CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
crazy_hell_angel
Femeie
25 ani
Gorj
cauta Barbat
25 - 53 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Despre compresoare Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

radug a scris:

In ultimele zile nu am prea lucrat la vechitura mea ca de............ a venit vacanta si m-am odihnit Am dat doar cu niste grund pe interiorul aripilor si am cumparat autovapant
De asemenea am adus si instalat un compresor pe care o sa-l folosesc la vopsit E destul de mare dar planuiesc sa-mi dezvolt o retea de scule pneumatice in umilul meu garaj Va pun si poze maine daca nu uit




radug a scris:

Cateceva despre compresorul meu
-motor trifazic 3 Kw
-presiune maxima 10 bar
-rezervor ..... mare (poate imi ziceti voi de cat e) deci o sa-mi fie bun si pt sablat
-compresor cu 2 pistoane
Acum e timpul intrebarilor.....
Cum pot sa fac ca la presiunea de 7-8 bari compresorul sa se opreasca?
Acuma functioneaza cam asa: incarca pana la 10 bari si apoi valva (sau cum se numeste) aia incercuita in poza intra in functiune si nu mai lasa aerul sa mai intre in butelie dar compresorul continua sa se invarteasca in gol pana ce il opresc de la buton Din pacate presiunea asta ii prea mare pt sculele mele pneumatice care rezista pana la 8 bari Am auzit ca imi trebuie un presostat dar nu stiu cum as putea sa-l adaptez........... deci help pls Sau exista valva din aia care decupleaza la 7-8 bari?
Astept orice fel de solutie......mersi



Misi din Cluj a scris:


radug a scris:

Cateceva despre compresorul meu
-motor trifazic 3 Kw
-presiune maxima 10 bar
-rezervor ..... mare (poate imi ziceti voi de cat e) deci o sa-mi fie bun si pt sablat
-compresor cu 2 pistoane
Acum e timpul intrebarilor.....
Cum pot sa fac ca la presiunea de 7-8 bari compresorul sa se opreasca?
Acuma functioneaza cam asa: incarca pana la 10 bari si apoi valva (sau cum se numeste) aia incercuita in poza intra in functiune si nu mai lasa aerul sa mai intre in butelie dar compresorul continua sa se invarteasca in gol pana ce il opresc de la buton Din pacate presiunea asta ii prea mare pt sculele mele pneumatice care rezista pana la 8 bari Am auzit ca imi trebuie un presostat dar nu stiu cum as putea sa-l adaptez........... deci help pls Sau exista valva din aia care decupleaza la 7-8 bari?
Astept orice fel de solutie......mersi


Pai nu-ti trebuie presostat ca "valva (sau cum se numeste)" se numeste presostat si in mod normal ar trebui sa fie reglabil, nu cred sa fie facuta fix pt 10 bari si sa nu se poate regla la presiune mai joasa. Undeva pe presostatul ala ar trebui sa existe un surub de reglaj, cu care sa poti regla presiunea de decuplare la presiuni mai mici.
Iar daca nu are posibilitate de reglaj, atunci iti trebuie alt presostat.



roccoGTi a scris:

intr-adevar iti trebuie presostat. nu as putea sa-ti spun nici io cum se instaleaza,dar poate gasesti pe net.
daca vrei sa afli volumul vasului, foloseste formula pt volumu' cilindrului: 3,14 x raza la patrat x lungimea. o sa-ti dea aproximativ volumul. asta daca nu e stantat undeva pe el. eu zic ca are vreo 150 litri.



radug a scris:

Deci chestia aia e presostatul?
Da un presostat nu are si rolul de a opri motorul cand vasul e plin si de a-l porni cand presiunea scade?



roccoGTi a scris:

ba da ,exacta sta face. ca si termocupla de la masina,numa ca asta masoara presiunea,nu temperatura. ala ce e incercuit la tine nu e presostat. presostatu arata ca o cutiuta,cu un manometru si cu niste contacte inauntru. si un "robinet" de reglaj.




Misi din Cluj a scris:


radug a scris:


Da un presostat nu are si rolul de a opri motorul cand vasul e plin si de a-l porni cand presiunea scade?


Ba da, asta e rolul sau si asa regleaza presiunea constanta.
Vezi ce suruburi de reglaj are, noteaza pozitia cum a fost reglat initial, apoi incearca sa modifici reglajul si vezi cum se comporta. Tot experimentezi, pana reusesti sa-i reduci presiunea maxima de la 10 bari, la 5-6 bari, ca de mai mult nu ai nevoie.



