CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: ionela24
| Femeie 24 ani Prahova cauta Barbat 25 - 47 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Deci de ceva vreme ma rodea ideea unui utilaj de genul astuia. Asa ca iepurasul de pasti (cel catolic) mi-a aruncat aseara de pe platforma sosita de pe meleaguri belgiene, urmatorul agregat:
900 Turbo 1985!
Niste poze:
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Foarte faina masinarie!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
ydaniel
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
|
|
Racheta!! Mai pune poze te rugam!!!
_______________________________________ ''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Inca 3 poze facute in Belgia:
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
Bogdan28
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 509
|
|
foarte tare.ceva date tehnice?
_______________________________________ Dacia 1100-1300-1320 & Oltena 12 TRS
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Asta are cheia de contact intre scaune langa frana de mana. Cand scoti cheia din contact se blocheaza schimbatorul de viteze.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Bogdan28 a scris:
foarte tare.ceva date tehnice? |
155 CP, 235 Nm, 1300 kg.
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Misu de Cluj a scris:
Asta are cheia de contact intre scaune langa frana de mana. Cand scoti cheia din contact se blocheaza schimbatorul de viteze. |
Nu poti sa scoti cheia decat daca pui schimbatorul in marsarier. Si are destule alte chestii atipice. Ca de aia am luat-o!
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Mai avem pe aici un coleg din Satu-Mare, care are vreo 5 bucati de la 99 pana la 9000. E maniac Saab, le aduna pe toate
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
cristi_lupsa
Membru Senior
Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
|
|
Foarte misto masinaria! Te rog, spune-ne istoria ei..... ce te-a facut sa alegi SAAB, cum ai gasit-o, daca vrei sa-i imbunatatesti ceva, etc.....
_______________________________________ "Regina" - Renault 16 1967 "Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare "Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare "Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta... ”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta.... ..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
E greu sa zic ce m-a orientat catre masina asta..cert este ca in ultimele luni nu mi-a dat pace. Dupa doua rateuri in a gasi Saab-ul potrivit, s-a ivit ocazia asta. Daca va zic ca am cumparat-o fara sa o vad personal...si ca prima data am platit-o, apoi am asteptat 2 saptamani pana sa ajunga aici, find cu banii dati si fara masina...asta pana aseara De gasit, am gasit-o pe autoscout24; sunt putine saab-uri 900 la vanzare si foarte putine turbo, hatchback si mai vechi de '86 De fapt am avut de ales intre asta si alte 3.
De imbunatatit, ma gandeam ca la un moment dat sa-i pun o instalatie de aer conditionat. Vreau prima data sa-i rezolv diversele probleme. Nu am gasit nimic grav pana acum, masina este in general asa cum mi-a fost descrisa
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
Liviu-Florin
Membru Senior
Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2253
|
|
Felicitari! Sa o stapanesti sanatos!
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Interesant si motorul. Vad ca are injectie de benzina mecanica. Pe vechiul Audi 100 era ceva foarte asemanator.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
cristi_lupsa
Membru Senior
Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
|
|
K-Jetronic si L-Jetronic, cu distribuitor mecanic. Sisteme brevetate de Bosch, pe vremea cand nemtii faceau masini si se pricepeau la tehnica....... Acum sunt cam varza
Modificat de cristi_lupsa (acum 9 ani)
_______________________________________ "Regina" - Renault 16 1967 "Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare "Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare "Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta... ”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta.... ..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
cristi_lupsa a scris:
K-Jetronic si L-Jetronic, cu distribuitor mecanic. Sisteme brevetate de Bosch, pe vremea cand nemtii faceau masini si se pricepeau la tehnica....... Acum sunt cam varza |
Asta este K-Jetronic. O data am avut de a face cu asa ceva la un Audi 100 din 1982 cu 5 cilindri. Capul ala de la distribuitorul mecanic are niste pistonase si niste membrane. Daca e folosita masina frecvent tine mult si este fiabil, dar daca sta mult nepornita se intaaresc membranele apoi incep sa se gripeze pistonasele, era o durere de gasit alt cap distribuitor. Ca sa nu patesti trebuie pornit cat mai des. Astea cu K-jetronic in mare parte erau destinate pietei nord americane, acolo s-au vandut foarte multe Saab si Volvo.
Am un vecin cu un Volvo 244 din 1976, care ma tot bate la cap sa ma convinga s-o cumpar. E cu cutie automata si la tabla e destul de ok, ar trebui vopsita. Dar nu prea ma tenteaza ca e prea mare si butucanos, ca un tanc.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
cristi_lupsa
Membru Senior
Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
|
|
Da, corect, a fost si pe Volvo si, daca nu ma insel, se baza mult pe semnalul lambda. Iar L-Jetronicul, tot cu distribuitor mecanic, tinea mai mult cont de reglajul stoechimetric si de aportul de aer (cred ca L vine de la LUFT, iar K de la continuu - reglaj prin bucla inchisa). De fapt, sunt mai multe sisteme bazate pe tipul asta de reglaje.... KE, LE, LU si variante .....
