(presimt ca nici dacia 1100 nu are repartitor,insa diametrul pisonaselor de fata este mai mare ca al celor din spate,acelasi lucru si la cilindri de frana pentru tamburi).....dar exceptand un eveniment nefericit,proprietarul(yo9hnf) va ajunge singur la concluzia buna atunci cand va constata ca la viteza mare rupe pedala ca sa se poata opri  |
La viteza mare? 1000mb-ul original are viteza maxima 115 sau 125.Iar daca pateste nesansa ca subsemnatul sa puna o frana in curba pe sosea umeda,piere cheful de aventura .Si la o adica,masina trebuie admirata,adulata,deci,trebuie sa mearga incet,nu ca toti taranii care se suie intr-o masina,hai sa vad ba cat prinde,iar in caz ca poate nu o face acordeon,sa stea toata ziua sa mestece in motor,cutie ,etc.No offence,dar.......e de preferabil manutele curate.Skodele sunt niste doamne aparte,cam in genul Renault-ului 16,mai deosebite 
|
|
pus acum 10 ani |
|
cristi_lupsa
Membru Senior
 Din: Buzău
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1174
|
|
sk100it a scris:
ronin a scris:
Imi vine greu sa cred ca S100 si 120 nu au repartitor mai ales ca au frane combinate(discuri cu tamburi),dar nu este imposibil(asta datorita eficientei scazute la franare a discurilor)....in alta ordine de idei,indiferent unde ai motorul pe masina fata franeaza prima,pentru asta se pune repartitor la frane mixte si se diferentiaza forta de actionare pe punte la celelalte(presimt ca nici dacia 1100 nu are repartitor,insa diametrul pisonaselor de fata este mai mare ca al celor din spate,acelasi lucru si la cilindri de frana pentru tamburi).....dar exceptand un eveniment nefericit,proprietarul(yo9hnf) va ajunge singur la concluzia buna atunci cand va constata ca la viteza mare rupe pedala ca sa se poata opri  |
La viteza mare? 1000mb-ul original are viteza maxima 115 sau 125.Iar daca pateste nesansa ca subsemnatul sa puna o frana in curba pe sosea umeda,piere cheful de aventura .Si la o adica,masina trebuie admirata,adulata,deci,trebuie sa mearga incet,nu ca toti taranii care se suie intr-o masina,hai sa vad ba cat prinde,iar in caz ca poate nu o face acordeon,sa stea toata ziua sa mestece in motor,cutie ,etc.No offence,dar.......e de preferabil manutele curate.Skodele sunt niste doamne aparte,cam in genul Renault-ului 16,mai deosebite  |
Corect! Totusi, ca posesor de R16, pot sa te asigur ca ruleaza lin si frumos la 100 km/h si nu se face de rusine in trafic, alaturi de suratele mai moderne. Dar, vorba ta, merita sa mearga incet, sa fie admirate.
_______________________________________ "Regina" - Renault 16 1967 "Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare "Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare "Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta... ”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta.... ..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS
|
|
pus acum 10 ani |
|
sk100it
Membru Senior
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
cristi_lupsa a scris:
sk100it a scris:
ronin a scris:
Imi vine greu sa cred ca S100 si 120 nu au repartitor mai ales ca au frane combinate(discuri cu tamburi),dar nu este imposibil(asta datorita eficientei scazute la franare a discurilor)....in alta ordine de idei,indiferent unde ai motorul pe masina fata franeaza prima,pentru asta se pune repartitor la frane mixte si se diferentiaza forta de actionare pe punte la celelalte(presimt ca nici dacia 1100 nu are repartitor,insa diametrul pisonaselor de fata este mai mare ca al celor din spate,acelasi lucru si la cilindri de frana pentru tamburi).....dar exceptand un eveniment nefericit,proprietarul(yo9hnf) va ajunge singur la concluzia buna atunci cand va constata ca la viteza mare rupe pedala ca sa se poata opri  |
La viteza mare? 1000mb-ul original are viteza maxima 115 sau 125.Iar daca pateste nesansa ca subsemnatul sa puna o frana in curba pe sosea umeda,piere cheful de aventura .Si la o adica,masina trebuie admirata,adulata,deci,trebuie sa mearga incet,nu ca toti taranii care se suie intr-o masina,hai sa vad ba cat prinde,iar in caz ca poate nu o face acordeon,sa stea toata ziua sa mestece in motor,cutie ,etc.No offence,dar.......e de preferabil manutele curate.Skodele sunt niste doamne aparte,cam in genul Renault-ului 16,mai deosebite  |
Corect! Totusi, ca posesor de R16, pot sa te asigur ca ruleaza lin si frumos la 100 km/h si nu se face de rusine in trafic, alaturi de suratele mai moderne. Dar, vorba ta, merita sa mearga incet, sa fie admirate. |
mai spune de Renault 16,imi plac asa de mult.Salivam cand vedeam asa ceva,dar,nu am avut niciodata bani sa cumpar asa ceva.Astea si Kafer-ul au fost scumpe rau intotdeauna 
|
|
pus acum 10 ani |
|
yo9hnf
Membru Senior
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 232
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
oldtimercraiova
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1455
|
|
Ce 1000MB frumos!! 
|
|
pus acum 9 ani |
|
manciur
Membru Senior
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 464
|
|
O asteptam live la intilnirea anuala!
