CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Larina23 pe Simpatie
Femeie
23 ani
Timis
cauta Barbat
28 - 80 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Prezentare masini / SKODA 1000 Mb Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
yo9hnf
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 232
Va salut,

  Tocmai ce mi-am cumparat o SKODA 1000 MB din 1967. Masina a fost radiata, are talon vechi (cu doua foi), numere vechi si nu are carte (...la cap).
   Masina nu a mai circulat de minim 15 ani. Dupa ce am adus-o acasa am constatat ca motorul este calat.

   La bord masina are 36KKm ; printre piesele primite de la proprietar sunt si niste cilindrii vechi, sparti. Nu stiu daca este vreo legatura intre aceste doua lucruri..masina in niciun caz nu cred ca are 136KKm la cat de bine arata in interior (perfect !).

   Peste 1-2 saptamani o sa revin cu alte poze in care masina va fi spalata.


Sper sa va placa !








pus acum 9 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

yo9hnf a scris:

Va salut,

  Tocmai ce mi-am cumparat o SKODA 1000 MB din 1967. Masina a fost radiata, are talon vechi (cu doua foi), numere vechi si nu are carte (...la cap).
   Masina nu a mai circulat de minim 15 ani. Dupa ce am adus-o acasa am constatat ca motorul este calat.

   La bord masina are 36KKm ; printre piesele primite de la proprietar sunt si niste cilindrii vechi, sparti. Nu stiu daca este vreo legatura intre aceste doua lucruri..masina in niciun caz nu cred ca are 136KKm la cat de bine arata in interior (perfect !).

   Peste 1-2 saptamani o sa revin cu alte poze in care masina va fi spalata.


Sper sa va placa !

http://i58.tinypic.com/2qlzhok.jpg
http://i60.tinypic.com/214sew0.jpg
http://i62.tinypic.com/24qino8.jpg
http://i59.tinypic.com/157zpcl.jpg
http://i59.tinypic.com/24vv700.jpg
http://i59.tinypic.com/s3ditl.jpg



Masina arata beton.
Partea cu motorul calat e cea mai mica problema.


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 9 ani
   
andrei_dent
Membru Senior

Din: Suceava
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 441
Parfum. Sa o stapanesti sănătos. Chiar ca arata beton.

pus acum 9 ani
   
cristian crudu
Membru Senior

Din: iasi
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 292
poate ar merge sa pui in fiecare cilindru cate un pic de ulei si dupa ce lasi sa stea cam 12 ore repeti figura. apoi ii ridici o roata din spate pe cric, o bagi intr-o viteza gen 2 sau 3 si rotesti de roata usurel. dar nu forta daca nu merge. cu cate un bobarnac usor.
poate isi da drumul.
daca nu-si da drumul nu insista.
sper alti colegi sa vina si cu alte idei.
e foarte frumosa, felicitari de asa achizitie!
spor in toate!


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Nu are rost sa se chinuie. Motorul trebuie scos de pe masina, demontat in bucati si schimbat tot ce nu-i in regula, apoi montat la loc.
Piese se gasesc, in maxim 4-5 zile o refaci si ai motor pentru inca 100000 km.

Cu aceasi ocazie, poate nu ar strica s-o upgradezi cu un set motor de 120 L sau 130 R, ca asa in configuratia originala este extrem de lenta si puturoasa. Vorbeste cu Manciur si ci ceilalti Skodisti, ca ei stiu exact ce  si cum se face.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455

Misu de Cluj a scris:

Nu are rost sa se chinuie. Motorul trebuie scos de pe masina, demontat in bucati si schimbat tot ce nu-i in regula, apoi montat la loc.
Piese se gasesc, in maxim 4-5 zile o refaci si ai motor pentru inca 100000 km.

Cu aceasi ocazie, poate nu ar strica s-o upgradezi cu un set motor de 120 L sau 130 R, ca asa in configuratia originala este extrem de lenta si puturoasa. Vorbeste cu Manciur si ci ceilalti Skodisti, ca ei stiu exact ce  si cum se face.

Manciur are motorul de 1000 mb,doar axa cu came parca e schimbata,ca fuge de mama focului .Ma mir ca nu a scris nimic Manciur pe aici,inca


pus acum 9 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455
Scuze,uitasem.Daca tocmai ati achizitionat acest model de Skoda,cautati un mecanic sa stie bine acest motor,pentru ca altfel,va fi o caruta puturoasa,cum zice Misu,mare consumatoare de benzina si un veritabil ceainic,in sensul ca o sa fiarba la foc molcom.

Modificat de sk100it (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
liviu59ro
Membru Senior

Din: Baia-Mare
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 364
Felicitari pentru achizitie, este un MB de toata cinstea si rare, prima serie!

