CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
bruneta_ta_us pe Simpatie.ro
Femeie
25 ani
Giurgiu
cauta Barbat
25 - 52 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Probleme LADA 1200 /''78 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
Am fost azi ca sa pornesc Lada pe care vreau s'o cumpar.
Arata impecabil.   Husa intacta cu sigla ACR.
Am pus baterie. Am dat la coada pompei- nu venea nimic.   Am pus cu furtun, dintr-o sticla, benzina din rezervor.   Rosie. Veche.
Am dat la cheie, avand filtrul de aer scos cu tot cu farfurie.
NIMIC.
Am verificat scanteia- ERA!   Am pus cu un dop, in gatul la carburator. TOT nimic.   Am scos pe rand, bujiile-  uscate, da' negre-afumate, nu uleiate.
Ce pzdms??
Am  verificat bujiile pe un motor cald (in doi timpi .. ) doua bujii dadeau rateuri.   Am pus altele in loc, DAR am pus in gat la carb si un dop de benzina noua, buna, din  ,,zilele noastre''.. (la lada, zic).
A pornit instant- am tinut-o un pic cu shoc, pana s'a incalzit, apoi a stat la relantiu fara probleme. Climatizarea functiona bine inauntru...

PROBLEMA-
...cand s'a incalzit, a inceput sa scoata printr-un furtun care iesea din carter, aer fumuriu.   cu presiune. Pe esapament nu se vedea ca iese fum.
Motor uzat- are 94 de mii.   La relantiu licarea becu' de ulei.

Rezolvare-??

IN AFARA de reparat (segmentat, schimbat set, etc..) cum as putea creste presiunea de ulei - cu CE fel de ulei pt. motoare uzate  si CE fel de aditivi  sa pun? duralub sau ce?  







pus acum 10 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Singura solutie: REPARATIA CAPITALA!
Gasesti piese de Lada destule!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 10 ani
   
mhoria
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
Cred ca mai intai este necesara o masurare a compresiei cu motorul cald. Daca valoarea este in afara campului recomandat de producator atunci trebuie facut motorul.
Eu unul nu prea cred in segmentari, ca metoda serioasa. Asa dupa cum spune si Misu pentru Lada inca sunt disponibile piese pentru a repara motorul. O masurare corecta si apoi alezare cu schimbarea pistoanelor la cota urmatoare.
Referitor la resiunea de ulei cred ca intai ar trebui schimbat uleiul cu unul proaspat de o calitate buna. Apoi masurata presiunea, de preferat cu un manometru clasic (cu coloana de lichid). Oricum daca trebuie refacut motorul tot desfaci si poti masura arborele. Apoi iei decizia corecta.
Te pot ajuta cu un compresmetru, dar nu saptamana viitoare ci peste doua saptamani, cand il primesc inapoi de la un alt coleg la care l-am imprumutat.
Succes in negocierile pentru achizitionarea masinii


pus acum 10 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
probabil sunt blocati segmentii si scapa compresie... Desii orice Lada are gaze de carter, chiar daca e "nou" motorul din cauza solutiei alese pt ventilarea carterului... dar cantitativ nu se poate masura sau compara. Dupa cum spuneau colegii, e necesar un test de compresie, care nu intotdeauna e concludent ( la lada, simeringurile de supape imbatranite si crapate cauzeaza anumite infiltrari ale camerei de ardere cu ulei si aceasta mareste compresia, chiar daca nu scoate fum, dupa anumita distanta parcursa isi dau drumul si vezi atunci  ). Problema cu becul de ulei e cauzata de uzura la pompa de ulei (linia arborelui e afectata doar daca bate grav, desii am avut motor cu batai care avea presiune de ulei aproape perfecta ) sau de rampa axei cu came /axa uzata (se aude clar o bataie ritmica la chiulasa). Desii motorul de Lada poate functiona 160000 km lejer, datorita calitatii uleiului ce se folosea pe vremuri si de calitatea benzinei, eu recomand sa se desfaca si sa se verifice, mai ales uzura la cilindrii. E nevoie doar de o garnitura de chiulasa, si admisie/evacuare.
Daca are compresie corespunzatoare, gazele de carter pot fi cauzate de uleiul prost, care are tendinta de a forma vapori, adaugand asta la ventilarea carterului, cauzeaza mult fum. De regula se utilizeaza ulei 10w40 10w60 15w40 15w50 20w50 (Asta la motoarele foarte uzate). Eu as inlocuii de siguranta pompa de ulei si pinionul de angrenare, deoarece canelurile fine se rotunjesc in timp.
Reparatia la chiulasa se poate face din 250 lei ( curatate rectificate supapele, simeringurile de supape schimbate, planata ), pe langa care e nevoie de o garnitura de chiulasa, admisie evacuare,  si ceva garnituri mici, ale caror costuri nu sare de 150 lei. Daca au cilindrii uzura, se desface motorul, si sunt convins ca din 1500 lei se poate face cap coada nou.
Atentie mare si la rezervor, trebuie curatat cap coada, daca nu o sa ai parte de problema avuta de mine - mi se infunda carburatorul/pompa/conductele de benzina din cauza mizeriilor ce veneau din rezervorul original ruginit, necuratat.
Daca esti din bucuresti, iti pot recomanda o persoana care face parte din clubul Lada ( colaborator strans de-al meu), si care in timpul liber le repara (capitale de motor, orice la mecanica/directie/frane), face rost de piese  si se ocupa cu ele.