_______________________________________ Life is about passion Thank you for sharing mine
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
|
|
Foarte frumoasa! 
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 9 ani |
|
deceneu32
Membru Senior
 Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3585
|
|
Da,foarte frumoasa.Felicitari! 
|
|
pus acum 9 ani |
|
yo9hnf
Membru Senior
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 232
|
|
Saptamana trecuta am finalizat inmatricularea. Avand in vederea ca LADA 1500 are B-221-KGB la numar m-am gandit sa pun Skodei B-221-KGA ....e aiurea dar una langa alta ar arata simpatic.
Masina a primit o pompa de frana/ambreiaj SH cu care functioneaza foarte bine. Caseta de directie a fost inlocuita pt ca cea originala avea un joc imens ; au fost ceva probleme si cu axul de sprijin al directiei de pe partea dreapta dar s-a rezolvat.
Dupa ce mi-a mancat nervii cu carburatorul original (care defapt era de S100) care la un moment dat incepuse sa inunte camera de nivel constant, am facut-o sa mearga tot cu un carburator de S100 dar aparent in buna stare. Pompa de benzina am inlocuit-o cu una de S100 care are si fultru decantor atasat.
|
|
pus acum 9 ani |
|
cristi_lupsa
Membru Senior
 Din: Buzău
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1174
|
|
Felicitari pentru masinuta. Abia astept sa vina primavara sa ma re-apuc si eu de ale mele. Cat priveste Renault-ul 16, sa stii ca se mai gasesc ceva masini, daca te intereseaya. Eu stiu vreo doua...
_______________________________________ "Regina" - Renault 16 1967 "Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare "Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare "Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta... ”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta.... ..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS
|
|
pus acum 9 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2633
|
|
Va salut, Aveti cumva la îndemâna o biela de 1000 MB pentru măsurători? As dori sa aflu care este lungimea interax arbore-bolt piston si diametrul la arbore. Poate reușesc sa fac o adaptare la un Fiat. Va multumesc, George
|
|
pus acum 6 ani |
|
sk100it
Membru Senior
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
george-bogdan a scris:
Va salut, Aveti cumva la îndemâna o biela de 1000 MB pentru măsurători? As dori sa aflu care este lungimea interax arbore-bolt piston si diametrul la arbore. Poate reușesc sa fac o adaptare la un Fiat. Va multumesc, George |
Din cate stiu,bielele sunt la fel cu cele 120,singura diferenta ar fi la gaura de bolt,care la 1000mb este 18mm,iar 100-105-120,20mm. Manetonul de palier este de 45mm,standard,R1=44.75,R2=44.50,R3=44.25,iar R4 si ultima are 44mm. Daca vreti si alte detalii,intrebati. Diametrul de piston la 1000MB este 68mm ,iar cursa este tot 68mm 
|
|
pus acum 6 ani |
|
yo9hnf
Membru Senior
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 232
|
|
Din pacate nu am niciun set motor de rezerva ca sa pot masura 
|
|
pus acum 6 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2633
|
|
sk100it a scris:
george-bogdan a scris:
Va salut, Aveti cumva la îndemâna o biela de 1000 MB pentru măsurători? As dori sa aflu care este lungimea interax arbore-bolt piston si diametrul la arbore. Poate reușesc sa fac o adaptare la un Fiat. Va multumesc, George |
Din cate stiu,bielele sunt la fel cu cele 120,singura diferenta ar fi la gaura de bolt,care la 1000mb este 18mm,iar 100-105-120,20mm. Manetonul de palier este de 45mm,standard,R1=44.75,R2=44.50,R3=44.25,iar R4 si ultima are 44mm. Daca vreti si alte detalii,intrebati. Diametrul de piston la 1000MB este 68mm ,iar cursa este tot 68mm  |
Va salut, Multumesc in primul rând pentru detalii. Ca sa explic mai clar ce vreau sa fac: am un motor de Fiat la care alezajul este de 68, si bolțul este de 18. Am si un set nou de pistoane de 68 si bolt de 18 de Skoda 1000 MB. Fiind prea frumos sa fie adevarat, inălțimea de compresiune diferă cu 6mm, (36 fata de 42mm). Incerc deci sa verific daca nu cumva bielele de Skoda sunt mai lungi decât cele de fiat, si, evident, diametrul bielei la arbore. Daca totuși exista o șansa sa măsurat o biela va ramân dator. Multumesc, GB
|
|
pus acum 6 ani |
|
sk100it
Membru Senior
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Pai asta am zis mai devreme. Diametrul bielei de la Skoda este de 45mm,cota nominala,adica,mai exact diametrul vilbrochenului. Acum conteaza cat este la Fiat. Dar ma gandesc ca se poate incerca cu bielele fiatului si pistoanele de Skoda. Ca un pont,bielele de Renault 10 sau Dacia1100 au tot 18mm diametrul boltului de piston,dar nu stiu diametrul bielei. 
