r16r1150
Moderator
Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
|
|
Misu de Cluj a scris:
r16r1150 a scris:
Misu, atentie! Daca pui variante dublu corp pe mot 1470 nu iese mare branza, in afara unui consum nervos si de benzina plus cateva belele> recalculari ale jigloarelor, tot felul de alte chestii ce merg pana inclusiv la montarea galeriei...rezolvabil aproape tot...dar eu zic ca nu merita. Cu DISA optimizat, in parametrii, am atins Vmax 140 km/h , de se mirau unii pe drum . Weberul dublu e mai reusit, e drept, dar deja se adreseaza motoarelor 1565 si 1648 cmc, ele au deja cum sa ,,inghita" tot amestecul ala. Iar dupa cataloagele alea pe care le-ai pus, cristi_lupsa o sa poata obtine cam tot, fara preturi astronomice. |
Se poate pune dublu corp linistit, dar trebuie puse jigloare mai mici. Si pe R5 de 1300 si 1400 au fost cu dublu corp si nu consumau exagerat. Carburatorul trebuie configurat corect, in functie de cilindreea motorului. Bineinteles ca sunt complicatii, alta galerie, alte furtune, alt cablu de acceleratie, alt filtru de aer, etc. Dar complicatiile se rezolva pe parcurs. Problema cu R16 este ca niciodata nu a avut caracter sportiv, chiar cu motorul de 1647, tot stilul bland o caracteriza. De fapt motoarele de 1565 si 1647 se potriveau mai bine in R17 si in Fuego. |
Formula de calcul e simpla , au stabilit-o unii pentru noi, deja. Astfel am calculat totul pe cand aveam mai multa teorie decat ,,dotare" , ca nu stiam pe unde voi gasi carburator si jicloare...la inceput aveam doar entuziasmul... ...ulterior, reconditionand un al doilea R16 , avand mai multe piese si motoare, dar si documentatie am experimentat anumite chestii. Aveam la dispozitie si 1470 si 1565 si ...corect, Misu, multam pt corectura 1647 *asta era de pe fosta masina a lui Emil Bobu, care se dizolva in curtea unui tip, pacat de ea , sa fi vazut dotarea...*. La 1470, aplicand galeria de admisie pt dublu corp pe chiulasa lui 1470 -am pus initial initial Solex dublu, nu retin exact modelul - a trebuit sa modific diametrul celor doua duze, apoi sa jonglez cu jicloarele. Desi calculat, l-am gatuit - nu asta era intentia, dar supraalimenta iar la sarcina, la peste 2000 rpm il apuca sughitul- am sesizat rapid si o crestere a temperaturii motor. Am compensat cu regim ,,termostat deschis la temperatura mai joasa" si termocupla/motoventilator in regim de lucru mai lung . Tot nu era bine. Tindea spre supraincalzire aiurea si nici nu se simtea cresterea puterii, in pofida consumului de combustibil crescut . Normal ar fi fost sa trec la prepararea sport...o alta porcarie, fiindca aveam deja variantele mai mari , de care am amintit. O sa ma intrebi...dar blocul motor nu e identic...ba da...setul e altul si inca vreo cateva acareturi, iar la 1647 -stii deja prea bine!- e alta chiulasa si de acolo tot ce urmeaza...asta e doar ,,un episod". Acum, cand stau si ma gandesc la cate lucruri am incercat, la cum eram implicat...nu pot spune decat ca , daca esti dedicat, SE POATE!!!
Modificat de r16r1150 (acum 9 ani)
_______________________________________ Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc _____________________________________________ TV 51Rz / 1971 TV 51 F autolaborator / 1969 TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2 TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982 TV D12 Rz (autostație R4030)-1980
|
|