Modificat de cristi_lupsa (acum 9 ani)
_______________________________________ "Regina" - Renault 16 1967 "Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare "Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare "Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta... ”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta.... ..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
E K-jetronic in varianta simplificata (fara sonda Lambda)
Merge bine. La fel am si pe Mercedesul in grija
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
Tov
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 799
|
|
felicitari, s-o stapanesti sanatos!
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Multumesc!
Gasit-am poze noi (facute de transportator la plecarea din Belgia):
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
tomas
Membru Senior
Din: timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 723
|
|
Superba masina,modelul acesta mi-a placut intodeauna.Acu o saptamana am dus 3 jante din astea la fier vechi.Le-am pastrat capacele,daca le doriti,vi le trimit cu drag.
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
tomas a scris:
Superba masina,modelul acesta mi-a placut intodeauna.Acu o saptamana am dus 3 jante din astea la fier vechi.Le-am pastrat capacele,daca le doriti,vi le trimit cu drag. |
Multumesc!
Trimit adresa pe PM
Modificat de jgr1001 (acum 9 ani)
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
Levo
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 227
|
|
cristi_lupsa a scris:
Da, corect, a fost si pe Volvo si, daca nu ma insel, se baza mult pe semnalul lambda. Iar L-Jetronicul, tot cu distribuitor mecanic, tinea mai mult cont de reglajul stoechimetric si de aportul de aer (cred ca L vine de la LUFT, iar K de la continuu - reglaj prin bucla inchisa). De fapt, sunt mai multe sisteme bazate pe tipul asta de reglaje.... KE, LE, LU si variante ..... |
Vezi ca L-Jetronic e injectie electronica...
Scuze de offtopic.
Felicitari pentru masina jgr1001! Modelele astea au un farmec aparte!
_______________________________________ 1984 BMW 520i - E28 x1.5 1990 Mercedes-Benz 230 CE - C124 x1
|
|
pus acum 9 ani |
|
liviustr
Membru Junior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 81
|
|
exceptionala masina, am avut si eu ocazia sa conduc tipul asta de saab , suedezii stiu sa faca masini. felicitari pentru achizitie !
_______________________________________ stranger trabant 601s 1988 Bai, ce tara frumoasa avem! Da pacat ca e locuita!
|
|
pus acum 9 ani |
|
marcris
Membru Junior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 61
|
|
Felicitari de masina.Am auzit ca se asterne bine pe sosea si e foarte stabila.La cat o fii taxa de mediu?
_______________________________________ Ubung macht den Meister.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
marcris a scris:
La cat o fii taxa de mediu? |
Ce taxa de mediu? Nu e nici o taxa de mediu. Este din 1985!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Taxa de mediu este 794 de euro.
Da, este inmatriculata pentru prima data in 16 decembrie 1985, insa ca si "model" este catalogat ca 1986. Am intrebat pe cineva de la RAR cum se considera in situatia asta si mi-a raspuns ca daca in cadrul seriei de sasiu exista litera care determina "model year" atunci anul respectiv va fi trecut in carte.
La mine este "model year" 1986, deci in acte va fi 1986, desi tehnic este fabricata catre sfarsitul anului 1985.
Stiam toate astea inainte sa o cumpar, asa ca la anul am sa o atestez ca vehicul istoric.
Sunt foarte putine Saab-uri 900 la vanzare, mai vechi de 1986. Si cum eu vroiam sa fie si turbo....au fost si mai putine. Practic in ultimele luni doar 4 (patru) masini am gasit sa-mi convina. Am curtat 2 din ele si asta a fost castigatoarea
Modificat de jgr1001 (acum 9 ani)
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Cand s-o trecut de la 99 la 900? Undeva prin 80-81? Era aici in Cluj un Saab 99 sin 1977 pe care l-o cumparat Gergo din SM.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
900 a aparut in '78/'79.
99 s-a mai fabricat in paralel pana in '84
Si ar mai fi SAAB 90 care e un hibrid intre 99 si 900, adica ara fata de 99 si spate de 900. Asta s-a fabricat intre '84 si '87
Modificat de jgr1001 (acum 9 ani)
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
gergoSAAB
Membru Junior
Din: Satu Mare/Szatmárnémeti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 93
|
|
Felicitari pentru achizitie Arata foarte bine
Ma bucur ca mai exista un "Maniac"
57.9KB
_______________________________________ SAAB owner 99 900 9000 9-3 9-5
|
|
pus acum 9 ani |
|
gergoSAAB
Membru Junior
Din: Satu Mare/Szatmárnémeti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 93
|
|
46.6KB
_______________________________________ SAAB owner 99 900 9000 9-3 9-5
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Multumesc!
Dupa cum ziceam si pe forumul saab: Trebuia sa am si asa ceva!
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
ydaniel
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
|
|
Vii cu ea la Retroparada Primaverii?
