CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
beatrice17 la Simpatie.ro
Femeie
24 ani
Bucuresti
cauta Barbat
24 - 80 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / File de istorie / Alfa Romeo 8c 2900B caroserie Touring, 1942 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
alexandru_hd
Membru Junior

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 64
Este poate, unul dintre cele mai emblematice autoturisme, care a existat, până acum un sfert de secol în România. Un autoturism Alfa Romeo 8c 2900B, cu o poveste controversată, constitiuie o fascinantă filă de poveste în istoria autovehiculelor de altă dată din România, alături de alte maşini deosebite, care în timpuri de mult apuse, se regăseau măreţe pe străzile patriei, dar peste care nepăsarea oamenilor şi nemiloasa trecere a timpului, şi-au pus amprenta.
       Autoturismul Alfa Romeo 8c 2900B caroserie Touring, care a aparţinut Regelui Mihai, un model din anul 1942, de culoare neagră, cu o capacitate cilindrică de 2900 centimetrii cubi, cu opt cilindrii în linie, dotat cu compresor, putea depăşi uşor viteza de 200 km/h şi era descrisă de rege ca fiind "o maşină normală cu motor de curse".
Impozantul autovehicul a fost comandat în anul 1941, în Italia, la Milano, în timpul unei vizite a Regelui Mihai la fabrica Alfa Romeo, după ce acesta a avut la dispoziţie pentru testare un automobil sport dotat cu acelaşi tip de motor. Regele a rămas fascinat de performanţele acestuia şi astfel a dorit să aibă un astfel de autovehiculul în posesia sa.
  Superbul autoturism, fabricat conform specificaţiilor date de Rege, a sosit în Romania cu trenul, în anul 1942 şi putea fi văzut pe străzile patriei, înmatriculat cu numărul 7858 B. În anul 1945, după aproximativ trei ani în care autoturismul a fost în posesia Majestăţii Sale, acesta este vândut unui nou proprietar, în România, cu un kilometraj de doar 2198 km la bord.
       Deşi comunismul se instalase în România de o bună bucată de timp, autoturismul a rămas pe străzile ţării fără a fi exportat. În anul 1966, după aproximativ două zeci şi unu de ani de la vânzarea autoturismului de către Regele Mihai, aflat acum în exil, şi după ce a schimbat mai mulţi proprietari, superbul autoturism Alfa Romeo, care se afla acum într-o condiţie precară, intră în posesia unui bucureştean, mecanic de profesie, Ion Croitoru. Timp de un an de zile, maşina a fost restaurată destul de primitiv, de Ion Croitoru şi de fiul acestuia, şi o bună perioadă de timp putea fi văzută pe străzile Bucureştiului. Motorul original sa pierdut de-a lungul timpului şi a fost înlocuit cu un motor de Alfa Romeo cu 6 cilindrii în linie, cu o capacitate de 2300 centimetrii cubi, de pe un model Alfa 6c, motiv pentru care domnul Ion Croitoru trebuie congratulat.
       În anul 1987, Peter Haventon, jurnalist suedez pasionat de motoare, a sosit în România pentru a căuta două autovehicule: Duesenberg Straight 8, fabricat în 1930 şi Alfa Romeo-ul 8c 2900B Touring, ce a aparţinut Regelui Mihai. Despre Duessenberg, descoperă că acesta se află la muzeu de o bună perioadă de timp. Pentru a găsi Alfa-ul, acesta tocmeşte un taximetrist care ştia engleză şi putea interpreta în română şi îî dă acestuia ţigări şi nişte valută pentru a îl ajuta. Merge pe urmele din cartea "The Immortal 2.9" scrisă de Simon Moore, carte în care se regăsesc date şi fotografii cu fosta maşină a regelui, şi reuşeşte astfel să gasească Alfa-ul. Trecerea timpului şi-a pus amprenta asupra maşini care era acum loc de odihnă pentru pisici. Aceasta nu mai era folosită şi avea numeroase elemente lipsă, însă faptul că era întregă şi liniile superbe ale caroseriei, care încă se păstraseră , aduceau aminte de perioada ei de glorie.
       Spre sfârşitul anilor '80, înainte de căderea regimului, Croitoru este abordat de doi oficiali guvernamentali comunişti, în legătură cu maşina, despre care ei susţineau că este o comoară naţională şi că nu poate fi vândută, deşi insistă să le fie vândută lor. Aceştia fac puternice presiuni asupra lui Croitoru, încât acesta se teme pentru viaţa sa şi a familie sale. Tocmai ce începuse Revoluţia, marcând căderea temutului regim Ceauşescu, când Ion Croitoru este nevoit sa renunţe la maşină. 
       În acest moment, tot pe la sfârşitul anilor '80, situaţia devine delicată, colecţionarul Terry Cohn vine in România în căutarea a doua maşini: un foarte rar Mercedes-Benz W154 de curse (au existat două în ţară, un exemplar a fost exportat în anii '70) şi Alfa-ul. Se pare că le-a găsit, a reuşit să le cumpere şi să le scoată din ţară, dar a existat o problemă datorită faptului că maşinile au fost vândute în acelaşi timp şi altcuiva de către securiştii care au operat intermedierea. Datorită situaţiei create, Cohn s-a judecat în Elveţia pentru drepturile asupra maşinilor (se presupune că celălalt cumpărător ar fi fost Gavin Ruotolo). Drepturile asupra Mercedes-ului nu le-a primit niciodată, iar tot ce se ştie depre Alfa este că a luat drumul Vestului şi că a ajuns undeva în Germania, unde se presupune că i-ar fi fost înlăturată caroseria şi înlocuită cu o caroserie de Alfa Romeo Spider Mille Miglia '38.
       Ion Croitoru, ultimul proprietar din ţară, cel care a avut grijă de maşină pentru mai bine de 23 de ani, nu a primit niciodată vreo compensaţie materială şi a continuat să-şi trăiască viaţa modest.