Liviu M a scris:

Am un compresor din 1939 ! Am inlocuit motorul (pe care cineva il prajise) cu unul asincron de 1,8KW la care am montat un fel de ambreiaj centrifugal (ca la scutere) ca sa plece in sarcina . Din targul de vechituri am luat un presostat cu care alimentez un contactor care porneste/opreste motorul . Presostatul are doua praguri : un maxim , la care se opreste motorul si un minim la care reporneste . Pe orice agregat de producere a aerului comprimat exista obligatoriu o supapa de siguranta ; cred ca ea este in poze . La servici ma ocup cu proiectare sisteme pneumatice (si hidraulice) de comanda si mecanisme , asa ca ....



blind a scris:

Dom' Liviu, ai uitat sa precizezi de filtrele de vapori de apa, pe care nu ti-i doresti in aer atunci cand vopsesti...



radug a scris:

Multumesc pt informatie domnu` Liviu M, o sa incerc sa fac rost si eu de un presostat din acela dar nu stiu cum o sa-l pot monta deoarece banuiesc ca trebuie sa aiba o legatura cu rezervorul si al meu nu mai are nici o gaura care sa nu fie ocupata.
Cred ca compresorul asta nu a avut niciodata presostat. Provine de la Terapia unde alimenta o masinarie asa ca presiunea era constanta ( presiunea nu crestea atat de mult incat sa se umple rezervorul)
Nu exista cumva o supapa de siguranta care sa intre in functiune la 7-8 bari?
Nu ma deranjeaza dak motorul continua sa functioneze dar sa nu incarce peste 8 bari.



roccoGTi a scris:


radug a scris:

Multumesc pt informatie domnu` Liviu M, o sa incerc sa fac rost si eu de un presostat din acela dar nu stiu cum o sa-l pot monta deoarece banuiesc ca trebuie sa aiba o legatura cu rezervorul si al meu nu mai are nici o gaura care sa nu fie ocupata.
Cred ca compresorul asta nu a avut niciodata presostat. Provine de la Terapia unde alimenta o masinarie asa ca presiunea era constanta ( presiunea nu crestea atat de mult incat sa se umple rezervorul)
Nu exista cumva o supapa de siguranta care sa intre in functiune la 7-8 bari?
Nu ma deranjeaza dak motorul continua sa functioneze dar sa nu incarce peste 8 bari.


pe motor s-ar putea sa-l deranjeze,si la fel si pe doamna pompa care-ti face aerul. orice compresor tre sa aiba presostat. LEGE !
probabil ca la terapia mergea la o presiune constanta,dar la ce vrei tu sa faci cu el ai nevoie de presostat.

dar vad ca deja am luat-o off-topic rau de tot. cum mai stai cu Carpatiul?



alexandru68 a scris:

Im cer scuze pentru off topic ( ca tot veni vorba de compresoare) ceea ce ai tu pe compresor este o supapa de siguranta care are un rol foarte precis: aceea de elibera presiunea scumulata in recipient in momentul cand din anumite motive nu se face decuplarea electrica.
Daca vrei sa ai o decuplare MECANICA poti folosi o supapa de Raba  pe care o poti regla de la surubul de M8, in acelasi timp i-a fiind prevazuta si cu supapa de sens. Tot ce trebuie sa faci sa introduci iesirea din cilindri compresorului in supapa, iar iesirea din supapa in recipient ( filet M22x 1,5).
   Problema presostatului sta altfel, el trebuie sa fie prevazut cu o supapa care in momentul decuplari sa elibereze presiunea acumulata intre supapa de sens a compresorului si supapele compresorului( pentru a facilita o pornire mai usoara)  .
Sper ca am putut fi de folos. 



roccoGTi a scris:

@alexandru68,foarte profesional mesajul tau. lucrezi in domeniu?



alexandru68 a scris:

Da lucrez in domeniu de vreo 20 de ani, mai precis compresoare de joasa presiune.



blind a scris:

Prin lege orice vas sub presiune trebuie sa aiba un dispozitiv de descarcare a presiunii din vasul respectiv, fie ca e supapa de siguranta, ventil, etc. In cazul lui, presostatul lipseste. Ce are este doar o valva cu rol de descarcare a aerului din rezervor in caz ca este depasita presiunea admisa. Presostatul este un traductor care iti decupleaza/cupleaza un contact electric (sau o pereche de contacte) in cazul atingerii anumitor presiuni.
Presostatul de regula are un stut propriu pe vasul aflat sub presiune (sau poate o fi mai destept si simte intinderea peretilor vasului sub presiune si astfel citeste presiunea...in fine, sunt multe tipuri de traductoare de presiune).



Liviu M a scris:


alexandru68 a scris:

Da lucrez in domeniu de vreo 20 de ani, mai precis compresoare de joasa presiune.

Eu zic sa deschideti un topic separat ca incurcam omul ....
Sunt multe de spus pe tema asta , plus solutiile adoptate de unul - altul .
Fara suparare ....


