CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: sophiaaa 24 ani
| Femeie 24 ani Iasi cauta Barbat 25 - 51 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Stie careva coleg cum se numeau exact acele leduri suplimentare la bordul unor automobile de prin anii 80-90 (de obicei douá verzi, una galbená si una rosie ) care erau anexe ce arátau consumul de carburant (gen Trabant anii 88-90 )isá erau beculete separate incastrate in bord, insiruite una dupá alta ???? Noi le numeam leduri, insá nu gásesc nicidecum sub aceastá denumire acum pe net acele beculete mici, si alungite ca si boabele de orez .... Má poate ajuta cineva cu denumirea lor corectá , sá pot da de un site ptr a cumpára un set ? Mersi anticipat
|
|
pus acum 9 ani |
|
cyBORG
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
|
|
DA!! se numesc INDICATOARE DE CONSUM INSTANTANEU..
-alea NU merg fara turbina aferenta. - la Trabant..
La Warbi e chiar MAI DIFERIT- ca fiind cu pompa de benzina, care face presiune, are nevoie SI de alta chestie care are o membrana in interior.. deci in afara de turbina aia are si piesa a doua pe acelasi montaj. La warbi- si ceasul indicator e diferit. Atentie la fire- verde- plus, negru-minus, alb- semnal.
Alea -ceasurile de trab- au 2 leduri galbene, 3-4 verzi (consum bun) si 1 rosu- consum mare..
..uitam- in timp, aia au modificat la parametri- care, la ACEEASI turatie la turbina, schimbau nivelul semnalului- asa ca daca pe turbina scrie 1/4 e cazul ca SI PE ceas sa scrie la fel. Altfel, daca pui turbina cu 1/2 si ceas de 1/4, ceasul o sa indice altceva... mai mult sau mai putzin- nu mai stiu. La implementarea lor- prin ''84, ceasul avea vreo 12 leduri- si turbina era cu 1/1.. apoi, in timp, au mai redus ledurile si a crescut ratia la raport- ceva gen 1/4... prin ''89..
se vad in film cate is.. cand pleaca de pe loc.
Modificat de cyBORG (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Multumesc mult, intre timp am gásit ceea ce cáutam .Este vorba de aceste "diode luminiscente "
|
|
pus acum 9 ani |
|
cyBORG
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
|
|
aaa, tu chiar de led-uri intrebai??? pai asta e numele lor- light emitting diode ( adica diode electro- luminescente).
|
|
pus acum 9 ani |
|
AdyC
Membru Senior
Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
|
|
cv2adi a scris:
Multumesc mult, intre timp am gásit ceea ce cáutam .Este vorba de aceste "diode luminiscente " |
L.E.D. = Light Emitting Diode sau in romaneste, conform DEX, Dioda Electro Luminescenta.
Modificat de AdyC (acum 9 ani)
_______________________________________ Dacia 1100 - 1969 Dacia 1100 - 1971 Dacia 1300 - 1980
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
AdyC a scris:
cv2adi a scris:
Multumesc mult, intre timp am gásit ceea ce cáutam .Este vorba de aceste "diode luminiscente " |
L.E.D. = Light Emitting Diode sau in romaneste, conform DEX, Dioda Electro Luminescenta. |
Mersi ADY am dat de ele, acumna rámáne sá viná vremea mai buná si sá scot de la hibernare masina cu pricina , si sá incep sá testez cu o baterie de 1, 5 V care este arsá.Dacá insá nu sunt arse problema e la receptor , ceea ce e mult mai greu de accesat si diagnosticat.....
|
|
pus acum 9 ani |
|
amb13
Moderator
Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004
|
|
La noi se numea bistabil.Erau cu doua leduri dar si cu un singur led care avea doua culori in el.Am si eu un montaj pe securista.
_______________________________________ Decit sa moara trei, mai bine unul!
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Da, am mai vázut si pe unele Dacii prin anii 80 si asemenea leduri de consum , la mine astea sunt : De fapt o orgá de lumini cu un comutator aferent, (n-am reusit sá aflu la ce anume serveste ) fiindcá doar ultimul led ros mi se aprinde cánd dau talpá mare rachetei ....