Modificat de liviu59ro (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
wob
Membru Senior

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5229
Felicitari, unchiul meu a avut exact asa cum ai tu acum.

_______________________________________
Numai dupa invidia altora dai seama de propria valoare.
                                                   David Duhan.

pus acum 9 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3574
Felicitari!Masina arata foarte bine.S-o stapanesti sanatos!!

pus acum 9 ani
   
YoKoMy
Reporter de teren

Din: Resita
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5289
Cat imi plac Skodele astea...felicitari, ma bucur ca s-a mai salvat una... 

_______________________________________
Schimb/Cumpar embleme sau scrisuri auto.

pus acum 9 ani
   
catalin7070
Membru Senior

Din: Alba Iulia
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1921
Foarte, foarte,  faina!

pus acum 9 ani
   
ypyclau
Membru Junior

Din: agnita -sibiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 81
felicitari pt achizitie
si spor la munca


_______________________________________
sb 07 ypy skoda forman 93
sb 09 fww skoda favorit 91
mobra 50
pegas

pus acum 9 ani
   
sdandrei
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 397
belea masina.
motorul bucati. seturi de mb-s100 se gasesc. planat chiulasa si facut supapele obligatoriu. arbore, cuzineti. costul de reparatie motor de skoda este infim pe langa unul de broasca. radiatorul este foarte foarte important sa fie curat lacrima pe interior. eventual gasit un atelier care sa desfaca capacele si sa le cositoreasca la loc. daca are radiatorul curat, antigel si paleta-ventilator originala, nu o sa fiarba ever ever.
merge foarte usor pus motor de 1.2 -1.3, dar parerea mea e sa-l lasi de 1000.
low and slow


pus acum 9 ani
   
yo9hnf
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 232
Va multumesc    !!!

   Am reusit sa pornesc motorul sambata asta. Inainte de acest lucru i-am dat jos baia de ulei si i-am pus ulei in camera de ardere si usor-usor motorul a inceput sa se invarta. Dupa mai multe invartiri si mult ulei mus am invartit motorul cu electromorul (fara bujii) pana s-a stins becul de la presiune de ulei.
  Pompa de benzina nu tragea asa ca i-am desfacut carburatorul si i-am umplut camera de nivel constant cu benzina. La aprindere nu s-a umblat absolut deloc. A pornit la prima cheie repejor dar dupa ceva timp a murit. Am mai pornit-o odata...Doamne !!! Dacia mea 1410 nu a pornit niciodata atat de repede...nu "la sfert" ci la 1/10 din sfert 

Fum garla....la cat ulei avea de ars...

Din pacate tata nu vrea sa dea jos motorul si sa-l repare complet. El a avut 120L (vreo 3 chiar) si probabil s-a saturat de acest lucru...

Considerand ca motorul merge, acum problema este sitemul hidraulic : frana si ambreiaj. Caseta care tine pistoanele a mai fost inlocuita candva. Caseta actuala este oxidata rau iar pistonasele ruginite. Nu prea stiu cum sa rezolv acest lucru...parca nu ar fi tocmai ok sa ma apuc sa-i pun doua pompe centrale de Dacia 1300...

Nu am venit cu alte poze deoarece nu am spalat masina...am bagat-o in atelier si acolo a ramas.

PS : In afara de Edepres de la Targu Mures, mai stiti pe unde as putea gasi piese pentru SKODA 1000MB ?

Modificat de yo9hnf (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455
Se pot pune separat pompa centrala de ambreiaj si pompa centrala de frana de skoda 100s,cu unele modificari.1000mb-ul are tamburi si pe fata.

Modificat de sk100it (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
sdandrei
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 397
se pot pune pompe de s100, dar trebuie taiat din caroserie....ceea ce nu "mai" recomand. se pot reface pompele ei.  exista ateliere de prelucrari mecanice, exista garnituri. daca ii pui pompe de dacie, mai bine nu ne mai zici.
iar dacia 1410 probabil nu pornea pentru ca o fi avut carburator de lada, sau platina legata cu sarma. da vorba aia, merge si asa.
zic si io

piese:
...si ce mai apar pe tocmai, olx, etc

Modificat de sdandrei (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
yo9hnf
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 232
Am pus cutia de aluminiu care adaposteste cei doi cilindrii in gaz (lampant ?!) in speranta ca o sa se curete rugina  de pe ea si de pe cilindrii. Dupa ce o sa pot scoate cilindrii o sa caut garnituri...sper sa gasesc.

Pana una-alta...sper sa va placa...








@ sdandrei : Dacia mea 1410 nu avea nici carburator de LADA si nici platina legata cu sarma....

