CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Lolalola la Simpatie.ro
Femeie
22 ani
Cluj
cauta Barbat
26 - 80 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Inlocuitori pt. benzina Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
xpreem
Membru Activ

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 110
Inainte de 1990 era criza mare de benzina. Tin minte ca mergeam cu MZ-ul meu 125 la cartodrom in Gheorgheni "sa facem cateva ture", si foloseam inlocuitori pentru benzina.

Cine stie ce inlocuitori se foloseau in locul benzinei, in aceea perioada ?


pus acum 14 ani
   
bachus_21
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3175
Gazolina,diluant

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Petroxina si petrol lampant!
Acest topic este o tema interesanta, deci cred ca ar trebui sa-l mut la "tehnice" ca ne asteapta vremuri grele si nu se stie cand ne vom apela iarasi la inlocuitori.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3319
Ce vremuri  diluant in loc de benzina ? Eu stiu de la tata ca se mai folosea inca ceva, ce era parca insecticid

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
bachus_21
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3175

knx a scris:

Ce vremuri  diluant in loc de benzina ? Eu stiu de la tata ca se mai folosea inca ceva, ce era parca insecticid

Am auzit asa ceva dar nu am vazut.Oricum,focuri violente si spectaculoase ca si cele din filme numai cu insecticid am vazut.Asa ca e posibila varianta.

Modificat de bachus_21 (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815
Tatal tau cred ca vorbea de asa zisul Cimexan, dar nu era insecticid, era un dezinfectant, veterinar cred, Buceagul de armata mergea parfum cu el, curat neamestecat cu benzina, dar trebuia sa fie motorul cald, la fel era si cu vestitul toluen de la combinatul chimic.
Dintre gazoline as vrea sa o reamintesc pe aia neagra, plina de pamint, ce fierbea in galeata cind o turnai din butoiul de la sonde.
De asemenea, la noi se mai mergea cu benzina de la fabrica de oase, raminea in rezervor un fel de smintina ce putea ingrozitor...


pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3319
Exact! De asta zicea Si sa nu uitam de alcool De toate tipurile, amestecate/neamestecate cu alte produse

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3319
Si sa nu uitam de zilele noastre, in tarile mai civilizate a aparut un biocombustibil, numit E85, adica bioetanol ! Stiu din surse sigure ca se comercializeaza in unele locuri din ungaria, e mai ieftin decat benzina ! Intr-un articol citit pe (mai exact) , am citi urmatoarele (traducere facuta de mine):
"principalul avantaj e, ca e ieftin, aproximativ 220-240 forinti/litru ! Si acuma celalalt avantaj pt cei cu tuningul, e ca are cifra octanica de 105 !!! Cine ar vrea benzina cu cifra octanica de 100 la 340 forinti/litrul, cand poti cu 220-240 forinti alimenta benzina cu cifra octanica de 105 !! Pe langa astea, arderea bioetanolului e mult mai perfecta, noxele scad pana la 1/20 din noxele normale. Camera de ardere, bujiile, sistemul de evacuare ramane ultra curat ! Iar esapamentul are o durata de viata mult mai mare, pentru ca nu se mai formeaza in cantitati mari CO, CO2, NO, care in contact cu condensul formau acid, de la care se distrugea esapamentul !
Dezavantaje:
Cu totii cunoastem ca alcoolul este un material tare agresiv, daca te imbeti tare, poti fi agresiv )
Piesele din cauciuc si plastic imbatranesc mult mai repede ! E recomandata schimbarea conductelor din cauciuc cu unele de calitate mai superioara ! Trebuie contat pe faptul ca in sistemul de alimentare, componentele din materiale plastice si cauciuc vor necesita o schimbare mai deasa ! Cu cat e mai rapida imbatranirea materialelor ? Nimeni nu stie ! Poate, ca ceea ce benzina manca in 10 ani, etanolul in 5 ? Nimeni nu poate raspunde !
Amestecul etanol-aer la rece se condenseaza in galeria de admisie mai repede decat benzina, deci e de asteptat o pornire mai grea pe timp rece ! Pentru a inlatura acest defect, si plus ca etanolul este un lichid care nu asigura ungere(nu e "grasa" ca benzina), se amesteca cu benzina ! Se poate amesteca in orice proportie cu benzina "

Interesant articol, nu-i asa ?
Ps: scria ca daca se amesteca in proportie de 50/50 masina merge PERFECT!


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Tata punea in Wartburg neofalina cu petrol lampant (gaz) .

