CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
miKyg_sim
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
26 - 50 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Prezentare masini / Dacia 1310 TX 1987 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Dacistu22
Membru Junior

Din: din Arad
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 61
Salutare tuturor !

Prin septembrie anul trecut am intrat in posesia unei dacii 1310 tx din '87,dusa din Ungaria prin '91 ,masina am primit-o cadou pot sa spun.

A fost bagat set motor prin '99 si momentan are 48.000 km in bord,a avut un singur proprietar in Romania,a stat o perioada in garaj insa dupa a fost folosita strict pentru mersul la pescuit....a fost rosie si revopsita in '94 in bleu ,si ultima data facuta foarte prost prin 2006 cred....plina de chit.

Ce sa mai zic,vis implinit...de mult imi doream o rabla dinasta,am mers vreo 2 luni la lucru cu ea dupa care am decis s-o trag pe dreapta...din cauza caroseriei care este intr-o stare avansata de corodare...

Am zis initial ca vreau s-o fac masina de garaj,de aceea am facut un topic aici in speranta sa ma ajutati...o sa postez cateva poze cu ea ca sa vedeti cum arata dupa 28 de ani de serviciu...are lonjeronul dreapta stramb...cred c-a fost plesnita in partea dreapta...iar semi-lonjeroanele nu sunt intr-o stare tocmai buna...o sa vedeti in poze...pragurile la fel,contra-pragurile varza...contra-aripi la fel,aripi fata,si lista e lunga...

Voi ce spuneti? Se merita sa ma bag la o reconditionare? Sau sa o carpesc cum pot si sa mai trag o vreme de ea...dupa care s-o dau la fier vechi? Sincer mi mila de ea...nu stiu...m-am atasat de ea din prima zi..initial asta era drumul ei,fier vechi...insa am salvat-o pot spune...












Astept pareri,rele...bune   

Modificat de Dacistu22 (acum 9 ani)


_______________________________________
Actual: Dacia 1310 TLX 1988

pus acum 9 ani
   
oldtimercraiova
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1455
Masina arata  ok !   


Dar trebuie sa dai jos stickerele dupa luneta acelea cu RO , si chestia aia dupa portbagaj jos 


Masina are potential !   


Uite una in Germania , aceeasi culoare .   


Ce pot sa zic , spor la restaurat , sa nu cedezi !   

dacia 1310 1987 masina !    dar trebuie dai jos stickerele dupa luneta acelea chestia aia

47KB


pus acum 9 ani
   
gavrisan lucian
Moderator

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 860
Daca ai bani si o ai la suflet merita ,dar gindestete bine,multi au inceput o astfel de lucrare si au abandonat rapid!

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Faza este ca daca vrei s-o reconditionezi de la cap la coada, trebuie sa stii ca vei avea de bagat in ea cel pitin 1500-2000 de euro.
Iar daca ne gandim bine prin Ungaria inca poti gasi exemplare originale la cateva sute de euro.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
E destul de coaptă, dar e loc de mai rău. Depinde de banii pe care eşti dispus să îi cheltuieşti cu ea şi cât  de mare ţi-e dorinţa ca exact maşina asta să fie reparată. Dacă vrei să o cârpeşti, atunci mai găseşti ateleiere gen Lucescu - în Grădişte ( ăla nu mai e , dar prin Bujac şi încă în vreo câteva locuri se găsesc ,,cârpenci" ) .  Dacii cu structură bună se mai găsesc şi la noi în Arad. Dacă te pricepi la tinichigerie şi ai şi dotarea aferentă ieşi mai ieftin.

_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
om_bland
Membru Senior

Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 915
Eu zic ca se poate face masina , nu-i atat de ruginita la prima vedere . Se poate face dar in primul rand iti trebuie  vointa, apoi  bani si timpul necesar  ( bine ar fii sa stai si tu prin zona cand se lucreaza la masina).

La dacii ma mai pricep si eu avand 2 .

Pot spune ca inainte de a te pronunta daca te apuci de ea sau nu trebuie se te uiti la:

- starea stalpilor din fatza dupa ce dai aripile jos, mai este tot in acea zona si  o tabla numita popular ,, gascanul" , pe ambele parti ( stanga - dreapta) ;
- trebuie sa te uiti  atent ( sa bati cu ciocanul  de cauciuc) , nici tare dar nici prea incet, sa vezi sub straturile de vopsea, antifon , daca apar gauri in zona superioara ude vine prins arcul pe fatza... bati din  interior spre exterior ( exteriorul fiind compartiment motor) ;

- vazuta si starea capacelor la praguri ( cea verde a mea a avut antifon gros de 1 cm 2 chiar , aparent parea Ok capacele , dar sub acel strat cand am luat o surubelnita si un ciocan , am dat de o gaura in acel capac pe stanga la prag);

-  verifica si starea suportilor de cric mai ales partea din fatza ruginesc foarte repede.

