CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: crazy_hell_angel pe Simpatie.ro
| Femeie 25 ani Gorj cauta Barbat 25 - 53 ani |
|
ruginol
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 71
|
|
De scurta vreme am descoperit modelul , desi nu sunt fan volvo si nici nu mor dupa designul lui, datorita pretului relativ accesibil la cumparare si a motorului decent la taxe si consum ...ma gandesc sa cumpar un volvo amazon
Concret gasesc masina in strainatate undeva intrre 2-3 mii de euro in stare de functionare multe cu instalatie GPL (daily drive) dar cu rugina , cu partea estetica de revizuit Prefer sa platesc taxa de mediu (motor 1800 non euro -700 euro) pt ca nu sunt fan originalitati , imi doresc o masina cu aspect clasic dar care sa o pot folosi relativ zilnic, asta insemnand mici imbunatatiri tehnice ce vizeaza consum si siguranta. Asa ca varianta cu inscrierea ca automobil de epoca pt mine cade. Partea de reparatii mecanice , tinichigerie, vopsitorie le pot face in regie proprie (fac asta de mult ) asa ca nu imi pun problema manoperei . Intrebarea mea este... visez la ceva de nerealizat? Poate fi o masina de zi cu zi la varsta ei? Voi gasi piese gen aripi, parbriz, si altele care nu sunt compatibile de pe alte masini ? Daca le gasesc o sa imi goleasca rau buzunarele ?
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Orice masina veche poate fi folosita ca masina de zi de zi, daca este intretinuta. Dar pentru un "daily driver" ar fi preferabil ceva masina, din care au fost multe si la care gasesti piese din belsug (de genul Vw Broasca, Vw Golf1, Renault 4, Citroen 2cv, Dacia 1300, Lada 1500) la care daca chiar ai parte de mici incidente in trafic (inevitabile in circulatia zilnica), gasesti piese cate vrei la preturi decente si le poti repara fara mari batai de cap. Volvo Amazon este o masina extrem de robusta, dar si rara. Sa gasesti piese la ea este practic zero in partea estica a europei. Partea mecanica se potriveste in mare parte si de la modelele Volvo mai tarzii (seriile 140/240/740). Costuri de intretinere cam scumpe, la nivelul unui BMW, doar cu precizarea ca BMW-uri gasesti si dezmembrate cate vrei, dar Volvo nu prea mai gasesti. Iar piesele noi de Volvo sunt cam scumpe, calculate pentru buzunarele suedezilor si trebuie sa strabati in lung si in lat toata Europa ca sa gasesti cate ceva la ea. O solutie de compromis ar fi sa-ti iei una in stare buna cu care circuli si inca una mai darapanata, care s-o tii pentru piese si care sa te salveze in caz de mici avarii. Vorbeste si cu Vio16, el are un Amazon. Eu folosesc zilnic Dacia 1300, de aproape 15 ani si nu s-a stricat niciodata. Ai fac o revizie de pregatire de vara in martie si inca una de pregatire de iarna in octombrie, atunci veric tot si piesele care nu-s ok, le schimb. Aceste revizii dureaza de obicei cate o saptamana.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Pai,treaba cu buzunarele este cam asa.Profitul de pe regia proprie se va duce in volvo amazon,ba chiar s-ar putea sa si depaseasca din cand in cand.O masina moderna cere bani multi o data,dupa care o perioada este liniste.O masina veche cere bani aproape zilnic.Cine are o vechitura in batatura,stie cel mai bine.De exemplu eu,zilele trecute am rupt un amortizor de pe fata,amortizor de varsta masinii,adica 1978
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
sk100it a scris:
Pai,treaba cu buzunarele este cam asa.Profitul de pe regia proprie se va duce in volvo amazon,ba chiar s-ar putea sa si depaseasca din cand in cand.O masina moderna cere bani multi o data,dupa care o perioada este liniste.O masina veche cere bani aproape zilnic.Cine are o vechitura in batatura,stie cel mai bine.De exemplu eu,zilele trecute am rupt un amortizor de pe fata,amortizor de varsta masinii,adica 1978 |
Eu am 17 vechituri, si nu am batai de cap. Toate functioneaza, adica aproape toate, restul sunt in diverse stadii de lucru. Cu masina noua este liniste doar relativ, ca dupa vreo 6-7 ani incepe sa se strice la greu. In mod normal orice masina necesita intretinere, indiferent daca este noua sau veche, doar in tara noastra este perceptia gresita si prosteasca, ca daca ai masina noua, nu trebuie intretinuta si-i dai pedala pana pici din ea. Se vede diferenta de exemplu la o masina de 10 ani care a circulat in Ungaria sau Germania, la care s-au facut reviziile si tot ce trebuia, este in stare mai mult decat decenta, in timp ce o masina de 7-8 ani rulata in Romania, care este de obicei in stare de epava. Romanii nu schimba uleiul la timp, nu schimba filtrele, nu schimba antigelul, nu schimba lichidul de frana, nu face reviziile, doar da pedala, pana pica cu totul din masina si ramane pe asfalt cu volanul in mana, apoi se duce la sevice si intreaba pe mecanic, daca nu-i poate face ceva mici ajustari, ca sa mai mearga...
