CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
marymari Profile
Femeie
24 ani
Bacau
cauta Barbat
24 - 53 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Renault 16 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini:  1 2
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Buna seara.
Nu-s pasionat de aceasta firma si am cautat pe net dar nu am gasit .
Va rog daca puteti sa-mi spuneti si mie cite exemplare au fost fabricate  Renault 16 , cu toate variantele lui.
Ma intereseaza de fapt prima serie , mai raspindita aici la noi .Aia cu motor de 1470 cmc.
Pe un forum de machete auto am citit ca s-au fabricat in jur de 8,5 milioane de exemplare, cu diferite motorizari dar aceeasi caroserie, pina prin anii 80.
Sint corecte informatiile?







Multumesc.

Modificat de gherghin nicolae (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Oldtimer Katalogul german zice ca s-au fabricat in total 1.846.000 bucati de R16.

renault oldtimer katalogul german zice s-au fabricat total 1.846.000 bucati r16. Admin

49KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217


renault Admin

41.9KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Mulțumesc mult.
Nu-i așa rar precum speram să fie. ..


pus acum 9 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
E primul hatchback din lume.
Are bloc motor de aluminiu.
Motorul amplasat in fata dar in spatele cutiei de viteze duce la o distributie foarte buna a maselor pe axe si o foarte buna manevrabilitate.
Suspensie cu bare de torsiune fata si spate, ceea ce o face extrem de comoda si incredibil de placuta de mers tare pe viraje.
Amplasarea schimbatorului de viteze la volan a creat foarte mult spatiu in cabina.
Caroserie usoara si foarte rigida datorita "coarnelor" de la plafon.
Masina anului in Europa in 1966.
1,845,959 unitati produse.

renault primul hatchback din lume.are bloc motor amplasat fata dar spatele cutiei viteze duce foarte

46.3KB

Modificat de vio16 (acum 9 ani)


_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 9 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
si verso

renault verso

43.8KB


_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 9 ani
   
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
In plus supranumele de "Regina soselelor". Si nu numai in Romania i s-a spus asa.

_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320

cristi_lupsa a scris:

In plus supranumele de "Regina soselelor". Si nu numai in Romania i s-a spus asa.



Am auzit si eu chestia asta...dar nu prea am inteles de ce se numea asa. Pentru ca si Mercedes-ul sau BMW-ul fabricau masini in acele vremuri , iar confortul cel putin din Mercedes nu cred ca era rival celui din Renault 16 ...Era peste , adica era mai confortabil un W 111 sau W 110 decit Renault 16.
Sa fie datorita manevrabilitatii sau conceptului in premiera de hatchback ?


pus acum 9 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
I s-a spus asa probabil fiindca era frumoasa, caci o regina trebuie sa fie frumoasa! BMW din epoca aveau un cx de peste 0,4 datorita formei neaerodinamice, a botului inclinat invers decat la alte auto. Mercedes era serios, sobru, dar nu era nici printesa, nici regina.

_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 9 ani
   
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
Ampatamentul mare, combinat cu suspensia cu bare de torsiune ii conferea un confort neasteptat pentru o limuzuna de clasa medie (cum era considerata atunci), cu "bataie" spre clasa de lux. De asemenea, spatiul interior era comparabil cu clasa superioara.
Alt aspect inedit este ampatamentul - mai mare pe stanga decat pe dreapta cu 50 mm.
Alt lucru in premiera.... modularitatea banchetei spate si a scaunelor, tema reluata de toti producatorii auto dupa 1990.
In fine, vei merge cu un R16 si te vei indragosti de masina, cu siguranta.


_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 9 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Eu te invit la plimbare in Bucuresti daca poti ajunge. Cristi Lupsa e la Buzau. Mai poti gasi Regine la Ploiesti, Campina, Constanta, Craiova, Cluj si Timisoara.

_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Multumesc.
Intr-adevar este posibil sa iau un Renault 16...dar nu-s prea hotarit. Masina nu am vazut-o , doar asa din povestiri.
Piese de schimb se mai gasesc ? Care dintre elementele unui R 16 sint mai greu de gasit ? Care-s punctele lor vulnerabile, in afara de rugina ?

Modificat de gherghin nicolae (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

gherghin nicolae a scris:


cristi_lupsa a scris:

In plus supranumele de "Regina soselelor". Si nu numai in Romania i s-a spus asa.



Am auzit si eu chestia asta...dar nu prea am inteles de ce se numea asa. Pentru ca si Mercedes-ul sau BMW-ul fabricau masini in acele vremuri , iar confortul cel putin din Mercedes nu cred ca era rival celui din Renault 16 ...Era peste , adica era mai confortabil un W 111 sau W 110 decit Renault 16.
Sa fie datorita manevrabilitatii sau conceptului in premiera de hatchback ?


Nici nu se poate compara confortul unei masini frantuzesti, cu confortul unei masini germane.
BMW si Mercedes sunt confortabile, atat timp cat ruleaza pe sosele netede si bune, dar cand treci cu ele pe drumuri proaste, asa simti, parca ai sta cu curul pe drum, simti orice groapa. La masinile frantuzesti, confortul este impecabil, indiferent de calitatea drumului.
Astea-s chestii pe cate trebuie sa le simti, dupa ce le compari direct.
Titlul de "Regina soselelor" era initial acordat in anii 40-50 pentru Citroen 11CV, apoi in anii 60-70 pentru Renault 16. De si cred ca Citroen DS are comportament mult superior in comparatie cu R16.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

Misu de Cluj a scris:


gherghin nicolae a scris:


cristi_lupsa a scris:

In plus supranumele de "Regina soselelor". Si nu numai in Romania i s-a spus asa.



Am auzit si eu chestia asta...dar nu prea am inteles de ce se numea asa. Pentru ca si Mercedes-ul sau BMW-ul fabricau masini in acele vremuri , iar confortul cel putin din Mercedes nu cred ca era rival celui din Renault 16 ...Era peste , adica era mai confortabil un W 111 sau W 110 decit Renault 16.
Sa fie datorita manevrabilitatii sau conceptului in premiera de hatchback ?


Nici nu se poate compara confortul unei masini frantuzesti, cu confortul unei masini germane.
BMW si Mercedes sunt confortabile, atat timp cat ruleaza pe sosele netede si bune, dar cand treci cu ele pe drumuri proaste, asa simti, parca ai sta cu curul pe drum, simti orice groapa. La masinile frantuzesti, confortul este impecabil, indiferent de calitatea drumului.
Astea-s chestii pe cate trebuie sa le simti, dupa ce le compari direct.
Titlul de "Regina soselelor" era initial acordat in anii 40-50 pentru Citroen 11CV, apoi in anii 60-70 pentru Renault 16. De si cred ca Citroen DS are comportament mult superior in comparatie cu R16.

