CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Lolo pe Simpatie.ro
Femeie
25 ani
Galati
cauta Barbat
25 - 52 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / reglare carburator Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
Stie cineva unde se poate regla - profesionist - un carburator?
Caut asa ceva pentru Solex 35 DISA pe care l-am luat pentru Regina..... Nu reusesc sa-l fac sa mentina relantiul, ......de fapt se poate spune ca nu mai am jiclere (sunt praf si pulbere)


_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 9 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Salut, in Bucuresti mai este ultimul carbotest functional la Auto Marcu Grup, e un dealer de Dacia, datele sunt pe net.
Meseriasul e d-nul Costel telefon 0723572589.
Necesita un telefon inainte, vine la servici doar daca e vreun carburator de reparat...


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Nu trebuie nici un specialist si nici un carbotest.
Sunt carburatoare foarte simple si usor de reglat.
Dar daca are juglere decalibrate, atunci degeaba te vei chinui, ca nici Gigi Becali nu-ti va regla
Set de reparatie nu cred sa gasesti. Cel mai asemanator ar fi  Solex 32 DIS de pe R18 Turbo sau R18 Turbo. Sar ala are jiglere mult mai mici ca-i turbo, nu-ui aspirat.
La ala s-ar putea sa gasesti set de reparatie de la firma aia Meat & Doria.
Sau daca nu, cauta ceva jugloare de taraj asemanator.
La jiglorul principal iti trebuie 140-145
La cel de aer iti trebuie 150-160
Ala de relanti 50.
In mod teoretic, ar trebui sa functioneze cu jigloare de Dacia 1400, asemanatoare ca si taraj.
Ala principal sigur se potrriveste de la Weber la Solex, alea de raer si relanti nu.
Unixul are multe chestii de la ei. Vezi daca gasesti ceva set de reparatie pe la mosi sau pe e-bay sau pe vreun forum francez, sau mai cumoeri inca una si faci din doua una buna.
In cartea mea de carburatoare nu apare ca este model inainte de 1970.
Dar exista in manualul Haynes de R16 si de Fuego.

Carb_r_



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001

cristi_lupsa a scris:

Stie cineva unde se poate regla - profesionist - un carburator?
Caut asa ceva pentru Solex 35 DISA pe care l-am luat pentru Regina..... Nu reusesc sa-l fac sa mentina relantiul, ......de fapt se poate spune ca nu mai am jiclere (sunt praf si pulbere)


Uite cotele, pentru motorul R1150/ 1470 cmc, cu DISA. 35 a fost fabricat în câteva variante, dar nu te speria, jicloarele au rămas mereu la fel.  Le găseşti pe toate destul de uşor, că au echipat şi altele din gamă.


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001

cristi_lupsa a scris:

Stie cineva unde se poate regla - profesionist - un carburator?
Caut asa ceva pentru Solex 35 DISA pe care l-am luat pentru Regina..... Nu reusesc sa-l fac sa mentina relantiul, ......de fapt se poate spune ca nu mai am jiclere (sunt praf si pulbere)


Ăsta e DISA, cu valorile şi cotele aferente, pentru motor R1150/1470cmc. Jicloare, pompă şpriţ, cui pontou...se găsesc destul de uşor. E cu şoc automat ori manual. DISA are mai multe variante. Odată obţinute, instalează-le cu grijă, nu e musai carbutestul dacă ai o stroboscopică bună. Reglajul optim trebuie să te ducă la un ralanti între 600-650 rpm , nu mai mult, nu mai puţin. Totodată atenţie la distanţa dintre platini şi la distanţa electrozilor bujiei.






Modificat de r16r1150 (acum 9 ani)


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
yo9hnf
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 232
Domnule Misu, imi puteti va rog spune ce modele de carburatoare pentru LADA apar in Autodata Carburettors Manual ?
Multumesc!


