CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
adee din Mures
Femeie
24 ani
Mures
cauta Barbat
24 - 59 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / disparitia treptelor de vitezá Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Cred cá nici unul care foloseste 20 de ani in sir o Dacie nu are atátea probleme si nu se vaietá  cum fac eu , insá azi mi-au dispárut 3 trepte de vitezá din bátránicá ...
Situatia s-a intámplat in felul urmátor :
Am plecat intr-un oras la 40 km de localitate, si la prima intersectie unde am oprit la semnalul rosu, la demarare am constatat surprins cá pun masina in treapta 1 de vitezá si nu miscá din loc nimic !
Cum cei din spatele meu erau in coloaná, ca sá nu-i retin, am puis a 2-a si am plecat cu ambrejajul putin patinánd ca s-o urnesc din loc .
La a treia oprire intr-o intersectie iar am incercat treapta 1 (, nimic )insá a dispárut si a 2-a .Nici intr-a doua nu se mai urnea din loc .
Dupá ce mi-am rezolvat treburile (pe jos ) am pornit cátre casá , iar la iesirea din oras am oprit din nouz la semnalul rosu.
La plecare, am constat cu surprindere cá nici treapta a 3 a nu o mai am , am fost nevoit sá plec cu ambrejajul patinánd intr-a 4 a treaptá.
Nici zgomot, nici miros , nimic nu se simte, ambreajul lucreazá fin fárá efort, maneta schimbá usor intre trepte, nu a fost fortatá, etc !
Ce naiba poate fi ?
Ati pátit careva asa ceva vreodatá ?
Mi se pare bizará toatá treaba, si incepe deja sá má calce pe nervi bátrána asta, nu mai stiu ce sá-i fac ???
Evident va trebui sá dau jos cutia din nou de pe masiná fiindcá am o presimtire cá buba e ináuntru ....
Sincer sá fiu in cei 17 ani de Citroenism , dupá repunerea unei masini pe roti, si reconditionarea ei nu am avut nici o zecime din aceste probleme , nu inteleg de ce naiba nu vrea sá se aseze masina asta la locul ei ...???
Párghia de actionare e la locul ei, nu lipseste nimic la prima vedere ....    

Modificat de cv2adi (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
motanualb
Membru Senior

Din: Cluj
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 491
De pe loc cu motorul pornit intra in 1a? daca era ceva grav printre "mate" haraia , cloncanea ceva....  ceva tot suna.Daca simti ca intra in viteaza dar nu face nimic sa nu fie "pinionele de atac" ( imi scapa termenul) cele cu interior conic
Placa si discu ii ce trebuie? ( ca dimensiune )

Sa vedem daciotii 


_______________________________________
I don't mind dust , I do mind rust!

pus acum 10 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Mersi Motanualb , da intrá in viteze foarte fin, nu croncáne, nu háráie, nimic absolut, totul functioneazá ca inainte , doar cá dupá cuplarea vitezei, masina nu mai pleacá de pe loc .....
Mi-a rámas doar marsalierul si treapta a 4 .Astea functioneazá ca si inainte .
Despre placa de presiune si disc nu pot spune altceva doar cá sunt noi, ambele provin din magazin , dar bánuiesc cá dacá placa sau discul mureau, nu mai schimba niciuna dintre viteze, cánd colo, 1, 2, 3 au dispárut treptat una cáte una, si tot mai am viteza a 4 si marsalierul care functioneazá impecabil si acum.

Modificat de cv2adi (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Na, asa ceva nu am auzit niciodata.
Cutiile de viteze tin mai mult decat masina.
Poate a intrat ceva sobolan si a furat cele trei viteze

Poate s-o sectionat ceva stift care fixeaza pinioanele pe ax.
Foarte ciudata chestie, cutiile de viteze nu se strica aproape niciodata.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

Misu de Cluj a scris:

Na, asa ceva nu am auzit niciodata.
Cutiile de viteze tin mai mult decat masina.
Poate a intrat ceva sobolan si a furat cele trei viteze

Poate s-o sectionat ceva stift care fixeaza pinioanele pe ax.
Foarte ciudata chestie, cutiile de viteze nu se strica aproape niciodata.