- ,, ochelarii" la faruri  se repara oarecum usor si nu-i ceva de speriat daca ai rugina

-  in fatza unde vin lonjeroanele prinse de acel panou pe care se sprijina radiatorul , la fel sa-l verifici ;

           PE SPATE uita-te la urmatoarele elemente :

- starea oalelor din portbagaj atat  din interior cat si exterior ( interior pe sub masina , exterior privindu-le pe oale prin porbagaj) ;

- uita-te si la tabla de legatura dintre aripa spate si portbagaj , aceasta sustine bidoanele, si tot felul de minuni ce mai punem noi in coltul din stanga in portabaj ;

- verifica si starea ,, alveolei" pe care se sprijina roata de rezerva ;

- atat pe stanga cat si pe dreapta trebuie sa verifici si starea capacelor din spate a pragurilor ( capacele acelea sunt defapt o prelungire oalei din portbagaj , care continua pana langa roata... se aduna mizerie  foarte des in acea zona !

- DAI  BANCHETA JOS si privesti si cea de-a II-a parte a oalei care se imbina cu ,, surioara" ei din portabaj , in zona respectiva mai apar uneori puncte sau  gauri de rugina.


  Cam acestea sunt in  mare parte zonele cu probleme importante la dacie , dupa ce le verifici si vezi starea lor , atunci te decizi vis-a-vis de soarta masinii 


pus acum 9 ani
   
Dacistu22
Membru Junior

Din: din Arad
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 61
Va multumesc tuturor pentru pareri !

Ca sa continui "povestea" la o constatare facuta pe canal de catre mine si un bun prieten caroseria masinii prezinta  urmatoarele probleme:

-Prag stg+dr copt(irecuperabile,mai bine de 70% sunt din chit)
-Dublura prag stg+dr (le-am vazut fisurate cand eram sub masina,sunt irecuperabile)
-Suporti cric stg+dr fata-spate(mai are un singur suport si ala improvizat pe stanga fata...irecuperabil)
-Contra aripi fata stg+dr (se tin mai mult in antifon,cel putin la partea de jos)
-Aripi spate stg+dr corodate(trebuiesc segmenti aripi pe ambele parti )
-Toate 4 usile sunt terminate de rugina(au fost carpite cu chit ca sa le poata vopsi)
-Pod pedalier fata distrus(e reconstruit din ceva tabla prinsa cu nituri da doar pe alocuri)
-Lonjeron fata dreapta lovit(se vede in poze ca e sucit...)
-Semi lonjeroane stg+dreapta corodate(au talpa prinsa in tabla cu nituri)
-Aripi fata stg+dr (nici prinderea de la prag nu o mai au...sunt irecuperabile)

Cam asa se prezinta masina in momentul de fata,cert e ca daca incep o reconditionare va dura mult din cauza lipsei de timp si a bugetului...

Treaba e ca sunt cam incapatanat de fel,daca imi propun ceva fac...si la dacia asta nu vreau sa renunt,vreau sa-i acord a 2-a sansa..

Cum trece iarna si da caldura cum incep dezechiparea ca sa fac o constatare mai amanuntita la caroserie si o lista cu ce mi-ar trebui exact.

Pun cateva poze cu masina de cand facea treaba la tara inainte sa o bag la hibernat  =D :




Modificat de Dacistu22 (acum 9 ani)


_______________________________________
Actual: Dacia 1310 TLX 1988

pus acum 9 ani
   
nicu55
Membru Senior

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
nu este lonjeronul strimb,ci doar partea din fata a lonjeronului,acolo unde se uneste cu semilonjeronul.Acolo nu este nici o problema.Dupa cum ai spus tu ca este lonjeronul.......aia ar fi fost de o trosneala puternica omule.Remedierea neputinduse face decit in service autorizat,sau la particular,depinde de priceperea lui,si plata clientului.In principiu,[PAREREA MEA]este ca masina va inghiti multi bani sa scoti din ea ceva frumos.Sa-ti pui ambitia cu ea ca ar fi dragoste la prima vedere........ca ar avea doar 48000 km. parca ziceai,si ca nu a mers decit la pescui cu ea.....dupa cum arata,mie unul imi este foarte greu sa cred,la cum arata.La km. astia de ce sa schimbat setul motor?.Gindeste putin mai mult,cheltuiala,[costul]reconditionarii nu o faci pe buzunarul nimanui,decit al tau. Gindeste la varianta lui Misu,ca eu cred ca alta mai buna n-ai sa gasesti.Te bucura faptul ca ai luat-o mai mult donatie,dar o sa-ti treaca,ai sa vezi finalul cind ai sa-ti faci toate socotelile.Ai sa vezi tu dupa ce ai sa o dezechipezi complet ptr.reconditionare cite ai sa mai descoperi........Nu-ti spun din ura,,,,,,iti spun din experienta ptr. ca ai cerut ajutor,sau parerea altcuiva.Indiferent de ceea ce vei face in continuare nu-ti doresc decit BAFTA.      La nuanta asta de bleo parca i se mai spunea mamaia ......nu canada. Este DN.MISU   ?