|
|
pus acum 6 ani |
|
george-bogdan
Membru Senior
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2633
|
|
sk100it a scris:
Pai asta am zis mai devreme. Diametrul bielei de la Skoda este de 45mm,cota nominala,adica,mai exact diametrul vilbrochenului. Acum conteaza cat este la Fiat. Dar ma gandesc ca se poate incerca cu bielele fiatului si pistoanele de Skoda. Ca un pont,bielele de Renault 10 sau Dacia1100 au tot 18mm diametrul boltului de piston,dar nu stiu diametrul bielei.  |
Multumesc pentru informatii. 45mm e prea mult , la fiat e mult mai mic. Rămâne sa cercetez si la Dacia 1100. Mersi încă o data.
Inca ceva: Codul de pe ruptor-distribuitorul de 1000 MB este PAL typ 02 - 9204 430 ? Daca da, se gasesc piese (platina, capac etc) pentru el ? Multumesc,
GB
Modificat de george-bogdan (acum 6 ani)
|
|
pus acum 6 ani |
|
sk100it
Membru Senior
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
george-bogdan a scris:
sk100it a scris:
Pai asta am zis mai devreme. Diametrul bielei de la Skoda este de 45mm,cota nominala,adica,mai exact diametrul vilbrochenului. Acum conteaza cat este la Fiat. Dar ma gandesc ca se poate incerca cu bielele fiatului si pistoanele de Skoda. Ca un pont,bielele de Renault 10 sau Dacia1100 au tot 18mm diametrul boltului de piston,dar nu stiu diametrul bielei.  |
Multumesc pentru informatii. 45mm e prea mult , la fiat e mult mai mic. Rămâne sa cercetez si la Dacia 1100. Mersi încă o data.
Inca ceva: Codul de pe ruptor-distribuitorul de 1000 MB este PAL typ 02 - 9204 430 ? Daca da, se gasesc piese (platina, capac etc) pentru el ? Multumesc,
GB |
Da,la edepres tg mures sau pe e piesa 
|
|
pus acum 6 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
|
|
E adevarat ca electromotorul de la Oltcit, se potriveste pe Skoda 1000 MB? Sau e doar legenda urbana?
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 6 ani |
|
sk100it
Membru Senior
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Misu de Cluj a scris:
E adevarat ca electromotorul de la Oltcit, se potriveste pe Skoda 1000 MB? Sau e doar legenda urbana? |
Nu se potriveste din cate stiu eu. Dar daca pui o poza cu electromotorul de Oltcit iti spun 100%daca Da sau Nu. 
|
|
pus acum 6 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48306
|
|
sk100it a scris:
Misu de Cluj a scris:
E adevarat ca electromotorul de la Oltcit, se potriveste pe Skoda 1000 MB? Sau e doar legenda urbana? |
Nu se potriveste din cate stiu eu. Dar daca pui o poza cu electromotorul de Oltcit iti spun 100%daca Da sau Nu.  |
De aia intrebam, ca am vazut anuntul asta:
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|
pus acum 6 ani |
|
sk100it
Membru Senior
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Gata,am vazut poza. Raspunsul este categoric NU. Nu au nici un punct comun electromotorul de Oltcit cu cel de Skoda. La Skoda mai merge un electromotor de golf,dar nu stiu de care model 
|
|
pus acum 6 ani |
|
AdyC
Membru Senior
 Din: Alexandria
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1926
|
|
Misu de Cluj a scris:
sk100it a scris:
Misu de Cluj a scris:
E adevarat ca electromotorul de la Oltcit, se potriveste pe Skoda 1000 MB? Sau e doar legenda urbana? |
Nu se potriveste din cate stiu eu. Dar daca pui o poza cu electromotorul de Oltcit iti spun 100%daca Da sau Nu.  |
De aia intrebam, ca am vazut anuntul asta: |
Eu cred ca are doua, inul de Skoda si unul de Oltcit.
_______________________________________ Dacia 1100 - 1969 Dacia 1100 - 1971 Dacia 1300 - 1980
|
|
pus acum 6 ani |
|