_______________________________________ ''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
N-am numere...de fapt luna asta sunt la regim (adica imi permit doar sa umblu cu bicicleta si RATBu')
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
jgr1001 a scris:
N-am numere...de fapt luna asta sunt la regim (adica imi permit doar sa umblu cu bicicleta si RATBu') |
Mai trebuie facute si unele sacrificii. Si eu dupa ce cumpar cate o vechitura, doar coji de paine mananc timp de doua luni
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
florin_cars
Membru Senior
Din: Timisoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2283
|
|
Frumos suedezul Am cautat si eu pe mobile/autoscout24 anul trecut dar preturi mici sa zic asa insa variante banale carburate si cateva turbo scumpe, al tau ce gaura ti-a facut in buget?
Transport ai trimis pe cinega special pt tine sau omul venea gol acasa si a mai facut un ciubuc?
Gasisem in tm pe olx un aspirat din 87 parca la 1.000 eu dar parca mai bine de pe afara, starea e oricum superioara.
_______________________________________ !!!!!!!!!!!!! URGENT:
Caut transport pt 3-4 seturi de jante pe ruta Timisoara-Bucuresti-Timisoara sau doar pe intoarcere, si eventual Sibiu-Timisoara pt un set. !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
De pret...ieftin n-a fost (nu pt mine) da nici foarte scump. Prefer sa nu dau sume exacte
Faza este ca eu am vrut turbo de fabrica, pana in '86, sa arate bine si daca se poate sa fie coupe. Coupe nu prea am gasit sa mi-l permit...asa ca 4 usi is foarte bune cand ai si bebe de transportat
La transport am gasit o pagina de facebook, unde se ocupau cu transporturi Belgia-Romania. Am fost foarte multumit de servicii
Cel din TM am fost sa-l vad in ianuarie; arata binisor, dar are destule mici problemutze care adunate.....in plus nu are impozitul platit de ceva vreme (10 ani) si mai are si seria gresit trecuta in CIV (problema e remediabila, deoarece RAR-ul il au cu seria corecta in evidenta) M-am dus plin de sperante, gata sa-l iau dar m-am intors usor plouat
Am postat acum la anunturi un 99 la vanzare
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Ca tot am redeschis subiectul, sapt trecuta m-am apucat in sfarsit sa lucrez la masina:
- am schimbat pompa de apa si am curatat vasul de expansiune - am schimbat uleiul si filtrul (la filtru tare m-am chinuit) - am gasit sursa tacanitului aleator de la pornire: sensorul de detonatii are firele rupte si dau uneori la masa, ceea ce face ca supapa de control waste-gate sa se activeze aiurea si repetat - cred ca am gasit pe unde trage aer fals pt ca da sa moara in relanti, dar asta pana se incalzeste; trebuie sa fie pe la O-ringul tubului de umplere ulei
Azi vreau sa fac cam asa: - jos galeria de evacuare de pe chiulasa; are o fisura care se inchide dupa cateva minute de la pornire - jos cu turbo, intercooler si furtunurile aferente pt inspectat starea si vazut cat ulei au in ele
Acum sper sa mai gasesc deschis atelierul ala de sudau si galerii de fonta, ca era aproape de garaj....
Modificat de jgr1001 (acum 9 ani)
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Am facut in seara asta ce mi-am propus, in plus am rupt si un prezon de la turbo, dar am reusit sa-l scot si am sa pun altul. Lipsea o piulita la galerie si de acolo cred ca era mare parte din zgomotul de la pornire pt ca nu etansa cum trebuie pe chiulasa.
Partea de turbo zic ca se prezinta bine in general, nu era cine stie ce ulei in admisie si intercooler, deci nu ma apuc sa refac turbo-ul deocamdata. Galeria de evacuare are doua fisuri mici, maine merg sa o sudez; nu se gaseste de cumparat si a mai fost sudata odata...
Maine vreau sa dau jos pompa de ambreiaj si sa-i schimb garniturile.
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Doar sa ai grija cand sudeaza aia galeria de fonta ca sa o incalzeasca toata piesa inainte de a suda. Ca altfel fonta este tare pacatoasa si exista riscul ca o sudeaza intr-iun loc o crapatura si apar in alta parte altele. De aia se preincalzeste piesa de fonta inainte de sudura, ca socul termic cauzat de sudura sa fie cat mai mic si sa nu provoace tensiuni in material!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Stiam ca trebuie incalzita piesa, asta mi-au zis si cei de la atelier; sper sa faca treaba buna
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
motanualb
Membru Senior
Din: Cluj
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 491
|
|
Asta cu incalzitu ii cam cacaioasa treaba , CA daca se deformeaza piesa ce faci? Daca nu ii graba merita cautate si alte posibilitati.
_______________________________________ I don't mind dust , I do mind rust!
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Au sudat-o deja. Arata bine sudurile. Nu pare deformata, dar sa vedem la montaj.
Deocamdata ma chinui cu pompa de ambreiaj...azi am stricat un set de garnituri...noroc ca au fost ieftine
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Am mai facut cate ceva:
Am schimbat garniturile la pompa de ambreiaj apoi ne-am pus pe aerisit. Ciuciu aerisire! Dupa 2 ore de pompari...nimic! Nu mergea! (si citisem pe net ca o sa ma chinui mult cu aerisirea...)