Modificat de yo9hnf (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
membru_de_partid
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 586
Foarte frumoasa Radule, bravo!  Ai vazut ca ai deblocat motorul cu ulei pana la urma, cum ti-am zis?

Bafta multa! 


_______________________________________
Fiat 850 - 1967 (istorica)
Fiat 850 Special - 1968
Lada 1500 - 1980 (istorica)

pus acum 9 ani
   
liviustr
Membru Junior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 81
foarte tare poza cu factura, la data eliberarii  aveam fix trei saptamani de viata. masina asta ar fi trebuit sa ajunga la mine  era tare sa am un automobil de  fabricat in 67. felicitari pentru achizitie si bafta in restaurarea masinii !

_______________________________________
stranger
trabant 601s 1988
Bai, ce tara frumoasa avem! Da pacat ca e locuita!

pus acum 9 ani
   
iulian'71
Membru Activ

Din: Tecuci/Bacau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 112
Frumoasa Skoditza! Original mi se pare busonul de la rezervorul de benzina ....... dop de damingeana 

_______________________________________
Grabestete incet ca tot acolo ajungi.

pus acum 9 ani
   
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
Foarte buna baza de restaurare. Sa ai bafta de ea!

_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 9 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455
Cum ziceam cu ceva timp inainte,trebuie cineva care sa stie foarte bine Skoda.Eu am modelul asta de Skoda de 20 de ani,nu 1000mb,am avut initial 100s si dupa aia 120.Din ce mai tin minte,1000mb-ul are niste chichite,ale ei personale,ca renaultul 16,la care proba de foc este sa-l pui pe roti si sa stea drept.Ca exemplu,pompele de frana si ambreiaj,cablurile de frana de mana si reglajul sabotilor la rotile din fata,sa tina frana egal.

pus acum 9 ani
   
BARO
Membru Activ

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 166
eu as renunta la franele pe tamburi fata. se gasesc destule donatoare de la care sa iei puntea intreaga cu frane pe discuri (skoda 100s,105, 120).toate sunt lafel(directie pe caseta). din cate stiu daca vrei sa modifici franele iti trebuie un pedalier de 100s. pompa de ambreiaj e identica la toate modelele 100s,105,120,130). pompa de frana de 100s o gasesti numai la cehi. incearca pe pragos.cz pentru multe alte piese.
acum depinde de ce iti doresti. daca vrei sa o inscri la retromobil va trebuii s-o lasi cum a facut-o cehul pentru ca nu vei obtine atestarea cu modificari. daca o ti pentru tine eu zic ca merita sa faci unele modificari. eu personal la esulica motorul original sta la conservat si ma dau cu un motor de 1.3 imperechiat cu o cutie in 5 trepte. motorul original se urca pe masina la verificare o data la 2 ani!
trebuie sa te hotarasti in ce directie mergi si sa-ti faci un plan de prioritati pe etape pentru ce nu vei putea sa faci totul dintr-o data.
eu personal daca as avea o astfel de masina as investii in principal in aspectul masinii.
bafta si tinene la curent cu ce mai faci pe la masinuta. nu te sfii sa pui intrebari oricat de prostesti ar fi considerate de unii.


_______________________________________
99% din cunostintele mele nu sunt de acord cu mine ca sunt pasionat de vechituri
skoda 100s 76 golf 1 79 skoda 120 89