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
g-power
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1049
|
|
Misu de Cluj a scris:
sk100it a scris:
Pai,treaba cu buzunarele este cam asa.Profitul de pe regia proprie se va duce in volvo amazon,ba chiar s-ar putea sa si depaseasca din cand in cand.O masina moderna cere bani multi o data,dupa care o perioada este liniste.O masina veche cere bani aproape zilnic.Cine are o vechitura in batatura,stie cel mai bine.De exemplu eu,zilele trecute am rupt un amortizor de pe fata,amortizor de varsta masinii,adica 1978 |
Eu am 17 vechituri, si nu am batai de cap. Toate functioneaza, adica aproape toate, restul sunt in diverse stadii de lucru. Cu masina noua este liniste doar relativ, ca dupa vreo 6-7 ani incepe sa se strice la greu. In mod normal orice masina necesita intretinere, indiferent daca este noua sau veche, doar in tara noastra este perceptia gresita si prosteasca, ca daca ai masina noua, nu trebuie intretinuta si-i dai pedala pana pici din ea. Se vede diferenta de exemplu la o masina de 10 ani care a circulat in Ungaria sau Germania, la care s-au facut reviziile si tot ce trebuia, este in stare mai mult decat decenta, in timp ce o masina de 7-8 ani rulata in Romania, care este de obicei in stare de epava. Romanii nu schimba uleiul la timp, nu schimba filtrele, nu schimba antigelul, nu schimba lichidul de frana, nu face reviziile, doar da pedala, pana pica cu totul din masina si ramane pe asfalt cu volanul in mana, apoi se duce la sevice si intreaba pe mecanic, daca nu-i poate face ceva mici ajustari, ca sa mai mearga... |
"Cu masina noua este liniste doar relativ, ca dupa vreo 6-7 ani incepe sa se strice la greu."
Si da si nu sa zic. Normal ca daca iei o masina noua si nu-i faci nimic timp de 7 ani (poate schimbi doar de doua ori uleiul asa cand esti in bani ) la sfarsitul celor 7 ani este o epava si trebuie sa bagi bani in ea ca este cazuta. In general romanul ia de afara secanduri de marca vw, bmw,opel cu sute de mii de kilometrii la bord dar cosmetizati in tara la un linistitor 80mii..si vrea sa mai mearga cu ea vreo 5 ani fara sa-i faca nimic ca doar este "masina din jermania" si el este primul proprietar in tara. Si cand pica ceva la ea trage imediat concluzia ca este o marca proasta etc,dar saraca masina are in carca zeci de mii de km..si mentenanta mioritica zero barat.
Orice masina noua daca este ingrijita cum zice producatorul si exploatata rational nu ai treaba cu ea ani 15 ani
|
|
pus acum 9 ani |
|
ruginol
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 71
|
|
unde dai si unde crapa...
|
|
pus acum 9 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
ruginol a scris:
unde dai si unde crapa... |
Simplu.Cand faci o afacere si iese prost,iti e necaz,nu zic nu.Dar cand faci dupa capul altuia,altora si iese prost,atunci iti vine sa-ti vari ghearele in ochi,nu alta.Concluzia: a picat volvo amazon,se cumpara,este afacere buna,bine,nu este buna,2000 de euro se vor considera ca au fost dati la jocuri de noroc,donati,sau,daca se vinde amazonul,recuperare partiala sau totala de investitie,ori,de ce nu ,si un profit substantial.Eu zic de pe acum,multa bafta
|
|
pus acum 9 ani |
|
cristi_lupsa
Membru Senior
Din: Buzău
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1174
|
|
Pana la urma, de ce sa descurajati omu'? Intr-adevar, Volvo Amazon e o masina faina. Restul e can-can.
