CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Profil Naturesk
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 47 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Probleme tehnice Lastun Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Am deschis acest nou topic, ca sa nu umplem topicurile de la prezentare si de la restaurari, cu discutii despre diverse probleme tehnice caracteristice.
De acum incolo vom avea acest topic special dedicat hibelor carateristice Lustunilor si sa incercam impreuna remedierea lor.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

monolith a scris:


Misi din Cluj a scris:

Important sa fie functionala! Ca oricum sunt sanse foarte mici  sa-i gasesti stopuri din alea, ca doar cateva bucati s-au fabricat, chiar la sfarsitul seriei.
Ai putea incerca si niste sopuri de Golf1 ( cele mai mari din seria 1979-83 ) ca-s tare asemanatoare cu stopurile alea mari de Lastun. Cine nu se pricepe nici nu observa diferenta. dar daca-s astupate, atunci arata mai rau si iese in evidenta.


Apropo de stopuri. Nu am nici eu stopuri, fiind toate sparte. Pentru stopurile pomenite de Golf, sunt necesare ceva modificari de caroserie sau de schema electrica?


Modificari de schema nu e necesara, doar sa-i pui mufele cum e la stopurile noi.
Inceraca sa gasesti stopuri originale, dar sunt greu de gasit ca-s decolorate la majoritatea masinilor dezmembrate.


monolith a scris:

Salutare. Ca tot ati avut atatea impedimente pentru cautarea de piese, va cer si eu sfaturi pentru unele piese.
In primul rand, la unul din lastunuri am chederele vechi, cu tot cu sticla sparta, pentru ca eu am luat Lastunul vandalizat. Problema este ca nu as vrea sa pun chederele vechi, insa nu stiu de unde sa iau altele care sa se potriveasca. Poate imi spuneti cum se fac rost de chedere pentru masinile reconditionate. Astept si alte variante.
O alta problema priveste farurile. Bineinteles ca si astea erau sparte, dar nu stiu ce tip sunt si efectiv ce sa comand la un magazin de piese auto. Am vazut ca sunt astfel de faruri pe la autobuze mai vechi romanesti sau la unele tipuri de tractoare facute la Brasov. Daca stie cineva informatia corecta privind tipul de far, astept raspunsul. De asemeni, daca sunt variante de inlocuire, astept variante concrete de inlocuire.
Ar mai fi ceva. Unul dintre Lastunuri are componente de fibra si componente de metal. Pentru o vopsire completa care ar fi varianta ideala, stiut fiind ca pe elementele de fibra vopseaua de metal nu rezista, respectiv se cojeste.
Ca si varianta, am vazut pe undeva ca ar trebui folosita vopsea speciala pentru fibra. Problema apare ca in aceasta varianta este posibil ca nuanta de la fibra sa nu fie aceeasi cu cea de la metal. Astept ponturi de la vopsitori pentru acest aspect.
Va multumesc anticipat.


Chederele, din cate stiu, doar de la Oltcit se potrivesc.
Faruri gasesti in orice magazin de tractoare. De asemenea au fost montate si pe unele variante de Aro 10.
Cu vopsitul, nu-ti fa probleme ca nu sare vopseaua, doar cand chituiesti sa folosesti chit cu rasina epoxidica (chit de fibra de sticla) si poti s-o vopsest fara probleme cu orice vopsea auto.


monolith a scris:

Am vazut ca sunt faruri de tractoare, dar la un magazin de piese auto pentru tractoare si camioane la care am fost se uitau cei de acolo de parca le-am cerut faruri de Lamborghini. Din acest motiv credeam ca stiti vreun cod de identificare sau o denumire specifica pentru piesa respectiva


Aia oricum se uita ca boul la poarta noua, ca asa-s astia de pe la magazine .
Ia-ti cu tine un far vechi si baga-le sub nas si sa zici ca " de asta caut"


imre a scris:


Misi din Cluj a scris:


monolith a scris:

Am vazut ca sunt faruri de tractoare, dar la un magazin de piese auto pentru tractoare si camioane la care am fost se uitau cei de acolo de parca le-am cerut faruri de Lamborghini. Din acest motiv credeam ca stiti vreun cod de identificare sau o denumire specifica pentru piesa respectiva