Tristi fiind, am accesat un filmulet pe youtube in care ne dadea o alternativa: in loc sa pompezi aerul afara pe la aerisitor, mai bine bagi lichidul de frana tot pe acolo. Concret: am folosit o seringa de 20 ml cu un furtun pe care am conectat-o la aerisitorul cilindrului de ambreiaj. Am deschis aerisitorul un sfert de tura si am injectat lichidul de frana, apoi am inchis aeristorul. Am facut treaba asta cam de 7-8 ori si dupa asta pedala era beton!
Insa surprizele nu s-au terminat aici: dupa asta am descoperit ca se sudase discul de placa si/sau volanta. Cursa avea la rulmentul de presiune se vedea clar cum se deformeaza "soarele" insa nu debreia....explicatia este cam asa: acu vreo 10 zile am aerisit sistemul de racire si a curs apa pe carcasa ambreiajului. Nu am mers cu masina, deci apa a intrat in carcasa nu s-a evaporat complet si a ruginit discul pe placa si volanta, lipindu-le. Am mai patit odata chestia asta la citroen.
Am reusit s-o deblochez cam asa: pedala apasata la maxim, trebuie sa ai acces la placa de presiune, iar prin unul din decupajele placii unde ai acces la disc, lovesti cu o dalta in partea metalica a placii. La mine a mers usor si s-a eliberat. Mai sunt si alte metode dar mai violente si mai periculoase!
Pe langa astea am montat la loc galeria de evacuare, turbina, intercoolerul, furtunele...etc
Modificat de jgr1001 (acum 9 ani)
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
florin_cars
Membru Senior
Din: Timisoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2283
|
|
La CX noi am mai vazut si poze dar aici esti scump rau cu ele
Cu disc lipit am patit si eu la Ford V6 insa cum acolo vezi ambreiajul doar demontand cv, aia am facut... singur La mine era "sudat" de timp, asa de bine ca am condus masina cam ~10km si nu si-a dat drumul, o porneam in tr a 2a...
_______________________________________ !!!!!!!!!!!!! URGENT:
Caut transport pt 3-4 seturi de jante pe ruta Timisoara-Bucuresti-Timisoara sau doar pe intoarcere, si eventual Sibiu-Timisoara pt un set. !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Pai poze nu am ca nu am nici aparatul cu mine cand sunt la surubeala...
La dezlipit ambreiajul mai stiu doua metode:
1) - cutia pe liber, pornit motor, incalzit, incarcat bateria - oprit motor - ambreiajul la fund, tr 1, dat la demaror: masina va tinde sa plece de pe loc - dupa cativa metri (daca e diesel va si porni), calci brusc frana: socul va rupe "sudura"
2) asta merge la puntea spate motoare
- bagi din spate un cric hidraulic crocodil, sub unul din bratele puntii spate si ridici usor roata respectiva - tr1, ambreiajul la fund, pornit motor - accelerezi usor, roate va prinde viteza in gol - o a doua persoana cu curaj, va lasa brusc cricul jos: masina va tasni inainte si socul va rupe "sudura"
Medoda asta imi pare cam periculoasa, dar e cam asa:
Modificat de jgr1001 (acum 8 ani)
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
amb13
Moderator
Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004
|
|
Am.patit si eu de astea cu ambreiajul de citeva ori.De fiecare data am dat desfacut sa vad despre ce este vorba.Cred ca in topicul lui Nicu cu Kadett ul rosu am si postat ce si cum.Ai sanse cind il bruschezi sa strici altceva si cum la masinile vechi piesele sint rare si scumpe , mai bine mai muncesc o zi.
_______________________________________ Decit sa moara trei, mai bine unul!
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
In mod normal in 10 zile nu prea avea cum sa se lipeasca discul de volanta. Nu ai spalat motorul cu spuma activa in ultima vreme? Ca daca intra spuma activa pe ferodou, ala incepe sa o dizolve si atunci clar ca se poate lipi de volanta. Daca folosesti spuma activa ai mare grija sa nu ajunga nici pe ambreiaj si nici pe placutele de frana.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
Tov
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 799
|
|
jgr1001 a scris:
- o a doua persoana cu curaj, va lasa brusc cricul jos: masina va tasni inainte si socul va rupe "sudura"
|
nu-i mai simplu sa calci frana?
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Tov a scris:
jgr1001 a scris:
- o a doua persoana cu curaj, va lasa brusc cricul jos: masina va tasni inainte si socul va rupe "sudura"
|
nu-i mai simplu sa calci frana? |
E mai simplu, dar mai putin palpitant.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Misu de Cluj a scris:
In mod normal in 10 zile nu prea avea cum sa se lipeasca discul de volanta. Nu ai spalat motorul cu spuma activa in ultima vreme? Ca daca intra spuma activa pe ferodou, ala incepe sa o dizolve si atunci clar ca se poate lipi de volanta. Daca folosesti spuma activa ai mare grija sa nu ajunga nici pe ambreiaj si nici pe placutele de frana. |
N-am spalat. Masina nu a parasit garajul de cand am adus-o. Se lipeste si peste noapte! La citroen am spalat motorul cu o seara inainte (doar cu apa) si nu am mai miscat masina. A doua zi poftim de baga in viteza...
