cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Exact de asta vorbeam !!! Pseudomecanicii si desteptii atotstiutori , cu mari inventii, cárora nimic nu le pasá, si care sunt muuuult mai desatpti si dotati cu multiple cunostinte in mecanicá, hidropneumaticá, etc .... fac fel de fel de inovatii si inventii , mult mai bune decát inginerii proiectanti din fabricá. Multi "cunoscátori " sfátuiti de "atotstiutorii mecanici de rang ZERO au procedat la inlocuirea uleiului verde LHM special ptr sistemele astea cu ulei de floarea soarelui, ulei lochhead si mai stiu eu cáte idei nástruscnice am auzit . Bineánteles cá in momentul in care introduci in acest sistem un ulei nedecvat, care nu numai atacá garniturile de cauciuc ale sistemului dar au si un grad mult mai scázut de ungere,si se comportá in mod diferit la temperaturi ridicate , distrug acel sistem fin si genial . La ce sá te mai astepti dacá 90 % din proprietari nu respectá normele date de fabricá, adicá tot la 5 ani sistemul trebuie golit, vidanjat, spálat cu solutia oferitá de ei, si apoi reincárcat cu acelasi lichid ptr tprevenirea innámolirii, a oxidárii supapelor, pieselor culisante ( cilindrii de fráná, de flotare ale suspensiei, cremalierei etc si a celoralte lucruri ce apar in timp . Am avut si eu un BX break, minunat, am cutreierat aproape toatá Europa cu ea, am fácut mail mult de 200 mi km, ne-a servit 10 ani fárá probleme majore.La instalatia hidropneumaticá in acest rástimp doar mingile de otel au trebuit incárcate sá aibá presiunea prescrisá, altceva nu am fácut la ea. Am fost nevioit sá má urc in CX, fiindcá cu BX ul nu puteam tracta platforma cu masini din Franta, altfel au aproape acelasi sistem . Ambele sunt masini miinunate, extraordinar de comode si iuti, e o plácere sá mergi cu ele mai ales pe drumuri lungi. Eu am respectat intotdeauna indicatiile cártilor tehnice date de fabricant si chiar dacá nu la 5 ani dar odatá la 7 ani am curátat tot sistemul hidropneumatic, chiar dacá nu era o manevrá ieftiná. Dar masinile nu m-au lásat niciodatá pe drum in cei 17 ani de cánd le folosesc. Lui Mishu : Sistemul hidropneumatic nou este intr-adevár mult mai afurisit, fiecare supapá, pompa de presiune, etc sunt manevrate de electronicá, nu este lumea mea ! Nu má bag la aceste lucruri fiindcá nu le cunosc, si nici nu-mi sint pe plac. Insá la DS, CX, BX, GS unde hidropneumatica este mánuitá mecanic, sistemul este absolut functional si genial.Pe deasupra , e si simplu. chiar dacá pare complicat la prima vedere . Ai o pomá hidraulicá, un regulator de presiune ptr puntea fatá, una ptr puntea spate, si tevi de inoarcere a uleiului in vas in mare . Genialitatea acestui sistrem constá si in faptul cá suspensia devine mult mai usor reparabilá, mai simplá, nu sunt arcuri, nu tu telescoape, amortizoare, doar ai un cilindru cu piston, plin cu ulei si la capát un buzdugan (minge de otel ) cu aer sub presiune ) Sistemul in minaturá poate fii imitat cu o seringá cáreia ii astupi orificiul acului cu degetul, si incerci sá impingi pistonul .... In momentul in care am inteles modul de functionare, m-a coplesit intotdeauna acest genial sistem simplu si usor reparabil, insá conducánd masina, pe drumuri lungi si azi afirm cá nu existá tinutá de drum si comfort mai sporit decát acesta. Anual mergem la schi in Franta, Italia sau Austria, si intotdeauna má furá acest sentiment inexplicabil care-mi aduce zámbetul de proprietar satisfácut care se bucurá de inovatiile inedite ale Citroenului . In contrast cu ceilalti membrii de familie, cu care obisnuiesc sá merg pe pártiile Alpilor, nu obosesc si nu má doare spinarea, spatele etc, chiar dacá mergem continuu ( de multe ori 800 -km sau mai multi, pe cánd ei se tot opresc la 300-500 km sá facá popas de dezmortire .....
Modificat de cv2adi (acum 10 ani)
|
|