                                 
Bineánteles cá este incomparabil net superior comfortul oferit de orice Citroen cu suspensie hidropneumaticá fatá de cea mai finá bará de torsiune sau arc elicoidal superfin , fiindcá este un cu totul alt sistem : Mediul gaz-lichid absoarbe mult mai bine socurile produse de denivelárile drumului decát oricare altá suspensie, fiindcá vorbim de FIZICÁ !
Si cum aceastá materie studiatá la ecole , isi are legile ei categorice, nu le poate suprascrie nimeni.
Bineánteles asta nu inseamná cá R 16 (una dintre mult adoratele masini )nu este printre cele mai comfortabile .
Asa cum a scris colegul VIO 16 conducánd o astfel de masiná te indrágostesti de ea !Asa este.
In momentul in care ai ocazia sá te urci si la volanul Zeitei ( DS ) iti dai seama si de micile diferente dintre regine, si zeite !
Dupá párerea si cunostintele mele vagi am párerea cá masinile germane nu aveau aceastá carismá in special datoritá calitátii net superioare a drumurilor din germania fatá de celalte tári europene .( asa cum bine  zice Mishu )
Si in incheiere  nu intámplátor  recvira armata nazistá cu mare entuziasm si zel Tractionul Avant de la populatia francezá, fiindcá majoritatea vehicolelor cu tractiune pe spate isi dádeau duhul in noroaile frontului Normand si ardenez, si in alte locuri greu practicabile, iar Tractionul in marea majoritate a cazurilor isi ducea echipajul la destinatie pe asemenea drumuri .
Scuze de off topic.
Ca un vechi coleg si prieten vá sfátuiesc din toatá inima D.nule Gherghin sá incercati neaparat mácar conducerea unei asemenea bijuterii si sigur veti cunoaste ce inseamná comfort la drumuri mai putin bune .

Modificat de cv2adi (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
La R16 doua chestii nu-mi plac:
- bordul urat si demodat (cu exceptia TX, care are bord ceva mai frumos).
- schimbatorul de la volan, la fel de demodat si inestetic.
Eu sunt mare maniac Renault, dar de R16 si de R10, m-am ferit de fiecare data, ceva ma tine departe de aceste doua modele.
Daca ar trebui sa aleg totusi un R16, atunci in mod sigur as alege un TX de dupa 1977.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Insá dacá vrei sá-ti faci o colectie Renault, vei fii nevoit sá le achizitionezi, altfel paleta Renault va fii incompletá ....    

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
In mod clar TX-ul e mai frumos, mult mai rar si mai performant, decat prima serie.
Plus ca are motor de 1647 cmc si cutie cu 5 trepte.

renault mod clar tx-ul mai frumos, mult mai rar mai decat prima serie. plus are motor 1647 cmc cutie

50.9KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Si spatele e mai frumos.

renault spatele mai frumos. Admin

56.1KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Si bordul este mai modern si mai placut, decat ceasul ala demodat de pe seria 1, cu kilometraj tip banda.

renault bordul este mai modern mai placut, decat ceasul ala demodat seria kilometraj tip banda. Admin

49.1KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

cv2adi a scris:

Insá dacá vrei sá-ti faci o colectie Renault, vei fii nevoit sá le achizitionezi, altfel paleta Renault va fii incompletá ....    

Da, stiu un TS din 1974 sau 75, din ala cu masca neagra, la o cunostinta.
Cred ca o mai are, dar a ramas cu numere vechi.
Probabil este si radiata din oficiu.
Trebuie sa vorbesc cu omul.
Asta e singura poza cu caraciumba:
In urma cu doi ani inca era la el in curte.
Este ca asta, doar ca este un fel de roz-violet-visiniu metalizat (culoarea aia se numea "Prune metallique" si a fost folosita doar in 1974-75). Tare ciudata culoare.

Culoarea asta:

Chiar o sa ma duc sa ma interesez!

renault cv2adi scris:insá dacá vrei sá-ti faci colectie renault, vei fii nevoit altfel paleta Admin

45.3KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Asa-i Misi , asta care l-ai pus tu acum e mai fain.
Renault am avut doua, unul R12 si un Renault 20 . 20-ul era confortabil , n-am ce spune dar era foarte gurmand. Consuma foarte mult si de aia l-am si dat. Interiorul era albastru , din ceva catifea . Era frumos . Francezii-s renumiti ca stiu sa faca interioare ...
Citroen am condus un CX diesel si era asa cum spune Adi , cu suspensia aia hidraulica . Asteptam putin pina se ridica si parca intre scaune avea o maneta din care reglai nivelul. Mi-a placut masina aia , era combi , mare...
Aia pot sa spun ca era mai confortabila ca un Mercedes.
Si Renault 25 am condus. Mi-a placut ca era prima masina care am vazut-o eu care vorbea...Avea ceva calculator si spunea ea ceva acolo in Germana...Probabil se putea schimba limba, dar nici eu nu am stiut nici proprietarul. A...avea un casetofon cu statie(original ) marca Philips , foarte bine suna in masina aia. Astea-s amintiri de 20 de ani...acum nu mai exista niciunele din pacate.
Ala cu Citroenul s-a suparat ca nu pornea si l-a tras, ocazie cu care i-a spart baia de ulei , apoi a dus masina la fier vechi pentru ca dupa cum spunea el era foarte complicat sistemul ala hidraulic...


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Sintetizatorul vocal era pe R25 si pe R11 electronic. Era o porcarie!
Pentru tarile anglosaxone vorbea in engleza, iar pentru tarile francofone in franceza.
Poate si in germana, pentru piata germana si austriaca.
Nu ai cum sa-i schimbi limba vorbita, e setat din fabrica si basta!
R25 este o pacoste, cu electronica varza, care iti crea nopti nedormite inca de cand cumparai masina de noua! R25 si R21 nici nu te gandi sa-ti cumperi, erau sa bage marca Renault in faliment!
Partea electronica foarte instabila, cu componente ciudate de prima generatie, la care nu mai gasesti nici o piesa de schimb!
Citroenurile CX au avut aceasi soarta, ca se asezau pe trotuar, apoi nimeni nu le mai repara, urmatoarea lor oprire era rematul! Am stiut vreo 7-8 CX-uri cu aceasi deznodamant.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174

Misu de Cluj a scris:

Si bordul este mai modern si mai placut, decat ceasul ala demodat de pe seria 1, cu kilometraj tip banda.

Ha! Ha! Asta are si car-kit .....
Asa cum spunea Adi, trebuie sa-ti iei si R16, Misule, ca sa ai colectia completa.
Cat priveste masinile franceze, au un "ceva" care atrage, mie - cel putin - mi se par mai prietenoase, cochete, sofisticate, cu personalitate comparativ cu masinile germane, in mare masura anoste (cu cateva exceptii, evident).


_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Aveti perfectá dreptate in ce priveste istoria si soarta acestor masini clasice,ca proprietar de mai bine de 17 ani a Citroenurilor (printre altele si hidropneumatice ) nu pot decát sá subscriu afirmatiile lui Mishu, cum cá aceste masini din cauza lipsei de cunostinte in domeniu a asa zisilor "mecanici "au sfársit la remat .
Nu odatá am fost pus in fata unei situatii identice cánd acesti "specialisti " au incercat sá má vconvingá cu orice pret sá-mi cumpár alt tip de masiná !!!!
De ce oare ???? Fiindcá marele handicap a lor era lipsa de cunostinte, de scule specifice tipului si aparaturii cu care ar fii putut lucra la ele.
Asa s-a ivit nu doar odatá ocazii in care doreau sá má convingá ei insisi de greselile de proiectare si sau fabricatie nenumárate pe care le "constatau ".....si imi ofereau imediat solutii tehnice de-mi státea párul máciucá .
Nu e de mirare cu astfel de "specialisti " cá sáracele Citroenuri au ajuns la rematurile din estul Europei .Cele care au fost aduse din occident si-au semnat in momentul cumpárárii condamnarea .
Noroc cu mána aceea de adevárati specialisti devotati care si-au dat silinta sá invete toate particularitátile constructive si de reparatie ale acestor masini (ei insisi posesori de multiple tipuri de citroen )si care au ajuns azi sá practice in mod maiestuos tehnica de reparatii la un nivel superior , pot spune fárá exagerare, in ateliere dotate ca niste laboratoare, la vázul cárora "specialistii "amintiti sunt sigur cá vor cupla in marsalier ...    