Modificat de nicu55 (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
Dacistu22
Membru Junior

Din: din Arad
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 61
N-am luat-o pt.ca are doar 48.000 km,cine stie cati avea inainte sa ii bage set,cert e ca a mers prin Europa cu ea,de exterior nu s-a avut grija de aceea a ajuns in starea asta...m-am incapatanat eu s-o salvez .

Deocamdata nu pot sa ma pronunt daca chiar o reconditionez ca la carte sau o carpesc sa mai trag pe la tara de ea macar vreo 2-3 ani dupa care s-o duc la remat.

Multi cand au vazut lonjeronul ala stramb a zis ca in veci n-o scot sa mearga drept si ca n-are sens sa ma apuc de ea....chiar nu stiu,depinde si de ce buget o sa am parte in vara asta...momentan ca masina de zi cu zi mai am un e46 care si ala are nevoie de atentie ca sa imi fac treaba cu el.

Cert e ca la dezechipare o sa vad daca mai scot masina sau nu din ea,ca sa o fac masina de garaj 100% originala fara modificari implica foarte multi bani si foarte mult timp.....s-o fac sa mai tina 2-3 ani asta as putea cu niste tabla decapata sa sudez pe unde-i sparta si coapta si sa-i trag o vopsea...asta nu necesita bani multi,dar nici n-o sa arate a masina de colectie...clar !

Revin cu mai multe in curand,weekandul asta merg la tara la ea si o scot de la hibernare,pun si o poza cu barlogul unde se afla daciana si cu fosta dacie a familiei un TLX din '88 care inca mai face km insa nu este de vanzare,initial am vrut sa o iau inapoi si s-o fac pe asta,nu este intr-o stare excelenta dar clar mult mai buna ca si asta albastra !



dacia 1310 1987 n-am luat-o pt.ca are doar 48.000 km,cine stie cati avea inainte bage set,cert mers

32.6KB

Modificat de Dacistu22 (acum 9 ani)


_______________________________________
Actual: Dacia 1310 TLX 1988

pus acum 9 ani
   
oldtimercraiova
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1455
Eu zic sa o restaurezi !

Modificat de oldtimercraiova (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
Dacistu22
Membru Junior

Din: din Arad
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 61
Stiu sentimentul,eu printre dacii am crescut si nu ma pot desparti de ele,chiar daca unii ma intreaba ca ce vad eu in rablele astea...nu-mi pasa,eu imi vad copilaria toata...si nu numai,cand am luat permisul primu lucru m-am urcat in dacie si am scos-o la plimbare...pe cealalta,mai am un break din '96 ce hiberneaza momentan...il folosea bunicul la transportat marfa la piata,acesta se prezinta foarte bine la caroserie insa mecanic cam lasa de dorit....o sa vad ce soarta are tot la vara.

dacia 1310 1987 stiu printre dacii crescut pot desparti ele,chiar daca unii intreaba vad rablele

40.9KB

Modificat de Dacistu22 (acum 9 ani)


_______________________________________
Actual: Dacia 1310 TLX 1988

pus acum 9 ani
   
iustin.nt
Membru Senior

Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1155
De ce vrei sa investesti in ea ca dupa 2-3 ani s-o dai la fier vechi? Aia chiar sunt bani aruncati. Nu poti sa-ti faci treaba cu BMW-ul, sau cu break-ul? Mai bine ai face break-ul, daca zici ca e bun la tabla. Multa lume prefera o masina cu probleme mecanice in dauna uneia cu probleme la tabla.

Oare n-ar da-o pe asta galbena la schimb cu aia albastra? Daca nu, eu as astepta momentul cand ar fi dispus omul sa se desparta de ea si as lua-o inapoi.


_______________________________________
Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983

pus acum 9 ani
   
Dacistu22
Membru Junior

Din: din Arad
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 61
Cam asta e si problema,bmw-ul este masina mea de lucru sa zic asa,imi fac treaba cu ea si atat.

Pe langa asta am un microb cu fiarele astea vechi,de aceea n-am lasat-o sa mearga la fier vechi si pe asta bleu,insa tabla e terminata la ea.

La break insa tabla e tun,dar mecanica lasa de dorit....asa ca la vara ca sa evit conflictele din familie una din cele 2 dacii trebuie sa plece...definitiv,ganditi-va ca momentan stau amandoua una langa alta in garaj si ruginesc. 

Cel mai probabil la vara o sa trebuiasca sa ma decid,berlina sau break-ul....berlina e de anu trecut din septembrie la mine insa breakul e in familie de la sfarsitul lui '99 ...sincer imi este greu sa renunt la el..am trecut prin atatea si atatea...insa si de asta bleu mi'drag.

Pun cateva poze si cu break-ul ...pe bune ca momentan nu stiu pe care sa aleg....:






O sa revin cu mai multe...! va multumesc pentru sfaturi ! weekandul asta promit poze noi cu cele 2 batrane.