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
M-am uitat in cataloage, sa vad daca s-ar gasi ceva carburator Solex mai nou, care sa fie jiglere asemanatoare.
Ca filetele de la jiglerele Solex sunt in general identice la toate carburatoarele Solex.
Singurul carburator Solex din anii '80, care are jiglere asemanatoare ca si taraj ar fi un Dublu corp Solex 28/34 Z10 care a fost montat pe Super5, R9, R11 si R19, pe motoarele de 1721 cmc.
La Super 5 (1988-91), motor 1721 cmc, cod motor F2N 740
La R9/11 (1988-91), motor 1721 cmc, Cod motor F2N 708
La R19 (1988-91), motor 1721 cmc, cod motor F2N 728
Astea le zic, ca sa stii de la ce sa cauti.
De la astea daca gasesti set de reparatie, poti folosi jiglerele de la corpul 2, pe carburatorul tau.
Jigler principal 145, jigler aer 190, jigler relanti 50.
Ala de aer este mai mare decat originalul de R16, deci va functiona cu un amestec putin mai sarac si probabil vei avea relantiul mai mare cu vreo 100-150 ture ca sa mearga bine. Vei avea relanti in jur de 800-850 ture dar si noxe mai reduse, decat in configuratia originala.
Iar costurile vor fi mult mai mici, decat piese NOS de pe e-bay.
Eu daca as avea R16, as pune Weber dublucorp DIR sau DARA, cum a fost pe 16 TS si TX, nu m-as complica cu Solexul original.
Totdeauna carburatoarele Weber erau cele mai reusite si celle mai stabile, cu cele mai putine probleme si reparatii. Apoi Zenith si cele mai slabe au fost Solex care au tendinta sa se deregleze singure dupa un timp.
Pe R16 a mai fost montat Zenith 36 IF, simplu corp, pe care il poti monta in loc de solex fara sa modifici nimica.
Iar daca pui galerie de admisie de TS sau TX, atunci poti pune Weber 32 DAR sau Weber 32 DIR. Eu as alege ultima solutie fara sa stau pe ganduri, ca ai din start cinsum mai redus in oras, performante mult mai bune si fiabilitate mult mai mare.
Daca tii la originalitate 100% atunci repara solexul, dar daca vrei sa te bucuri de masina, nu ezita sa-l upgradezi cu galerie si carburator de R16 TX, care e tot de R16 dar mai bun!
Daca ai fi in Cluj ti-as face eu, ca eu le cam stiu pe toate, ca le-am prins sa lucrez la toate masinile anilor 70-80-90, care au venit cu valul de vechituri de dupa revolutie.
Chiar mi-e dor de ele ca nu prea mai sunt si acuma va trebui sa-mi cumpar tester de diagnoza pentru rahaturile din ziua de azi.

Jiglere_Solex



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

yo9hnf a scris:

Domnule Misu, imi puteti va rog spune ce modele de carburatoare pentru LADA apar in Autodata Carburettors Manual ?
Multumesc!

Toate:

Lada



La Lada e simplu, acolo sunt de trei feluri, ala vechi mecanic bazat pe Weber DIR, Ozonul care e la fel dar cu clapeta 2 vacumatica si alea de Samara.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
cristi_lupsa : Am lucrat deja cu ceea ce am aratat. Compileaza asta cu ceea ce a pus si Misu si iti iese ok! Gasesti totul pe Ebay, posibil Ebay.fr

Modificat de r16r1150 (acum 9 ani)


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
yo9hnf
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 232
Multumesc mult ! O sa cumpar si eu cartea.

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001

cristi_lupsa a scris:

Stie cineva unde se poate regla - profesionist - un carburator?
Caut asa ceva pentru Solex 35 DISA pe care l-am luat pentru Regina..... Nu reusesc sa-l fac sa mentina relantiul, ......de fapt se poate spune ca nu mai am jiclere (sunt praf si pulbere)

Am scanat sectiunea din manualul de reparatii al masinii, cea care se refera la carburator. Rezolutia e prea mare pentru a-i da upload, iti pot trimite printr-un server tot ce trebuie. Am nevoie de mail. Ti-am dat PM


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
Misu, atentie! Daca pui variante dublu corp pe mot 1470 nu iese mare branza, in afara unui consum nervos si de benzina plus cateva belele> recalculari ale jigloarelor, tot felul de alte chestii ce merg pana inclusiv la montarea galeriei...rezolvabil aproape tot...dar eu zic ca nu merita. Cu DISA optimizat, in parametrii, am atins Vmax 140 km/h , de se mirau unii pe drum  .  Weberul dublu e mai reusit, e drept, dar deja se adreseaza motoarelor 1565 si 1648 cmc, ele au deja cum sa ,,inghita" tot amestecul ala. Iar dupa cataloagele alea pe care le-ai pus, cristi_lupsa o sa poata obtine cam tot, fara preturi astronomice.

_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
Merci mult baieti. Am gasit set de reparatie, dar nu includea jiglerele. Astea le voi cauta cu ajutorul paginilor scanate pe care mi le-ati trimis. Lampa strobo am, dar mai intai trebuie sa reglez debitul de relanti, apoi aprinderea.
@r16r1150 Carburiciul este cu soc manual.
@ Misi Chiar tin la originalitate, iar masina nu va fi utilizata chiar zilnic, asa ca imi ajunge viteza de croaziera de 100km/h .... pe care o stabilea si cu carburiciul Carfil 32, fara probleme. Nu o folosesc zilnic, ca mi-e frica de toti bizonii din trafic. N-as suporta sa vad ca trantesc usa de usa mea in parcare,  ca mi-o julesc la semafor, sau ca uita sa franeze la trecerea de pietoni.


_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

r16r1150 a scris:

Misu, atentie! Daca pui variante dublu corp pe mot 1470 nu iese mare branza, in afara unui consum nervos si de benzina plus cateva belele> recalculari ale jigloarelor, tot felul de alte chestii ce merg pana inclusiv la montarea galeriei...rezolvabil aproape tot...dar eu zic ca nu merita. Cu DISA optimizat, in parametrii, am atins Vmax 140 km/h , de se mirau unii pe drum  .  Weberul dublu e mai reusit, e drept, dar deja se adreseaza motoarelor 1565 si 1648 cmc, ele au deja cum sa ,,inghita" tot amestecul ala. Iar dupa cataloagele alea pe care le-ai pus, cristi_lupsa o sa poata obtine cam tot, fara preturi astronomice.