Páii asta e ! Nici eu n-am auzit asa ceva ...stiu cá nimeni din familie care abvvea masina nu a avut proibleme la cutie niciodatá deci e ceva tare bizarrrrrr !
Nu má vrea nenorocita asta nicicum ! E ca o femeie pe care n-o poti cuceri !
Insá ii mai dau o sansá : Ori isi revine si se comportá bine , ori isi ia catrafusele si valea !    


pus acum 10 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Cred ca s-a intamplat ceva la furcile care selecteaza in cutie. Eu am patit o chestie cu dispatia marsarierului prin 1985 la Predeal. Am oprit la intrare in Brasov la service, am zis ce ma doare, mi-au suit masina pe rampa si mecanicul a zis :
"- Am inteles ca nu aveti bani pentru manopera de demontare a cutiei. Daca aveti noroc o pot rezolva fara demontare."
Si a luat un ciocan MARE, a potrivit axul care intra in cutie, i-a palit un ciocan cu o miscare precisa si moderata si...... s-a rezolvat. Tija de comnanda are o bila cu arc care iesise din rol.
Poate are legatura cu disparitia treptelor.
Stiintific nu imi explic ce ti s-a intamplat.

Modificat de vio16 (acum 10 ani)


_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 10 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Da, este foarte interesantá treaba, deocamdatá plouá, nu pot lucra in groapá afará, astept vremea mai buná sá vád mai pe-ndelete ce mama sáráciei o pátit ???
Ca solutie , mi-am pregátit cutia cu 4 trepte care am dat-o jos de pe breakul alb acu 2 ani, sá-l montez in locul acesteia dacá intr-adevár cutia a suferit avarie in interior ...
In schimb am citit aici pe undeva cá rapoartele cutiei de berliná diferá de cele de la break, in sensul cá sunt mai scurte treptele de vitezá ......dar altá solutie nu am momentan din pácate     
P.S : Desi nu sunt mecanic de prfesie, mai ales unul de la Dacia Service precum Domnul ce v-a "consultat " cutia, mi-a trecut si mie ieri prin minte sá iau un baros in máná .....      


pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Pune sus cutia de Break. Este la fel, doar ca are grup conic 8/33 in loc de 9/34.
Si dacia lui taicameu are cutie de Break din fabrica si are reprize de accelerare mult mai ferme. Ulterior am aflat ca pentru loturile destinate catre Venezuela si Columbia, si berlinele aveau cutii cu rapoarte scurte, din cauza ca acolo este zona montana.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

Misu de Cluj a scris:

Pune sus cutia de Break. Este la fel, doar ca are grup conic 8/33 in loc de 9/34.
Si dacia lui taicameu are cutie de Break din fabrica si are reprize de accelerare mult mai ferme. Ulterior am aflat ca pentru loturile destinate catre Venezuela si Columbia, si berlinele aveau cutii cu rapoarte scurte, din cauza ca acolo este zona montana.

Am inteles ! Asa voi prioceda din douá moztive :
1. Nu am altá solutie la indemáná momentan
2. Stiu cá acea cutie functiona bine incá de cánd era pe break insá mi se párea cá masina merge foarte turatá .La 100 km urla motorul de nu auzteam radioul in interior ...  
Insá chestie cu ciocanul expusá de Doomnul VIO 16 ....m-a pus pe gánduri .Cred cá dupá ce desfac racordul de la tija de cuplare de sub podea voi incerca sá schimb vitezele cu mána si cu ....coicanul !!!!!

Modificat de cv2adi (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
Dat fiind faptul ca ai viteza a 4 a, inseamna ca cautatorul misca axul furcii de 3-4 si ca furca are splintul bun pe ax, ca altfel nu ar intra in a 4-a, posibil sa nu faci cursa complet inainte ca sa intre in a 3 a, dar ar intra totusi in a 2-a pe furca 1-2.
Cind bagi in 1-2-3 simti la mina inzavorirea de la bilele de blocare? Daca tii pe liber un pic fortat spre inainte schimbatorul si misti stg-dr, simti cind trece cautatorul dintr-o furca in cealalta?
Nu cumva ai cursele incomplete(mai scurte) la introducerea in vitezele 1-2 si 3 ? Atunci poate fi vorba de bilele de indexare ale furcilor, asa ar explica de ce ai vit a 4 a si nu ai vit a 3 a.A 5-a cupleaza?
In cel mai rau caz, ti-au plecat sigurantele de la pinioane (foarte rar si putin posibil) si ai joc axial, mai frecvent se duc crabotii si mansonul sincron nu mai poate trece peste dintii inelului sincron sa ajunga la dintii pinionului si sa faca cuplarea.
Verifica cu mina, sub masina, cu timoneria decuplata si cu o suribelnita bagata in locul surubului, ca sa poti trage de ea.