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Tov a scris:
nu-i mai simplu sa calci frana? |
Binenteles!
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Ieri dupamasa am mai facut cate ceva:
Am reparat firele de masa de la alternator, am reparat mufa de la sensorul de detonatii (aici accesul a fost tare dificil) si am montat prezonul lipsa la turbo.
Dupa toate astea am pornit motorul si suna frumos, nici tachetii parca nu se mai aud; mi-a zis un propietar de Saab cum ca daca inchingi motorul bine, mersul se uniformizeaza.
Azi daca o sa am energie, vreau sa vad ce-i cu timoneria (nu-mi place cum cupleaza tr 5) si sa schimb vaselina in capetele de planetara; unul cam face galagie la viraj maxim - cred ca pana la urma il schimb
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Am mai facut una alta: Ieri am schimbat capul de planetara pe dreapta, ca am gasit ieftin
Azi am verificat jocul supapelor si se incadreaza in limitele din carte. Cred ca i-am gasit buba de ce nu merge bine in relanti: capsula de vacuum de pe delcou are membrana fisurata... Delcoul este Bosch. Stie careva daca se gaseste asa ceva pe la dezmembrari ? Pe site-urile de piese nu o gasesc, doar pe ebay, dar ar fi mai usor daca as gasi-o pe aici
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
jgr1001 a scris:
Am mai facut una alta: Ieri am schimbat capul de planetara pe dreapta, ca am gasit ieftin
Azi am verificat jocul supapelor si se incadreaza in limitele din carte. Cred ca i-am gasit buba de ce nu merge bine in relanti: capsula de vacuum de pe delcou are membrana fisurata... Delcoul este Bosch. Stie careva daca se gaseste asa ceva pe la dezmembrari ? Pe site-urile de piese nu o gasesc, doar pe ebay, dar ar fi mai usor daca as gasi-o pe aici |
Saptamana viitoare ma duc pana la Nadasel sa vad Saab-ul ala. Vorbeste si cu colegul GergoSaab de la Satu-Mare ca el are multe piese, a dezmembrat multe.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Capsula e foarte posibil sa fie identica cu cea de la alte masini, pt ca e piesa Bosch, nu Saab
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Pun si o poza cu arborele cu came; motorul se prezinta foarte curat
52.3KB
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Aseara am schimbat si celalalt cap de planetara. M-am oprit insa la capitolul placute de frana pt ca nu am o scula speciala cu care sa imping la loc pistonasele in etrieri: sunt modelul care trebuie rotit si impins in acelasi timp. Incerc azi sa improvizez ceva, poate merge...
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
Nu trebuie sa improvizezi nimic, merge rotit pistonasul cu un spit cu ciocurile indoite - gen ala de scos zeghere de interior, sau, daca pistonasul permite, se poate roti cu un cleste papagal. ATENTIE - pt comprimare, unele pistonase trebuie rotite in sens invers, chiar pe aceeasi masina uneori (Ford) difera sensul de invirtire dintre partea stg si dr. Dupa ce rotiti de citeva ori, comprimati usor cu 2 surubelnite sau cu 2 virfuri de ciocan.
Modificat de Oldman (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Am sa incerc si cu cheia pt discul de flex; am impresia ca se potriveste in gaurile de la pistonas (un coleg mi-a spus ca el asa a reusit sa le impinga inapoi)
PS: la asta frana de mana e pe fata; parca mai am eu vreo doua masini tot asa
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
toni-peste
Membru Senior
Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 382
|
|
Ce fain ca ti-ai tras SAAB! Sa fii sanatos si sa te bucuri de el!
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
toni-peste a scris:
Ce fain ca ti-ai tras SAAB! Sa fii sanatos si sa te bucuri de el! |
Merci!
Daca se alineaza planetele (ca planetarele le-am aliniat deja ) vin la Sibiu Oldies Meeting cu el!