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Am mutat toata povestea despre compresoare aici sa nu mai fie ghiveciul ala groaznic, din care nu se intelegea nimica!
Altadata, deschideti topic separat, nu mai faceti astfel de ghivece !

despre mutat toata povestea despre aici mai fie ghiveciul ala groaznic, din care intelegea Admin

47.1KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Pun si pozele de dincolo

despre pun pozele dincolo Admin

47.8KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
alexandru68
Membru Senior

Din: Simeria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 495
Multumesc pentru mutarea topicului , era deja deviat de la subiect. Oricum daca pot ajuta cu sfaturi pentru construirea unui compresor hom made cu cea mai mare placere.
     


pus acum 15 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

alexandru68 a scris:

Multumesc pentru mutarea topicului , era deja deviat de la subiect. Oricum daca pot ajuta cu sfaturi pentru construirea unui compresor hom made cu cea mai mare placere.
     

Chiar te rugam!
Multa lume este interesata de aceasta tema!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 15 ani
   
bachus_21
Membru Senior

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3175
Am un compresor din asta dezmembrat.Unde as putea gasi segmenti si cuzineti?

pus acum 15 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
A zis "" blind "" despre filtre de apa in aer . La servici punem uscatoare WABCO (le vedeti si pe camioane) . Original compresorul de acasa avea filtru cu carbune . Periodic se scotea carbunele (granule) si se usca , se monta la loc . Carcasa ce tinea granulele s-a facut zob , am dat la un tinichigiu sa faca alta de inox , a gresit-o , au venit alte urgente , urmeaza . Am pus filtru cu separator de apa ; scoate o parte de apa ; la cat si ce vopsesc eu deocamdata e de ajuns . Un prieten tinichigiu auto mi-a aratat la atelier grup filtru-regulator-ungator (in care se pune un anumit tip de ulei !? ) original pentru vopsit . Mi-a zis ca atunci cand nu a avut ulei in ungator incepuse sa-i vina apa la pistol . Industrial exista uscatoare de aer prin refrigerare .
Pentru "" bachus_21 "" , am inteles ca la Cluj este un atelier care face cuzineti , iar pentru segmenti iti recomand sa verifici diferenta de diametru de la mijlocul cursei fata de cap cilindru ; daca e cazul alezezi , honuiesti , faci pistoane ...... Segmenti se fac pe comanda la un atelier de reparat motoare moto . Nu are eticheta cu firma producatoare ? SUCCES !


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 15 ani
   
alexandru68
Membru Senior

Din: Simeria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 495
Acel regulator -ungator despre care vorbesti are alt rol , in nici un caz pentru vopsit. Primul filtru este pentru condensul din recipient iar urmatorul este pentru ulei adica:  are rolul ca aerul care trece prin el sa nu mai fie uscat , sa fie mai.... uleios ca sa zic asa.
Se foloseste NUMAI pentru utilajele sau sculele pneumatice care au cilindri pneumatici sau diferite scule care necesita o ungere . Spun asta pentru ca ce ar insemna ca un piston pneumatic care actioneaza un utilaj sa functioneze cu aer uscat si nu in ultimul rand sa fie plin cu vapori de apa.
Pentru vopsit se foloseste un regulator cu filtru incorporat care filtreza aerul de vapori de apa si impuritati si in acelasi timp are rolul ca presiunea pe care o realizeaza compresorul sa o ditribuie egal fara oscuilati de presiune ( in valuri).

despre acel regulator -ungator despre care vorbesti are alt rol nici caz pentru vopsit. primul

45.3KB


pus acum 15 ani
   
alexandru68
Membru Senior

Din: Simeria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 495
Din poza se vede filtrul despre care vorbesc care este numai pentru vopsit (fara ungator). in partea de jos a filtrului are o supapa (cea neagra) care purjeaza vapori de apa din aerul realizat de compresor. Nu este suficient sa filtrezi aerul pe care il realizeaza compresorul trebuie sa ai posibilitatea de a regla presiunea. Daca  va uitati cam pe toate cutiile de vopsea este trecut la ce presiune se poate utiliza vopseaua respectiva pentru un vopsit de calitate.
      Ce ar insemna in momentul cand te apuci de vopsit aerul comprimat sa iti vina in valuri,( conteaza mult si diametrul diuzei la pistolul de vopsit) . in poza se mai vede si manometrul pe care il am montat( de RABA) manometru cu doua intrari, una pentru presiunea existenta in recipienr si cea dea doua pentru presiune care iese din regulator pe care o reglez in functie de necesitate.


pus acum 15 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016

alexandru68 a scris:

Acel regulator -ungator despre care vorbesti are alt rol , in nici un caz pentru vopsit. Primul filtru este pentru condensul din recipient iar urmatorul este pentru ulei adica:  are rolul ca aerul care trece prin el sa nu mai fie uscat , sa fie mai.... uleios ca sa zic asa.
Se foloseste NUMAI pentru utilajele sau sculele pneumatice care au cilindri pneumatici sau diferite scule care necesita o ungere . Spun asta pentru ca ce ar insemna ca un piston pneumatic care actioneaza un utilaj sa functioneze cu aer uscat si nu in ultimul rand sa fie plin cu vapori de apa.
Pentru vopsit se foloseste un regulator cu filtru incorporat care filtreza aerul de vapori de apa si impuritati si in acelasi timp are rolul ca presiunea pe care o realizeaza compresorul sa o ditribuie egal fara oscuilati de presiune ( in valuri).

