CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Sabina pe Simpatie.ro
Femeie
22 ani
Bucuresti
cauta Barbat
22 - 60 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / gaze de carter Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Iatá cá am ajuns si la acest capitol, din pácatre sármana Daciana are prea multi km deja si pe lángá cá papá putin ulei, incepe sá-l si risipeascá pe la simeringul dintre motor si cutie acum cá se incálzeste vremea din ce in ce mai tare.
Eu cred cá din cauza gazelor de carter , care din pácate sunt prezente masiv .....cánd dau jos busonul de umplere de pe capacul culbutorilor zici cá-i afumátoare de cárnati inauntru , de nu se vád tachetii si supapele doar dupá ce se mai limpezeste aerul.
Intrebarea este : Cum pot sá fac ca gazele de carter sá iasá afará, nu in carburator ? Stiu cá daciile pe vremea tineretii mele mai toate aveau un furtun de cauciuc ce atárna in fata scutului si scotea fum ...., noi ziceam cá-s douá esapamante !!!
Astept sfaturile colegilor mai indoictrinati, fiindcá eu nu-mi mai aduc aminte ce solutii tehnice se foloseau acu 20-30 de ani ptr ea.
Mersi anticipat  


pus acum 9 ani
   
emp
Membru Activ

Din: cluj
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 170
cel mai ieftin si rapid este furtunul scos afara

pus acum 9 ani
   
Claudiu_16
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1174
rk unicul raspuns

pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Nteles sá tráiti ! Dar páná la r.k. cum sá scot furtunul ? De unde sá-l deconectez ?La rabla mea la carburici are douá T-uri la corpul carburatorului care vin de la filtrul de aer ..Nu va fii problema relantiul ? Dacá scot furtunul afará, pe acolo va iesi si uleiul din carter , drept e ?Deci ar fii necesar si un pahar decantor jos in care sá bag capátul tevii...  

pus acum 9 ani
   
George
Membru Senior

Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 568
Ar merge montat un separator de ulei de Oltcit. Am auzit pe mai multi ca au montat asa ceva pe Dacie.

pus acum 9 ani
   
cyBORG
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1117
..ulei mai gros si duralub sau dinastea...   ..dar omu' vrea musai furtun afara- asa inteleg eu..

pus acum 9 ani
   
Claudiu_16
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1174
este furtunul de pe capacul culbutoarelor, inlocuit cu unul mai lung si tras in jos pe langa scut

pus acum 9 ani
   
Claudiu_16
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1174
face urat in treapta 5?

pus acum 9 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
Dar de ce nu vrei sa-l lasi sa intre in carburator ? Vor fi arse gazele alea.

Altfel - cauta pe google "oil breather" si "oil catch can" - se pot face si artizanal.


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Pe vremuri se puneau furtune la motoarele uzate, direct de pe stutul capacului de culbutori, ca sa iasa gazele de carter.
Dezavantajul este ca daca mergi in frana de motor, aspira tot praful de pe sosea si ti-l baga in motor.
Nu este de recomandat.
RK poti face in cateva zile, iar daca ai motorul ala de rezerva de pe Dacia albastra, poti pune pe ala in loc, pana o refaci pe asta.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

Misu de Cluj a scris:

Pe vremuri se puneau furtune la motoarele uzate, direct de pe stutul capacului de culbutori, ca sa iasa gazele de carter.
Dezavantajul este ca daca mergi in frana de motor, aspira tot praful de pe sosea si ti-l baga in motor.
Nu este de recomandat.
RK poti face in cateva zile, iar daca ai motorul ala de rezerva de pe Dacia albastra, poti pune pe ala in loc, pana o refaci pe asta.

Da, cred cá astá vará voi fii nevoit sá má apuc sá schimb motorul , insá cel de TLX cred cá e de 1410 cmc sau nu ? Inesamná cá are garniturá de chiulasá diferitá fatá de cel al meu, pe care trebuie s-o schimb cá masina a stat ani de zile in grádiná si nu afost pornitá.
Dacá folosesc acel motor desi are 33 mii km, cred cá totusi voi pune o pompá de apá nouá si o garn de chiulasá sá nu má trezesc pe undeva cu apa fierbánd ....fiindcá din experientá zic cá la  masinile nepornite de ani de zile putrezesc garniturile mai toate


pus acum 9 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
Cea mai rapida solutie este cum s-a mai mentionat mai sus , furtunul care scoate din carter , prin capacul de la colbutori gazele  de compresie care au scapat prin segmenti este sa-l arunci sub scut . Daca ai sa-l lasi in carburator asa cum este montat acum cu timpul tinde ca la cald sa inece cu un supra amestec carburatorul .
De aici ponire greoaie la cald ancrasarea anticipata a bujiilor , pierdere de putere , consum de ulei si benzina peste medie .
Am mers asa mult cu masina familiei (cind eram pustan) o dacie break 1310 tlx din 89... a ajuns cu un set motor sa faca undeva la 450 .000km ...
Nu sint efecte secundare , praf pe acolo nu intra , este inaintea rotilor  si praf nu este .
Nu are cum sa aspire praf , de acolo ises gaze cu presiune , chiar daca se merge in frina de motor ... motorul nu mai aspira benzina dar aerul in piston intra oricum si se creeaza oricum a anumita presiune , iar de acolo o parte vine pierduta prin uzura segmentilor ....in carter 


_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 9 ani
   
tavi_dacia1100
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176

mihaai a scris:


Am mers asa mult cu masina familiei (cind eram pustan) o dacie break 1310 tlx din 89... a ajuns cu un set motor sa faca undeva la 450 .000km ...