_______________________________________
Actual: Dacia 1310 TLX 1988

pus acum 9 ani
   
Claudiu_16
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1174
pune mecanica de pe berlina pe brec

pus acum 9 ani
   
nicu55
Membru Senior

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
brecul arata parfum,cu toate ca parca a inflorit putin vopseaua la colturi de usi ,nu? sau mi sa parut? oricum arata bine de tot,cu toate c a  nu ai dat o poza macar din interior .Nu de altceva,dar ne mai clateam si noi ochii cu vreo noutate,imbunatatire,calitate,s.a.m.d.   Pune mina si cumpara piese noi de mecanica,baga pe brek ca merita din plin,si fa ceva cu aia bleo,ca de amindoua n-ai sa te poti ocupa in acelasi timp,sau daca te vei ocupa ,n-o sa-ti iasa nici una asa cum ti-ai dori. Ma scuz de cele scrise ,prin faptul ca este doar parerea mea,si nu vreau sa faci neaparat ce spun eu.Ne asculti pe toti , tu tragi concluziile bune,si dupa aceea te apuci de treaba. B A F T A. :

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Breakul este model prea nou si nu  va avea valoare colectibila in urmatorii 10-15 ani.
Nu are nici valoare de piata si nici valoare istorica.
In mod clar nu merita tinut!
Iar la cea albastra e prea multa munca la tabla ca sa fie rentabila refacerea ei, atata timp cat prin Ungaria gasesti exemplare aproape perfecte la pret de sub 500 euro.
Eu daca as fi in locul au, as incerca sa scap cat mai rapid de Break, ca e prea noua si fara valoare.
Pe cea albastra l-as dezmembra pentru piese si as aduce inca o berlina identica cu cea albastra, in stare buna fara rugina din Ungaria.
Iar cu cat ar fi taxa de mediu de 440 euro, poti recupera vanzand Break-ul.
Asa poti avea o berlina in stare buna si fara rugina adus din Ungaria + iti raman o gramada de piese de schimb utile, de pe urma dezmembrarii celei albastre.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
r12robster
Membru Junior

Din: Deva
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 62

Misu de Cluj a scris:

Breakul este model prea nou si nu  va avea valoare colectibila in urmatorii 10-15 ani.
Nu are nici valoare de piata si nici valoare istorica.
In mod clar nu merita tinut!
Iar la cea albastra e prea multa munca la tabla ca sa fie rentabila refacerea ei, atata timp cat prin Ungaria gasesti exemplare aproape perfecte la pret de sub 500 euro.
Eu daca as fi in locul au, as incerca sa scap cat mai rapid de Break, ca e prea noua si fara valoare.
Pe cea albastra l-as dezmembra pentru piese si as aduce inca o berlina identica cu cea albastra, in stare buna fara rugina din Ungaria.
Iar cu cat ar fi taxa de mediu de 440 euro, poti recupera vanzand Break-ul.
Asa poti avea o berlina in stare buna si fara rugina adus din Ungaria + iti raman o gramada de piese de schimb utile, de pe urma dezmembrarii celei albastre.



o fi breaku ala acum fara valoare , dar gandestete ca pentru el are valoare sentimentala uriasa ( o asemenea masina nu se da ) si plus pe viitor vor fi mult mai rare ca dacia 1300 si 1310 ambele modele  cn1-2-3-4 vor fi la mare cautare 


pus acum 9 ani
   
Dacistu22
Membru Junior

Din: din Arad
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 61
Va multumesc tuturor pentru sfaturile si parerile acordate,le apreciez si le inteleg pe fiecare-n parte !

Problema e in felul urmator,break-ul are o valoare sentimentala foarte mare pentru intreaga familie,chiar daca e din '96 ,are ceva rugina pe la aripile fata si la usi dar in rest e boboc caroseria,pe dedesubt e aproape perfecta plus ca n-a fost lovita niciodata decat frecata de un stalp din garaj...a fost facuta la comanda pentru un medic din Bihor,de aici si culoarea asta straine care n-am vazut-o pe multe dacii,e greu...am copilarit cu masina asta si n-as suporta sa stiu ca e la fier vechi...chiar si-a facut datoria si n-a cerut mult pentru asta.

Inca nu sunt hotarat dar sper sa iau o decizie inainte sa ajunga vara ...mai pun o poza mai veche cand ii schimbam planetara.  =D



_______________________________________
Actual: Dacia 1310 TLX 1988

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

r12robster a scris:


Misu de Cluj a scris:

Breakul este model prea nou si nu  va avea valoare colectibila in urmatorii 10-15 ani.
Nu are nici valoare de piata si nici valoare istorica.
In mod clar nu merita tinut!
Iar la cea albastra e prea multa munca la tabla ca sa fie rentabila refacerea ei, atata timp cat prin Ungaria gasesti exemplare aproape perfecte la pret de sub 500 euro.
Eu daca as fi in locul au, as incerca sa scap cat mai rapid de Break, ca e prea noua si fara valoare.
Pe cea albastra l-as dezmembra pentru piese si as aduce inca o berlina identica cu cea albastra, in stare buna fara rugina din Ungaria.
Iar cu cat ar fi taxa de mediu de 440 euro, poti recupera vanzand Break-ul.
Asa poti avea o berlina in stare buna si fara rugina adus din Ungaria + iti raman o gramada de piese de schimb utile, de pe urma dezmembrarii celei albastre.