pus acum 10 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

Oldman a scris:

Dat fiind faptul ca ai viteza a 4 a, inseamna ca cautatorul misca axul furcii de 3-4 si ca furca are splintul bun pe ax, ca altfel nu ar intra in a 4-a, posibil sa nu faci cursa complet inainte ca sa intre in a 3 a, dar ar intra totusi in a 2-a pe furca 1-2.
Cind bagi in 1-2-3 simti la mina inzavorirea de la bilele de blocare? Daca tii pe liber un pic fortat spre inainte schimbatorul si misti stg-dr, simti cind trece cautatorul dintr-o furca in cealalta?
Nu cumva ai cursele incomplete(mai scurte) la introducerea in vitezele 1-2 si 3 ? Atunci poate fi vorba de bilele de indexare ale furcilor, asa ar explica de ce ai vit a 4 a si nu ai vit a 3 a.A 5-a cupleaza?
In cel mai rau caz, ti-au plecat sigurantele de la pinioane (foarte rar si putin posibil) si ai joc axial, mai frecvent se duc crabotii si mansonul sincron nu mai poate trece peste dintii inelului sincron sa ajunga la dintii pinionului si sa faca cuplarea.
Verifica cu mina, sub masina, cu timoneria decuplata si cu o suribelnita bagata in locul surubului, ca sa poti trage de ea.

Oldman , esti un SPECIALIST ! Am decuplat timoneria, am dat jos uleiul din cutie, si la joja de nivel am pátruns cu un endoscop cu cap luminiscent in cutie .
Colegul meu misca de surubelnitá iar eu urmáream pe ecranul endoscopului ce se petrece in interior : cursa axului este cam de 1 cm (miscánd intre vitezele 1 si 2 , deci pinioanele nu ajung la locul lor pt a se cupla .
Deocam,datá atáta stiu, máine voi pune pe masina cutia cu 4 trepte al daciei break, fiindcá nu am momentan altá solutie, si iarna voi desface cutia asta bolnavá.
Ce-i sigur este cá buba e inuntrul cutiei , ai avut dreptate : Nu ajung pinioanele la locul lor de cuplare, doar foarte putin miscá inainte-inapoi.    
Mersi mult de ajutor


pus acum 10 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
Ajutorul ca ajutorul, da vad ca n-ai noroc, tot trebuie sa umbli in cutie... Noroc ca o ai pe cealalta, sa o pui in loc. Astept cu interes, cind ai timp, sa desfaci cutia si sa pozezi ce ai gasit inauntru...

pus acum 10 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Azi am desfácut cutia cu ajutorul unui prieten, fost mecanic la Auto-Service ACR Cluj in anii 70-80 care locuieste in comuna urmátoare , la 5 km de mine.
Problema a fost urmátoarea : Am vrut sá punem cutia de 89 insá planetarele nu se potrivesc, ele fiind mai scurte cu cca 2 cm.
Pt cutia de 89 ( 4 trepte ) nu am avut planetare bune ambele perechi gásite sunt varzá
Asa cá nu am avut altceva de fácut decát sá demontám cutia in care am gásit cuiul (siguranta de fixare a furcii vitezelor 1-2 in douéá bucáti ruptá, ca urmare, axul culisa precum o impungea tija insá furca státea pe loc, misca doar 1.2.cm , nu ducea pinioanele la locul de cuplare obisnuit.
Acum suntrem in faza de remontare a cutiei am pus o sigurantá de aia de otel cum existá la planetare , am fixat totul la loc, si de sigurantá am schimba si siguranta celulalt ax (treptele 3-4 ) inainte sá se rupá .
Multumesc colegilor mult ptr AJUTORUL  acordat prin sms, mesaje si telefonic , asa am reusit sá ansamblám cutia veche de 76 ( de fapt am reparat proiblema ivitá ) si mi-a rámas de rezerva si cutia de 89 la care am schimbat simeringurile de la planetare, de la axul ambreiajului si de la cáutátor, asiguránd prin asta o reconditionare a ei .
Cánd s-o punem pe masiná, am vázut cá din cauza diferentelor de lungime dintre planetarele vechi si cele mai noi (89 ) nu o putem folosi.
Am luat-o de la capát, rezolvánd dezansamblarea cutiei originale (76 )si repararea ei.
Ceea ce má mirá este faptul cá in timpul folosirtii, treptele se schimbau foarte fin, usor, se simtea net trecerea dintr-o treaptá in alta fárá sá se audá nici un zgomot .
Deci cutia nu a fost fortatá, cred cá materialul a obosit ....n.-am altá explicatie.    