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

cv2adi a scris:

Aveti perfectá dreptate in ce priveste istoria si soarta acestor masini clasice,ca proprietar de mai bine de 17 ani a Citroenurilor (printre altele si hidropneumatice ) nu pot decát sá subscriu afirmatiile lui Mishu, cum cá aceste masini din cauza lipsei de cunostinte in domeniu a asa zisilor "mecanici "au sfársit la remat .
Nu odatá am fost pus in fata unei situatii identice cánd acesti "specialisti " au incercat sá má vconvingá cu orice pret sá-mi cumpár alt tip de masiná !!!!
De ce oare ???? Fiindcá marele handicap a lor era lipsa de cunostinte, de scule specifice tipului si aparaturii cu care ar fii putut lucra la ele.
Asa s-a ivit nu doar odatá ocazii in care doreau sá má convingá ei insisi de greselile de proiectare si sau fabricatie nenumárate pe care le "constatau ".....si imi ofereau imediat solutii tehnice de-mi státea párul máciucá .
Nu e de mirare cu astfel de "specialisti " cá sáracele Citroenuri au ajuns la rematurile din estul Europei .Cele care au fost aduse din occident si-au semnat in momentul cumpárárii condamnarea .
Noroc cu mána aceea de adevárati specialisti devotati care si-au dat silinta sá invete toate particularitátile constructive si de reparatie ale acestor masini (ei insisi posesori de multiple tipuri de citroen )si care au ajuns azi sá practice in mod maiestuos tehnica de reparatii la un nivel superior , pot spune fárá exagerare, in ateliere dotate ca niste laboratoare, la vázul cárora "specialistii "amintiti sunt sigur cá vor cupla in marsalier ...    


La Cx nu am ce comenta, ca nu l-am studiat, dar am un manual de BX si am studiat partea hidraulica, si asa superficial cat am citit, nu imi parea asa de groaznic de complicat sistemul. Poate la XM si C5, unde este multa  electronica, este mai afurisita situatia, dar BX-ul nu mi-se pare asa de complicat.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Un amic a folosit cred ca mai mult de 10 ani un BX din ala cum zici tu.
Totul s-a terminat insa cind i-a schimbat uleiul ala special si a bagat ulei de la mina...Nu s-a mai ridicat veci !
Ca sa-l repare si-a luat Passat   


pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Exact de asta vorbeam !!! Pseudomecanicii si desteptii atotstiutori , cu mari inventii, cárora nimic nu le pasá, si care sunt muuuult mai desatpti si dotati cu multiple cunostinte in mecanicá, hidropneumaticá, etc .... fac fel de fel de inovatii si inventii , mult mai bune decát inginerii proiectanti din fabricá.
Multi "cunoscátori " sfátuiti de "atotstiutorii mecanici de rang ZERO  au procedat la inlocuirea uleiului verde LHM special ptr sistemele astea cu ulei de floarea soarelui, ulei lochhead si mai stiu eu cáte idei nástruscnice am auzit .
Bineánteles cá in momentul in care introduci in acest sistem un ulei nedecvat, care nu numai atacá garniturile de cauciuc ale sistemului dar au si un grad mult mai scázut de ungere,si se comportá in mod diferit la temperaturi ridicate , distrug acel sistem fin si genial .
La ce sá te mai astepti dacá 90 % din proprietari nu respectá normele date de fabricá, adicá tot la 5 ani sistemul trebuie golit, vidanjat, spálat cu solutia oferitá de ei, si apoi reincárcat cu acelasi lichid ptr tprevenirea innámolirii, a oxidárii supapelor, pieselor culisante ( cilindrii de fráná, de flotare ale suspensiei, cremalierei etc si a celoralte lucruri ce apar in timp .
Am avut si eu un BX break, minunat, am cutreierat aproape toatá Europa cu ea, am fácut mail mult de 200 mi km, ne-a servit 10 ani fárá probleme majore.La instalatia hidropneumaticá in acest rástimp doar mingile de otel au trebuit incárcate sá aibá presiunea prescrisá, altceva nu am fácut la ea.
Am fost nevioit sá má urc in CX, fiindcá cu BX ul nu puteam tracta platforma cu masini din Franta, altfel au aproape acelasi sistem .
Ambele sunt masini miinunate, extraordinar de comode si iuti, e o plácere sá mergi cu ele mai ales pe drumuri lungi.
Eu am respectat intotdeauna indicatiile cártilor tehnice date de fabricant si chiar dacá nu la 5 ani dar odatá la 7 ani am curátat tot sistemul hidropneumatic, chiar dacá nu era o manevrá ieftiná. Dar masinile nu m-au lásat niciodatá pe drum in cei 17 ani de cánd le folosesc.    
Lui Mishu :
Sistemul hidropneumatic nou este intr-adevár mult mai afurisit, fiecare supapá, pompa de presiune, etc sunt manevrate de electronicá, nu este lumea mea ! Nu má bag la aceste lucruri fiindcá nu le cunosc, si nici nu-mi sint pe plac.
Insá la DS, CX, BX, GS unde hidropneumatica este mánuitá mecanic, sistemul este absolut functional si genial.Pe deasupra , e si simplu. chiar dacá pare complicat la prima vedere .
Ai o pomá hidraulicá, un regulator de presiune ptr puntea fatá, una ptr puntea spate, si tevi de inoarcere a uleiului in vas in mare .
Genialitatea acestui sistrem constá si in faptul cá suspensia devine mult mai usor reparabilá, mai simplá, nu sunt arcuri, nu tu telescoape, amortizoare, doar ai un cilindru cu piston, plin cu ulei si la capát un buzdugan (minge de otel ) cu aer sub presiune )
Sistemul in minaturá poate fii imitat cu o seringá cáreia ii astupi orificiul acului cu degetul, si incerci sá impingi pistonul ....
In momentul in care am inteles modul de functionare, m-a coplesit intotdeauna acest genial sistem simplu si usor reparabil, insá conducánd masina, pe drumuri lungi si azi afirm cá nu existá tinutá de drum si comfort mai sporit decát acesta.
Anual mergem la schi in Franta, Italia sau Austria, si intotdeauna má furá acest sentiment inexplicabil care-mi aduce zámbetul de proprietar satisfácut care se bucurá de inovatiile inedite ale Citroenului .
In contrast cu ceilalti membrii de familie, cu care obisnuiesc sá merg pe pártiile Alpilor, nu obosesc si nu má doare spinarea, spatele etc, chiar dacá mergem continuu ( de multe ori 800 -km sau mai multi, pe cánd ei se tot opresc la 300-500 km sá facá popas de dezmortire .....

Modificat de cv2adi (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Se vad aici sferele alea de la suspensie , dar si interiorul de vis .
O fi masina de Presedinte ?









pus acum 9 ani
   
Bogdan28
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 509
Bestiala!

_______________________________________
Dacia 1100-1300-1320 & Oltena 12 TRS

pus acum 9 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Am avut ocazia sa il cunosc in 1991 pe seful expertilor tehnici din domeniul asigurarilor din Austria. Omul avea de mers cam 100.000 km pe an si avea un .... CX.
L-am intrebat de ce a ales un Citroen intr-o tara in are nu intalnesti des marca asta :
"Serviciul ma obliga la foarte multe deplasari si nu am gasit masina mai comoda ca asta!"