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
N-am mai scris dar am mai facut cate ceva: Cu etrierii fata inca nu am terminat dar am reusit sa-l comprim pe cel din stanga. Si nu a mers cu presa. Secretul consta in constructia lor unica, care are 2 pistonase ce se infileteaza unul in celalalt. In plus frana de mana actioneaza pe fata, pe aceleasi pistonase printr-un sistem de ajustare pe care inca nu-l inleteg 100%... Concret, pt a comprima pistonasele trebuie sa demontezi consola port etrieri, sa scoti cablul franei de mana si sa rotesti cu o cheie fixa de pistonasul din spate (adica cel interior) pe care-l desfiletezi astfel incat pistonasul din fata (cel exterior) sa poata fi presat. Insa toate aceste probleme, se rezolva la modelele post '87, unde nu mai au sistemul asta de franare
Ieri am reglat schimbatorul de viteze; e o problema la 900c cu cuplarea tr 5 sau R. Am gasit solutia pe un forum (parca pe saabplanet) pe care am aplicat-o la mine si a mers perfect. Pun textul in engleza poate mai este util si altora:
"The latch stud is the small metal protrusion in the end of the gear lever below the plastic ball. If this is too long it will block the gate to either 5th or reverse, or sometimes both. Engage neutral. Peel back the gear lever gaiter. Undo the three torx screws. Pull the gear lever out. Measure the metal latch stud - it should protrude 22mm +/- 0.5mm. If necessary, remove split pin and rotate stud to lengthen or shorten "
In afara de asta am reusit sa repar si oglinda dreapta, careia nu-i mergea reglajul. Am mai desfacut capsula vacuumatica de la delcou, membrana era cam distrusa insa cred ca pot sa o inlocuiesc si sa scutesc peste 300 lei pt una noua :wink:
Modificat de jgr1001 (acum 9 ani)
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Intre timp am mai facut cate ceva la masina. Cel mai important este ca am inteles cum functioneaza frana de mana. Reusisem sa comprim etrierul din stanga dar dupa montaj frana de mana nu mai mergea....
Linkul de mai jos m-a ajutat sa inteleg ce greseam; e foarte bine explicat si zic eu util posesorilor de C900 pre 1988
Am cumparat garnituri noi de etrieri, am curatat bine mecanismul, l-am gresat iar acum pistonasele de frana merg cu mana. De asemenea frana de mana merge perfect! Am folosit piese si din etrierii de pe Saab-ul dezmembrat, adica am ales cele mai bune componente pe care le-am asamblat la loc. Ieri seara am reparat partea stanga fata. Sper ca azi sa rezolv si pe dreapta si am terminat cu revizia franelor.
Saptamana trecuta am reparat si capsula vacuumatica a delcoului. Am confectionat membrana dintr-o manusa de decontaminare chimica . Avea materialul cel mai apropiat cu originalul Am montat-o si motorul merge acum mult mai bine la relanti si in turatii joase
Modificat de jgr1001 (acum 9 ani)
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
jgr1001 a scris:
Concret, pt a comprima pistonasele trebuie sa demontezi consola port etrieri, sa scoti cablul franei de mana si sa rotesti cu o cheie fixa de pistonasul din spate (adica cel interior) pe care-l desfiletezi astfel incat pistonasul din fata (cel exterior) sa poata fi presat. |
Revin cu precizari: in mod normal tot ansamblul pistonaselor ar trebui sa mearga impins afara cu mana sau cu o surublenita (fara a desfileta cu cheia). Insa daca nu s-a umblat cu zecile de ani in etrieri e normal sa fie blocati. La mine pe langa desfiletarea pistonasului interior, a fost nevoie sa bat afara pistonasul exterior (evident folosind un adaptor) Cert este ca trebuie demontati complet, garniturile schimbate, curatat temeinic si apoi montat la loc ca si ansamblu complet, ungand garniturile cu lichid de frana. La asamblarea pistonaselor se infileteaza cel exterior pe cel interior, dar nu complet (eu am lasat cam 1 cm intre ele) astfel incat sa faci loc pt placutele de frana noi.
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
oldtimercraiova
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1455
|
|
Ce-mi plac SAAB-urile astea , mai ales cele TURBO ...
|
|
pus acum 9 ani |
|
bmwvio
Membru Junior
Din: Urlati Prahova
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 80
|
|
Salut, cum sta cu consumul de benzina si cu pretul la piesele de schimb? se gasesc usor sau cauti afara? ma bate gindul sa iau si eu ceva dar sint in dubiu, multumesc.
_______________________________________ Yamaha XVZ 1300 Royal Venture-1991, BMW K 1100 LT-1995 si Porsche 944-1983, VW Kafer 1302-1972, Mercedes 190E-1989
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Pai avand in vedere ca am parcurs cu ea circa 2 km doar in parcare, nu pot sa zic cat consuma. Fostul propietar o lauda capabila de 8% daca nu folosim turbo-ul la fiecare depasire. Altii zic ca poate ajunge sa ia si 15-16 % dupa cum te dai la ea
Piese, cele consumabile se gasesc si sunt destul de ieftine; de exemplu am luat placute de frana cu 27 lei setul, kit reparatie etrier la 41 lei/etrier, pompa apa la 165 lei etc Sunt elemente specifice care sunt scumpe si mai greu de gasit pe la noi; de exemplu piese de cutie, motor, faruri, triple si altele. Insa afara se gasesc dar nu sunt ieftine...
Totusi masina este fiabila si bine facuta, iar daca cumperi un exemplar in stare buna, nu trebuie sa te mai imprumuti inca odata pt piese
Modificat de jgr1001 (acum 9 ani)
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
bmwvio
Membru Junior
Din: Urlati Prahova
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 80
|
|
uite despre ce este vorba, una din cele 2, imi plac, cind ai timp poate vorbim la telefon, vad ca te-ai documentat, iar eu sint in cautare de ceva nou, multumesc, Viorel 0723409772.