36.6KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Pe Dacii Ledurile alea 3 indicau nivelul de inarcare al bateriei. Verde era bateria incarcata, galben baterie seiincarcata, iar rosu indica bateria descarcata. Mai erau si din alea cu rosu si vede care clipeau, alea nu indicau nimica, doar mentineau bateria incarcata. Asta ce ai tu este alceva, Econometru. La BMW rechin e clasic cu ac dar scrie 10l/100 km, apoi 15l/100km, apoi tot asa pana pe la 30l/100 km. Pe un M3 am vazut. E infricosator cand se urca acul la 30l. Cele cu ceas de obicei sunt vacumatice sau electrovacumatice. Cu cat creste vacumul in galeria de admisie, cu atat urca acul mai sus. Ceas econometru cu ac, pe langa BMW, am mai vazut pe Fiat Croma si Argenta. Parca si pe Renault 30 era tot asa cu LED, cum ai tu pe Citroen. Astea cu LED sunt tot electrovacumatice si comandate printr un tub de vacumul din galeria de admisie. Vezi sa nu fie iesit tubul de pe racord. LED-urile de obicei nu prea se strica.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
cv2adi a scris:
Da, am mai vázut si pe unele Dacii prin anii 80 si asemenea leduri de consum , la mine astea sunt : De fapt o orgá de lumini cu un comutator aferent, (n-am reusit sá aflu la ce anume serveste ) fiindcá doar ultimul led ros mi se aprinde cánd dau talpá mare rachetei .... |
Asta e bord de CX, sau de GSA? Prea multe becuri rosii! E tare Science Fiction, cred ca in anii '70 era si mai SF. Tare ciudat. Mai ciudat decat asta sunt doar alea digitale din anii '80 de pe Renault 11 Electronic, Renault 25 Electronic, Opel Kadett GSI, si Fiat Tipo/Tempra. La alea era totul facut cu LED-uri.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Da ásta e bordul Citroenului CX "editat " de mai marii construcrtori ai fabricii, insá in 75 cánd a apárut acest tip era intr-adevár Science fiction ..... Si dacá mai iei in considerare cá vitezometrul si turometrul se invárt in jurul axei lor verticale ca douá cutii cu pate de ficat de porc .... te si apucá ameteala, dar mi se par niste idei iesite din comun si in acelasi timp foarte specifiice Citroenului ! Plus de asta are o lupá montatá in sticla transparentá din fata km km arcursi si a "zilierului " ca se vezi si mai bine numerele
Modificat de cv2adi (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Iata aceasi 3 LED-uri pe bordul de la Renault 20 si 30. Doar in cazul motorizarilor mari. Scrie ca atunci cand este aprins cel verde atunci mersul este economic. Cand de aprinde cel galben, pedala de acceleratie e prea tare apasata si iti indica sa o lasi mai moale. Cel rosu se aprinde doar la turatii mari cand accelerezi puternic. Functioneaza electrovacumatic in functie de vacumul din galeria de admisie. Econometru
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
cv2adi a scris:
De fapt o orgá de lumini cu un comutator aferent, (n-am reusit sá aflu la ce anume serveste ) fiindcá doar ultimul led ros mi se aprinde cánd dau talpá mare rachetei .... |
Banuiesc ca cele 3 LED-uri functioneaza si la tine dupa acelasi principiu ca la R20/30. Iar LED-ul galben din dreapta intrerupatotului, probabil indica, casa este in functiune sau nu econometrul si de aprinde cand dai drumul la intrerupator. Nu ai manualul Haynes pentru CX? Acolo ar trebui sa ai toate schemele electrice. Probabil si la Citroen au existat manuale de reparatie de uzina. Acolo trebuie sa fie descris in detaliu. Verifica sa vezi de ce nu se aprind alea verde si galben?