SM -ul este uluitor!

Modificat de vio16 (acum 9 ani)


_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
SM nu a existat cu 4 usi si nici decapotabil. Asta este ceva ciudatenie sau unicat.
interesant, ca are lampile de mers inapoi de culoare portocalie.
Pana prin 1972, masinile vandute pe piata elvetiana aveau lampi de mers inapoi portocalii, ca legea de acolo interzicea lampile albe pe spatele masinilor.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Si DS urile páná in 72 (inclusiv cele ptr piata francezá ) aveau lámpi de mers inapoi portocalii .Si eu am avut ocazia sá-mi procur asa ceva de pe masinile care au sosit la noi la restaurat, insá am fost nevoit sá-mi pun albe pe dS tot din cauza legilslatiei in vigoare.
SM-ul este o masiná superbá ptr cei care au f. multi bani si un mecanic priceput si specializat ptr SM !!!! Cureaua de disztributie se schimbá la SM .....scotánd motorul de la loc, deconectánd TOATE tuburile de hidraulicá, etc care sunt in drum ..
Am avut ocazia sá cálátoresc cu SM-uri, ....covor zburátor la propriu ! Absolut nimic nu auzeam si nu simteam doar cá plutesc deasupra asfaltului cu cca 20 cm cu 160 km pe orá !!!
A fost Magnific !    
Cel din imagine este un cabriolet fácut la comandá ptr un fost reprezentant de guvern Francez, cu locul de muncá in Palatul Elyseé ....cu nume de rezonantá :Georges Pompidou , care la scurt timp a si decedat.Masina a mai satisfácut un stagiu de 20 de ani de serviciu, dupá care si-a luat locul de cinste in muzeul Citroen, aláturi de suratele sale de clasá supperioará de aceeasi provenientá.
A fost "fabricatá " -transformatá de firma CHAPRON , care transforma Citroenurile de serie conform cerintelor : DS uri cu 3 sau 4 osii, autoplatforme, cabrilete, salvári , masini prezidentiale de toate tipurile etc....vremuri fantastice care au tinut páná nu demult, cánd Doamna Chapron nu a mai continuat traditiile renumitului inginer si firma dupá ce si-a inscris numele cu litere MARI in istoria tehnicii auto , a rámas cred cel mai rezonant nume .
Masina am vázut-o la Paris la Conservatoire Citroen in Aulnay , aláturi de alte masini de guvern iesite la pensie !    

Modificat de cv2adi (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
George
Membru Senior

Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 568
Am avut ocazia sa vina un BX la service-ul unde lucrez. Masina era cam varza, pe fata ii curgeau cilindri, pe spate erau dusi rulmentii de la bratul dreapta. I-am schimbat doar pivoti pe fata, si apoi am iesit la o mica plimbare, am ramas uimit ce tinuta de drum avea, avand in vedere ca pe fata un mai avea suspensie Atunci mi-a dat seama de ce il mai tine propritarul

pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Imi cer scuzele de rigoare de la colegul VIO 16 ptr poluarea topicului reginei, ne-am cam dat in brazdá cu Citroenurile astea afurisite, fir-ar .... dar dacá-i microbul in noi , ásta este rezultatul : discutii aprinse cu páreri, emotii tehnice, etc.
Incá o datá scuze de off tpicul creat !
Tráiascá Reginele soselelor !                
Domnhu George !
Felicitári ptr schimbarea rulmentilor bratului flotant, stiu ce muncá de ocnas este ! Mai ales la o masiná neántretinutá precum cea de care vorbiti.
Dacá nu se incarcá mácar odatá la 3-4 ani sferele de suspensie, nu mai este gazul suficient ptr contrabalansarea pistonului cilindrilor, care la socuri mari, lovesc una in alta si se indoaie corpul cilindrului, deci sunt bune de aruncat incát nu mai culiseazá usor .
Deci o problemá minorá, de cost minimal, duce la una majorá, cu cost mare.
Scuze de off topic

Modificat de cv2adi (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Scuzele trebuie sa se indrepte ca "lansatorul" topicului, respectiv catre colegul Nicolae Gherghin.
Eu sunt mandru de Regina mea, dar apreciez ce este frumos dar mai ales deosebit dpdv tehnic. Si slava domnului ca Citroen a inventat destule in domeniul auto.
Si nu ma enervati ca incep sa va vorbesc despre o alta masina deosebita numita Tatra.


_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
EEE ! Asa este , cánd ne adunám cu totii pe topicele astea, subiectele sunt nenumárate.Nu stiu cát as putea povesti si asculta depánárile colegilor, Tatra intr-adevár este un alt mare FENOMEN automobilistic ! Am citit cartea expeditiei in Africa a celor doi Cehi cu Tatraplan in 1957 ....ceva fantastic.
Deci scuze Domnule Gherghin, am incurcat oalele ! Avánd in imagine Renaultul 16, automat m-am gándit la Domnul VIO 16 si nu m-am uitat cine a deschis topicul !
Incá o datá scuze de off topic si poluare !
         


pus acum 9 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Cica Tatra a omorat o gramada de ofiteri nemti in al 2lea razboi, pentru ca au fost masini preferate de acestia si mergeau usor cu 160 pe ora iar domnii ofiteri nu prea erau obisnuiti cu asa viteze.

_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
O discutie constructiva , din care avem de invatat cite ceva nu o consider poluare. Imi face mare placere sa citesc lucruri interesante pe care le dezvaluiti de fiecare data cind abordati cite un subiect , atit dvs domnule Adi cit si Vio16 .
Super interesanta masinaria despre care spuneti , respectiv Tatra. Si pe mine ma fascineaza dar nu cred sa mai avem prin tara o astfel de masina .







Motoare amplasate in spate, racire cu aer , cilindri de la 4 pina la 8 ...adevarate virfuri ale tehnologiei .
Sursa de inspiratie a Volkswagenului Broscuta .


pus acum 9 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Pai broscuta lu nea Porsche e de fapt copie a unei Tatra. A fost copiata atat caroseria cat si motorul. Mai putin sasiul tubular si suspensiile.

Modificat de vio16 (acum 9 ani)


_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
De asta am postat ultima poza , sa vedeti asemanarile ! 

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Inainte de razboi Ferdinand Porsche a lucrat si la Tatra. Dupa razboi a fost un proces celebru pe tema asemanarii intre Tatra si Vw Broscuta, iar cei de la Vw au fost obligati sa plateasca despagubiri catre cehi!

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Da, intr-adevár mari asemánárile asa pe baza pozelor nu prea cred cá as fii fost in stare sá fac deosebirea dintre cele douá márci, desi suspensia si sasiul tubular sunt micile diferente.
Tatraplan diun poze era o masiná fantasticá la acea vreme, am avut ocazia sá fiu invitat acum 3 ani de cátre colegii cehi din clubul Citroen de unul dintre ei, restaurator si posesor a 3 masini Tatraplan.Sunt feomenale.
Motorul acele cu 8 cilindrii zeci de ani a functionat si in camioanele Tatra a anilor 60, cele cu botul rotuund care cárau minereu de la minele Herja si Cavinc pe cánd eram prunc si mergeam cu Tata pe santier ...
   