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 10 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
Da sunt. Din Buc.

Masina a stat ANI BUNI si la umbra- in mod sigur s'a facut condens in motor/ capac chiulasa, apa s'a scurs in ulei.. uleiul s'a subtiat-gomele s'au depus pe fund..   Segmentii s'au intepenit pe cilindru.. Uleiul veeeechi si prost (era negru-negru..)
Cand s'a incalzit- apa a inceput sa se evapore.

Bataie la tacheti are- dar nu era bine incalzit motorul- am pus doar 1 litru de benzina in sticla aia.. Si benzina veche din...2009...

De rezervor- cu teava infundata am zis si eu.
Nu stiu nimic despre Lada- da-mi niste lincuri, ceva, imi trebuie poze, schitze, planuri...cum ti-am zis pe PM...
Nu stiu nici de unde sa mai gasesc piese de Lada, in afara de remat- unde am gasit doar doua, sub morman..

Oricum, pana la orice reparatie masina trebuie luata de acolo. Pusa in miscare. Destzepenita.

Pana atunci, e nevoie sa mearga- deci- schimbat uleiul cu unul ,,gros''- si pus... duralube sau..? parca facea ceva si 2+2? ..

Si desfundat teava de benzina.. Nu stiu la frane, dar la alea imi dau eu seama...


pus acum 10 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Atentie mare la bataile de culbutor, loturile importate inainte de 1980  sufera de probleme la axul cu came (uzura prematura) si la culbutori, e bine sa verifici daca nu cumva s-a tesit vre-o cama. Nu recomand aditiv de nici un fel, trebuie desfacut motorul si remediata problema. Eventual iti las un nr de tel al colegului din buc. ( tzo mihai) sa te indrume in continuare daca e nevoie de ajutor , piese, etc 

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 10 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117

knx a scris:

Atentie mare la bataile de culbutor, loturile importate inainte de 1980  sufera de probleme la axul cu came (uzura prematura) si la culbutori, e bine sa verifici daca nu cumva s-a tesit vre-o cama. Nu recomand aditiv de nici un fel, trebuie desfacut motorul si remediata problema. Eventual iti las un nr de tel al colegului din buc. ( tzo mihai) sa te indrume in continuare daca e nevoie de ajutor , piese, etc 


-,,eventual'' e in plus aici, e NECESAR adica...

De un' sa gasesc piese???

Oricum trebuie sa schimb uleiul vechi de 6-8 ani, negru si foarte fluid..   Pun mai gros, sa vad cum se  manifesteaza..

Imi trebuie lincuri- sa vizualizez cum sunt piesele- frane, roti, restul...   Ai ceva?


pus acum 10 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
cu google translate.
piese o parte de pe, iti trimit pe privat numarul lui Tzo, iti face el rost de piese ca are vre-o 2 surse in bucuresti, persoane care merg in Rep. Moldova saptamanal.
catalog original piese :
inca unul
si inca un catalog
Desene, schite dai click pe prima coloana, la X-uri 


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 10 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
Mersi-mersi!  

Intru maine, acu' e prea tarziu..


LAT EDIT- e belea asta, ultima, cu poze... zzz.. nu ma mai satur!

