CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
grecoaica
Femeie
22 ani
Dambovita
cauta Barbat
22 - 45 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Prezentare masini / SAAB-ul vietii mele! Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini:  1 2
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Deci de ceva vreme ma rodea ideea unui utilaj de genul astuia.
Asa ca iepurasul de pasti (cel catolic) mi-a aruncat aseara de pe platforma sosita de pe meleaguri belgiene, urmatorul agregat:

900 Turbo 1985!

Niste poze: 



_______________________________________
diverse cazane

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209
Foarte faina masinarie!

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1505
Racheta!!
Mai pune poze te rugam!!!


_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 9 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Inca 3 poze facute in Belgia:



_______________________________________
diverse cazane

pus acum 9 ani
   
Bogdan28
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 509
foarte tare.ceva date tehnice?

_______________________________________
Dacia 1100-1300-1320 & Oltena 12 TRS

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209
Asta are cheia de contact intre scaune langa frana de mana. Cand scoti cheia din contact se blocheaza schimbatorul de viteze.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461

Bogdan28 a scris:

foarte tare.ceva date tehnice?


155 CP, 235 Nm, 1300 kg.


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 9 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461

Misu de Cluj a scris:

Asta are cheia de contact intre scaune langa frana de mana. Cand scoti cheia din contact se blocheaza schimbatorul de viteze.


Nu poti sa scoti cheia decat daca pui schimbatorul in marsarier. Si are destule alte chestii atipice. Ca de aia am luat-o! 


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209
Mai avem pe aici un coleg din Satu-Mare, care are vreo 5 bucati de la 99 pana la 9000.
E maniac Saab, le aduna pe toate


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
Foarte misto masinaria! Te rog, spune-ne istoria ei..... ce te-a facut sa alegi SAAB, cum ai gasit-o, daca vrei sa-i imbunatatesti ceva, etc.....

_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 9 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
E greu sa zic ce m-a orientat catre masina asta..cert este ca in ultimele luni nu mi-a dat pace. Dupa doua rateuri in a gasi Saab-ul potrivit, s-a ivit ocazia asta.
Daca va zic ca am cumparat-o fara sa o vad personal...si ca prima data am platit-o, apoi am asteptat 2 saptamani pana sa ajunga aici, find cu banii dati si fara masina...asta pana aseara
De gasit, am gasit-o pe autoscout24; sunt putine saab-uri 900 la vanzare si foarte putine turbo, hatchback si mai vechi de '86
De fapt am avut de ales intre asta si alte 3.

De imbunatatit, ma gandeam ca la un moment dat sa-i pun o instalatie de aer conditionat.
Vreau prima data sa-i rezolv diversele probleme. Nu am gasit nimic grav pana acum, masina este in general asa cum mi-a fost descrisa


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 9 ani
   
Liviu-Florin
Membru Senior

Din: Suceava
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2253
Felicitari! Sa o stapanesti sanatos! 

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209
Interesant si motorul. Vad ca are injectie de benzina mecanica.
Pe vechiul Audi 100 era ceva foarte asemanator.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
K-Jetronic si L-Jetronic, cu distribuitor mecanic. Sisteme brevetate de Bosch, pe vremea cand nemtii faceau masini si se pricepeau la tehnica....... Acum sunt cam varza

Modificat de cristi_lupsa (acum 9 ani)


_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209

cristi_lupsa a scris:

K-Jetronic si L-Jetronic, cu distribuitor mecanic. Sisteme brevetate de Bosch, pe vremea cand nemtii faceau masini si se pricepeau la tehnica....... Acum sunt cam varza

Asta este K-Jetronic. O data am avut de a face cu asa ceva la un Audi 100 din 1982 cu 5 cilindri.
Capul ala de la distribuitorul mecanic are niste pistonase si niste membrane. Daca e folosita masina  frecvent tine mult si este fiabil, dar daca sta mult nepornita se intaaresc membranele apoi incep sa se gripeze pistonasele, era o durere de gasit alt cap distribuitor. Ca sa nu patesti trebuie pornit cat mai des.
Astea cu K-jetronic in mare parte erau destinate pietei nord americane, acolo s-au vandut foarte multe Saab si Volvo.