Aia oricum se uita ca boul la poarta noua, ca asa-s astia de pe la magazine .
Ia-ti cu tine un far vechi si baga-le sub nas si sa zici ca " de asta caut"


Atentie... farurile sa fie cu orificiu pentru becul de pozitie.
La unele vehicule care au acest tip de far patrat exista varianta cu pozitia montata in lampa de semnalizare si nu avea rostul orificiul ptr bec pozitie in far.
Chederul care e intre usa si stalp ( in cazul ca nu gasesti de Oltcit ) poti monta si de Dacia.
Chederul in care culiseaza geamul cred ca este univresal (eu am montat de Dacia )
Bafta!!! 



monolith a scris:


imre a scris:


Misi din Cluj a scris:


Aia oricum se uita ca boul la poarta noua, ca asa-s astia de pe la magazine .
Ia-ti cu tine un far vechi si baga-le sub nas si sa zici ca " de asta caut"


Atentie... farurile sa fie cu orificiu pentru becul de pozitie.
La unele vehicule care au acest tip de far patrat exista varianta cu pozitia montata in lampa de semnalizare si nu avea rostul orificiul ptr bec pozitie in far.
Chederul care e intre usa si stalp ( in cazul ca nu gasesti de Oltcit ) poti monta si de Dacia.
Chederul in care culiseaza geamul cred ca este univresal (eu am montat de Dacia )
Bafta!!! 


Multumesc pentru informatii. Stiu ca exista si varianta fara gaura pentru pozitii. Eu am vazut la autobuze Rocar, ce au ansamblu far compus din doua elemente, ca un far este cu gaura si unul fara gaura pentru pozitii. Plus ca am vazut si la tractoare ce erau facute la Brasov cu aceste tipuri de faruri, cu si fara gaura.
In ceea ce priveste chederele, stiu ca exista chedere la metru, dar nu stiu de unde se iau si in mod special daca se gaseste in Romania asa ceva. De asemeni, pentru aceste chedere la metru ar trebui sa fie si o componenta ce are drept scop lipirea capetelor acestui cheder dupa montaj. Toate aceste elemente ar trebui sa le cunoasca cei care se ocupa de restaurari la modul profesional, dar inca nu am gasit nici un topic in care sa stie cineva foarte avizat despre aceste elemente. Din punctul meu de vedere asta ar fi solutia cea mai buna pentru a pune chedere noi, eliminand partea cu adaptari mai mult sa mai putin avantajoase tehnic.
In plus, in momentul in care obtinem de undeva informatia asta, cred ca rezolvam problema chederelor pentru multi pasionati de masini vechi ce nu mai gasesc piese originale pentru restaurari.



monolith a scris:

Se pare ca esti in continua miscare si nici a ta nu arate prea bine la tablarie.
Poate dai mai multe explicatii de amanunt privind tinichigeria, ca sunt necesare la asemenea gauri ce avem prin cele masini.
De fapt vreau sa stiu in mod special ce faci cu pragurile si podeaua, pentru ca si eu le am praf. Decupezi podeaua pe portiuni mai mari sau peticesti doar zona gaurita?
In plus, inlocuirea o faci cu ceva material special (gen podea ambutisata) sau pui tabla moarta in loc.
Cam astea ar fi unele probleme ca si eu am destule gauri pe la ea si nu prea-mi plac cum arata.


Podeaua va fi reparata prin taiarea zonelor ruginite si peticita.
Panou de podea nu cred ca s-ar gasi pe undeva.
Praguri, am gasit la cineva praguri originale de fabrica.
De asemenea am facut rost si de lonjeroane originale.
Acuma ramane sa gasesc un tinichigiu, care sa accepte lucrarea


monolith a scris:

De asta ma temeam si eu: nu gasesc praguri. In ceea ce priveste panourile, vroiam sa vad in ce masura merge cu tabla stiata, ca aceea care se folosea la autobuzele romanesti la scari.



monolith a scris:

Misi, vad ca iti place Lastunul in general. Dintre toate cate sunt pe aici, exista vreunul in varianta de capota ca al meu. Am vazut ca toate fotografiile sunt cu varianta intreaga de capota si cu grilajul specific de 4 fante de aerisire.
Nu am vazut nici un model de capota ca al meu din doua componente, din care partea de aerisire este cu gratar metalic si detasabila de restul capotei.
Intrebarea vizeaza faptul ca nu stiu daca partea interioara a acestei componente de grilaj mai si vreo rama ceva. La mine, datorita faptului ca acest grilaj este din fibra si nu are o rama metalica, s-a rupt in timp prin ridicarea capotei motorului cu singurul punct de sprijin pe aceasta componenta de fibra.