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Acuma eu nu am fost si nici nu sunt un fan inrait Skoda, sincer nu mi-au placut niciodata, dar am avut cateva la reparat la mine in atelier si le-am studiat si este o masina care se poate upgrada cu usurinta, datorita modelelor mai noi inrudite.
Skoda 1000 MB este extrem de puturoasa.
Un unchi avea una cand eram mic si  dupa ce te dadeai jos din Dacia 1300 si te urcai in Skoda de abia mergea, era ca un melc.
Partea buna ca nu consuma mult si era mult mai fiabila decat majoritatea masinilor din acea vreme.
In traficul actual in mod clar nu va face fata!
Dar se pot face multe chestii si cu motorul vechi (alta axa cu came, pistoane mai mari, chiulasa comprimata, esapament modificat, volanta usurata, carburator Jikov dublu corp, plus multe altele)!
De asemenea poti pune si o cutie in 5 trepte, ca nimeni nu-si da seama ce cutie ai tu pe masina.
Bineinteles ca mai intai trebuie sa studiezi documentatia tehnica de la modelele mai noi (120, 130, 130R, Favorit, Forman), care au motoare inrudite, ca sa vezi de la care ce piese ti-se potrivesc.
O poti upgrada cu cel putin 20-25 CP, fara ca cineva sa-si dea seama ca ce piese ai tu in blocul motor cel vechi, si astfel impaci si capra si varza.
Vei putea circula mai bine in traficul actual, fara sa te claxoneze toti, si nu vei avea nevoie nici de smecherii cand te duci la ITP si nici cei de la Retromobil nu vor avea nimic de reprosat, atata timp cat in exterior motorul arata original.  Bineinteles ca si aspectul masinii s-o lasi cat mai originala, atat la exterior, cat si la interior.
Iar in legatura cu puntea fata, din ce am vazut eu la Skodele care au trecut pe la mine in atelier, toata puntea fata este prinsa in cateva suruburi de caroserie si o poti da jos toata puntea foarte repede si schimba cu alta punte, care are frane pe disc.  Pe aia veche o pui in naftalina, ca macar nu se uzeaza. Iar la franele cu disc, gasesti piese mai usor si mai ieftin.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
manciur
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 464
misto MB-ul!
carburatorul este 32 sau 23?! scrie fix in dreptul lui cum te uiti din spatele ei..
setul motor de 1000MB este de 1000MB iar cel de 100S este de 100S, bielele fac diferenta!!!
adi2cv sint convins ca te poate ajuta, daca ii soliciti ajutorul.. piese din Ungaria.. aici mai gasesti una, alta
pragos.cz este o sursa f. buna de piese noi.

success cu ea!


_______________________________________
Life is about passion Thank you for sharing mine

pus acum 9 ani
   
yo9hnf
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 232
Carburatorul original este...in portbagaj. Pe masina este montat unul cu soc manual pe care scrie 23. Nu stiu de ce fostul proprietar a renuntat la carburatorul original. Nu stiu daca nu i-a placut carburatorul in sine sau doar ideea de soc automat.

Teoretic am facut rost de pompa de frana (@Manciur -> de la Andrei). Urmeaza sa o cumpar si sa vad ce-i mai trebuie. Furtunele de frana sunt tari ca piatra.

pragos.cz  sunt extra !!! E incredibila oferta lor. La ei am gasit pompa de frana restaurata complet  pe la 500 lei fara transport + pompa veche la schimb.


pus acum 9 ani
   
manciur
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 464
soc manual se poate monta si pe carburatorul ei (32!)

_______________________________________
Life is about passion Thank you for sharing mine

pus acum 9 ani
   
yo9hnf
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 232
LA MULTI ANI !!!

  La 1000MB este diferenta intre diametrele cilindrilor receptori de pe fata si spate ? Sau sunt la fel, doar ca la seriile mai noi diametrul este de 19mm in loc de 22mm ?

 
Furtunele de frana de S100/120 pentru spate merg si pe fata la 1000MB ?

Modificat de yo9hnf (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
yo9hnf
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 232
Credeti ca este vreo problema daca inlocuiesc toti cilindrii receptori de la frane cu cilindrii de fi22mm ? In principiu ar trebui sa fie fi19mm pe spate si fi22mm pe fata.

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

yo9hnf a scris:

Credeti ca este vreo problema daca inlocuiesc toti cilindrii receptori de la frane cu cilindrii de fi22mm ? In principiu ar trebui sa fie fi19mm pe spate si fi22mm pe fata.

Daca are si repartizor de frana, atunci nu e nici o problema.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
yo9hnf
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 232
Am gresit...decat de fi19mm gasesc. Repartitor nu are.conductele se imbina intre ele prin intermediul a doua T-uri.

pus acum 9 ani
   
sdandrei
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 397

furtunele merg de la 120

Modificat de sdandrei (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
manciur
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 464
In mod normal iti trebuie 25 fata si 22 spate..
22 gasesti la felicia pick-up,


_______________________________________
Life is about passion Thank you for sharing mine

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

yo9hnf a scris:

Am gresit...decat de fi19mm gasesc. Repartitor nu are.conductele se imbina intre ele prin intermediul a doua T-uri.

Eu in locul tau as transplanta instalatia de franare de la 120.
Ar fi mai eficient, daca ai avea discuri pe fata.
La ITP, sau la RAR oricum habar nu are nimeni cum a fost original.
Plus ca nu faci nimic rau, doar o imbunatatesti cu piese mai bune si mai sigure.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
yo9hnf
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 232
Skoda a primit furtune de frana noi si 4 cilindrii receptori de fi19mm cu care aparent franeaza perfect.

Astept sa se mai incalzeasca putin pentru a-i lua numere rosii pentru a ma putea duce la RAR pentru carte.


pus acum 9 ani
   
ronin
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1318
Daca ai montat acelasi diametru(19)si fata si spate dai de belea.....neavand repartitor toate rotile vor frana egal,adica nediferentiat pe punte.....pune pe fata diametru mai mare(22),astfel fata va frana inaintea spatelui.....