Am un vecin cu un Volvo 244 din 1976, care ma tot bate la cap sa ma convinga s-o cumpar. E cu cutie automata si la tabla e destul de ok, ar trebui vopsita.
Dar nu prea ma tenteaza ca e prea mare si butucanos, ca un tanc.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cristi_lupsa
Membru Senior

Din: Buzău
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1174
Da, corect, a fost si pe Volvo si, daca nu ma insel, se baza mult pe semnalul lambda. Iar L-Jetronicul, tot cu distribuitor mecanic, tinea mai mult cont de reglajul stoechimetric si de aportul de aer (cred ca L vine de la LUFT, iar K de la continuu - reglaj prin bucla inchisa). De fapt, sunt mai multe sisteme bazate pe tipul asta de reglaje....
KE, LE, LU si variante .....

Modificat de cristi_lupsa (acum 9 ani)


_______________________________________
"Regina" - Renault 16 1967
"Arabela" - Skoda 1000MB 1969 - in curs de restaurare
"Julieta" - Alfa Romeo Giulia Super Ti 1965 - in curs de restaurare
"Caroline" - Renault 16 TS 1973 - m-am apucat si de asta...
”Michiko” - Toyota Corona Deluxe 1968 - ... si de asta....
..... caut, caut, poate ma "impiedic" de un DS

pus acum 9 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
E K-jetronic in varianta simplificata (fara sonda Lambda)

Merge bine. La fel am si pe Mercedesul in grija


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 9 ani
   
Tov
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 799
felicitari, s-o stapanesti sanatos!

pus acum 9 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Multumesc!

Gasit-am poze noi (facute de transportator la plecarea din Belgia):



_______________________________________
diverse cazane

pus acum 9 ani
   
tomas
Membru Senior

Din: timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 723
Superba masina,modelul acesta mi-a placut intodeauna.Acu o saptamana am dus 3 jante din astea la fier vechi.Le-am pastrat capacele,daca le doriti,vi le trimit cu drag.

pus acum 9 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461

tomas a scris:

Superba masina,modelul acesta mi-a placut intodeauna.Acu o saptamana am dus 3 jante din astea la fier vechi.Le-am pastrat capacele,daca le doriti,vi le trimit cu drag.


Multumesc!

Trimit adresa pe PM 

Modificat de jgr1001 (acum 9 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 9 ani
   
Levo
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 227

cristi_lupsa a scris:

Da, corect, a fost si pe Volvo si, daca nu ma insel, se baza mult pe semnalul lambda. Iar L-Jetronicul, tot cu distribuitor mecanic, tinea mai mult cont de reglajul stoechimetric si de aportul de aer (cred ca L vine de la LUFT, iar K de la continuu - reglaj prin bucla inchisa). De fapt, sunt mai multe sisteme bazate pe tipul asta de reglaje....
KE, LE, LU si variante .....


Vezi ca L-Jetronic e injectie electronica...

Scuze de offtopic.

Felicitari pentru masina jgr1001! Modelele astea au un farmec aparte!


_______________________________________
1984 BMW 520i - E28 x1.5
1990 Mercedes-Benz 230 CE - C124 x1

pus acum 9 ani
   
liviustr
Membru Junior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 81
exceptionala masina, am avut si eu ocazia sa conduc tipul asta de saab , suedezii stiu sa faca masini. felicitari pentru achizitie !

_______________________________________
stranger
trabant 601s 1988
Bai, ce tara frumoasa avem! Da pacat ca e locuita!

pus acum 9 ani
   
marcris
Membru Junior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 61
Felicitari de masina.Am auzit ca se asterne bine pe sosea si e foarte stabila.La cat o fii taxa de mediu?

_______________________________________
Ubung macht den Meister.

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209

marcris a scris:

La cat o fii taxa de mediu?

Ce taxa de mediu? Nu e nici o taxa de mediu. Este din 1985!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Taxa de mediu este 794 de euro.

Da, este inmatriculata pentru prima data in 16 decembrie 1985, insa ca si "model" este catalogat ca 1986.
Am intrebat pe cineva de la RAR cum se considera in situatia asta si mi-a raspuns ca daca in cadrul seriei de sasiu exista litera care determina "model year" atunci anul respectiv va fi trecut in carte.

La mine este "model year" 1986, deci in acte va fi 1986, desi tehnic este fabricata catre sfarsitul anului 1985.

Stiam toate astea inainte sa o cumpar, asa ca la anul am sa o atestez ca vehicul istoric.