o fi breaku ala acum fara valoare , dar gandestete ca pentru el are valoare sentimentala uriasa ( o asemenea masina nu se da ) si plus pe viitor vor fi mult mai rare ca dacia 1300 si 1310 ambele modele  cn1-2-3-4 vor fi la mare cautare 


Adevarat ca vor fi cautate, candva prin 2030-2040.
Te imbatranesti pana apuca varsta de oldtimer!
Pana atunci nimeni nu te baga in seama cu ea si nici la intalniri de oldtimer nu ai ce cauta.
Eventual daca ai un sopron sau o sura uscata, o bagi acolo si o lasi vreo 15-20 ani, apoi o vei scoate la lumina atunci.
Altfel in momentul actual este total fara valoare colectibila si nu are nici un sens sa bagi bani in asa ceva..
Culoarea asta intre visiniu si roz, parca se numea "rosu indian". Este o nuanta destul de rara.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Daca ma gandesc bine, in urma cu vreo 20 de ani si taicameu a aruncat Dacia 1100 a bunicului, pentru ca lumea o considera “gunoi/rabla”. Iar acuma Dacia 1100 este model cautat si are pret din ce in ce mai mare.
Probabil ca si in cazul la CN-uri se va intampla la fel, daca reusesti s-o conservi timp de macar 15 ani, dar atunci va trebui s-o tii in garaj si sa nu umbli cu ea iarna sau pe timp de ploaie, ca astea din anii ’90 au tabla de foarte proasta calitate si cand incepe sa le apuce rugina, in 2-3 ani le poti arunca.
Adevarul este ca Daciile din anii ’90, erau niste rebuturi inca din momentul incare au parasit fabrica, comparativ cu cele din anii ’70-’80.  Din cauza asta vor supravietui putine si cele ramase probabil ca vor avea cautare in viitor.
Daca ai amintiri cu ea si ti-e draga, atunci nu te mai gandi atata. Oricum, important sa-ti placa tie, si mai putin important ce zic altii…

Si la mine in ograda, zace un Break CL din 1996 ,culoare bleu madras, masina unui vecin, care nu are unde s-o tina ca a cumparat alta masina.
Deocamdata o tine ca a fost a lui taicaso, ca de vandut nu poate ca nu o cumpara nimeni. Dar nu stiu ce soarta va avea ca incet-incet o ia rugina.
Mie nu-mi trebuie ca e pre noua. Adevarul este ca astea sunt modele pre noi si prea recente ca sa le bagi in seama.
Acuma de abia incep sa fie oldtimer primele 1310 de la inceputul anilor '80!
Daca ar fi un 1325 Liberta, sa zicem ca ar fi alta treaba, ca ala macar este ceva exotic.

PS. Nu e bine sa le zici "rable" ca se supara si se razbuna pe tine!

dacia 1310 1987 daca gandesc bine, urma vreo ani taicameu aruncat dacia 1100 bunicului, pentru lumea

78.6KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Dacistu22
Membru Junior

Din: din Arad
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 61
Aveti mare dreptate domnu'Misu ! chestia e ca nu stiu daca vreau sa merg la intalniri cu masina...simt pasiunea asta ca fiind o liniste sufleteasca pentru mine....ca o impacare,nu neaparat sa fie cu atestat si sa particip la evenimente cu ea...ci doar pentru mine.

Eu de multa vreme mi-am dorit o berlina,nu break..acum o am,dar nu intr-o stare buna...chestia e ca break-ul a fost masina de piata,cara marfa incarcata pana la refuz cu tot cu inaltatoare pe spate,si acum mi-ar fi greu sa o fac masina de garaj...desi ar merita dupa cati bani ne-a adus...masina ca asta nu o sa mai am niciodata...era diferita fata de celelalte dacii,de exemplu a vecinului ba se spargea un piston ba fierbea apa ba pornea in 3 pistoane,tamburi incinsi,si el chiar avea grija de masina...o spala saptamanal,pe cand asta statea cu lunile nespalata dar cand ma urcam in ea porneam si plecam....fara probleme,deschidea bunicumeo capota cand facea schimbul de ulei si cand mai verifica nivelul,nu toata ziua era sub masina...

Sunt in dubiu,weekandul asta merg la ele...le mai fac poze si sper sa ma hotarasc odata.

O poza veche cu break-ul la datorie:


Modificat de Dacistu22 (acum 9 ani)


_______________________________________
Actual: Dacia 1310 TLX 1988

pus acum 9 ani
   
oldtimercraiova
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1455
Aşteptăm !