alfa romeo 2900b caroserie touring, 1942 este poate, unul dintre cele mai care existat, până

18.6KB

Modificat de alexandru_hd (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
alexandru_hd
Membru Junior

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 64
Anul 1968, undeva lângă Bucureşti, Ion Croitoru la iarbă verde, alături de Alfa care a primit în dotare semnalizatoare şi proiectoare.

alfa romeo 2900b caroserie touring, 1942 anul 1968, undeva lângă ion croitoru iarbă verde,

52.6KB

Modificat de alexandru_hd (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48194
Interesanta poveste.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
M-ar interesa ceva detalii despre acel Duesenberg Straight 8 aflat la muzeu.

pus acum 9 ani
   
mrpuf
Membru Senior

Din: Arad, Timisoara, Hunedoara
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 467
Foarte frumoasa si enigmatica poveste, ar fi ceva sa putem citi mai multe din cartea lui Simon Moore, insa aceasta e prohibitiv de scumpa. Cat despre Duesenberg-ul de la Muzeul Tehnic Dimitrie Leonida, l-am vazut acum cativa ani, in stare destul de precara. Citez de pe autoblog
”DUESENBERG STRAIGHT 8
Duesenberg-ul l-am găsit într-o stare jalnică: prăfuit, cu mici pete de rugină și un cauciuc tocit. Nu mai este 100% original: masca radiatorului a fost înlocuită și se vorbește că aripile, ușile și cutia de viteze au fost și ele schimbate cu unele de la o Volgă. Deși aș vrea să mă înșel, nu cred că mai este în stare de funcționare. Dar ce bucată de istorie! Mașina a fost adusă în România în 1934 și, după cum probabil vă imaginați, traseul acestei mașini de-a lungul deceniilor este greu de deslușit.

Cert e că celebrul pilot român Jean Calcianu a pilotat acest Duesenberg, cu care a câștigat în 1936 etapa de coastă de la Feleac. Sub lunga capotă a “Duesy-ului” se află un motor de 4,5 litri cu 8 cilindri în linie care dezvoltă circa 250 CP. Mașina cântărește 900 kg și atinge o viteză maximă de 210 km/h. Sau cel puțin atingea… A nu se confunda cu un alt Duesenberg care a circulat în România interbelică, SJ-ul Principelui Nicolae, cu care acesta a concurat la Le Mans (avea tot 8 cilindri in linie, dar 6.880 cmc și 320 CP). În stare restaurată, un Straight 8 precum acesta din muzeu depășește 250.000 de dolari…”

Mai multe despre masina si muzeu pe


_______________________________________
Freude am fahren

pus acum 9 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la