Sunt foarte putine Saab-uri 900 la vanzare, mai vechi de 1986. Si cum eu vroiam sa fie si turbo....au fost si mai putine. Practic in ultimele luni doar 4 (patru) masini am gasit sa-mi convina.
Am curtat 2 din ele si asta a fost castigatoarea   

Modificat de jgr1001 (acum 9 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209
Cand s-o trecut de la 99 la 900? Undeva prin 80-81?
Era aici in Cluj un Saab 99 sin 1977 pe care l-o cumparat Gergo din SM.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
900 a aparut in '78/'79.

99 s-a mai fabricat in paralel pana in '84

Si ar mai fi SAAB 90 care e un hibrid intre 99 si 900, adica ara fata de 99 si spate de 900. Asta s-a fabricat intre '84 si '87

Modificat de jgr1001 (acum 9 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 9 ani
   
gergoSAAB
Membru Junior

Din: Satu Mare/Szatmárnémeti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 93
Felicitari pentru achizitie 
Arata foarte bine 

Ma bucur ca mai exista un "Maniac"

saab-ul vietii mele! felicitari pentru arata foarte bine  bucur mai exista

57.9KB


_______________________________________
SAAB owner
99 900 9000 9-3 9-5

pus acum 9 ani
   
gergoSAAB
Membru Junior

Din: Satu Mare/Szatmárnémeti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 93


saab-ul vietii mele!

46.6KB


_______________________________________
SAAB owner
99 900 9000 9-3 9-5

pus acum 9 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Multumesc!

Dupa cum ziceam si pe forumul saab: Trebuia sa am si asa ceva! 


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 9 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1505
Vii cu ea la Retroparada Primaverii?

_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 9 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
N-am numere...de fapt luna asta sunt la regim (adica imi permit doar sa umblu cu bicicleta si RATBu') 

_______________________________________
diverse cazane

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209

jgr1001 a scris:

N-am numere...de fapt luna asta sunt la regim (adica imi permit doar sa umblu cu bicicleta si RATBu') 

Mai trebuie facute si unele sacrificii. Si eu dupa ce cumpar cate o vechitura, doar coji de paine mananc timp de doua luni


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
florin_cars
Membru Senior

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2283
Frumos suedezul
Am cautat si eu pe mobile/autoscout24 anul trecut dar preturi mici sa zic asa insa variante banale carburate si cateva turbo scumpe, al tau ce gaura ti-a facut in buget?

Transport ai trimis pe cinega special pt tine sau omul venea gol acasa si a mai facut un ciubuc?

Gasisem in tm pe olx un aspirat din 87 parca la 1.000 eu dar parca mai bine de pe afara, starea e oricum superioara.


_______________________________________
!!!!!!!!!!!!!      URGENT:


Caut transport pt 3-4 seturi de jante pe ruta Timisoara-Bucuresti-Timisoara sau doar pe intoarcere, si eventual Sibiu-Timisoara pt un set.   !!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
De pret...ieftin n-a fost (nu pt mine) da nici foarte scump. Prefer sa nu dau sume exacte 

Faza este ca eu am vrut turbo de fabrica, pana in '86, sa arate bine si daca se poate sa fie coupe. Coupe nu prea am gasit sa mi-l permit...asa ca 4 usi is foarte bune cand ai si bebe de transportat 

La transport am gasit o pagina de facebook, unde se ocupau cu transporturi Belgia-Romania. Am fost foarte multumit de servicii 

Cel din TM am fost sa-l vad in ianuarie; arata binisor, dar are destule mici problemutze care adunate.....in plus nu are impozitul platit de ceva vreme (10 ani) si mai are si seria gresit trecuta in CIV (problema e remediabila, deoarece RAR-ul il au cu seria corecta in evidenta)
M-am dus plin de sperante, gata sa-l iau dar m-am intors usor plouat 

Am postat acum la anunturi un 99 la vanzare 


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Ca tot am redeschis subiectul, sapt trecuta m-am apucat in sfarsit sa lucrez la masina:

- am schimbat pompa de apa si am curatat vasul de expansiune
- am schimbat uleiul si filtrul (la filtru tare m-am chinuit)
- am gasit sursa tacanitului aleator de la pornire: sensorul de detonatii are firele rupte si dau uneori la masa, ceea ce face ca supapa de control waste-gate sa se activeze aiurea si repetat
- cred ca am gasit pe unde trage aer fals pt ca da sa moara in relanti, dar asta pana se incalzeste; trebuie sa fie pe la O-ringul tubului de umplere ulei

Azi vreau sa fac cam asa:
- jos galeria de evacuare de pe chiulasa; are o fisura care se inchide dupa cateva minute de la pornire
- jos cu turbo, intercooler si furtunurile aferente pt inspectat starea si vazut cat ulei au in ele

Acum sper sa mai gasesc deschis atelierul ala de sudau si galerii de fonta, ca era aproape de garaj....