Ce culoare are interiorul TX-ului?


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

Dacistu22 a scris:


Sunt in dubiu,weekandul asta merg la ele...le mai fac poze si sper sa ma hotarasc odata.


Daca nu reusesti sa treci de dubii si ramai nehotarat, mai bine faci asa cum facem noi astia mai cu experienta de pe forum: cumparam inca una!     


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Dacistu22
Membru Junior

Din: din Arad
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 61
Sincer,n-am avut tupeu sa iau husele jos de pe scaune,ca deja se simte buretele cum vrea sa iasa la suprafata



Da domnu'Misu,cred ca asa fac pana la urma,le duc la remat pe amandoua si iau alta  sau le tin pe toate 3.


_______________________________________
Actual: Dacia 1310 TLX 1988

pus acum 9 ani
   
om_bland
Membru Senior

Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 915

Misu de Cluj a scris:

Daca ma gandesc bine, in urma cu vreo 20 de ani si taicameu a aruncat Dacia 1100 a bunicului, pentru ca lumea o considera “gunoi/rabla”. Iar acuma Dacia 1100 este model cautat si are pret din ce in ce mai mare.
Probabil ca si in cazul la CN-uri se va intampla la fel, daca reusesti s-o conservi timp de macar 15 ani, dar atunci va trebui s-o tii in garaj si sa nu umbli cu ea iarna sau pe timp de ploaie, ca astea din anii ’90 au tabla de foarte proasta calitate si cand incepe sa le apuce rugina, in 2-3 ani le poti arunca.
Adevarul este ca Daciile din anii ’90, erau niste rebuturi inca din momentul incare au parasit fabrica, comparativ cu cele din anii ’70-’80.  Din cauza asta vor supravietui putine si cele ramase probabil ca vor avea cautare in viitor.
Daca ai amintiri cu ea si ti-e draga, atunci nu te mai gandi atata. Oricum, important sa-ti placa tie, si mai putin important ce zic altii…

Si la mine in ograda, zace un Break CL din 1996 ,culoare bleu madras, masina unui vecin, care nu are unde s-o tina ca a cumparat alta masina.
Deocamdata o tine ca a fost a lui taicaso, ca de vandut nu poate ca nu o cumpara nimeni. Dar nu stiu ce soarta va avea ca incet-incet o ia rugina.
Mie nu-mi trebuie ca e pre noua. Adevarul este ca astea sunt modele pre noi si prea recente ca sa le bagi in seama.
Acuma de abia incep sa fie oldtimer primele 1310 de la inceputul anilor '80!
Daca ar fi un 1325 Liberta, sa zicem ca ar fi alta treaba, ca ala macar este ceva exotic.

PS. Nu e bine sa le zici "rable" ca se supara si se razbuna pe tine!



Este destul de buna Misu  masina, prea noua nu-i nici ea :P. Face incet-incet 20 ani



P.s. Daciistul ... masina nu trebuia sa aiba bord tipul acela din plastic tot ... scoica cum este numit ... ?

Modificat de om_bland (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
aurelian_mz_rt125
Membru Senior

Din: moinesti, jud bacau
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 389
nu , acel tip de bord "scoica" a fost montat incepand cu CN1 de prin anii '90 dar pe masinile cu faruri CN1, in acelasi timp au mai fost montate bordurile cum e pe masina de mai sus pana in 1992 pe daciile cu 4 faruri .
bordul CN a fost montat inca de prin '85-'86 pe daciile 1320 si apoi pe 1325 liberta iar pe berline si break-uri de prin '94-'95 cand de fapt s-a trecut la modelul CN2
dacia CN1 eu nu prea am vazut cu bord CN , probabil doar izolat s-or fi facut

Modificat de aurelian_mz_rt125 (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
iustin.nt
Membru Senior

Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1155
Cateva corecturi la postarea de mai sus, cu scuzele de rigoare pt. off topic.

Intr-adevar, bordul CN a fost montat prima data pe 1320, dar doar din '87 cand a fost lansat modelul. Pe 1310 CN3 s-a montat mai tarziu, cam pe la sfarsitul lui '97. Varianta rotunjita a aparut pe CN4 prin 2002.


_______________________________________
Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983

pus acum 9 ani
   
Claudiu_16
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1174
nu, pentru prima data bordul de cn s-a montat pe dacia 1410 mls de export fara a avea turometru

pus acum 9 ani
   
aurelian_mz_rt125
Membru Senior

Din: moinesti, jud bacau
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 389

iustin.nt a scris:

Cateva corecturi la postarea de mai sus, cu scuzele de rigoare pt. off topic.

Intr-adevar, bordul CN a fost montat prima data pe 1320, dar doar din '87 cand a fost lansat modelul. Pe 1310 CN3 s-a montat mai tarziu, cam pe la sfarsitul lui '97. Varianta rotunjita a aparut pe CN4 prin 2002.