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

cv2adi a scris:

, ne-am cam dat in brazdá cu Citroenurile astea afurisite, fir-ar .... dar dacá-i microbul in noi , ásta este rezultatul : discutii aprinse cu páreri, emotii tehnice, etc.
Incá o datá scuze de off tpicul creat !
Tráiascá Reginele soselelor !                

Adi, sa impacam si capra si varza! Un Ami_R4/6, o adevarata emotie tehnica. 
     

renault cv2adi scris:, ne-am cam dat brazdá astea afurisite, fir-ar .... dar dacá-i microbul noi Admin

31.9KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
S-au lovit frontal si-au ramas "incarligate"???

_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

cristi_lupsa a scris:

S-au lovit frontal si-au ramas "incarligate"???

                  tar capodoperele aste realizate de artistii flexului si ap de sudurá.....


pus acum 9 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Concluzia dupa prime pagini de forum : Ar fi grozav sa ai o Regina in curte!

renault concluzia dupa prime pagini forum grozav regina curte!

48.6KB


_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 9 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Scuze am gresit poza! Dar gura (fotografia) pacatosului adevar graieste! Asta e Regina nordului!

_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Despre asta vorbeam...



















Astea-s pozele primite. N-am vazut-o live inca.
Voi ce defecte observati asa...doar dupa pozele astea ?
Eu vad ca a fost vopsita cel putin in compartimentul motor . Tapiteria de pe plafon pare ca e desprinsa.
Vad rugina sub vopsea la una din usi.
Continuati dvs. , cu cit mai multi cu atit mai bine. Mai ales parerea cuiva care are asa ceva este mult mai importanta.
Va multumesc pentru ajutor si va rog sa-mi spuneti pentru ca maxim simbata merg s-o vad, si sa merg cu lectia invatata...


pus acum 9 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Pare intreaga si cu componente originale. Posibil ca centurile de siguranta sa nu fie originale(nici ale mele nu sunt) si nici oglinzile. Pe contraaripa dreapta, cea care e fotografiata in detaliu, trebuia sa fie codul de culoare scris cu vopsea alba cu litere de vreo 5 cm inaltime, deci a fost vopsita. Atentie maxima la praguri si la "melci" adica bratele oscilante care tin barele de torsiune din spate. Acolo are boala sa rugineasca, iar melcii sunt destul de scumpi, atat la vedere cat si la bani. Asa cat vad din foto as oferi pe ea 500 euro, fara sa gasesc surprize la fata locului. Faptul ca vasul de expansiune e locul lui e un semn bun, ca nu s-a incins motorul.... De verificat  carburatorul sa nu fie de Dacia(dupa pozitia cablului de acceleratie nu pare). Facute reparatiile de tinichigerie, vopsea, schimbat tapiteria de plafon, investia totala nu trebe sa depaseasca 3000 euro.

Modificat de vio16 (acum 9 ani)


_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Da, pare intreaga si netiganita cu piese de la alte masini. 
A fost vopsita si va trebui vopsita iarasi.
Tapiteria e desprinsa, dar pare curata si nerupta, probabil s-ar putea monta la loc.
Verifica si motorul sa vezi cum suna, daca scoate fum etc.
Piesele de motor is relativ greu de gasit, dar multe se potrivesc de la R18, R20, Fuego.
E de fapt un "R5 umflat", deci probabil si zonele de rugina asemanatoare.
Atunci verifica pragurile, contrapagurile pe dedesibt, capatul din spate al paagurilor unde se fixeaza suportii barilor de torsiune, stalpii usilor din fata in partea de  jos unde se intalnesc cu pragul, podul pedalier la partea catre praguri.
Pretul este acolo undeva intre 400 si 700 euro, in functie si de starea actelor.
Costurile de reparatie, ce zice Vio16, este doar in caz ca o duci prin service-uri, daca faci tu reparatiile, fara sa platesti manopera la nimeni, te poti incadra lejer in 1500-1800 euro, adica daca as cumpara-o, eu m-as putea incadra fara probleme in aceasta suma (cam asta este suma la care ajung eu in cazul proiectelor mele).
Pentru tine, probabil va fi undeva de la 3000 in sus euro, cum zice Vio16.

Prima serie de R16 nu mi-a placut niciodata. Cand vad bordul ala lipsit de personalitate, schimbatorul ala ca un maner de umbrela, semnalizatoarele si lampile spate montate invers fata de normal, imi piere tot cheful.
Cand vad detaliile astea, am impresia, ca proiectantul avea probleme psihice.
Nu degeaba in 1970, la primul facelift, aceste detalii au fost repede eliminate.
Si in legatura cu R10 am aceasi impresie ca s-o luat un R8 frumos si l-au tiganit, rezultand R10-le.
Astea doua R16, R10 nu-mi plac.
Si nici R14, cu motor de Peugeot 104, corp comun cu cutia de viteze, montat transversal, inclinat la 72 grade pe sub bord, care a fost un avorton mort, inca de la nasterea sa. Nici nu prea s-o vandut!
Alea, R16 de dupa 1970 is mult mai faine, detaliile idioate au disparut (cu exceptia schimbatorului). 
Imi place mai ales TX-ul cu faruri patrate de dupa 1976.
Din ala as cumpara una.

Mergi si vezi cum arata in realitate si daca iti place ia-l! Important sa-ti placa tie!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Am omis ceva important! Trebuie verificata suspensia fata : daca la apasarea caroseriei scartaie, inseamana ca sunt uzate bucsile de la basculele inferioare. Un set de bascule reconditionate(cu bucsi noi) gasesti la 250 euro. Bara de torsiune se fixeaza in bascula iar bucsile nu au camasa metalica exterioara, deci nu prea merge cu reparatii "romanesti".
Da, Renault-ul 16are un bord minimalist, schimbator la volan(adica e neasteptat de spatioasa in fata), lampile spate sunt frumoase si dau personalitate partii din spate(fata de dreptunghiurile ulterioare). Va imaginati un Fiat 850 cu lampi spate dreptunghiulare?
In concluzie : Nu conteaza sexul cand iubesti! Daca iti place cum arata, cum se aude(caci are un sunet distinct), cum miroase si mai ales cum se conduce, e ok.


_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

Misu de Cluj a scris:


cv2adi a scris:

Insá dacá vrei sá-ti faci o colectie Renault, vei fii nevoit sá le achizitionezi, altfel paleta Renault va fii incompletá ....    

Da, stiu un TS din 1974 sau 75, din ala cu masca neagra, la o cunostinta.
Cred ca o mai are, dar a ramas cu numere vechi.
Probabil este si radiata din oficiu.
Trebuie sa vorbesc cu omul.
Asta e singura poza cu caraciumba:
In urma cu doi ani inca era la el in curte.
Este ca asta, doar ca este un fel de roz-violet-visiniu metalizat (culoarea aia se numea "Prune metallique" si a fost folosita doar in 1974-75). Tare ciudata culoare.

Culoarea asta:

Chiar o sa ma duc sa ma interesez!


Azi am fost sa vad, dar masina nu mai este in curtea aia, m-am dus si din spate dinspre blocuri, ca de acolo se vedea mai bine, dar curtea este goala. Este un fel de garaj-sopron din lemn, nu-i exclus sa fie acolo inauntru. Nu era nimeni acasa, am tot sunat la poarta, dar nu a iesit nimeni.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

Misu de Cluj a scris:


Misu de Cluj a scris:


cv2adi a scris:

Insá dacá vrei sá-ti faci o colectie Renault, vei fii nevoit sá le achizitionezi, altfel paleta Renault va fii incompletá ....    

