CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Profil draghici_elena2000
| Femeie 24 ani Dambovita cauta Barbat 24 - 62 ani |
|
xpreem
Membru Activ
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 110
|
|
Inainte de 1990 era criza mare de benzina. Tin minte ca mergeam cu MZ-ul meu 125 la cartodrom in Gheorgheni "sa facem cateva ture", si foloseam inlocuitori pentru benzina.
Cine stie ce inlocuitori se foloseau in locul benzinei, in aceea perioada ?
|
|
pus acum 15 ani |
|
bachus_21
Membru Senior
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3175
|
|
|
pus acum 15 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Petroxina si petrol lampant! Acest topic este o tema interesanta, deci cred ca ar trebui sa-l mut la "tehnice" ca ne asteapta vremuri grele si nu se stie cand ne vom apela iarasi la inlocuitori.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 15 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Ce vremuri diluant in loc de benzina ? Eu stiu de la tata ca se mai folosea inca ceva, ce era parca insecticid
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 15 ani |
|
bachus_21
Membru Senior
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3175
|
|
knx a scris:
Ce vremuri diluant in loc de benzina ? Eu stiu de la tata ca se mai folosea inca ceva, ce era parca insecticid |
Am auzit asa ceva dar nu am vazut.Oricum,focuri violente si spectaculoase ca si cele din filme numai cu insecticid am vazut.Asa ca e posibila varianta.
Modificat de bachus_21 (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
Tatal tau cred ca vorbea de asa zisul Cimexan, dar nu era insecticid, era un dezinfectant, veterinar cred, Buceagul de armata mergea parfum cu el, curat neamestecat cu benzina, dar trebuia sa fie motorul cald, la fel era si cu vestitul toluen de la combinatul chimic. Dintre gazoline as vrea sa o reamintesc pe aia neagra, plina de pamint, ce fierbea in galeata cind o turnai din butoiul de la sonde. De asemenea, la noi se mai mergea cu benzina de la fabrica de oase, raminea in rezervor un fel de smintina ce putea ingrozitor...
|
|
pus acum 15 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Exact! De asta zicea Si sa nu uitam de alcool De toate tipurile, amestecate/neamestecate cu alte produse
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 15 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Si sa nu uitam de zilele noastre, in tarile mai civilizate a aparut un biocombustibil, numit E85, adica bioetanol ! Stiu din surse sigure ca se comercializeaza in unele locuri din ungaria, e mai ieftin decat benzina ! Intr-un articol citit pe (mai exact) , am citi urmatoarele (traducere facuta de mine): "principalul avantaj e, ca e ieftin, aproximativ 220-240 forinti/litru ! Si acuma celalalt avantaj pt cei cu tuningul, e ca are cifra octanica de 105 !!! Cine ar vrea benzina cu cifra octanica de 100 la 340 forinti/litrul, cand poti cu 220-240 forinti alimenta benzina cu cifra octanica de 105 !! Pe langa astea, arderea bioetanolului e mult mai perfecta, noxele scad pana la 1/20 din noxele normale. Camera de ardere, bujiile, sistemul de evacuare ramane ultra curat ! Iar esapamentul are o durata de viata mult mai mare, pentru ca nu se mai formeaza in cantitati mari CO, CO2, NO, care in contact cu condensul formau acid, de la care se distrugea esapamentul ! Dezavantaje: Cu totii cunoastem ca alcoolul este un material tare agresiv, daca te imbeti tare, poti fi agresiv ) Piesele din cauciuc si plastic imbatranesc mult mai repede ! E recomandata schimbarea conductelor din cauciuc cu unele de calitate mai superioara ! Trebuie contat pe faptul ca in sistemul de alimentare, componentele din materiale plastice si cauciuc vor necesita o schimbare mai deasa ! Cu cat e mai rapida imbatranirea materialelor ? Nimeni nu stie ! Poate, ca ceea ce benzina manca in 10 ani, etanolul in 5 ? Nimeni nu poate raspunde ! Amestecul etanol-aer la rece se condenseaza in galeria de admisie mai repede decat benzina, deci e de asteptat o pornire mai grea pe timp rece ! Pentru a inlatura acest defect, si plus ca etanolul este un lichid care nu asigura ungere(nu e "grasa" ca benzina), se amesteca cu benzina ! Se poate amesteca in orice proportie cu benzina "
Interesant articol, nu-i asa ? Ps: scria ca daca se amesteca in proportie de 50/50 masina merge PERFECT!
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 15 ani |
|
Liviu M
Membru Senior
Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
|
|
Tata punea in Wartburg neofalina cu petrol lampant (gaz) .