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Eu nu am nici o documentatie tehnica de CX, dar am undeva schemele electrice de la Renault 20 si 30. O sa ma uit sa vad cum functioneaza si cum este legat econometrul ala. Ma gandesc ca nu difera mult.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Misu de Cluj a scris:
cv2adi a scris:
De fapt o orgá de lumini cu un comutator aferent, (n-am reusit sá aflu la ce anume serveste ) fiindcá doar ultimul led ros mi se aprinde cánd dau talpá mare rachetei .... |
Banuiesc ca cele 3 LED-uri functioneaza si la tine dupa acelasi principiu ca la R20/30. Iar LED-ul galben din dreapta intrerupatotului, probabil indica, casa este in functiune sau nu econometrul si de aprinde cand dai drumul la intrerupator. Nu ai manualul Haynes pentru CX? Acolo ar trebui sa ai toate schemele electrice. Probabil si la Citroen au existat manuale de reparatie de uzina. Acolo trebuie sa fie descris in detaliu. Verifica sa vezi de ce nu se aprind alea verde si galben? |
Da, multumesc mult Mishu ptr detaliere si explixcatii, se vede cá esti "specialist " eu doar bánuiam cá trebuie séá fie un receptor undeca la ccarburator sau galeria de admisie, insá nu cunosteam detaliile astea. Prima zi insoritá voi pune masina in functiune (pun bateria )si o scot la luminá sá vád, si voi incepe testarea dupá cum urmeazá : 1. sprit gras (atunce se aprindea unul rosu siigur ) 2. sprit gras cu comutatorul mutat in celalatá pozitie. 3. verificarea ledurilor prin conectarea directá la o baterie de 1, 5 V (sá vád dacá nu-s arse ) 4 . In caz cá nu se aprind, inseamná cá buba-i pe traiect (intre galerie si bord ....atunci urmeazá dezmátul total )
Modificat de cv2adi (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Misu de Cluj a scris:
Eu nu am nici o documentatie tehnica de CX, dar am undeva schemele electrice de la Renault 20 si 30. O sa ma uit sa vad cum functioneaza si cum este legat econometrul ala. Ma gandesc ca nu difera mult. |
Biztos cá nu diferá fiindcá la vremea aceea cred cá ambele fabrici au avut acelasi producátor de econometre , si pe deasupra Franceze !!! Vive la France !! fiiundcá pe atunci exista incá patriotism industrial ! ( ce denumire i-am dat )
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Avand in vedere ca vei avea parte de "dezmatul total", sa vedem cu ce avem de a face. M-am uitat la instalatia electrica de la R20/30. E complex. Sunt aproape 100 de pagini in manual numai cu partea electrica. Sistemul e mai complex, decat credeam. Si nu e vacumatic. Este electronic, cu senzor la cutie si la clapeta de acceleratie. Are si un modul electronic, care gestioneaza econometrul in functie de trei parametri: turatia motorului,pozitia clapetei de acceleratie si contact viteza2 cutia de viteze. Este un capitol dedicat econometrului pe care l-am pozat. Sper sa te ajute. Sunt si scheme logice pentru diagnosticare, care te indruma ce sa verifici. Tine-ma la curent cu "dezmatul total". Daca doar cea rosie se aprinde, atunci presupun ca senzorul de la clapeta de acceleratie si senzorul de turatie functioneaza. Verifica modulul de comanda si contactul de la cutia de viteze. Verifica si legaturile sa nu fie oxidate si senzorii sa nu fie murdari. De obicei o curatare a contactelor si al tuturor elementelor, poate face minuni, mai ales la masinile astea statute, care nu au fost folosite timp de multi ani. Masinile astea de varf de gama din anii '80 pot provoca multe dureri de cap la partea electrica. Vezi de exemplu la Renault 25, cand incepe sa faca partea electrica figuri, toata lumea se tine de cap si fuge pe unde apuca. In vremea aia si electronica auto era mai la inceput si nu erau implementate nici sistemele de diagnoza OBD-II, ca sa-i poti face diagnoza computerizata. In vremea aia nici computere nu prea existau. Daca ai fi mai aproape, as veni pana acolo sa-i dam de cap hibei.
Pun pariu ca sistemul este aproape identic si la CX si ca LED-urile is bune. Econometru_cu_LED
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
vas_adam2000
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 826
|
|
Candva cand eram tanar fecior am studiat ceva asemanator. Din cate tin eu minte era ca si un decibelmetru de pe aparatura audio din vremea respectiva. Mai exact: un senzor de presiune varia o rezistenta. Variatia acelei rezistente influenta in mod direct curentul (tensiunea) de la intrarea in circuitul electornic al instalatiei de semnalizare al economiei. Mai pe romaneste;l cu cat era rezistenta mai mare pe senzor cu atat ajungea tensiune mai mica pe instalatia cu diode electroluminiscente. La n volti se aprindea LED-ul verde, la n-1 seaprindea cel galben si la n-2 se aprindea cel rosu. Sau n, n+1, n+2 daca era cu tensiune crescatoare.
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Pfoaaaah ! Ola laaaaa !C-est dificile ! ?Mersi !
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
cv2adi a scris:
Pfoaaaah ! Ola laaaaa !C-est dificile ! ?Mersi ! |
Stai ca cei de la Renault au ales totdeauna solutiile simple. Solutiile dificile au fost alese de cei de la Citroen. Lasa ca se poate face, is doar 3 LED-uri, trei senzori, o unitate de comanda. De obicei senzorii fac figuri. Unitatile de comanda nu se strica asa de usor, decat in caz de scurtcircuite urate.