_______________________________________
Ba se poate!

pus acum 9 ani
   
BARO
Membru Activ

Din: Ploiesti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 166

ronin a scris:

Daca ai montat acelasi diametru(19)si fata si spate dai de belea.....neavand repartitor toate rotile vor frana egal,adica nediferentiat pe punte.....pune pe fata diametru mai mare(22),astfel fata va frana inaintea spatelui.....


Ceea ce spui este total gresit!  tu vorbesti de masini cu motoare fata ! iti reamintesc ca aceste skodite au motor + cutie pe puntea spate. daca fata ar bloca prima cum spui tu puntea fata neavand greutate pe ea se duce taras pana intra puntea spate. Nici o skoda de la 1000 Mb pana la 130 (adica toate cu motoare spate) nu are repartitor pentru ca nu isi are sensul la masinile astea!  Toate franele blocheaza in acelasi timp!


_______________________________________
99% din cunostintele mele nu sunt de acord cu mine ca sunt pasionat de vechituri
skoda 100s 76 golf 1 79 skoda 120 89

pus acum 9 ani
   
ronin
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1318
Imi vine greu sa cred ca S100 si 120 nu au repartitor mai ales ca au frane combinate(discuri cu tamburi),dar nu este imposibil(asta datorita eficientei scazute la franare a discurilor)....in alta ordine de idei,indiferent unde ai motorul pe masina fata franeaza prima,pentru asta se pune repartitor la frane mixte si se diferentiaza forta de actionare pe punte la celelalte(presimt ca nici dacia 1100 nu are repartitor,insa diametrul pisonaselor de fata este mai mare ca al celor din spate,acelasi lucru si la cilindri de frana pentru tamburi).....dar exceptand un eveniment nefericit,proprietarul(yo9hnf) va ajunge singur la concluzia buna atunci cand va constata ca la viteza mare rupe pedala ca sa se poata opri

_______________________________________
Ba se poate!

pus acum 9 ani
   
tavi_dacia1100
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176

ronin a scris:

Imi vine greu sa cred ca S100 si 120 nu au repartitor mai ales ca au frane combinate(discuri cu tamburi),dar nu este imposibil(asta datorita eficientei scazute la franare a discurilor)....in alta ordine de idei,indiferent unde ai motorul pe masina fata franeaza prima,pentru asta se pune repartitor la frane mixte si se diferentiaza forta de actionare pe punte la celelalte(presimt ca nici dacia 1100 nu are repartitor,insa diametrul pisonaselor de fata este mai mare ca al celor din spate,acelasi lucru si la cilindri de frana pentru tamburi).....dar exceptand un eveniment nefericit,proprietarul(yo9hnf) va ajunge singur la concluzia buna atunci cand va constata ca la viteza mare rupe pedala ca sa se poata opri

Dacia 1100 are repartitor pe puntea spate si intr-adevar pistonasele de pe fata sunt mai mari decat cele de pe spate.


_______________________________________
COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi

pus acum 9 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815

ronin a scris:

Imi vine greu sa cred ca S100 si 120 nu au repartitor mai ales ca au frane combinate(discuri cu tamburi),dar nu este imposibil(asta datorita eficientei scazute la franare a discurilor)....in alta ordine de idei,indiferent unde ai motorul pe masina fata franeaza prima,pentru asta se pune repartitor la frane mixte si se diferentiaza forta de actionare pe punte la celelalte(presimt ca nici dacia 1100 nu are repartitor,insa diametrul pisonaselor de fata este mai mare ca al celor din spate,acelasi lucru si la cilindri de frana pentru tamburi).....dar exceptand un eveniment nefericit,proprietarul(yo9hnf) va ajunge singur la concluzia buna atunci cand va constata ca la viteza mare rupe pedala ca sa se poata opri


Sa clarificam 2 lucruri:

- Necesitatea de montaj a repartitorului a aparut datorita faptului ca, la frinare, mai ales una mai dura, la viteze mari, puntea spate se descarca si se  blocheaza rotile,putind apare derapajul, fiind necesara de fapt, o forta de frinare variabila functie de incarcare, in primul rind, si functie de gradul de frinare, in al doilea rind.
Este adevarat, au existat masini fara repartitoare, cu echilibrarea fortei de frinare fata - spate numai din diferentele de diametre de cilindrii receptori si diametre de saboti, dar aceasta solutie, impreuna cu cea care presupune asa zisele supape inertiale (a se vedea Aro modelele vechi) sau de proportionalitate (Kadet, Cielo, Espero) nu au facut altceva decit sa reduca forta de frinare prea mult, ducind la cresterea spatiului necesar pt oprire, din acest motiv fiind in final abandonate.
- Frinele cu discuri sint mult mai eficiente (din toate punctele de vedere) decit cele cu tamburi, inlocuindu-le pe acestea aproape complet, pe zi ce trece, cele cu tamburi raminind numai pe spate, la modelele cu motorizari mici.    