_______________________________________ Respectati-i pe pasionati !
|
|
pus acum 15 ani |
|
sergiu.4x4
Membru Senior
Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 309
|
|
sugestia mea e gpl - dupa ce am pus instalatia , nici nu mai concep altfel, iar pretul la gaz variază între 1,7 si 2,1 lei /L. o instalatie nouă e intre 800 şi ... vreo 1500 la injectie deci calculati voi in cat timp se amortizează. sper sa nu fiu off topic, dar ma gandeam la un combustibil testat, care sa nu dauneze motorului, pentru ca celelalte solutii pe care le vad postate aiaci, sincer, nu imi inspira incredere mai ales, ca eu am un motor din 1970 şi aşi trage de el cat mai mult (exceptie, bioetanolul - da cu siguranta nu am sa ma duc in ungaria sa alimentez) si daca tot venii vorba de combustibili alternativi, dati o cautare pe gogu sa vedeti cate masini merg cu hidrogen, culmea instalatiile sunt home made.
|
|
pus acum 15 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Nu stiu ce sa zic de gpl, incerc sa-mi formez o parere, dar e greu ! Am vazut la taximetristii care aveau cielo cu GPL in ce hal au ajuns supapele dupa 120000km, nu stiu ce sa zic (motoare desfacute de mine, am vazut cu ochii mei, nu spun mituri, si alte povesti auzite ) Pe de alta parte sunt multi care nu au nici un fel de problema! Cred ca totusi asta depinde si de materialul din care sunt facute subansamblele si piesele ! Cert e, ca arderea e uscata !
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 15 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Si m-am documentat, majoritatea motoarelor si masinilor care vin din fabrica cu GPL au alte supape,ghiduri, si chiar si alte pistoane !
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 15 ani |
|
xpreem
Membru Activ
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 110
|
|
knx a scris:
Ce vremuri diluant in loc de benzina ? Eu stiu de la tata ca se mai folosea inca ceva, ce era parca insecticid |
diluantul nu era prea bun, avea ceva in el ce facea depuneri, dupa un timp era risc sa se gripeze motorul.
dap, ii spunea Plotox, si cam asta se folosea prin Cluj pe vremuri. Era durere sa fi in masina la stop si in fata ta sa fie o motocicleta care mergea cu plotox... mirosea gen DDT, destul de puternic. Cei cu trabanturi si warburguri mai foloseau solutia. Cand e criza lumea inventeaza ...
|
|
pus acum 15 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Liviu M a scris:
Tata punea in Wartburg neofalina cu petrol lampant (gaz) . |
Si bunicul meu, baga din astea in Trabant si chiar in Dacia 1100. Daca stateai in spatele masinii gazele de esapament puteau ingrozitor si iti piscau ochii. Niste solutii groaznice... dar cand nu se gasea benzina mergea!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 15 ani |
|
surubache
Membru Senior
Din: BALS OLT
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 620
|
|
de metanol ce ziceti ,am un vecin care lucra pe la avioane si cica mergea cu asa ceva,mai multe nu stiu
|
|
pus acum 15 ani |
|
bachus_21
Membru Senior
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3175
|
|
Merge cu metanol; in vremea lui ceasca ori s-a incercat,ori a fost folosit (nu mai tin minte exact) in mod oficial la taxiuri.Problema e ca e extrem de toxic. Nu stiu la ce puteau sa il foloseasca la avioane;astea merg cu benzina (cele cu pistoane) si cu kerosen,(turbo-propulsoare sau reactoare).
|
|
pus acum 15 ani |
|
sergiu.4x4
Membru Senior
Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 309
|
|
knx a scris:
Nu stiu ce sa zic de gpl, incerc sa-mi formez o parere, dar e greu ! Am vazut la taximetristii care aveau cielo cu GPL in ce hal au ajuns supapele dupa 120000km, nu stiu ce sa zic (motoare desfacute de mine, am vazut cu ochii mei, nu spun mituri, si alte povesti auzite ) Pe de alta parte sunt multi care nu au nici un fel de problema! Cred ca totusi asta depinde si de materialul din care sunt facute subansamblele si piesele ! Cert e, ca arderea e uscata ! |
am avut o dacie cu gpl si nu am reusit sa stric motoru - s-a dus tablaria iremediabil dar dupa motor imi pare rau si am facut o gramada de km cu gpl. asa ca gpl fan 4 ever
|
|
pus acum 15 ani |
|
Zorak
Membru nou
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 33
|
|
Mie mi-a povestit un batran odata ca avea o mobra care mergea si cu tuica de cazan ocazional,cand mai ramanea in pana prin sate uitate de lume.Mi se pare cam de adormit copii, dar din timp ce alcoolul arde,e si asta o posibilitate. Pun pariu ca sunetul motorului ar fi chiar interesant.
Brrrrrrrr *HIC* BrrrrrrRRRRR *HIC* Cine-o pus caaaarciuma'n *HIC* BrrrrrRRRrrrr
|
|
pus acum 15 ani |
|
fifi
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 875
|
|
Masina merge si cu motorina dar trebuie sa fie cald motorul si merge brici dar cand o opresti face auto aprindere .
Modificat de fifi (acum 14 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
sdandrei
Membru Senior
Din: Sibiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 397
|
|
am pus eu din cauza oboselii si neatentiei motorina la skoda. intr-adevar, cat a fost calda a mers. initial m-am speriat, pentru ca incepuse sa scoata niste zgomote ciudate, respectiv ca motorul de aro abea pornit. imi aduc aminte ca am ridicat capota la motor si totu era la locul lui, numai ca pe teava de esapament ieseau gaze cu miros ca de la diesel =D . at am realizat. a mers masina pana acasa. a doua zi nu a mai pornit.
|
|
pus acum 15 ani |
|