Modificat de cv2adi (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Dar treapta a 3-a de ce a disparut? La ala care e explicatia?

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

Misu de Cluj a scris:

Dar treapta a 3-a de ce a disparut? La ala care e explicatia?

Nu inteleg treaba , insá am schimbat si siguranta de la ea, si acum culiseazá bine, duce pinioanele exact la locul potrivit ambel axe
Cu cát e mai usor la 2 CV, sá repari cutia ....nu se scoate de pe masiná, ci se dá jos capacul de sus, si ai toatá cutia in fata ta , nici uleiul nu trebuie dat jos fiindcá se acceseazá cutia de sus, si se pot regla furcile de pe axe, fiindcá sunt prinse pe ax cu surub nu cu sigurante si se inspecteazá de sus modul de culisare a pinioanelor.
In 10 minute este reglatá .....
Incep sá-mi pied deja avántul revolutionar ........azi toatá ziua am lucrtat la nenorocita asta de cutie ......      


pus acum 10 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Gata cutia ! Am gásit siguranta (stiftul ) de otel ruptá in 2 bucáti si cázutá in cutie (cea care fixeazá furca selectoare pe axul care culiseazá )insá am fost nevoit sá le examinez si pe celelalte : Am mai gásit 3 bucáti fisurate dar care mai státeau in locasul lor.
Le-am schimbat si pe acelea, ca sá nu trebuiascá sá dau jos cutia din nou peste 2-3 luni.....din aceleasi motive !
Deci enigma s-a rezolvat, a fost un lucru destul de mare, mai ales din cauzá cá a trebuit scoase planetarele in asa mod incát nici o loviturá de ciocan sá nu fie uzatá ptr demontare, deoarece basculele, precum si butucul sunt vopsite electrostatic, si la prima loviturá crusta aceasta zboará de pe suprafata tratatá, deci am fost nevoit sá dau jos corpul de fontá a butucului slábind suruburile care prind rotulele inferioare si superioare pe bascule ......
Doar asa am putut evita loviturile de ciocan.Oricum, enigma s-a rezolvat , cam greoaie  si anevoioasá  a fost si reparatia asta din cauza criteriilor absurde impuse de comisia de atestare din Ungaria, mecanicul cu care lucram excléamánd de mai multe ori imposibilitatea de a lucra pe masini de " portelan "    


pus acum 10 ani
   
vas_adam2000
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 826
Masini de portelan? )

pus acum 10 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

vas_adam2000 a scris:

Masini de portelan? )

Da, si intr-adevár mi-am dat seama cá oarecum are dreptate : ca sá desfaci rotulele uneori trebuie sá lovesti btucul ptr a produce trepidatiile necesare decuplárii piciorusului conic al ritulei din basculá , ceea ce la noi nu putea fii luat in calcul din cauza vopsirii electrostatice a butucului .
Asa cá ... am avut de ales intre metoda traditionalá si-sau-una mai la indemáná, unde nu afectám vopseaua !
A rámas varianta scoaterii butucului prin indepártarea suruburilor care prind rotulele de sus si jos pe basculá ....cam támpitá metodá insá singura posibilá.
Deci am avut de-a face cu piese de  "portelan "      


pus acum 10 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la