Da, stiu un TS din 1974 sau 75, din ala cu masca neagra, la o cunostinta.
Cred ca o mai are, dar a ramas cu numere vechi.
Probabil este si radiata din oficiu.
Trebuie sa vorbesc cu omul.
Asta e singura poza cu caraciumba:
In urma cu doi ani inca era la el in curte.
Este ca asta, doar ca este un fel de roz-violet-visiniu metalizat (culoarea aia se numea "Prune metallique" si a fost folosita doar in 1974-75). Tare ciudata culoare.

Culoarea asta:

Chiar o sa ma duc sa ma interesez!


Azi am fost sa vad, dar masina nu mai este in curtea aia, m-am dus si din spate dinspre blocuri, ca de acolo se vedea mai bine, dar curtea este goala. Este un fel de garaj-sopron din lemn, nu-i exclus sa fie acolo inauntru. Nu era nimeni acasa, am tot sunat la poarta, dar nu a iesit nimeni.

Odatá si Tu o sá te trezesti cu niste dulái care-ti vor musca o felie din partea dorsalá ....vánátoarea asta de epave nu-i un sport fárá primejdii !
Ori proprietarii sunt uneori feroce, ori patrupedele din personmalul de pazá si protectie ingreuneazá mult activitatea de vánátoare ale colegilor de seama noastrá !  


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Am grija, mai intai ma uit, iar daca nu misca nimica atunci sun la sonerie.
Nu intru printre dulai!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
O baza foarte buna, cat se vede din poze. Viorel a punctat foarte corect eventualele "zone fierbinti". Si culoare e foarte reusita pentru R16. In plus, nu mai trebuie sa vopsesti o macheta, e chiar ca cea din colectia DeA  =D
Succes cu ea!

Si daca te razgandesti, poate ca fac eu un efort....


_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Citeva poze :

r_



renault citeva poze :r_

47.8KB


pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Inca :

renault_



renault inca :renault_

34.8KB


pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Altele :


masina_r_



renault altele :masina_r_

44.2KB


pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Motorul functioneaza , are acte si numere noi.Fara taxe la zi...adica fara revizie, asigurare si rovigneta.
Cit merita masina asta ?
Ce probleme majore vedeti dvs la ea ?
Multumesc .


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Arata mult mai rau, decat in primele poze.
Asta trebuie neaparat demontata complet in bucati si refacuta piesa cu piesa, altfel nu mai iese masina buna din ea.
Praguri, contrapraguri, aripi fata, dubluri aripi fata, parte inferioara stalpi A usi, pod pedalier, trebuiesc schimbate la prima vedere.
Mai mult de 300 euro nu merita in nici un caz, ca are rugina la greu si este foarte multa munca la ea.
Vezi cele doua topice de ale mele cu R5 de la rubrica restaurari!
Cam tot asa ceva te asteapta!
Sfatul meu e sa cauti alta mai buna, daca nu stii sa faci tu singur tablaria!
Prima cestie ar fi sa-ti cumperi un aparat de sudura bun si o masca de sudura automata, apoi sa te apuci de "antrenamente"! Altfel te va costa muuuult!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
marinescu adrian
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 65
Ma bucur foarte tare sa vad ca mai exista exemplare   
Cand eram la liceu,in anii 90, aveam un profesor de geografie care mai avea un pic si se pensiona dar venea zilnic cu asa ceva la serviciu   
A adaptat motoru de dacie nu stiu din ce considerente , in rest statea binisor la tabla 


_______________________________________
NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! 

pus acum 9 ani
   
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
E cam ruginita. Trebuie neaparat aripi fata, aripi spate, praguri - la prima vedere. Podeaua nu pare "patrunsa", cred ca se poate repara relativ usor. E intr-o stare mai proasta decat a fost a mea (am inlocuit doar pragurile), iar eu am dat 450 euro pe ea. Dar daca actele sunt ok, cred ca merita chiar si 400 euro. Parerea mea!

_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Suma care se cere pe masina este in jur de 1500 euro, cam exagerata dupa parerea mea.
Cu 400, 450 de euro stiti voi o astfel de masina ?
O cumpar imediat daca este macar in starea asteia, adica acte ok , motor ok si tabla minim cum e asta .


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

gherghin nicolae a scris:

Suma care se cere pe masina este in jur de 1500 euro, cam exagerata dupa parerea mea.
Cu 400, 450 de euro stiti voi o astfel de masina ?
O cumpar imediat daca este macar in starea asteia, adica acte ok , motor ok si tabla minim cum e asta .

E prostie sa dai 1500 euro pe o coaja ruginita in care apoi sa bagi inca vrei 2500 euro s-o faci! Cu banii aia gasesti in stare buna!
Ca sa gasesti cu 400-500 trebuie sa te duci direct la sursa, adica sa le cauti, sa pui biletele pe parbrize, sa faci detectivul sa-l cauti pe proprietar, etc.
Eu am gasit si Fuego fara rugina cu motorul belit cu 300 euro, am gasit si Citroen 2cv, cu 350 euro, Renault 5 TS cu 250 euro, Aro 10 in stare originala cu 800 euro,  deci se poate daca ai rabdare!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Misi , masini de acest gen s-au cam terminat.
Era una pe aici prin zona, a unui profesor , care a fost cu ea si in Franta la intilnirea R 16 . Avea modificat la cutie ceva, un pinion , sa aibe 5 viteze.
Dar aspectul nu m-a impresionat ...adica nu era perfecta. Si pretul cerut era 2000 de euro. I-am zis ca trebuia s-o dea in Franta.
Stiu ca pretul e mare, am mai vazut cam tot ce e pe net si nu mi-a placut.
Ideea e ca eu nu dau bani, dau altceva in valoare de 1900-2000 de euro. Mai primesc 300 , dar ma costa reparatiile . Ce ma incinta este ca are motorul bun.
Sigur ca daca as dispune acum de 1500 euro mi-as lua altceva, nu Renault. Nu am asa ceva printre masinile mele.
Eu m-am axat pe masini germane si citeva italienesti, cum ar fi Fiat 850 si Fiat 125 .
Piese pentru Renault nu am si ar fi greu acum sa zicem, dupa ce am adunat 5 Opel-uri Kadett , sa ma apuc sa adun si citeva Renault-uri.
Intelegi ce zic ?
Cam asta e ideea.
Mi-a zis Vio ceva despre niste melci , care daca sint uzati, sau daca e ruginit in zona aia, masina e compromisa.
Nu am inteles despre ce melci e vorba si unde sint. Ce fac melcii aia  ?