1320 s-o fi lansat in 87 dar, taica-miu a avut un prieten f bun (fotbalist)  care si-a luat 1320 in '86 odata cu MLS-ul lui taica-miu (o fi avut pile mai bune).
in 1994 spre final (noiembrie) un vecin de bloc si-a cumparat Dacia 1310 tip CN2 aceea cu grila radiator din 2 bucati avand bord tip CN , toata lumea se uita la masina ca la avioane , a fost probabil prima Dacia model nou din oras.
arata ca in poza de mai jos , doar ca era visiniu metalizat (si asta era ceva deosebit, de obicei pana prin acei ani nu erau dacii metalizate)

dacia 1310 1987 iustin.nt corecturi postarea mai sus, scuzele rigoare pt. off topic. bordul fost

19.4KB

Modificat de aurelian_mz_rt125 (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
iustin.nt
Membru Senior

Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1155
Pentru mine, cand vorbim de Dacia, regula e data de majoritatea cazurilor, iar astea-s exceptii (masini de export/masini facute pt. persoane cu pile). Tata a avut un Papuc din '96 care avea bord scoica. Daca aruncati o privire pe OLX, sau pe la masinile de pe strada o sa vedeti ca se va confirma ce am scris mai sus.

In fine, propun ca discutiile sa fie mutate in alta parte, sau sa ne oprim aici, caci ii stricam topicul colegului.


_______________________________________
Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983

pus acum 9 ani
   
Dacistu22
Membru Junior

Din: din Arad
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 61
Nu-i nimic,faimosul bord CN a fost prezentat prima data la T.I.B prin '83 daca nu ma insel,si avea inclus turometru,era pentru o dacie de export GTL,si era de culoare maro la fel si fetele de usi ale masinii...avea 1.4 si 5 trepte...erau poze cu ea prin revista Autoturismul...insa daca luam daciile 1310 fabricate in perioada aceea...'83,84..cam toate aveau bord fara turometru si era modelul clasic...cum am eu pe asta bleu....cu ceasuri temp.apa si pres.ulei separat...scrie ca a existat varianta 1310 TDE cu motor diesel de 1.600 cmc dar si de 1200 cmc pe benzina.

Sunt incurcate rau oricum..treaba e ca bordurile cn nu au aparut in anii '90 cum stiu mai toti...si nici oglinzile reglabile din interior...le-am vazut montate pe o dacie de raliu...intr-o filmare veche din '84.

Bordul de pe breakul meu este tip scoica,insa am un break din '95 la tara a unui prieten si are bord de cn,trapa ,geamuri ionizate.bari pe plafon,dungi cromate la bara fata-spate,proiectoare,bandouri usi(tip diferit fata de ce se punea atunci pe cele normale)...si alte brizbriz-uri..chit ca si al meu a fost facut la comanda..insa poate fara toate acareturile astea,si fara bandouri.

Cateva poze din weekandul acesta,n-am reusit s-o pornesc pe cea bleu din lipsa de timp,cel mai probabil pe asta bleu o s-o consolidez cum pot si o aduc la oras inapoi la vara,asta desigur dupa ce ii repar caroseria cat de cat si sa mai schimb pe la directie bucsaraiele si ce mai trebuie,nu vreau sa cad din ea sau sa raman fara frane.






Nu o dau la fier vechi pentru ca mai am nevoie de ea,iaaar pe viitor daca stau bine cu bugetul,atunci o s-o reconditionez ca la carte,breakul din cate am vorbit cu bunicu' vrea sa-l mai tina sa mai care marfa la piata cu el....ramane de vazut oricum...in final s-ar putea sa nu plece nici breaku'nici unguroaica astalalta bleu.

Modificat de Dacistu22 (acum 9 ani)


_______________________________________
Actual: Dacia 1310 TLX 1988

pus acum 9 ani
   
om_bland
Membru Senior

Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 915
Eu  m-am  referit de bord  tipul acesta :
       

la  breck ,  eu cred ca bord de tipul asta a avut , ia intreaba-l pe bunic


pus acum 9 ani
   
oldtimercraiova
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1455
ARO-Familia MLS , in poza , export pentru Germania .   

dacia 1310 1987 mls poza export pentru germania .   

50.7KB


pus acum 9 ani
   
Dacistu22
Membru Junior

Din: din Arad
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 61
Pai dinasta a avut si dinasta are si acum,asa a venit din fabrica,n-a fost modificat....reiese din poze ca e de CN? sau? ca nu mi-am dat seama...poza cu bordul de TX este de la cea bleu,nu de la break,poate asta s-a confundat.

Pun o poza cu interiorul break-ului sa va lamuresc :





Nu e modificat absolut nimic la interior,asa arata de cand o stiu.