Modificat de cyBORG (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
marinescu adrian
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 65
atasez manualu de reparatii in limba RO
Trebuie desfacut motoru si verificat uzurile piesa cu piesa, vazut ce se poate face (rectificare la cota de reparatie sau inlocuire cu piese noi)
gasesti la ziduri mosi la obor piese
manual
NU RECOMAND NICI UN ADITIV SI NICI UN ULEI GROS< NU TE VA AJUTA !
Poti pune dupa ce refaci motoru o modina si un radiator de ulei pentru racirea uleiului de la motor

Modificat de marinescu adrian (acum 10 ani)


_______________________________________
NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! 

pus acum 10 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
Mersi.

Uleiul oricum TREBUIE schimbat- ce strica daca pun unul mai gros?? 

Duralube nu ajuta la piesele motorului ORICUM- ca se pune SI in motoarele ,,bune''..??


pus acum 10 ani
   
marinescu adrian
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 65
duralube face rau, nu face bine !
Poti incerca un SLICK50  cu ulei 20w50 ieftin  si vezi ce iese
Schimbi si filtrele de ulei si de aer
Un Lubrifin sau Lukoil , nu mai mult.  Oricum asta va fi ptr teste, ca sa dezmortesti masina si sa te plimbi cu ea prin cartier 
Nu am idee daca s-o mai gasi piese pe la remat     , ar merge un motor de 1200 luat de-antregu de acolo
Sau iei motor complet de 1500 si il omologhezi la rar    pe cutia de viteze existenta
Sau mai gasesti o masina ca sa o iei de piese .. 
Multa bafta

Modificat de marinescu adrian (acum 10 ani)


_______________________________________
NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! 

pus acum 10 ani
   
marinescu adrian
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 65
vezi pe la vanzari, e de vanzare pe forum ptr lada 1200, arbore si cuzineti, doar de pus pe masina

_______________________________________
NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! 

pus acum 10 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
Am fost azi la ea-
... am verificat-desfundat teava de benzina- apoi am conectat pompa- si asa  am golit rezervorul de benzina veche,  rosie.
Apoi am pus la intrarea la pompa sticla cu benzina buna- am pornit-o la a doua cheie. Are relantiu cand opresc socul.   si..
Nu s'a mai aprins becul la ulei.
Apoi am umflat sau schimbat rotile.
Am bagat furtunu' care scuipa abur alb cu miros de benzina la locul lui- in filtrul de aer.

Urmeaza sa iau ulei nou.   si dupa aia o sa vad ce e de facut- propietarul m'a asigurat ca la 50 de mii a schimbat setul motor.

Sunt curios daca s'o fi blocat la frane pe undeva.

Uitai sa zic- in paharute era lichidul de frana la nivel si... in torpedou am gasit o sticla noua, nedesfacuta cu Tehnoplus.

Pentru contra-infundat carburatorul ESTE deja pus un filtru cu paharut din sticla.

Modificat de cyBORG (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
marinescu adrian
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 65

cyBORG a scris:

si... in torpedou am gasit o sticla noua, nedesfacuta cu Tehnoplus.

ce-i ala? ce contine sticla aia 


_______________________________________
NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! 

pus acum 9 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
decapant.


scrie p'aicea de ei..


pus acum 9 ani
   
marinescu adrian
Membru Junior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 65
Culoarea fumului, mirosul, durata, densitatea, toate pot indica cauze total diferite. Exista o gramada de mituri si idei gresite despre ce inseamna fumul exagerat la esapament.

FUMUL ALB:
-Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.
Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.
-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
-Valva blocata deschis, murdara, infundata.
-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru
Tot fumul alb/gri , inecacios ,poate fi de la nefunctionarea unuia sau a mai multor injectoare.
FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva .
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.
Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje

FUMUL NEGRU:
Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.
Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.

FUMUL GRI (rar):
Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana.


_______________________________________
NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! 

pus acum 9 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
NU scoate fum DELOC pe la esapament- TOT ce ai pus mai sus stiam (deci nu-mi foloseste..  )

Era vorba de FURTUNUL  care scotea fum alb, de la aerisirea de la carter.

Repet- NU era vorba DELOC de scos fum pe la ESAPAMENT!!!      


pus acum 9 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
Am gasit azi, la o Lada ,,adusa''- emblema ASTA..
Foarte interesanta, va merge pusa pe masina mea (dupa restaurarea ei- desigur  - va arata super pusa in spate..)