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Nu s-au terminat! Doar pe la noi pare ca s-au terminat!
Inca sunt destule, doar trebuie sa le cauti!
In anunturile din Ungaria, in ultimele luni au fost vreo 8-10 bucati, cu preturi incepand de la cateva sute de euro, pana la 2000-3000 euro, doar ca se vand in cateva saptamani, deci trebuie sa fii pe faza!
Fii serios, nu merita 1500 euro coaja ruginita!
Uita-te ce gasesti la 2000 euro!
In stare buna, fara nici un gram de rugina, cu motorul proaspat refacut cu piese originale.
Si  in plus mai primesti  inca una dezmembrata  ca piese de schimb !
Are acte in regula, este radiata temporar la cerere, ca in Ugaria masinile trecute de 20 de ani pot fi radiate temporar din circulatie si de la fisc si sa le tii cat vrei, fara sa platesti vreo taxa pe ele!
Au mai fost o gramada la vanzare unele doar la 500-600 euro si in stare relativ buna, doar sa te uiti la anunturi si cand apare sari pe ea inaintea altora!
Cand a aparut Fuego, am actionat printre primii!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Cu piesele ai dreptate. E bine sa ai masini care sa aibe piese comune intre ele. Eu cel putin asa le-am ales. Toate piesele pe care am adunat se potrivesc la mai multe dintre masinile mele. Altfel iti trebuie o hala pentru depozitat piesele. Si asa am doua camere in demisol, pline cu cutii pana la plafon. Plus ce mai am in podul casei. Cateodata caut vreo piesa si doua zile pana o gasesc.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174

gherghin nicolae a scris:

Suma care se cere pe masina este in jur de 1500 euro, cam exagerata dupa parerea mea.
Cu 400, 450 de euro stiti voi o astfel de masina ?
O cumpar imediat daca este macar in starea asteia, adica acte ok , motor ok si tabla minim cum e asta .


Pai, si a mea a fost la vreo 1200 euro cand am vazut prima oara anuntul, apoi a ajuns la 1000.... 800..... 700.... 500 - am sunat si ....450 adjudecat!


_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Ar fi bine sa fie si cu asta asa cum zici Cristi .
Sa vedem, 400-450 euro ii dau pe loc , dar nu vrea. I-am zis si mi-a spus ca nici cu 1000 nu o da cu bani...
La 1000 am altceva sa cumpar, nu R 16.
Iau un Mercedes Coada diesel , pentru ca de Mercedes tot am muuuuulte piese .


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

cristi_lupsa a scris:


gherghin nicolae a scris:

Suma care se cere pe masina este in jur de 1500 euro, cam exagerata dupa parerea mea.
Cu 400, 450 de euro stiti voi o astfel de masina ?
O cumpar imediat daca este macar in starea asteia, adica acte ok , motor ok si tabla minim cum e asta .


Pai, si a mea a fost la vreo 1200 euro cand am vazut prima oara anuntul, apoi a ajuns la 1000.... 800..... 700.... 500 - am sunat si ....450 adjudecat!


A ta era masina functionala, care era in stare sa te duci acasa cu ea Si ai luat-o cu 450Euro!
Dar asta visinie este o coaja ruginita pe care se cere 1500!
Sa nu uitam ca si eu am cumparat R15-le din Timisoara cu 500 euro, initial era 550.
Si ala e o masina in care doar am pus benzina si de atunci ma dau cu ea in fiecare vara, doar pompa de apa l-am schimbat!
Deci, daca esti pe faza cu banii pregatiti, apar multe ocazii, la pret accesibil!
In plus cele cu caroseria buna, dar cu motorul distrus, (asa cum era Fuego), sunt cele mai bune afaceri, ca nu ai lucrari mari si scumpe la tablarie, iar motorul se poate reface in cateva saptamani, apoi ai o masina buna! Sunt astfel de cazuri, cand fostii proprietari se trezesc cu motorul distrus, apoi cand se duc la mecanic se sperie de costul reparatiei, si repede vrea sa scape de masina, si nici nu poate cere mult, daca are motorul defect!
Acuma in toamna era Dacia aia Sport din BV, pe care l-o luat colegul din Lugoj. Ala era o ocazie, ca ma dadeam cu capul de perete de ciuda ca nu am vazut anuntul mai repede cu vreo trei ore!
Apoi a aparut Aro 10, pe care nu credeam ca voi reusi s-o cumpar, ca omul nu vroia s-o vanda. Acuma insa avea datorii si m-o sunat, cerand 1400 euro, apoi dupa trei zile de negocieri dure l-am luat cu 800 Euro, ca era presat de datorie si nu avea incotro.
Se poate gasii chestii faine, doar sa fii cu ochii in patru si sa nu stai mult pe ganduri!
Unii zic ca am noroc cand le cumpar, dar nu e vorba de noroc, ci doar de viteza de reactie, sa faci shopping reactionand impulsiv, fara sa gandesti mult.
Pe de alta parte, sa nu te cramponezi ca vrei sa cumperi o anumita masina, neaparat cu orice pret, ca daca insisti, pretul va creste.
Trebuie sa te gandesti: "Ce-i al meu e pus deoparte si tot la mine ajunge. Iar daca nu ajunge la mine, atunci cauza este ca e alta chestie mai faina care imi este destinat".
Bineinteles ca de fiecare data am o anumita mustrare de constiinta ca iarasi am tocat banii pe prostii, dar apoi trece ca banii vin si banii pleaca, dar fierul vechi ramane si imi da satisfactie.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Misi, stii care-i paradoxul la mine ?
Ocaziile si castanele astea vin intotdeauna cind n-ai bani...sau cind n-ai disponibili pentru un asa proiect.
Apoi , in alta ordine de idei , am setat si eu pe olx sau tocmai .ro numai masini pina in 1980. Din 1930 pina in 1980. Si ma uit in fiecare zi sa vad ce mai apare . Dar mai greu le gasesti direct de la proprietari, de majoritatea cazurilor de vinzarea fierului se ocupa un intermediar.
Fie proprietarul nu stie cu net-ul , fie e prea batrin, iar cel care posteaza anuntul isi vrea partea lui, de multe ori dublu fata de cit se cere pe masina...
Si nu compara tu Clujul sau un alt oras mare, unde mai gasesti cite ceva uitat pe vre-o straduta , cu un oras sarac si plin de mineri care nu au avut niciodata bani pentru vre-o masina interesanta ...


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

gherghin nicolae a scris:

Misi, stii care-i paradoxul la mine ?
Ocaziile si castanele astea vin intotdeauna cind n-ai bani...sau cind n-ai disponibili pentru un asa proiect.
Apoi , in alta ordine de idei , am setat si eu pe olx sau tocmai .ro numai masini pina in 1980. Din 1930 pina in 1980. Si ma uit in fiecare zi sa vad ce mai apare . Dar mai greu le gasesti direct de la proprietari, de majoritatea cazurilor de vinzarea fierului se ocupa un intermediar.
Fie proprietarul nu stie cu net-ul , fie e prea batrin, iar cel care posteaza anuntul isi vrea partea lui, de multe ori dublu fata de cit se cere pe masina...
Si nu compara tu Clujul sau un alt oras mare, unde mai gasesti cite ceva uitat pe vre-o straduta , cu un oras sarac si plin de mineri care nu au avut niciodata bani pentru vre-o masina interesanta ...

Lasa Clujul, ca aici nu mai gasesti aproape nimica, totul a fost rematizat!
Trebuie cautat in sud-vestul tarii!
Ce ti-am zis! Ca trebuie sa fii pe faza si cu banii pusi deoparte si pregatiti!
Trebuie sa ai un anumit fond. Acuma si eu mi-am tocat fondul pe Aro 10 si trebuia sa incetinesc lucrarile la R5.
Si ti-am zis ca trebuie sa te implici direct in cautari, fara samsari si intermediari!
In locul tau as lasa OLX-ul si as vorbi cu Yokomy. Ca ramai uluit cate vechituri gaseste acolo in Banat, pe la Timisoara si imprejurimi!
Pe de alta parte R5-ul l-am luat de pe OLX.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Nu merita sub nici o forma mai mult de 400 euro. Eu stiu in Bucuresti un Renault 16 cu acte, tinut in garaj, original, fara rugina, dar cu plafonul indoit. Il pandim la cotitura cand se va hotara sa-l dea. Deci mai sunt sanse in Romania. Alternativa este Franta unde gasesti masini bune incepand de la 1500 Euro.
Despre "melci'' ti-am explicat in mesaj privat.