Modificat de Dacistu22 (acum 9 ani)


_______________________________________
Actual: Dacia 1310 TLX 1988

pus acum 9 ani
   
Dacistu22
Membru Junior

Din: din Arad
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 61
Si revin cu cateva poze facute in weekandul acesta dupa o spalare mult asteptata,dupa care a revenit in barlog unde astepta in continuare vara !!!  =D





Revin cu mai multe indata ce soseste caldura si vremea buna ! Pana atunci salutari si numai bine !

dacia 1310 1987 revin cateva poze facute weekandul acesta dupa spalare mult care revenit barlog unde

32.7KB

Modificat de Dacistu22 (acum 9 ani)


_______________________________________
Actual: Dacia 1310 TLX 1988

pus acum 9 ani
   
Dacistu22
Membru Junior

Din: din Arad
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 61
Total Reboot !

Intre timp,dacia tey a sfarsit la fier vechi dupa ce s-a rupt de tot un semi-lonjeron in timp ce duceam nisip cu remorca la tara,e deja mina de creion de prin iunie,timpul a zburat repede..

In septembrie gasesc o comoara ascunsa intr-un garaj care se pregatea pentru ultimul drum,asta pana cand am aparut eu(initial sa dau o mana de ajutor s-o scoata din garaj si sa o duca la fier vechi,deoarece zacea de ani de zile in garaj) dar cand am vazut ce fel de dacie e si cum arata,am cumparat-o pe loc ! si de atunci i-am gasit garaj si tot acolo sta cuminte si asteapta caldura,o scot periodic sa o spal pentru ca e o placere sa bibilesti la ea.

Toate bune si frumoase,pana anul acesta cand o situatie mai nasoala a impus scoaterea la vanzare a daciei....durere mare pentru mine,fiindca desi n-am finalizat inmatricularea(trebuie sa ii platesc timbru,nu am vrut sa ma complic cu contracte de comodat si alte tampenii) m-am atasat enorm de mult de ea,fiind masina la care visam de ani buni,dupa multa bataie de cap am hotarat sa tin cu dinti de ea,asa ca masina nu pleaca nicaieri,ramane la mine !



Pun doar o poza de cand am scos-o din garaj si revin cu mai multe detalii ! 

dacia 1310 1987 total reboot intre timp,dacia tey sfarsit fier vechi dupa s-a rupt tot timp duceam

36.3KB


_______________________________________
Actual: Dacia 1310 TLX 1988

pus acum 8 ani
   
om_bland
Membru Senior

Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 915
Salut  din ce an e dacia asta albastra salvata ? Break-ul  cum se mai prezinta ?

pus acum 8 ani
   
bogdann2001
Membru Senior

Din: Satu Mare
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 748
Arata chiar foarte bine asta salvata.Felicitari!

_______________________________________
Mandru posesor de S100,1300,Cn1, Cn4, papuc, Nova, Solenza, Rodae 12CS, Golf mk2, Jetta mk2 și Lastun
NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!

pus acum 8 ani
   
Dacistu22
Membru Junior

Din: din Arad
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 61
Dacia bleu este un TLX din '88 facut pentru Ungaria,repatriat in '91,are doar 72.000 km si in afara faptului ca n-am frane decat pe spate,restu e bocna tot de la atata stat,motorul merge ceas,am reusit sa-i curat carburatorul si rezervorul este demontat(l-am spalat,curatat,dat cu grund si asteapta caldura sa fie vopsit).

Are ceva arcuri suplimentare mai mici langa cele originale pe spate,multi spun ca e o creatie romaneasca,dar am vazut asa ceva pe un forum din Ungaria,tot pe o dacie exportata,oricum mi se pare cam rigid spatele cu ele,posibil sa le demontez pe viitor.

Ca si planuri de viitor (cand da caldura ) :
-Schimbat ulei cutie+motor
-Revizie generala sistem franare
-Demontare interior si curatare (am ceva peste mocheta ca un fel de piele crem pe podul pedalier....arata bine cu ea,dar nu-mi place sa fie 100 de mochete ).
-Revopsire jante si alte gume(2 sunt Victoria,au carne,si sunt tubeless,le tin de muzeu)
-Mici indoituri pe portierele de pe partea dreapta,trebuie sa le scot.
-Revizie directie(caseta arata ca noua si n-are gram de joc,am doar un burduf la planetara stanga crapat)
-Tobele nu sunt sparte !!!! dupa atata vreme,o mica gaurica pe care sasaie am in toba finala...deja am alta noua ,asteapta doar sa fie montata,oricum demontez toata coloana si o dau cu ceva termorezistent,coliere noi,silicon,tot tacamul.

Cam astea ar fi,vedem pe viitor ce se mai iveste !

Dacia break e bine mersi la tara in garaj,nu circula iarna batranu cu ea   recent i-am schimbat capacul de delcou,fisele si jiglorul de la relanti,merge bine,cam are sunet de diesel cand o pornesc la rece,dar are presiune merge ok,timoneria o cam lasa....poate facem la vara ceva si cu ea.

dacia 1310 1987 dacia bleu este tlx din '88 facut pentru '91,are doar 72.000 afara faptului n-am

34.4KB

Modificat de Dacistu22 (acum 8 ani)


_______________________________________
Actual: Dacia 1310 TLX 1988

pus acum 8 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la