Modificat de Oldman (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455

ronin a scris:

Imi vine greu sa cred ca S100 si 120 nu au repartitor mai ales ca au frane combinate(discuri cu tamburi),dar nu este imposibil(asta datorita eficientei scazute la franare a discurilor)....in alta ordine de idei,indiferent unde ai motorul pe masina fata franeaza prima,pentru asta se pune repartitor la frane mixte si se diferentiaza forta de actionare pe punte la celelalte(presimt ca nici dacia 1100 nu are repartitor,insa diametrul pisonaselor de fata este mai mare ca al celor din spate,acelasi lucru si la cilindri de frana pentru tamburi).....dar exceptand un eveniment nefericit,proprietarul(yo9hnf) va ajunge singur la concluzia buna atunci cand va constata ca la viteza mare rupe pedala ca sa se poata opri

La viteza mare? 1000mb-ul original are viteza maxima 115 sau 125.Iar daca pateste nesansa ca subsemnatul sa puna o frana in curba pe sosea umeda,piere cheful de aventura .Si la o adica,masina trebuie admirata,adulata,deci,trebuie sa mearga incet,nu ca toti taranii care se suie intr-o masina,hai sa vad ba cat prinde,iar in caz ca poate nu o face acordeon,sa stea toata ziua sa mestece in motor,cutie ,etc.No offence,dar.......e de preferabil manutele curate.Skodele sunt niste doamne aparte,cam in genul Renault-ului 16,mai deosebite


pus acum 9 ani
   
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174

sk100it a scris:


ronin a scris:

Imi vine greu sa cred ca S100 si 120 nu au repartitor mai ales ca au frane combinate(discuri cu tamburi),dar nu este imposibil(asta datorita eficientei scazute la franare a discurilor)....in alta ordine de idei,indiferent unde ai motorul pe masina fata franeaza prima,pentru asta se pune repartitor la frane mixte si se diferentiaza forta de actionare pe punte la celelalte(presimt ca nici dacia 1100 nu are repartitor,insa diametrul pisonaselor de fata este mai mare ca al celor din spate,acelasi lucru si la cilindri de frana pentru tamburi).....dar exceptand un eveniment nefericit,proprietarul(yo9hnf) va ajunge singur la concluzia buna atunci cand va constata ca la viteza mare rupe pedala ca sa se poata opri

La viteza mare? 1000mb-ul original are viteza maxima 115 sau 125.Iar daca pateste nesansa ca subsemnatul sa puna o frana in curba pe sosea umeda,piere cheful de aventura .Si la o adica,masina trebuie admirata,adulata,deci,trebuie sa mearga incet,nu ca toti taranii care se suie intr-o masina,hai sa vad ba cat prinde,iar in caz ca poate nu o face acordeon,sa stea toata ziua sa mestece in motor,cutie ,etc.No offence,dar.......e de preferabil manutele curate.Skodele sunt niste doamne aparte,cam in genul Renault-ului 16,mai deosebite


Corect! Totusi, ca posesor de R16, pot sa te asigur ca ruleaza lin si frumos la 100 km/h si nu se face de rusine in trafic, alaturi de suratele mai moderne.
Dar, vorba ta, merita sa mearga incet, sa fie admirate.


_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 9 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455

cristi_lupsa a scris:


sk100it a scris:


ronin a scris:

Imi vine greu sa cred ca S100 si 120 nu au repartitor mai ales ca au frane combinate(discuri cu tamburi),dar nu este imposibil(asta datorita eficientei scazute la franare a discurilor)....in alta ordine de idei,indiferent unde ai motorul pe masina fata franeaza prima,pentru asta se pune repartitor la frane mixte si se diferentiaza forta de actionare pe punte la celelalte(presimt ca nici dacia 1100 nu are repartitor,insa diametrul pisonaselor de fata este mai mare ca al celor din spate,acelasi lucru si la cilindri de frana pentru tamburi).....dar exceptand un eveniment nefericit,proprietarul(yo9hnf) va ajunge singur la concluzia buna atunci cand va constata ca la viteza mare rupe pedala ca sa se poata opri