Modificat de jgr1001 (acum 8 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Am facut in seara asta ce mi-am propus, in plus am rupt si un prezon de la turbo, dar am reusit sa-l scot si am sa pun altul.
Lipsea o piulita la galerie si de acolo cred ca era mare parte din zgomotul de la pornire pt ca nu etansa cum trebuie pe chiulasa.

Partea de turbo zic ca se prezinta bine in general, nu era cine stie ce ulei in admisie si intercooler, deci nu ma apuc sa refac turbo-ul deocamdata.
Galeria de evacuare are doua fisuri mici, maine merg sa o sudez; nu se gaseste de cumparat si a mai fost sudata odata...

Maine vreau sa dau jos pompa de ambreiaj si sa-i schimb garniturile.


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209
Doar sa ai grija cand sudeaza aia galeria de fonta ca sa o incalzeasca toata piesa inainte de a suda. Ca altfel fonta este tare pacatoasa si exista riscul ca o sudeaza intr-iun loc o crapatura si apar in alta parte altele. De aia se preincalzeste piesa de fonta inainte de sudura, ca socul termic cauzat de sudura sa fie cat mai mic si sa nu provoace tensiuni in material!

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Stiam ca trebuie incalzita piesa, asta mi-au zis si cei de la atelier; sper sa faca treaba buna

_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
motanualb
Membru Senior

Din: Cluj
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 491
Asta cu incalzitu ii cam cacaioasa treaba , CA daca se deformeaza piesa ce faci? Daca nu ii graba merita cautate  si alte posibilitati.

_______________________________________
I don't mind dust , I do mind rust!

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Au sudat-o deja. Arata bine sudurile. Nu pare deformata, dar sa vedem la montaj.

Deocamdata ma chinui cu pompa de ambreiaj...azi am stricat un set de garnituri...noroc ca au fost ieftine


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Am mai facut cate ceva:

Am schimbat garniturile la pompa de ambreiaj apoi ne-am pus pe aerisit. Ciuciu aerisire! Dupa 2 ore de pompari...nimic! Nu mergea! (si citisem pe net ca o sa ma chinui mult cu aerisirea...)

Tristi fiind,  am accesat un filmulet pe youtube in care ne dadea o alternativa: in loc sa pompezi aerul afara pe la aerisitor, mai bine bagi lichidul de frana tot pe acolo.
Concret: am folosit o seringa de 20 ml cu un furtun pe care am conectat-o la aerisitorul cilindrului de ambreiaj. Am deschis aerisitorul un sfert de tura si am injectat lichidul de frana, apoi am inchis aeristorul. Am facut treaba asta cam de 7-8 ori si dupa asta pedala era beton!

Insa surprizele nu s-au terminat aici: dupa asta am descoperit ca se sudase discul de placa si/sau volanta. Cursa avea la rulmentul de presiune se vedea clar cum se deformeaza "soarele" insa nu debreia....explicatia este cam asa: acu vreo 10 zile am aerisit sistemul de racire si a curs apa pe carcasa ambreiajului. Nu am mers cu masina, deci apa a intrat in carcasa nu s-a evaporat complet si a ruginit discul pe placa si volanta, lipindu-le.
Am mai patit odata chestia asta la citroen.

Am reusit s-o deblochez cam asa: pedala apasata la maxim, trebuie sa ai acces la placa de presiune, iar prin unul din decupajele placii unde ai acces la disc, lovesti cu o dalta in partea metalica a placii. La mine a mers usor si s-a eliberat. Mai sunt si alte metode dar mai violente si mai periculoase!

Pe langa astea am montat la loc galeria de evacuare, turbina, intercoolerul, furtunele...etc

Modificat de jgr1001 (acum 8 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
florin_cars
Membru Senior

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2283
La CX noi am mai vazut si poze dar aici esti scump rau cu ele

Cu disc lipit am patit si eu la Ford V6 insa cum acolo vezi ambreiajul doar demontand cv, aia am facut... singur La mine era "sudat" de timp, asa de bine ca am condus masina cam ~10km si nu si-a dat drumul, o porneam in tr a 2a...