...... asa am zis si eu de ungator . Omul care a lucrat in Anglia mi-a zis ca si acolo avea ungator in care punea un lichid special ( ca si acum ) , mi-a aratat reviste de specialitate cu aparate de vopsit care toate contineau asa ceva , si mi-a aratat si la el si in reviste cum ca sculele pneumatice au rezervoarele lor . Nu contest pe nimeni .


_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 15 ani
   
alexandru68
Membru Senior

Din: Simeria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 495
Am sa incerc ( cu permisiunea moderatorilor) cateva sfaturi privind confectionarea unui compresor hom made.
   Alegera compresorului:  Primul lucru de care trebuie sa tinem cont cel mai mult este puterea motorului electric de care dispunem fiecare, si modalitate de decuplare mecanica cu supapa sau electrica cu presostat. Eu sincer prefer cea mecanica nu implica prea multe componente electrice .
  Se poate folosi compresoarele de la Raba si cele de la Saviem dar acelea nu au rulment numai pe partea cu fulia in partea opusa sunt pe cuzinet.De fapt se poate folosi orice compresor auto dar  ATENTIE nu acelea care sunt pe cuzinet deoarece necesita o ungere fortata pentru a face pelicula de alunecare a vibrochenului.
   Ceea ce gresesc foarte multi ( ma refer la  compresoarele auto ) ca inchid etans corpul compresorului mai exact: in momentul cand pistonul compresorului coboara in jos el creaza o presiune, acea presiune trebuie eliberata intr-un fel sau altul. Normal acea presine intra in baia de ulei odata cu uleiul care a facut ungerea.
        Se poate folosi un sistem de decantare si filtrare adaptat la compresorul pe care dorim sa-l utilizam. Eu am folosit recipientul de la filtrul de ulei de RABA la care i-am confectionat la strung un capac de textolit , la acel capac i-am dat cateva gauri de 6 mm iar sub el am prins un filtru de motorina de U650 pentru a filtra aerul de vapori de ulei.
  Pentru a obtine un debit bun de aer si de a nu ajunge in situatia de a astepta cu pistolul de vopsit in mana este bine ca , compresorul sa aiba o turatie de 800  de rot min.


pus acum 15 ani
   
amb13
Moderator

Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004
Am spus eu ca Sandu este tata compresoarelor 

_______________________________________
Decit sa moara trei, mai bine unul!

pus acum 15 ani
   
horghet
Membru nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4
aveti idee ce volum de aer pe minut scoate la 8 bari compresorul de raba?

pus acum 13 ani
   
andreyu334
Membru Senior

Din: Marasesti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1619
Incearca cu segmenti de compresor de tractor U650.La ECR350(ala cu 2 psitoane) merge.

_______________________________________
Cand tactu'n-o sa-ti mai dea bani ce-o sa faci,o sa mori,inseamna ca altii ar trebui sa moara de mai multe ori...

pus acum 13 ani
   
vwtyp3variant
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4591
@horghet te rog sa te prezinti la rubrica Prezentare Forumisti

_______________________________________
"M-am bagat in vorba, pentru ca mi-a placut discutia, dar nu am de fapt nimic de spus nimanui." Sechi

pus acum 13 ani
   
daredan
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 589
Dupa cum spune alexandru68, compresorul de RABA scoate maxim 7,32 bari. In legatura cu debitul, daca compresorul are o capacitate cilindrica de 300cmc, la o turatie de 1000rot/min o sa ai un debit aspirat de 300l/min. Debitul folosibil (scos) va fi simtitor mai mic. Din pacate nu am o formula de calcul pentru asta, dar ca idee va fi sub 300l/min. Compresoarele de RABA sunt cotate pana la 3000rot/min deci ai putea scoate din ele mai mult. Cel mult un debit aspirat de 900l/min.

pus acum 13 ani
   
lucian c
Membru Senior

Din: Cluj
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 417
voi ce supapa unisens folositi, si ce supapa de suprapresiune?

_______________________________________
masina perfecta nu s-a fabricat inca, la un moment dat toate ajung in service

pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la