_______________________________________ "Regina" - Renault 16 1967 "Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare "Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare "Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta... ”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta.... ..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS
|
|
pus acum 9 ani |
|
vio16
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
|
|
Draga colega,
Ma bucur ca ai ajuns sa te intereseze Vovo Amazon! Inainte de orice, trebuie sa sti ca masina asta este indestructibila! Am avut privilegiul sa ma plimb inca din scoala generala cu un 121 alb, motor B18. In liceu am facut curse ilegale prin cartier. In calitate de copilot, am fost implicat in primul accident(inainte de a avea carnet). Am agatat cele mai frumoase fete cu ajutorul ei. In timpurile noastre, Dumnezeu mi-a scos in cale un 121 S, in stare destul rezonabila, ca sa pot avea de lucru in viitori 2 ani. Voiam sa zic ca in calitate de cunoscator si proaspat proprietar, te incurajezsa incepi aventura. In Suedia sunt 2 firme care iti pot oferi orice piesa pentru acest model. Ar fi bine sa ai un buget ca sa poti scoate o masina frumoasa. Cu cele mai bune ganduri,
48.6KB
_______________________________________ Renault 16 1968 Renault 10 1965-in curs de restaurare Volvo 121S-in asteptare Mini Cooper- in vis
|
|
pus acum 9 ani |
|
vio16
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 898
|
|
Subsemnatul in 1982.
43.6KB
_______________________________________ Renault 16 1968 Renault 10 1965-in curs de restaurare Volvo 121S-in asteptare Mini Cooper- in vis
|
|
pus acum 9 ani |
|
ruginol
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 71
|
|
Indestructibil suna bine din pacate, nimic nu e asa , Vad pe net multe restaurari si sunt ruginite rau de tot , vad multe motoare refacute si ma gandesc ca nu toti au facut milioane de km Ca a fost o masina mai fiabila ca media vremii, ca e f simpla si robusta -da putem spune, dar indestructibil nu e nici macar un tanc. In mod sigur sunt piese in suedia pt ca inca circula multe in tarile nordice si in tarile de jos,intrebarea e cat costa un parbriz de exemplu?
misu- la volvo asta se aduna iute 2500 masina +600 transport+200 rar+700 taxa+100 numere talon+1000 o revizie frane.directie,bucsarie +500 vopsit ,si toate calculate cu zgarcenie ajungem spre 6 mii Nu e foarte mult dar macar sa merite, sa nu ajung ca multi altii care se lauda cu masina doar cu pozele de pe telefon...eu vreau sa ies saptamanal cu ea .
Oricum licitez acum timid la 2 masini daca nu urca preturile mult..poate o sa am si eu noroc Asta e una din ele
38.2KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Model foarte rar prin romania... Sanse sa gasesti piese = 0. Singurele surse sunt niste site-uri de prin germania, suedia, skandix.de, Partea buna e ca gasesti masina din bara in bara, partea proasta sunt preturile, care sunt in Euro si la bugete si buzunare vestice. Piesele de tablarie exista, preturile sunt cam mari, dar e bine ca exista. Alte aripi adaptate... asta suna a romanism ieftin, din astea se preteaza la dacii, nu la masini, cu o astfel de mentalitate, e mai bine sa ramaneti la d1300-1310, fara suparare.
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
ruginol a scris:
misu- la volvo asta se aduna iute 2500 masina +600 transport+200 rar+700 taxa+100 numere talon+1000 o revizie frane.directie,bucsarie +500 vopsit ,si toate calculate cu zgarcenie ajungem spre 6 mii Nu e foarte mult dar macar sa merite, sa nu ajung ca multi altii care se lauda cu masina doar cu pozele de pe telefon...eu vreau sa ies saptamanal cu ea .
|
Nu fa calcule de cost! Daca faci calcule atunci e pierduta treaba din start ca imediat ajungi la ideea ca daca o faci, te va costa mai mult decat valoreaza si este nerentabil. Sfatul meu este sa-ti iei una cat mai buna, cu motorul cat mai putin rulat si cu cat mai putina rugina. Te va costa mai mult la cumparare, dar dupa aia nu vei avea cheltuieli atat de mari cu piesele. Daca iti place modelul, ia-ti una, nu renunta! Doar sa nu te grabesti cu achizitia si imceaca sa gasesti una cai mai putin distrusa. Incearca s-o iei din Olanda sau Belgia, ca acolo is mai ieftine decat in Suedia sau in restul Europei. Vezi si pe ala rosie din Sibiu, care a fost de vanzare si aici in Cluj cu 1700 euro, acum e la tipul ala, care mai are si un Volvo PV 544. Poate o vinde, ca din cate stiu nu s-o apucat de ea si masina sta.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
De asta zic: Din cate stiu, omul nu a mai facut nimic la ea de atunci si sta la el in curte. Vorbeste cu el.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
ruginol
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 71
|
|
knx a scris:
. Alte aripi adaptate... asta suna a romanism ieftin, din astea se preteaza la dacii, nu la masini, cu o astfel de mentalitate, e mai bine sa ramaneti la d1300-1310, fara suparare. |
undeva pe traseu a aparut o neantelegere , este un ''nu'' esential in text ''Voi gasi piese gen aripi, parbriz, si altele care nu sunt compatibile de pe alte masini ?''
|
|
pus acum 9 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Ca e originala, ca nu, o masina de peste 30 de ani, orice ar fi, garantat are bucsaraiele duse, si motorul e in plopi. Asta daca nu a fost recent refacut.