Nu cred! (fara suparare)
Motorul de Dacie la 150.000 da semne de oboseala. La 200.000 e mort.


_______________________________________
COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi

pus acum 9 ani
   
mihaai
Membru Senior

Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
Schimba tu uleiul si filtrul de ulei la 5000 km si ai sa vezi citi km faci cu o masina   

Modificat de mihaai (acum 9 ani)


_______________________________________
Puterea este nimic fara control .

pus acum 9 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Dacie cumparata de noua(1996), schimbate consumabilele la timp in service, ulei scump , piese de calitate , rodaj facut ca la carte (nedepasit 60 la ora in primii 1000 km ) ...in fine super intretinuta. Fara liniutze si mers sportiv , maxim 165.000 km m-a tinut setul motor original .
Apoi am montat set motor suedez de Volvo (au fost echipate cu motoare Renault de 1400 , parca 343 Volvo ) dar nu a mai tinut setul motor mai mult de 100.000 km . Apoi am vindut masina...

Modificat de gherghin nicolae (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Multumesc Mihai ptr edificare, cred cá voi fii nevoit sá apelez la varianta "urgentá "deocamdatá si apoi la vará am sá schimb motorul masinii !
Inainte insá am sá-l pregátesc pe ásta de 1400, adicá TLX-ul sá fie gata de implantat (garnituri noi la bloc, curátat ext si int etc ...)
Nu inteleg de ce merg asa de putini km motoarele aste ? Mie cel putin mi se pare cam putin 250 mii , nu ? Nu sunt mecanic de meserie, dar stiu cá Citroenurile DS care vin la restaurat la noi , au un kilometraj dublu, si nu una reclamá doar o segmentare, uzura cámásilor cilindrilor fiind micá .....
O fii din cauza capacitátii duble ? Care ar fii explicatia in afará de calitatea materialului ?  


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

tavi_dacia1100 a scris:


mihaai a scris:


Am mers asa mult cu masina familiei (cind eram pustan) o dacie break 1310 tlx din 89... a ajuns cu un set motor sa faca undeva la 450 .000km ...

Nu cred! (fara suparare)
Motorul de Dacie la 150.000 da semne de oboseala. La 200.000 e mort.

Cam asa este cum zice Tavi.
Motoarele de Renault tin peste 230000 km, chiar si 250000 km.
Raspunsul le vezi si le simti, cand desfaci motorul si vezi ce diferenta sunt la calitatea prelucrarilor intre un motor romanesc si unul frantuzesc.
Alea mai mici de 1108 cmc cu palier marit de pe R5, au tinut si 280000 km.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

cv2adi a scris:


Misu de Cluj a scris:

Pe vremuri se puneau furtune la motoarele uzate, direct de pe stutul capacului de culbutori, ca sa iasa gazele de carter.
Dezavantajul este ca daca mergi in frana de motor, aspira tot praful de pe sosea si ti-l baga in motor.
Nu este de recomandat.
RK poti face in cateva zile, iar daca ai motorul ala de rezerva de pe Dacia albastra, poti pune pe ala in loc, pana o refaci pe asta.

Da, cred cá astá vará voi fii nevoit sá má apuc sá schimb motorul , insá cel de TLX cred cá e de 1410 cmc sau nu ? Inesamná cá are garniturá de chiulasá diferitá fatá de cel al meu, pe care trebuie s-o schimb cá masina a stat ani de zile in grádiná si nu afost pornitá.
Dacá folosesc acel motor desi are 33 mii km, cred cá totusi voi pune o pompá de apá nouá si o garn de chiulasá sá nu má trezesc pe undeva cu apa fierbánd ....fiindcá din experientá zic cá la  masinile nepornite de ani de zile putrezesc garniturile mai toate


Prima data incearca sa pornesti motorul de 33000 km. Garnitura de chiulasa nu are nimica, nu vad de ce ar trebui schimbata. Nu are nici un sens.
Nu umbla acolo, ca daca o dai jos risti sa misti camasile si apoi trebuie sa demontezi motorul de tot.
Schimba doar garniturile de la baia de ulei, ca oricum trebuie data jos baia si curatata de mizeria din interior si schimba simeringurile, atat ala din fata de la distributie, cat si aia din spate de la volanta.
In schimb sa nu ai supape neetanse, ca daca a stat atata timp nemiscata, sa nu fi intrat umezeala in motor.
Baia de ulei si capacul de culbutori sa le dai jos si curata-l bine, atat sus, cat si jos in baie, inclusiv si pompa de ulei.
Reglati supapele, aprinderea si da-i talpa!
Sunt si solutii de tip detergent pentru ulei (se numesc "Engine flush" adica solutii de clatit motorul si le gasesti pe la magazinele de piese), le bagi in motor, mergi o zi doua si apoi dai jos uleiul si iese toata mizeria veche. Dupa care schimbi filtrul si pui ulei proaspat de calitate. De preferat marca Elf, ca ala ai place la motoarele astea.
Pune-l sus, si vezi cum merge. Oricum nu te vei da mult cu ea, ca va trebui sa repui la loc motorul original cu seriile din acte.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la