_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 14 ani
   
sergiu.4x4
Membru Senior

Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 309
sugestia mea e gpl - dupa ce am pus instalatia , nici nu mai concep altfel, iar pretul la gaz variază între 1,7 si 2,1 lei /L. o instalatie nouă e intre 800 şi ... vreo 1500 la injectie deci calculati voi in cat timp se amortizează.
sper sa nu fiu off topic, dar ma gandeam la un combustibil testat, care sa nu dauneze motorului, pentru ca celelalte solutii pe care le vad postate aiaci, sincer, nu imi inspira incredere mai ales, ca eu am un motor din 1970 şi aşi trage de el cat mai mult (exceptie, bioetanolul - da cu siguranta nu am sa ma duc in ungaria sa alimentez) 
si daca tot venii vorba de combustibili alternativi, dati o cautare pe gogu sa vedeti cate masini merg cu hidrogen, culmea instalatiile sunt home made.


pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3319
Nu stiu ce sa zic de gpl, incerc sa-mi formez o parere, dar e greu ! Am vazut la taximetristii care aveau  cielo cu GPL in ce hal au ajuns supapele dupa 120000km, nu stiu ce sa zic (motoare desfacute de mine, am vazut cu ochii mei, nu spun mituri, si alte povesti auzite ) Pe de alta parte sunt multi care nu au nici un fel de problema! Cred ca totusi asta depinde si de materialul din care sunt facute subansamblele si piesele ! Cert e, ca arderea e uscata !

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3319
Si m-am documentat, majoritatea motoarelor si masinilor care vin din fabrica cu GPL au alte supape,ghiduri, si chiar si alte pistoane !

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
xpreem
Membru Activ

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 110

knx a scris:

Ce vremuri  diluant in loc de benzina ? Eu stiu de la tata ca se mai folosea inca ceva, ce era parca insecticid


diluantul nu era prea bun, avea ceva in el ce facea depuneri, dupa un timp era risc sa se gripeze motorul.

dap, ii spunea Plotox, si cam asta se folosea prin Cluj pe vremuri. Era durere sa fi in masina la stop si in fata ta sa fie o motocicleta care mergea cu plotox... mirosea gen DDT, destul de puternic. Cei cu trabanturi si warburguri mai foloseau solutia. Cand e criza lumea inventeaza ...


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

Liviu M a scris:

Tata punea in Wartburg neofalina cu petrol lampant (gaz) .


Si bunicul meu, baga din astea in Trabant si chiar in Dacia 1100.
Daca stateai in spatele masinii gazele de esapament puteau ingrozitor si iti piscau ochii.
Niste solutii groaznice... dar cand nu se gasea benzina mergea!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
surubache
Membru Senior

Din: BALS OLT
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 620
de metanol ce ziceti ,am un vecin care lucra pe la avioane si cica mergea cu asa ceva,mai multe nu stiu

pus acum 14 ani
   
bachus_21
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3175
Merge cu metanol; in vremea lui ceasca ori s-a incercat,ori a fost folosit (nu mai tin minte exact) in mod oficial la taxiuri.Problema e ca e extrem de toxic.
Nu stiu la ce puteau sa il foloseasca la avioane;astea merg cu benzina (cele cu pistoane) si cu kerosen,(turbo-propulsoare sau reactoare).


pus acum 14 ani
   
sergiu.4x4
Membru Senior

Din: cluj napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 309

knx a scris:

Nu stiu ce sa zic de gpl, incerc sa-mi formez o parere, dar e greu ! Am vazut la taximetristii care aveau  cielo cu GPL in ce hal au ajuns supapele dupa 120000km, nu stiu ce sa zic (motoare desfacute de mine, am vazut cu ochii mei, nu spun mituri, si alte povesti auzite ) Pe de alta parte sunt multi care nu au nici un fel de problema! Cred ca totusi asta depinde si de materialul din care sunt facute subansamblele si piesele ! Cert e, ca arderea e uscata !



am avut o dacie cu gpl si nu am reusit sa stric motoru - s-a dus tablaria iremediabil dar dupa motor imi pare rau si am facut o gramada de km cu gpl. asa ca gpl fan 4 ever


pus acum 14 ani
   
Zorak
Membru nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 33
Mie mi-a povestit un batran odata ca avea o mobra care mergea si cu tuica de cazan ocazional,cand mai ramanea in pana prin sate uitate de lume.Mi se pare cam de adormit copii, dar din timp ce alcoolul arde,e si asta o posibilitate. Pun pariu ca sunetul motorului ar fi chiar interesant.

Brrrrrrrr *HIC* BrrrrrrRRRRR *HIC* Cine-o pus caaaarciuma'n *HIC* BrrrrrRRRrrrr


pus acum 14 ani
   
fifi
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 875
Masina merge si cu motorina dar trebuie sa fie cald motorul si merge brici dar cand o opresti face auto aprindere .

Modificat de fifi (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
sdandrei
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 397
am pus eu din cauza oboselii si neatentiei motorina la skoda. intr-adevar, cat a fost calda a mers. initial m-am speriat, pentru ca incepuse sa scoata niste zgomote ciudate, respectiv ca motorul de aro abea pornit. imi aduc aminte ca am ridicat capota la motor si totu era la locul lui, numai ca pe teava de esapament ieseau gaze cu miros ca de la diesel    =D . at am realizat. a mers masina pana acasa. a doua zi nu a mai pornit.

pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3319
Las' ca am un vecin, care face rost de motorina gratis... nenorocul face sa aiba break benzinar ) Sa vezi cum merge masina aia ) la 3 litrii de benzol baga 2 de motorina ))))))))                

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la