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 9 ani |
|
dragoos
Membru Senior
Din: Hunedoara
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 8824
|
|
Misu de Cluj a scris:
De asta zic: Din cate stiu, omul nu a mai facut nimic la ea de atunci si sta la el in curte. Vorbeste cu el. |
A puso la vanzare chiar aici pe forum:
Modificat de dragoos (acum 9 ani)
_______________________________________ Fiat 1300 1966 Skoda 1000MB 1969 Dacia 1300 1971
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
knx a scris:
Ca e originala, ca nu, o masina de peste 30 de ani, orice ar fi, garantat are bucsaraiele duse, si motorul e in plopi. Asta daca nu a fost recent refacut. |
La o masina de peste 30 de ani, in mod sigur a fost deja refacute bucsaraiele si motorul, de cel putin o data. Nu poti face afirmatia ca daca are peste 30 de ani, sigur are motorul si bucsile distruse... De unde stii? Poate au fost refacute in urma cu un an sau doi. Ideea e sa-o verifici inainte de cumparare si sa nu cumperi nimica cu ochii inchisi!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Am cumparat 2-3 masini, in stare de functionare, dintre care ultima (lada) originala cu 58000 km, plus am vazut si vad zilnic minim 2-3 masini . Cu toate ca motorul avea 60000 km, de la praf, de la stat supapele nu mai etansau corespunzator, tot ce era etansare la motor era coapta, bucsaraiele prezentau crapaturi, iar de la timp, cedau in cateva zeci de km. Si totusi nu m-a impiedicat sa o cumpar, aveam toate pe raft acasa, pregatite pentru montaj. Asta e dezavantajul unei masini originale, statute. Numai daca se circula zilnic cu ea si se mentine in stare tehnica de functionare la zi, astfel de probleme nu apar. Iar masinile care se incadreaza in categoria respectiva sunt la alte bugete, sunt bijuterii, la care efectiv te sui in ea si ii dai cheie si mergi. Insa avantajul enorm la astea originale, statute e ca stii ca nu a fost ciobanita, nu sunt inventii desii trebuie investit bucsaraie, pentru ca timpul nu iarta nimic .
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Este perfect adevarat ce zice knx, insa treaba este mult mai complexa.
Ideea este ca Volvo Amazon s-a fabricat intre 1956 si 1967. Asta inseamna ca cel mai vechi exemplar are 59 ani, iar cel mai tanar exemplar are 48 ani.
Daca a fost folosita in mod normal atunci in tinerete a mers in mod sigur 10000-15000 km/an, iar la batranete probabil mai putin, in jur de 1500-2000km/an. Putem sa luam asa in medie un 5000-6000 km/an, poate si mai mult, in jur de 8000 km/an. Daca o luam cu 5000 km/an, asta ar insemna ca un exemplar din 1967, ar trebui sa aibe cel putin 240000 km, iar una din 1956 in jur de 300000 km la bord.
La un asemenea rulaj este putin probabil sa mai aibe bucsile originale, sau motorul inca nereparat. Cel mai probabil nici vopseaua nu mai este originala. Asta la un exemplar, care a fost folosit in mod curent. Dar daca a fost reparat cum trebuie si cu piese de care trebuie, atunci, chiar daca nu arata ca in tinerete, un astfel de exemplar cu rulaj mare, ar putea fi o masina in stare buna si fara prea multe probleme, care sa te duca inca mult si bine.
Apoi poti gasi exemplare pastrate in stare originala, vopsea originala, cu rulaj putin sau foarte putin, care probabil a stat ascunsa in garajul vreunui mos, care a ingrijit-o. Dar din astea rar gasesti si in mod sigur nu la 1500-2000 Euro, ci mai degraba de la 6000-7000 in sus.
Si ar mai fi si exemplarele din categoria “barn find”, care au fost masini de zi de zi candva, apoi au fost uitate in vreun hambar sau vreun garaj. Din astea gasesti relativ ieftin, dar ai de lucru la ele (astea sunt cele de care zicea knx). Astea mai mult ca sigur nu au un rulaj foarte mare, pot fi si cu vopsea originala, dar o masina care e statuta si a stat nemiscata timp de 15-20 ani, nu mai este functionala din nici un punct de vedere si va trebui restaurata sau chiar daca nu o restaurezi, va trebui sa-i faci o reconditionare de la A la Z, sa schimbi toate piesele defecte, ca in mod sigur nu mai functioneaza bine nimic pe ea. Astea din categoria "barn-find" sunt cele mai bune achizitii pentru un maniac, care nu se teme sa-si murdareasca mainile cu ulei.
Si ar mai fi epavele, pentru “cei puternici” care au multa energie in surplus si cu mult timp liber.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|