La viteza mare? 1000mb-ul original are viteza maxima 115 sau 125.Iar daca pateste nesansa ca subsemnatul sa puna o frana in curba pe sosea umeda,piere cheful de aventura .Si la o adica,masina trebuie admirata,adulata,deci,trebuie sa mearga incet,nu ca toti taranii care se suie intr-o masina,hai sa vad ba cat prinde,iar in caz ca poate nu o face acordeon,sa stea toata ziua sa mestece in motor,cutie ,etc.No offence,dar.......e de preferabil manutele curate.Skodele sunt niste doamne aparte,cam in genul Renault-ului 16,mai deosebite


Corect! Totusi, ca posesor de R16, pot sa te asigur ca ruleaza lin si frumos la 100 km/h si nu se face de rusine in trafic, alaturi de suratele mai moderne.
Dar, vorba ta, merita sa mearga incet, sa fie admirate.

mai spune de Renault 16,imi plac asa de mult.Salivam cand vedeam asa ceva,dar,nu am avut niciodata bani sa cumpar asa ceva.Astea si Kafer-ul au fost scumpe rau intotdeauna


pus acum 9 ani
   
yo9hnf
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 232






pus acum 8 ani
   
oldtimercraiova
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1455
Ce 1000MB frumos!!

pus acum 8 ani
   
manciur
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 464
O asteptam live la intilnirea anuala!

_______________________________________
Life is about passion Thank you for sharing mine

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Foarte frumoasa!   

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
deceneu32
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3574
Da,foarte frumoasa.Felicitari!

pus acum 8 ani
   
yo9hnf
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 232
Saptamana trecuta am finalizat inmatricularea.
Avand in vederea ca LADA 1500 are B-221-KGB la numar m-am gandit sa pun Skodei B-221-KGA  ....e aiurea dar una langa alta ar arata simpatic.

Masina a primit o pompa de frana/ambreiaj SH cu care functioneaza foarte bine. Caseta de directie a fost inlocuita pt ca cea originala avea un joc imens ; au fost ceva probleme si cu axul de sprijin al directiei de pe partea dreapta dar s-a rezolvat.

Dupa ce mi-a mancat nervii cu carburatorul original (care defapt era de S100) care la un moment dat incepuse sa inunte camera de nivel constant, am facut-o sa mearga tot cu un carburator de S100 dar aparent in buna stare. Pompa de benzina am inlocuit-o cu una de S100 care are si fultru decantor atasat.


pus acum 8 ani
   
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
Felicitari pentru masinuta. Abia astept sa vina primavara sa ma re-apuc si eu de ale mele.
Cat priveste Renault-ul 16, sa stii ca se mai gasesc ceva masini, daca te intereseaya. Eu stiu vreo doua...


_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 8 ani
   
george-bogdan
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2630
Va salut,
Aveti cumva la îndemâna o biela de 1000 MB pentru măsurători?
As dori sa aflu care este lungimea interax arbore-bolt piston si diametrul la arbore.
Poate reușesc sa fac o adaptare la un Fiat.
Va multumesc,
George


pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455

george-bogdan a scris:

Va salut,
Aveti cumva la îndemâna o biela de 1000 MB pentru măsurători?
As dori sa aflu care este lungimea interax arbore-bolt piston si diametrul la arbore.
Poate reușesc sa fac o adaptare la un Fiat.
Va multumesc,
George

Din cate stiu,bielele sunt la fel cu cele 120,singura diferenta ar fi la gaura de bolt,care la 1000mb este 18mm,iar 100-105-120,20mm.
Manetonul de palier este de 45mm,standard,R1=44.75,R2=44.50,R3=44.25,iar R4 si ultima are 44mm.
Daca vreti si alte detalii,intrebati.
Diametrul de piston la 1000MB este 68mm ,iar cursa este tot 68mm    


pus acum 5 ani
   
yo9hnf
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 232
Din pacate nu am niciun set motor de rezerva ca sa pot masura

pus acum 5 ani
   
george-bogdan
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2630

sk100it a scris:


george-bogdan a scris:

Va salut,
Aveti cumva la îndemâna o biela de 1000 MB pentru măsurători?
As dori sa aflu care este lungimea interax arbore-bolt piston si diametrul la arbore.
Poate reușesc sa fac o adaptare la un Fiat.
Va multumesc,
George

Din cate stiu,bielele sunt la fel cu cele 120,singura diferenta ar fi la gaura de bolt,care la 1000mb este 18mm,iar 100-105-120,20mm.
Manetonul de palier este de 45mm,standard,R1=44.75,R2=44.50,R3=44.25,iar R4 si ultima are 44mm.
Daca vreti si alte detalii,intrebati.
Diametrul de piston la 1000MB este 68mm ,iar cursa este tot 68mm    


