alexandru_hd
Membru Junior
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 64
|
|
Este poate, unul dintre cele mai emblematice autoturisme, care a existat, până acum un sfert de secol în România. Un autoturism Alfa Romeo 8c 2900B, cu o poveste controversată, constitiuie o fascinantă filă de poveste în istoria autovehiculelor de altă dată din România, alături de alte maşini deosebite, care în timpuri de mult apuse, se regăseau măreţe pe străzile patriei, dar peste care nepăsarea oamenilor şi nemiloasa trecere a timpului, şi-au pus amprenta. Autoturismul Alfa Romeo 8c 2900B caroserie Touring, care a aparţinut Regelui Mihai, un model din anul 1942, de culoare neagră, cu o capacitate cilindrică de 2900 centimetrii cubi, cu opt cilindrii în linie, dotat cu compresor, putea depăşi uşor viteza de 200 km/h şi era descrisă de rege ca fiind "o maşină normală cu motor de curse". Impozantul autovehicul a fost comandat în anul 1941, în Italia, la Milano, în timpul unei vizite a Regelui Mihai la fabrica Alfa Romeo, după ce acesta a avut la dispoziţie pentru testare un automobil sport dotat cu acelaşi tip de motor. Regele a rămas fascinat de performanţele acestuia şi astfel a dorit să aibă un astfel de autovehiculul în posesia sa. Superbul autoturism, fabricat conform specificaţiilor date de Rege, a sosit în Romania cu trenul, în anul 1942 şi putea fi văzut pe străzile patriei, înmatriculat cu numărul 7858 B. În anul 1945, după aproximativ trei ani în care autoturismul a fost în posesia Majestăţii Sale, acesta este vândut unui nou proprietar, în România, cu un kilometraj de doar 2198 km la bord. Deşi comunismul se instalase în România de o bună bucată de timp, autoturismul a rămas pe străzile ţării fără a fi exportat. În anul 1966, după aproximativ două zeci şi unu de ani de la vânzarea autoturismului de către Regele Mihai, aflat acum în exil, şi după ce a schimbat mai mulţi proprietari, superbul autoturism Alfa Romeo, care se afla acum într-o condiţie precară, intră în posesia unui bucureştean, mecanic de profesie, Ion Croitoru. Timp de un an de zile, maşina a fost restaurată destul de primitiv, de Ion Croitoru şi de fiul acestuia, şi o bună perioadă de timp putea fi văzută pe străzile Bucureştiului. Motorul original sa pierdut de-a lungul timpului şi a fost înlocuit cu un motor de Alfa Romeo cu 6 cilindrii în linie, cu o capacitate de 2300 centimetrii cubi, de pe un model Alfa 6c, motiv pentru care domnul Ion Croitoru trebuie congratulat. În anul 1987, Peter Haventon, jurnalist suedez pasionat de motoare, a sosit în România pentru a căuta două autovehicule: Duesenberg Straight 8, fabricat în 1930 şi Alfa Romeo-ul 8c 2900B Touring, ce a aparţinut Regelui Mihai. Despre Duessenberg, descoperă că acesta se află la muzeu de o bună perioadă de timp. Pentru a găsi Alfa-ul, acesta tocmeşte un taximetrist care ştia engleză şi putea interpreta în română şi îî dă acestuia ţigări şi nişte valută pentru a îl ajuta. Merge pe urmele din cartea "The Immortal 2.9" scrisă de Simon Moore, carte în care se regăsesc date şi fotografii cu fosta maşină a regelui, şi reuşeşte astfel să gasească Alfa-ul. Trecerea timpului şi-a pus amprenta asupra maşini care era acum loc de odihnă pentru pisici. Aceasta nu mai era folosită şi avea numeroase elemente lipsă, însă faptul că era întregă şi liniile superbe ale caroseriei, care încă se păstraseră , aduceau aminte de perioada ei de glorie. Spre sfârşitul anilor '80, înainte de căderea regimului, Croitoru este abordat de doi oficiali guvernamentali comunişti, în legătură cu maşina, despre care ei susţineau că este o comoară naţională şi că nu poate fi vândută, deşi insistă să le fie vândută lor. Aceştia fac puternice presiuni asupra lui Croitoru, încât acesta se teme pentru viaţa sa şi a familie sale. Tocmai ce începuse Revoluţia, marcând căderea temutului regim Ceauşescu, când Ion Croitoru este nevoit sa renunţe la maşină. În acest moment, tot pe la sfârşitul anilor '80, situaţia devine delicată, colecţionarul Terry Cohn vine in România în căutarea a doua maşini: un foarte rar Mercedes-Benz W154 de curse (au existat două în ţară, un exemplar a fost exportat în anii '70) şi Alfa-ul. Se pare că le-a găsit, a reuşit să le cumpere şi să le scoată din ţară, dar a existat o problemă datorită faptului că maşinile au fost vândute în acelaşi timp şi altcuiva de către securiştii care au operat intermedierea. Datorită situaţiei create, Cohn s-a judecat în Elveţia pentru drepturile asupra maşinilor (se presupune că celălalt cumpărător ar fi fost Gavin Ruotolo). Drepturile asupra Mercedes-ului nu le-a primit niciodată, iar tot ce se ştie depre Alfa este că a luat drumul Vestului şi că a ajuns undeva în Germania, unde se presupune că i-ar fi fost înlăturată caroseria şi înlocuită cu o caroserie de Alfa Romeo Spider Mille Miglia '38. Ion Croitoru, ultimul proprietar din ţară, cel care a avut grijă de maşină pentru mai bine de 23 de ani, nu a primit niciodată vreo compensaţie materială şi a continuat să-şi trăiască viaţa modest.
18.6KB
Modificat de alexandru_hd (acum 9 ani)
|
|