Din pacate, din cauza vremii (zapada, vant frig)- nu pot executa setul de verificari si probe- ca sa pot merge la ITP..   .. a naibii vreme..

Lat edit- knx->    se aude ceva de carligul ala???

probleme lada 1200 /''78 gasit azi, lada ,,adusa''- emblema asta.. foarte merge pusa masina mea

42.3KB

Modificat de cyBORG (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Soviet Union...mishto.

pus acum 9 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117

gherghin nicolae a scris:

Soviet Union...mishto.

..pai nu??

Incerc sa fac rost si de una cu ,,jiguli''.. de la moldoveni.. dar nici ei nu prea mai au..

Pentru asta a mea am o gramada de ,,chestii'' USSR -o presa petice cu rezistenta.. manometru presiune roti, si alte ,,jucarii'' d'astea, nu mai pun acum..


pus acum 9 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
Am fost azi la printzesa roshcata... - pus benzina, pornit de pe loc (greeeu- frane blocate), scos din curte, pus in fatza portzii si.. da-i la curatzat de discuri, tamburi, saboti..
Aerisit instalatia.. Am reusit sa fac asta, apoi am plecat sa fac o tura ,,de bloc''..
Am constatat ca motorul merge galopat.. deci- amestec bogat.
Am tras pe dreapta- am desfacut carbul.. am marit distantza de la plutitor.. Mergea un pic mai bine.
La inceput ramanea blocata pedala de frana- se bloca la ax- a trebuit sa desfac surubul pedalelor- si sa ung cu siringa si ulei.
Dupa astea, am trecut la instalatia electrica- pana la sfarsit s'a dovedit ca lampa dr. fatza nu facea contact in interior deloc. Am luat-o sa o repar.
Trebuie sa pun si ulei nou.. ceva mai gros.
..acum NU FACE FUM DELOC.

Urmeaza sa mai fac cateva ture cu ea, sa se aseze la frane si.. fuga la itepe.

..foarte ciudata pentru mine treaba cu motor fatza si transmisie spate.. pana acum am mers doar cu totul fatza (dacie sau altele de genul) sau totul in spate (broasca, bus T2..)

..cat am lucrat, au oprit o gramada sa se minuneze de frumusete.. si apreciau pozitiv si marca -LADA.   Ba un tip a zis ca-mi da piese la un pretz simbolic..

PROBLEME-
1- nu se aprinde niciun bec la bord in afara de ala de ulei si ala de frana mana- Cum ajung la becurile alea?? desfac tot bordul?? sau... cum?
2- knx- ai gasit pozele necesare pentru treaba aia??


pus acum 9 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
Revin cu intrebarea-


CUM se scoate partea de indicatoare-ceasuri, ca sa verific//schimb becurile???


pus acum 9 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117

cyBORG a scris:

Revin cu intrebarea-


CUM se scoate partea de indicatoare-ceasuri, ca sa verific//schimb becurile???


Acum chiar ca stau pe loc din cauza problemei astea- chiar nu stie  nimeni???

...pana acum era frig si vreme nasoala-  acum e vreme buna si nu stiu ce/cum sa fac sa remediez problema... 


pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Desfaci cablul de Kilometraj.
Tragi de el pina iese din ceas, dupa ce ai desfacut piulita evident
Apoi sint cred ca doua cleme prinse cu doua piulite.Alea tin ceasurile sa nu iasa ... Scoti piulitele si apoi clemele . Il impingi din interior spre volan si iese. Daca nu, atunci desfaci si piulita din centrul volanului.
Am pe undeva prin garaj un bord demontat, il caut miine si ii fac poze sa vezi. Am avut o Lada 1500 pe care am demontat-o ...
Dar am si o carte tehnica a Ladei aleia...Ar trebui sa  arate si acolo...
Ma uit si daca arata , atunci fac o poza doua si o pun aici.
Daca nu, miine ma uit dupa bord.


pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Ai noroc maestre.
Am gasit in manualul de utilizare al automobilului Lada , indicatiile necesare.
Sint in limba franceza, sper sa-ti fie de folos .( Nu ca-l am eu la vinzare, dar recomand sa-ti cumperi unul , de oriunde si mai bine in alta limba decit rusa. Pentru ca sint tot felul de indicatii utile pe acolo...mai ales ca ai Lada .Eu in general la toate masinile sau motocicletele care le am sau le-am avut intotdeauna am avut un manual sau carte tehnica. Uneori decit sa strici mai bine te uiti si vezi ce si cum...Sigur ca ele exista si pe net, dar nu intotdeauna ai net cind ai nevoie de cite ceva din carte... )
Asadar desfaci piulita cablului flexibil de kilometraj apoi ai doua cleme pe care trebuie sa le apesi conform pozei.Eu nu am mai tinut minte exact ce si cum...pentru ca Lada am avut-o acu citiva ani...cam 8 .
Apoi scoti mufele care ajung la ceasuri.Altfel nu poti scoate bordul pentru ca risti sa rupi fire pe acolo...






Asta-i tot ce arata in legatura cu bordul.Tabelul sau anexa aia este despre puterea tuturor becurilor. Atentie insa , daca scrie pe bec 2W atunci sa pui tot de 2W , nu de 5W pe care probabil le gasesti mai usor...Au putere mai mare cele de 5W dar se incalzesc si risti sa topesti plasticul din jurul lor.Foloseste exact ce spun astia acolo...Sau ce scrie pe bec .
Sper sa-ti fie de folos .
Succes si ai grija la fire.

Modificat de gherghin nicolae (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
Multumesc domnu'..     dar vad c'acolo e un 1500.. Eu am 1200- adica  BA3 2101  care e umpic altfel.. - eu n'am loc sa bag mana pe sub bord aproape deloc. Dar o sa incerc.

Am si eu carte, groasa rau, prima parte vreo 30 de pagini colorate- apoi restul, vreo 300, fatza-verso, si... in romana.. Dar nu scrie nimic de cum se scot/schimba beculetele alea.   Are descrieri la tot restul numai la beculetze NU.


pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Asta am avut, asta am postat.Eu am vrut sa ajut...
Imi cer scuze ca nu am citit eu atent...ca altfel nu scriam...
Lada 1200 nu am avut si nu stiu cum se desface bordul...

Modificat de gherghin nicolae (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117

gherghin nicolae a scris:

Asta am avut, asta am postat.
Imi cer scuze ca nu am citit eu atent...ca altfel nu scriam...
Lada 1200 nu am avut si nu stiu cum se desface bordul...

Eeee, nu-i problema, multumesc oricum- o sa incerc sa vad daca se poate -

Ca ultima sansa- sper (desi imi pare rau) sa apara la remat- unde le taie aia.. una ca a mea si sa... desfac intai la aia..


pus acum 9 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
NU am gasit, inca, vreo Lada, la remat, ca sa desfac sa vad cum e..

Apoi- ieri am scos uleiul vechi- era un fel de pipi negru.     2,5 litri. Scotea ca un fel de aburi care puteau a benzina. cand l'am pus din lichean in sticlele goale. Cata benzina o avea in el..
Am pus 3,5 litri, ulei ,,no name''- 10W40 -ca sa se spele un pic motorul. O sa il schimb dupa un timp scurt.
In continuare scoate gaze pe la furtunu' gros spre tipsia de filtru aer- Mai trebuie sa umblu la nivel plutitor- ca are un mers motorul... parca e socul tras. Sau sa pun alt carburator.


pus acum 9 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
Domnu',cine ti-a zis sa bagi10w40 la Lada?Vara,20w50,din ala gusta el cel mai bine.Ultimile Lazi care au motoare cu curea de distributie sunt amatoare de 10w40.Altfel nu face presiune de ulei,bate lantul ,face ca o treieratoare si mai da si cu fum de nu mai poate.Mai intreaba si bosorogii care au reparat Lazi in tineretea lor    

pus acum 9 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

sk100it a scris:

Domnu',cine ti-a zis sa bagi10w40 la Lada?Vara,20w50,din ala gusta el cel mai bine.Ultimile Lazi care au motoare cu curea de distributie sunt amatoare de 10w40.Altfel nu face presiune de ulei,bate lantul ,face ca o treieratoare si mai da si cu fum de nu mai poate.Mai intreaba si bosorogii care au reparat Lazi in tineretea lor    


Cred ca nu ai inteles, a pus un ulei iesftin ca sa spele putin motorul. 