Modificat de bmwvio (acum 9 ani)
_______________________________________ Yamaha XVZ 1300 Royal Venture-1991, BMW K 1100 LT-1995 si Porsche 944-1983, VW Kafer 1302-1972, Mercedes 190E-1989
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Pot sa zic ca ieri am incheiat capitolul frane. Sunt multumit de cum au iesit atat frana principala cat si cea de mana.
Tot ieri am studiat putin ce am de lucru la instalatia electrica: pe aceasta cale doresc sa-i transmit calde salutari si strangeri de mana (in tocul usii), cizmarului belgian care a montat casetofonul Am ceva de lucru: fire taiate, atarnate, scurt-circuit..din astea
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Acum functioneaza toate electricele pe masina Am avut ceva dificultati cu firele dar acum le-am rezolvat. Ieri am schimbat apa din motor cu antigel si am golit uleiul (initial pusesem Liqui Moly 15W40). Il inlocuiesc cu Motul Classic 15W50. Motivul este ca as vrea sa fie mai silentios la cald (mai putin zgomot de tacheti) Sper sa dea rezultate
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Deci am acum si ulei 15W50 in motor. Se vede (adica se aude) diferenta in zgomotul de tacheti Ma declar multumit pe partea asta!
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
amb13
Moderator
Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004
|
|
De cind urmaresc topicul asta , am inceput sa mă uit si eu dupa SAAB uri pe drum. Sint putine, rare si mi se par o prezenta exotica pe drum.
_______________________________________ Decit sa moara trei, mai bine unul!
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Pai 900 clasic eu stiu doar vreo 10 in toata tara. Deci rare Si exotice
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
bmwvio a scris:
uite despre ce este vorba, una din cele 2, imi plac, cind ai timp poate vorbim la telefon, vad ca te-ai documentat, iar eu sint in cautare de ceva nou, multumesc, Viorel 0723409772.
|
N-am apucat sa raspund:
900-le rosu am fost personal sa-l vad; masina e prea ruginita din punctul meu de vedere. E mult de munca la tablarie. Pacat ca are un interior tare frumos si mai este si coupe....
99-le gri, l-a vazut un amic. Are ceva rugina dar nu multa si in rest pare ok. Dintre astea doua, as alege 99-le
Modificat de jgr1001 (acum 9 ani)
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
bmwvio
Membru Junior
Din: Urlati Prahova
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 80
|
|
Multumesc pentru sfat, cele bune si succes cu lucrarile, poate mai colaboram.
_______________________________________ Yamaha XVZ 1300 Royal Venture-1991, BMW K 1100 LT-1995 si Porsche 944-1983, VW Kafer 1302-1972, Mercedes 190E-1989
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Vineri impreuna cu un coleg priceput in ale injectiei mecanice, am investigat putin mersul in relanti: desi reparasem capsula vacuumatica, uneori tot tindea sa moara motorul in relanti, asta pana se incalzea
De vina a fost o valva de control, in poza este cea incadrata in rosu. Era murdara si nu lasa suficient aer sa treaca prin ea. Demontat, curatat, pus la loc => merge bine
Tot vineri am incercat sa lipim tapiteria la loc pe plafon. A iesit oribil....mai facem odata, de data asta cu material nou
53.4KB
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
Piesa incercuita cu rosu este reglajul debitului de aer functie de temperatura motorului(de fapt, in mod real, depinde de timpul care a trecut de la pornirea motorului si pozitia initiala depinde de temperatura exterioara), este actionat de un bimetal termic, care in conjunctie cu regulatorul termic de benzina ( o cutie de aluminiu dreptunghiulara , de regula prinsa pe bloc, cu o mufa electrisa si 2 furtune, unul de presiune din capul pistonului regulator de pe debitmetru si unul de retur in rezervor) face rol de soc termic la pornire.
Modificat de Oldman (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Oldman a scris:
Piesa incercuita cu rosu este reglajul debitului de aer functie de temperatura motorului(de fapt, in mod real, depinde de timpul care a trecut de la pornirea motorului si pozitia initiala depinde de temperatura exterioara), este actionat de un bimetal termic, care in conjunctie cu regulatorul termic de benzina ( o cutie de aluminiu dreptunghiulara , de regula prinsa pe bloc, cu o mufa electrisa si 2 furtune, unul de presiune din capul pistonului regulator de pe debitmetru si unul de retur in rezervor) face rol de soc termic la pornire. |
Foarte maxim de adevarat!