Va salut,
Multumesc in primul rând pentru detalii.
Ca sa explic mai clar ce vreau sa fac: am un motor de Fiat la care alezajul este de 68, si bolțul este de 18. Am si un set nou de pistoane de 68 si bolt de 18 de Skoda 1000 MB. Fiind prea frumos sa fie adevarat, inălțimea de compresiune diferă cu 6mm, (36 fata de 42mm). Incerc deci sa verific daca nu cumva bielele de Skoda sunt mai lungi decât cele de fiat, si, evident, diametrul bielei la arbore.
Daca totuși exista o șansa sa măsurat o biela va ramân dator.
Multumesc,
GB


pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455
Pai asta am zis mai devreme.
Diametrul bielei de la Skoda este de 45mm,cota nominala,adica,mai exact diametrul vilbrochenului.
Acum conteaza cat este la Fiat.
Dar ma gandesc ca se poate incerca cu bielele fiatului si pistoanele de Skoda.
Ca un pont,bielele de Renault 10 sau Dacia1100 au tot 18mm diametrul boltului de piston,dar nu stiu diametrul bielei.    


pus acum 5 ani
   
george-bogdan
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2630

sk100it a scris:

Pai asta am zis mai devreme.
Diametrul bielei de la Skoda este de 45mm,cota nominala,adica,mai exact diametrul vilbrochenului.
Acum conteaza cat este la Fiat.
Dar ma gandesc ca se poate incerca cu bielele fiatului si pistoanele de Skoda.
Ca un pont,bielele de Renault 10 sau Dacia1100 au tot 18mm diametrul boltului de piston,dar nu stiu diametrul bielei.    


Multumesc pentru informatii. 45mm e prea mult , la fiat e mult mai mic.
Rămâne sa cercetez si la Dacia 1100. Mersi încă o data.

Inca ceva: Codul de pe ruptor-distribuitorul de 1000 MB este PAL typ 02 - 9204 430 ? Daca da, se gasesc piese (platina, capac etc) pentru el ?
Multumesc,

GB

Modificat de george-bogdan (acum 5 ani)


pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455

george-bogdan a scris:


sk100it a scris:

Pai asta am zis mai devreme.
Diametrul bielei de la Skoda este de 45mm,cota nominala,adica,mai exact diametrul vilbrochenului.
Acum conteaza cat este la Fiat.
Dar ma gandesc ca se poate incerca cu bielele fiatului si pistoanele de Skoda.
Ca un pont,bielele de Renault 10 sau Dacia1100 au tot 18mm diametrul boltului de piston,dar nu stiu diametrul bielei.    


Multumesc pentru informatii. 45mm e prea mult , la fiat e mult mai mic.
Rămâne sa cercetez si la Dacia 1100. Mersi încă o data.

Inca ceva: Codul de pe ruptor-distribuitorul de 1000 MB este PAL typ 02 - 9204 430 ? Daca da, se gasesc piese (platina, capac etc) pentru el ?
Multumesc,

GB

Da,la edepres tg mures sau pe e piesa    


pus acum 5 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
E adevarat ca electromotorul de la Oltcit, se potriveste pe Skoda 1000 MB? Sau e doar legenda urbana?

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455

Misu de Cluj a scris:

E adevarat ca electromotorul de la Oltcit, se potriveste pe Skoda 1000 MB? Sau e doar legenda urbana?

Nu se potriveste din cate stiu eu.
Dar daca pui o poza cu electromotorul de Oltcit iti spun 100%daca Da sau Nu.  


pus acum 5 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

sk100it a scris:


Misu de Cluj a scris:

E adevarat ca electromotorul de la Oltcit, se potriveste pe Skoda 1000 MB? Sau e doar legenda urbana?

Nu se potriveste din cate stiu eu.
Dar daca pui o poza cu electromotorul de Oltcit iti spun 100%daca Da sau Nu.  

De aia intrebam, ca am vazut anuntul asta:


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 5 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455
Gata,am vazut poza.
Raspunsul este categoric NU.
Nu au nici un punct comun electromotorul de Oltcit cu cel de Skoda.
La Skoda mai merge un electromotor de golf,dar nu stiu de care model    


pus acum 5 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

Misu de Cluj a scris:


sk100it a scris:


Misu de Cluj a scris:

E adevarat ca electromotorul de la Oltcit, se potriveste pe Skoda 1000 MB? Sau e doar legenda urbana?

Nu se potriveste din cate stiu eu.
Dar daca pui o poza cu electromotorul de Oltcit iti spun 100%daca Da sau Nu.  

De aia intrebam, ca am vazut anuntul asta:


Eu cred ca are doua, inul de Skoda si unul de Oltcit.


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 5 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la