Adevarul este, ca mariajul din 1975 cu Peugeot i-a infranat foarte tare creativitatea celor de la Citroen. Au mai facut ei BX, XM si cateva chestii ciudate din seria “C”, dar alea deja nu au aceasi personalitate cum a avut CX-ul sau DS-ul. Interesant ca si Renault Fuego, era initial un proiect facut de catre Robert Opron, pentru cei de la Citroen. Ar fi fost un fel de BX Coupe. Robert Opron proiectase inainte SM-ul si GS-ul. Dar cei de la Peugeot vroiau ceva mai conservator, nu le placeau proiectele lui Opron si s-au certat cu el, l-au dat afara. Atunci a trecut baricada la Renault si cu simplificarile si adaptarile de rigoare a proiectat Fuego si Renault 25.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Eu am un turometru foarte fain cu LED-uri pe care l-am montat pe Brotacul negru. Cat timp a fost pe masina o bobina de inductie de Dacia, functiona perfect. Apoi am pus o bobina de inductie originala de VW, de atunci nu se mai aprind decat vreo trei LED-uri. Era tare faina, mai ales noaptea, cum se aprindeau una dupa alta cand accelerai.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Misu de Cluj a scris:
Eu am un turometru foarte fain cu LED-uri pe care l-am montat pe Brotacul negru. Cat timp a fost pe masina o bobina de inductie de Dacia, functiona perfect. Apoi am pus o bobina de inductie originala de VW, de atunci nu se mai aprind decat vreo trei LED-uri. Era tare faina, mai ales noaptea, cum se aprindeau una dupa alta cand accelerai. |
Pái nu stiai cá solutiile franceze nu merg pe masinile nemtesti ? Se ceartá intre ele, asa cá nu te mira.Deci inapoi cu bobina de dacia sau rámái in intuneric.
|
|
pus acum 9 ani |
|
cyBORG
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
|
|
Eu zic ca e din cauza rezistentei interne diferite. La fel, cica sunt diferite intre ele (tot Bosch) si alea de ,,aprindere electronica'' versus alea pt. clasica platina. Am pus de ,,electronica'' pe bus si imi pushca platina. Am pus ,,normala'' si a mers bine dupa aia.
Modificat de cyBORG (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
cyBORG a scris:
Eu zic ca e din cauza rezistentei interne diferite. La fel, cica sunt diferite intre ele (tot Bosch) si alea de ,,aprindere electronica'' versus alea pt. clasica platina. Am pus de ,,electronica'' pe bus si imi pushca platina. Am pus ,,normala'' si a mers bine dupa aia. |
iti distrugea platina pt ca cea de aprindere electronica lucrind pe un ,,comutator'' electronic - tiristor, tranzistor in comutatie, are o rezistenta a primarului f mica - de regula sub 1 ohm, ceea ce este aproape similar cu un scurt, curentul absorbit(si necesar a fi intrerupt de platina) fiind mult mai mare fata de o bobina normala care are rezistenta primarului de 3-7 ohmi, desemnata special pt a lucra cu platina. Singura smecherie care o faceam, pe vremuri, ca sa poti lucra cu o bobina de aprindere electronica comandata de platina (diferenta de scinteie era notabila), era inlocuirea contactelor platinate cu pastile de regulator de telex, facute rost de la posta - erau brazate pe o pastila hexagonala de alama, cu surub de 3 in spate, dar si cu alea nu tineau mai mult de 15 -20000km.
|
|
pus acum 9 ani |
|
cyBORG
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
|
|
Oldman a scris:
cyBORG a scris:
Eu zic ca e din cauza rezistentei interne diferite. La fel, cica sunt diferite intre ele (tot Bosch) si alea de ,,aprindere electronica'' versus alea pt. clasica platina. Am pus de ,,electronica'' pe bus si imi pushca platina. Am pus ,,normala'' si a mers bine dupa aia. |
iti distrugea platina pt ca cea de aprindere electronica lucrind pe un ,,comutator'' electronic - tiristor, tranzistor in comutatie, are o rezistenta a primarului f mica - de regula sub 1 ohm, ceea ce este aproape similar cu un scurt, curentul absorbit(si necesar a fi intrerupt de platina) fiind mult mai mare fata de o bobina normala care are rezistenta primarului de 3-7 ohmi, desemnata special pt a lucra cu platina. Singura smecherie care o faceam, pe vremuri, ca sa poti lucra cu o bobina de aprindere electronica comandata de platina (diferenta de scinteie era notabila), era inlocuirea contactelor platinate cu pastile de regulator de telex, facute rost de la posta - erau brazate pe o pastila hexagonala de alama, cu surub de 3 in spate, dar si cu alea nu tineau mai mult de 15 -20000km. |
atunci, cu prilejul ala am aflat si eu cum sta chestia.... unii mai puneau o reistenta externa de la o bobina de sf. ghe.. si mergea.
''ai c'am dat-o in bobine pe topicul omului.. ... ma opresc aici.
|
|
pus acum 9 ani |
|