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 9 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
Pai puteam sa fac cum am auzit ca a facut un tip- a scos uleiul de fabrica si a bagat in motor -ca sa-l spele- dero cu apa.   Si a pornit motorul un pic.   Da' cand s'a gripat, a dus-o la service, ca... nu stie ce are de nu mai merge.
Cum era mai bine sa il spal inauntru- sa bag motorina??

Io am zis ca un ulei mai fluid un pic ar intra mai bine peste tot, sa curete ce s'a strans in timp.. - oricum, si cu motorul cald, becu' rosu de ulei NU mai licare cum licarea cu ala vechiu, care era-cum am zis- un pipi negru..
Dupa ceva timp- o sa il schimb cu ulei gros si schimb si filtrul..

Eu am intrebat mai devreme- CUM fac ca sa desfac ceasurile si sa inlocuiesc becurile de la indicatoare care's arse..???    ..batranii ce ,,zice''??  


pus acum 9 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
Da,se baga motorina in locul uleiului,se lasa sa mearga la ralanti,dupa care se schimba filtrul,se lasa cca o ora sa curga tot jegul cu motorina din baia de ulei.Pentru schimbatul becurilor,vezi ca tot pe sub bord se umbla,are ca niste gheare care tin tabloul de bord.Seamana nitel cu skoda 100s la prinderea ceasului la 1200.Sau,daca ai manutele lungi pe sub polita volanului,doar ca e mai nasol de umblat pe acolo.Atentie si la mufele electrice de pe acolo

pus acum 9 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Eu alt ulei decat 10w40 nu as pune pentru nimic in lume. Poate doar 15w50 sau 10w60. Presiune de ulei face daca nu e ultrauzat motorul, paradoxal are ungere mai buna cu uleiul mai subtire. Daca il mananca, poti baga si 80w90 ca tot il consuma. Uleiurile 15w40, 20w40 sunt minerale, fac niste depuneri de toata minunea, la pornire pana patrunde in toate interstitiile motorului angrenajele merg fier pe fier, mai mult strica. Desigur ai presiune beton  ce da ceasul peste cap, dar ungere nu prea este. Uleiurile s-au schimbat radical in ultimele decenii, nu mai sunt ce au fost. Cele mai noi Dacii, sau Lada, desii erau pe injectie, ca si motor, tolerante, piese motrice,  erau identice cu cele model vechi, se recomanda utilizarea uleiului 5w30, si pe masura ce crestea uzura se treceau la alte uleiuri cu vascozitate mai mare la rece (5w40, 10w40). Iar motoarele de Lada nu au nu stiu ce presiune de ulei la cald ( nu is ca alea de Dacia la care cum ii dai cheie sare pe maxim presiunea si sta acolo mai tot timpul) datorita faptului ca circuitul de lubrifiere e mult mai complex, arborele cu came e sus, uleiul are de parcurs o lungime mult mai mare. Pompa e gandita sa aiba debit mare si presiune medie. Daca mai adaugi ca unele ceasuri mint de ingheata apa (alea de 1500 doar dupa 4 bari devin oarecum precise), e completa imaginea. Becul martor presiune de ulei sub 0.8 bar e foarte precis.  Deci daca nu e presiune, trebuie schimbata pompa, angrenajul acesteia sau verificata linia arborelui cotit si rampa axului cu came sa nu joace axul in rampa. Acesta e boala tipica, arborele cu came se uzeaza ultra rapid daca e cel original (motorul face ca si cum ar avea vre-o 3-4 piulite scapate in el, ultra zgomotos si trepideaza). 
Iar orice motor de Lada are gaze de carter, deoarece e foarte puternica ventilarea carterului. Iar daca uleiul e foarte prost si este benzina multa pedeasupra, apoi "fumega" sanatos pe carter. La motoare statute m-am intalnit cu fenomenul ca se lipesc segmentii, si compresia scade drastic, iar pana nu desfaci motorul sa cureti depunerile, nu o sa mearga. Asa am patit si eu cu a mea. Consuma ulei datorita semeringurilor, s-au blocat segmentii, i-am facut chiulasa eliminand consumul, insa datorita faptului ca s-au lipit segmentii aveam compresie de 7.