Adrian_pt a scris:

E foarte rar ce ai! Asta e Lastunul din ultimele serii vandute prin 91-92. Mai am poze cu 7-8 in tara cu asa ceva.


Pe forumul lastunar este una albastra, in Cluj nu exista asa ceva.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

monolith a scris:



In ceea ce priveste chederele, stiu ca exista chedere la metru, dar nu stiu de unde se iau si in mod special daca se gaseste in Romania asa ceva. De asemeni, pentru aceste chedere la metru ar trebui sa fie si o componenta ce are drept scop lipirea capetelor acestui cheder dupa montaj. Toate aceste elemente ar trebui sa le cunoasca cei care se ocupa de restaurari la modul profesional, dar inca nu am gasit nici un topic in care sa stie cineva foarte avizat despre aceste elemente. Din punctul meu de vedere asta ar fi solutia cea mai buna pentru a pune chedere noi, eliminand partea cu adaptari mai mult sa mai putin avantajoase tehnic.
In plus, in momentul in care obtinem de undeva informatia asta, cred ca rezolvam problema chederelor pentru multi pasionati de masini vechi ce nu mai gasesc piese originale pentru restaurari.



Sa nu uitam ca exista multe modele de chedere cu profile diferite. Deci daca s-ar gasi cheder "la metru" atunci ar trebui cumarat ceva model asemanator cu cel original.
Am vazut caz, cand s-a montat alt model de cheder cu sectiunea diferita si geamul s-a spart din cauza tensiuilor provocate de noul cheder care nu se potrivea bine pe caroserie.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
monolith
Membru Junior

Din: Galati
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 84
Desteapta treaba cu topicul asta, ca tot haladuiam pe diferite topicuri pentru a vedea ce probleme mai au si altii pentru Lastun si modul in care se pot ele rezolva.
Pentru teava de evacuare a gazelor dintre motor si toba de detenta, nu se face izolatie prea buna pentru legatura de la motor. Imi evacueaza gaze pe langa ea si, pe langa faptul ca se afuma pe la blocul motor, mai si huruie de te scoate din minti. Voi ce ati facut ca sa o izolati, ca am incercat diferite metode si nu mi-au reusit? Dupa cate am vazut, teava respectiva are un guler care ar trebui sa intre in locasul de la blocul motor, insa pozitia tevii ori alta cauza nu permite o buna fixare. In plus, si modul de fixare este prin suruburi cu arcuri. Cred ca ati inteles la ce ma refer.
Legat tot de chestia cu zgomotul, si Lastunurile voastre fac zgomot foarte mare? La al meu, cand pornesc motorul, stie tot cartierul.

Modificat de monolith (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
monolith
Membru Junior

Din: Galati
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 84
Oricum, ca sa nu facem totusi un amestec foarte urat de fel de fel de probleme si cu rezolvarile lor, propun sa se faca si sectiuni pe marci auto, atunci cand sunt mai multe topicuri pentru o marca (Gen Lastun, M, ).
Chiar ma uitam ca am gasit unele topicuri pentru tobe, pentru radiatoare ulei etc., fara ca titlul lor sa identifice in mod special marca. Noroc de faptul ca le-am luat mai cu amanuntul.
Oricum, este doar o propunere facuta moderatorilor pentru a nu ne repeta cu intrebari care au deja un topic pe subiect.


pus acum 14 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
Galeria de evacuare este conica la iesire pentru a se alinia cu primul segment de toba care are un guler calota sferica (o sfera se poate aseza rotita oricum intr-un con , pe un cerc). Probabil ca unul (sau amandoua) din profile (forme) este uzata si nu-si mai pastreaza forma geometrica deci contactul nu mai este un cerc .Am pastrat sistemul de asamblare cu arcuri . Nu am avut probleme . SUCCES !

_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la