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
bmwvio
Membru Junior
Din: Urlati Prahova
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 80
|
|
Oldman a scris:
Piesa incercuita cu rosu este reglajul debitului de aer functie de temperatura motorului(de fapt, in mod real, depinde de timpul care a trecut de la pornirea motorului si pozitia initiala depinde de temperatura exterioara), este actionat de un bimetal termic, care in conjunctie cu regulatorul termic de benzina ( o cutie de aluminiu dreptunghiulara , de regula prinsa pe bloc, cu o mufa electrisa si 2 furtune, unul de presiune din capul pistonului regulator de pe debitmetru si unul de retur in rezervor) face rol de soc termic la pornire. |
Piesa aceasta se muneste WUR, am si eu la Porsche regleaza presiunea de injectie in functie de timpul scurs de la pornirea motorului.
28.8KB
_______________________________________ Yamaha XVZ 1300 Royal Venture-1991, BMW K 1100 LT-1995 si Porsche 944-1983, VW Kafer 1302-1972, Mercedes 190E-1989
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
WUR (warm up regulator) este la mine in poza, fix in stanga piesei incadrate cu rosu.
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
N-am mai scris de ceva vreme, dar la Saab am mai lucrat cate ceva
Am rezolvat problemele de tablarie, am curatat interiorul, am refacut tapiteria pe plafon (cu material nou) si de data asta a iesit misteaux
Insa mai important este ca am numere rosii si m-am dat deja vreo 150 de km
Imi trebuie amortizoare noi pe spate, sa retapitez si trapa, sa schimb uleiul in cutie si sa reconditionez jantele (sau le montez pe alea de le-am cumparat - vezi poza). Dupa toate astea ma opresc (pe anul asta )
50.7KB
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
ydaniel
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
|
|
LA 15 Ianuarie o faci istorica?
_______________________________________ ''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Poate si mai devreme
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Aseara am montat amortizoare noi pe spate - la astea m-am chinuit un pic cu piulitele intepenite de rugina, dar le-am dat gata cu dalta & ciocan Si tot aseara am schimbat uleiul in cutie si evident am iesit la o plimbare de noapte
Utilajul mere tare fain!
Modificat de jgr1001 (acum 9 ani)
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
In sfarsit mai pun si eu niste poze (facute pe ploaie )
saab_
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Foarte frumoasa! Eu as pune interiorul ala visiniu si scaunele de piele de pe aialalta dezmembrata. Ar arata mult mai bine cu interior visiniu.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Nici vorba sa pun interiorul visiniu. Nu-mi place cum ar arata, in plus e de piele iar vara fara aer conditionat ar fi ca in Dacia 1300
Interiorul ala il scot la vanzare.
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Trebuia un nume si pt SAAB.....am sa-i spun Draken!
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
ydaniel
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
|
|
Ma uit la turometru: zona verde incepe de la 1500rpm.Asa de subturat? Cu 1500rpm merg cu Aro 243 cu D 127,credeam ca la Saab zona verde e de la 3000 in sus
_______________________________________ ''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Zona verde e cea economica adica aproximativ non-turbo.
Idea este sa tii turometrul pe verde si Turbo/APC pe alb. Am reusit o medie de 10% pe 700km din care cam 200 km in Bucuresti.
Modificat de jgr1001 (acum 9 ani)
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
ydaniel
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
|
|
Si trage ceva la 1500rpm? Gaura din contraaripa dreapta-cee acolo?Nu trebuia sa fie amortizoruL?
_______________________________________ ''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Merge si la 1500 si mai jos. Daca pui pedala in fund dupa 2 secunde incepe si turbo sa intre. Insa poti merge in regim non-turbo si cu 120 km/h. Gaura este de fapt turnul arcului. Amortizorul este fix in spatele lui. Nu se vede in poza piulita de montaj.
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 9 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Justificarea titlului topicului
Poza de pe luneta lui Draken
17.6KB
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 8 ani |
|
ydaniel
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
|
|
L'ai scos la omat?
_______________________________________ ''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz
|
|
pus acum 8 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Am iesit si saptamana asta, dar nu am cauciucuri de iarna... O sa mai ies iarna dar numai pe drumuri curate.
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 8 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Eh se pare ca l-am inmatriculat pe Draken!
BV 35 AAB
Sper sa treaca odata zapuseala asta si sa vina vreme buna sa ma dau cu rabla. Hai cu barilu' de petrol la 2 dolari!
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Felicitari! Foarte smecher numar ti-ai tras.
Cu barilul, degeaba scade, ca talharii astia mioritici nu lasa din pret.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Misu de Cluj a scris:
Felicitari! Foarte smecher numar ti-ai tras.
Cu barilul, degeaba scade, ca talharii astia mioritici nu lasa din pret. |
Merci! Numarul asta nici macar nu era pe lista de preferinte...Eu am vrut cu ceva cu MAU....dar nu mai aveau
Ma gandesc ca daca ajunge petrolul gratis, poate lasa si astia pretul la benzina sub 4 lei
Modificat de jgr1001 (acum 8 ani)
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Alea cu MAU au fost deja luate de crescatorii de pisici. La fel si crescatorii de caini, au numere cu DOG
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
jgr1001
Membru Senior
Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
|
|
Doua cu MAU mai am si eu
_______________________________________ diverse cazane
|
|
pus acum 8 ani |
|