Modificat de knx (acum 9 ani)


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 9 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
Iata precizitatea ceasului 

probleme lada 1200 /''78 iata

19KB


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 9 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
de abia pe la 2 bari se misca un pic 

probleme lada 1200 /''78 abia bari misca pic 

19.1KB


_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

knx a scris:

de abia pe la 2 bari se misca un pic 

Pe la rusi, aerul si uleiul sunt mai tari, se comprima altfel decat in restul Europei.        


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

cyBORG a scris:



Eu am intrebat mai devreme- CUM fac ca sa desfac ceasurile si sa inlocuiesc becurile de la indicatoare care's arse..???    ..batranii ce ,,zice''??  


Are niste cleme in spate. Trebuie sa ai degete subtiri si lungi.

Sau la astea rusesti mai exista si o scula mai speciala numita "Maiul lui Stahanov"  care impreuna"cheia universala a lui Lihaciov" desface tot.
Maiul lui Stahanov arata ca in poza, dar iti trebuie antrenament ca sa obtii dozarea si precizia dorita.     

probleme lada 1200 /''78 cyborg scris:eu intrebat mai devreme- cum fac desfac ceasurile inlocuiesc Admin

34KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
  si cheia universala cum e..?



Ce ulei sintetic ar merge sa pun, ca sa mearga treaba bine??



Am gasit niste proiectoare- ar merge puse- zic eu, pentru ,,vanatoare ruseasca''..   pe rama de sus, la portbagaj..




pus acum 9 ani
   
georgstelsib
Membru nou

Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 17
omu' nostr Cyborg mai e pe aici?
ce noutati mai ai cu lada rosie. Ai mai pus tu poze cu lada din parcarea blocului pe vwforum.

probleme lada 1200 /''78 omu' nostr cyborg mai aici?ce noutati mai lada rosie. mai pus poze lada din

28.6KB


pus acum 2 ani
   
Alex_VW
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1405

georgstelsib a scris:

omu' nostr Cyborg mai e pe aici?
ce noutati mai ai cu lada rosie. Ai mai pus tu poze cu lada din parcarea blocului pe vwforum.


Din păcate userul Cyborg nu mai e pe aici sub acest nume, dar probabil urmărește forumul sub un alt nume.
Că informație, tot Lada roșie o are , chiar trage și platforma cu ea .


_______________________________________
VW Golf I  1.3 GF 60cp '80 - sold

VW Golf I  1.5 JB 70cp '78 - in curs de restaurare - sold

pus acum 2 ani
   
georgstelsib
Membru nou

Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 17
Multumesc,Sarbatori fericite. Craciun fericit!
Auzisem mai devreme pe forumul traby de la cineva, ca mai are trabantul b07pac,a fost la intalnirea trabantistilor de la Buftea pe 1 Septembrie, confirmase si altul de pe forumul vecin aircooled. Colectionar.Bravo lui. Toata stima. 

Modificat de georgstelsib (acum 2 ani)


pus acum 2 ani
   
Tpe3 66' Mark
Membru Senior

Din: Simleu-Silvaniei Salaj
Inregistrat: acum 4 ani
Postari: 705
Mai are Lada ?? cum il gasesc pe Vw Forum ?? Multumesc

pus acum 2 ani
   
georgstelsib
Membru nou

Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 17

Tpe3 66' Mark a scris:

Mai are Lada ?? cum il gasesc pe Vw Forum ?? Multumesc

mai e omu' nostr?
Se plangea pe vwforum ca a venit Angelino si a depus marturie la proces contra lui
E si pe feisbuk,are cont vopseste masini bus la oameni,transporta pe platforma
O mai avea trabantul modificat de el ptr curse, dacia 1300 break, broscutza si busul galbin?
Cica l-a dat afara de la Apa Nova, au aflat sus de la birouri sefii lui si hr-ul ca el in loc sa urmareasca lucrari noaptea pe muncitori, se ducea pe la curve contracost dupa strada ,pe Buzesti,Virtutii si nu mai venea la munca inapoi.
Circula cu golf 3-u lu fisu

Modificat de georgstelsib (acum 1 an)


pus acum 1 an
   
georgstelsib
Membru nou

Inregistrat: acum 2 ani
Postari: 17
mai stie cineva ceva de ZICA LIVIU COSTELIO ?
cica a divortat nevastasa de el in 2021 si a platit el si cheltuielile de judecata.
Unu de pe forumu traby l-a dat in judecata, cred ca tampitu de administrator din Timisoara ))


pus acum 1 an
   
Pagini: 1  

Mergi la