Se poate pune dublu corp linistit, dar trebuie puse jigloare mai mici.
Si pe R5 de 1300 si 1400 au fost cu dublu corp si nu consumau exagerat.
Carburatorul trebuie configurat corect, in functie de cilindreea motorului.
Bineinteles ca sunt complicatii, alta galerie, alte furtune, alt cablu de acceleratie, alt filtru de aer, etc. Dar complicatiile se rezolva pe parcurs.
Problema cu R16 este ca niciodata nu a avut caracter sportiv, chiar cu motorul de 1647, tot stilul bland o caracteriza.
De fapt motoarele de 1565 si 1647 se potriveau mai bine in R17 si in Fuego.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001

Misu de Cluj a scris:


r16r1150 a scris:

Misu, atentie! Daca pui variante dublu corp pe mot 1470 nu iese mare branza, in afara unui consum nervos si de benzina plus cateva belele> recalculari ale jigloarelor, tot felul de alte chestii ce merg pana inclusiv la montarea galeriei...rezolvabil aproape tot...dar eu zic ca nu merita. Cu DISA optimizat, in parametrii, am atins Vmax 140 km/h , de se mirau unii pe drum  .  Weberul dublu e mai reusit, e drept, dar deja se adreseaza motoarelor 1565 si 1648 cmc, ele au deja cum sa ,,inghita" tot amestecul ala. Iar dupa cataloagele alea pe care le-ai pus, cristi_lupsa o sa poata obtine cam tot, fara preturi astronomice.


Se poate pune dublu corp linistit, dar trebuie puse jigloare mai mici.
Si pe R5 de 1300 si 1400 au fost cu dublu corp si nu consumau exagerat.
Carburatorul trebuie configurat corect, in functie de cilindreea motorului.
Bineinteles ca sunt complicatii, alta galerie, alte furtune, alt cablu de acceleratie, alt filtru de aer, etc. Dar complicatiile se rezolva pe parcurs.
Problema cu R16 este ca niciodata nu a avut caracter sportiv, chiar cu motorul de 1647, tot stilul bland o caracteriza.
De fapt motoarele de 1565 si 1647 se potriveau mai bine in R17 si in Fuego.


Formula de calcul e simpla , au stabilit-o unii pentru noi, deja. Astfel am calculat totul pe cand aveam mai multa teorie decat ,,dotare" , ca nu stiam pe unde voi gasi carburator si jicloare...la inceput aveam doar entuziasmul... ...ulterior, reconditionand un al doilea R16  , avand mai multe piese si motoare, dar si documentatie am experimentat anumite chestii. Aveam la dispozitie si 1470 si 1565 si ...corect, Misu, multam pt corectura 1647 *asta era de pe fosta masina a lui Emil Bobu, care se dizolva in curtea unui tip, pacat de ea , sa fi vazut dotarea...*. La 1470, aplicand galeria de admisie pt dublu corp pe chiulasa lui 1470 -am pus initial initial Solex dublu, nu retin exact modelul - a trebuit sa modific diametrul celor doua duze, apoi sa jonglez cu jicloarele. Desi calculat, l-am gatuit  - nu asta era intentia, dar supraalimenta iar la sarcina, la peste 2000 rpm il apuca sughitul- am sesizat rapid si o crestere a temperaturii motor. Am compensat cu regim ,,termostat deschis la temperatura mai joasa" si termocupla/motoventilator in regim de lucru mai lung . Tot nu era bine. Tindea spre supraincalzire aiurea si nici nu se simtea cresterea puterii, in pofida consumului de combustibil crescut . Normal ar fi fost sa trec la prepararea sport...o alta porcarie, fiindca aveam deja variantele mai mari , de care am amintit. O sa ma intrebi...dar blocul motor nu e identic...ba da...setul e altul si inca vreo cateva acareturi, iar la 1647 -stii deja prea bine!- e alta chiulasa si de acolo tot ce urmeaza...asta e doar ,,un episod". Acum, cand stau si ma gandesc la cate lucruri am incercat, la cum eram implicat...nu pot spune decat ca , daca esti dedicat, SE POATE!!!

Modificat de r16r1150 (acum 9 ani)


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
Misu, apropo de carcasa filtrului de aer la 1470... ma obisnuisem sa-i zic ,,tigaie" intr-atat de mult incat a tresarit nevasta-mea, nu cumva sa-i fi adaptat vreo oala...a...inca ceva...ce folos ca pui dublu corp si ai cutia in patru trepte...TX primise deja si treapta a 5 -a, la ditamai motorul

Modificat de r16r1150 (acum 9 ani)


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la