_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 9 ani
   
iustin.nt
Membru Senior

Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1155

Misu de Cluj a scris:

Se poate gasii chestii faine, doar sa fii cu ochii in patru si sa nu stai mult pe ganduri!
Unii zic ca am noroc cand le cumpar, dar nu e vorba de noroc, ci doar de viteza de reactie, sa faci shopping reactionand impulsiv, fara sa gandesti mult.
Pe de alta parte, sa nu te cramponezi ca vrei sa cumperi o anumita masina, neaparat cu orice pret, ca daca insisti, pretul va creste.
Trebuie sa te gandesti: "Ce-i al meu e pus deoparte si tot la mine ajunge. Iar daca nu ajunge la mine, atunci cauza este ca e alta chestie mai faina care imi este destinat".
Bineinteles ca de fiecare data am o anumita mustrare de constiinta ca iarasi am tocat banii pe prostii, dar apoi trece ca banii vin si banii pleaca, dar fierul vechi ramane si imi da satisfactie.


Frumos spus! O mica lectie de viata. 


_______________________________________
Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983

pus acum 9 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
Foto cu pragul.

renault foto pragul.

35.1KB


_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 9 ani
   
marinescu adrian
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 65
Vorbeste cu tipu asta
are el renault16. Omu e din Alexandria Teleorman.
Te poate ajuta daca vrei cu mai multe info legate despre R16 in general, pe unde se mai gaseste piese auto ... 
Are mail iuliu.marinescu @ yahoo . com

Modificat de marinescu adrian (acum 9 ani)


_______________________________________
NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! 

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
documentaţie - un mic ghid în franceză

renault mic ghid

28.2KB


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
documentaţie - manual de reparaţii MR 96 - în franceză

renault manual

27.6KB


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
recenzia revistei Paris Match , 1969, Renault 16 TS

renault recenzia revistei paris match 1969, renault

31.9KB


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
detalii din revistă

renault detalii din

29.6KB


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
detalii - 2

renault detalii

26.3KB


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
detalii 3 , adică geamuri electrice în 1969!

renault detalii adică geamuri electrice 1969!

26.4KB

Modificat de r16r1150 (acum 9 ani)


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
final

renault final

32.2KB


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
Şi bonus 

renault Şi

49.4KB


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
acasă RVH şi unul în pregătire ( cel roşu -din stânga-a fost recondiţionat complet- nu spoit!!!, reînmatriculat ca AR-16-GUT apoi vândut unui băiat din Bucureşti pe 1000 de euro- costurile recondiţionării au fost mici iar profitul meu în jurul a 150 de euro , aveam tot ceea ce îmi trebuia, inclusiv plăcerea de a lucra , şi nu de dragul bişniţei ,că nu-s bun la comerţ;satisfacţia finală a fost momentul în care l-am condus de la Arad la Bucureşti, loc în care ne-am despărţit şi l-am lăsat să circule pe unde voia noul proprietar. Ştie cineva ceva despre el? )

renault acasă rvh şi unul cel roşu -din stânga-a fost complet- spoit!!!, ar-16-gut

48.6KB

Modificat de r16r1150 (acum 9 ani)


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
RVH , pe vremuri

renault rvh vremuri

43.6KB


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
Din 2008, RVH  s-a dus să moară puţin . Au rămas poze, cărţi, revista Paris Match, un panou de uşă nou şi încă vreo câteva mărunţişuri...Vă asigur că documentaţia lămureşte enorm în cazul recondiţionării, aşa am ajuns să readuc la drum două R16. Dacă vă este de folos - cedez tot ceea ce am, cu condiţia să nu le găsesc la capitolul ,,Vânzări".

Modificat de r16r1150 (acum 9 ani)


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
Şi încă ceva, celor entuziaşti: adunaţi cu răbdare fiecare piesă ori unealtă, fiindcă merită, documentaţi-vă temeinic şi abia apoi porniţi la muncă! Orice lucru făcut în grabă înseamnă o temă nefăcută şi o palmă peste chipul maşinii . O să vă arăt o parte din ceea ce am adunat în aproape doi ani, înainte de a mă apuca de lucru.

renault Şi încă ceva, celor fiecare piesă ori temeinic şi abia apoi orice lucru

46.3KB


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
mai departe

renault mai departe

45.1KB


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
and...

renault and...

50.9KB


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
si

renault

55.6KB


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
si...

renault si...

29KB


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
si altele, căzându-mi în cap...

renault altele, cap...

49.1KB


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
si sunt doar o parte

renault sunt doar parte

46.4KB


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
plus ăsta!

renault plus ăsta!

48.6KB


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
Să ştiţi că nu întotdeauna am dat de piese la preţuri mari. S-a întâmplat să ,,cumpăr" pe o simbolică sticlă de votcă un set de cuzineţi şi un vibrochen la cota std. Alteori, invers, un comutator electric a fost umflat la 100 lei...Depinde de oameni ce îşi doresc, un tip -s-a dus pe lumea cealaltă , săracul - voia să îl mai plimb uneori cu Renault-ul, pe al său îl vânduse prin anii 80 dar nu şi piesele... altul ţinea de preţ ca orbul de bâtă ( ,,asta sau aialaltă nu se găseau şi ştii cât am dat io la vremea aia" - text des întâlnit) şi n-am avut încotro, i-am dat cât a zis, că oricum nu-s bun negociator...Sper să ajute măcar moral ceea ce v-am arătat / povestit.

_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001

vio16 a scris:

Foto cu pragul.


Pragul trebuie lucrat atent, aleasă secţiunea tablei de aplicat şi pe cât posibil recreat altul. Faţa pragului se poate reproduce perfect. Ar trebui decupat segmentul dacă podeaua şi contrapragurile sunt la rândul lor coapte. Dacă astea sunt atacate puternic, atunci va fi necesară refacerea structurii inferioare;la partea asta e mai complicat, ar trebui detensionate şi demontate întâi barele de torsiune ( faţă şi spate ), semipunţile stg - dr  etc. şi abia apoi decupate suprafeţele, să fie spaţiu suficient şi să ai posibilitatea de sudare solidă a altora, să nu afectezi lonjeroane sau diferite zone de rezistenţă etc. E mult de lucru, însă dacă ,,ai mână" şi unelte, dar şi răbdare (musai!!!) iese bine. Trebuie evaluat dacă e înţelept să reconstruieşti sau doar să înlocuieşti cu ceva de pe o maşină donatoare. Şi ...capacul ăla de roată...arată rău, e discordant cu designul şi vârsta maşinii, dar şi cu cromul existent pe ea.

Modificat de r16r1150 (acum 9 ani)


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
Frumos RVH-ul. Il mai ai?

_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
Nu. Din 2008. Am scris asta. Nu intreba de ce, ca doare. Mi-a rămas în suflet pentru totdeauna. Mi l-am dorit de mic, exact pe el- pe RVH - ,,jucărie" cu care m-am ales mult mai târziu.

Modificat de r16r1150 (acum 9 ani)


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
Însă aştept ziua de mâine, vineri, să prezint noua maşină, în topicul corespunzător. Ţineţi-mi pumnii! ( chiar dacă nu e vorba tot de R16)

_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
Pagini:  1 2  

Mergi la