_______________________________________
!!!!!!!!!!!!!      URGENT:


Caut transport pt 3-4 seturi de jante pe ruta Timisoara-Bucuresti-Timisoara sau doar pe intoarcere, si eventual Sibiu-Timisoara pt un set.   !!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Pai poze nu am ca nu am nici aparatul cu mine cand sunt la surubeala...

La dezlipit ambreiajul mai stiu doua metode:

1)
- cutia pe liber, pornit motor, incalzit, incarcat bateria
- oprit motor
- ambreiajul la fund, tr 1, dat la demaror: masina va tinde sa plece de pe loc
- dupa cativa metri (daca e diesel va si porni), calci brusc frana: socul va rupe "sudura"

2) asta merge la puntea spate motoare

- bagi din spate un cric hidraulic crocodil, sub unul din bratele puntii spate si ridici usor roata respectiva
- tr1, ambreiajul la fund, pornit motor
- accelerezi usor, roate va prinde viteza in gol
- o a doua persoana cu curaj, va lasa brusc cricul jos: masina va tasni inainte si socul va rupe "sudura"

Medoda asta imi pare cam periculoasa, dar e cam asa:


Modificat de jgr1001 (acum 8 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
amb13
Moderator

Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004
Am.patit si eu de astea cu ambreiajul de citeva ori.De fiecare data am dat desfacut sa vad despre ce este vorba.Cred ca in topicul lui Nicu cu Kadett ul rosu am si postat ce si cum.Ai sanse cind il bruschezi sa strici altceva si cum la masinile vechi piesele sint rare si scumpe , mai bine mai muncesc o zi.

_______________________________________
Decit sa moara trei, mai bine unul!

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209
In mod normal in 10 zile nu prea avea cum sa se lipeasca discul de volanta.
Nu ai spalat motorul cu spuma activa in ultima vreme? Ca daca intra spuma activa pe ferodou, ala incepe sa o dizolve si atunci clar ca se poate lipi de volanta.
Daca folosesti spuma activa ai mare grija sa nu ajunga nici pe ambreiaj si nici pe placutele de frana.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
Tov
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 799

jgr1001 a scris:


- o a doua persoana cu curaj, va lasa brusc cricul jos: masina va tasni inainte si socul va rupe "sudura"


nu-i mai simplu sa calci frana?


pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209

Tov a scris:


jgr1001 a scris:


- o a doua persoana cu curaj, va lasa brusc cricul jos: masina va tasni inainte si socul va rupe "sudura"


nu-i mai simplu sa calci frana?


E mai simplu, dar mai putin palpitant.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461

Misu de Cluj a scris:

In mod normal in 10 zile nu prea avea cum sa se lipeasca discul de volanta.
Nu ai spalat motorul cu spuma activa in ultima vreme? Ca daca intra spuma activa pe ferodou, ala incepe sa o dizolve si atunci clar ca se poate lipi de volanta.
Daca folosesti spuma activa ai mare grija sa nu ajunga nici pe ambreiaj si nici pe placutele de frana.



N-am spalat. Masina nu a parasit garajul de cand am adus-o.
Se lipeste si peste noapte! La citroen am spalat motorul cu o seara inainte (doar cu apa) si nu am mai miscat masina. A doua zi poftim de baga in viteza...


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461

Tov a scris:


nu-i mai simplu sa calci frana?


Binenteles! 


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Ieri dupamasa am mai facut cate ceva:

Am reparat firele de masa de la alternator, am reparat mufa de la sensorul de detonatii (aici accesul a fost tare dificil) si am montat prezonul lipsa la turbo.

Dupa toate astea am pornit motorul si suna frumos, nici tachetii parca nu se mai aud; mi-a zis un propietar de Saab cum ca daca inchingi motorul bine, mersul se uniformizeaza.

Azi daca o sa am energie, vreau sa vad ce-i cu timoneria (nu-mi place cum cupleaza tr 5) si sa schimb vaselina in capetele de planetara; unul cam face galagie la viraj maxim - cred ca pana la urma il schimb


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Am mai facut una alta:
Ieri am schimbat capul de planetara pe dreapta, ca am gasit ieftin 

Azi am verificat jocul supapelor si se incadreaza in limitele din carte.
Cred ca i-am gasit buba de ce nu merge bine in relanti: capsula de vacuum de pe delcou are membrana fisurata...
Delcoul este Bosch. Stie careva daca se gaseste asa ceva pe la dezmembrari ? Pe site-urile de piese nu o gasesc, doar pe ebay, dar ar fi mai usor daca as gasi-o pe aici 


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209

jgr1001 a scris:

Am mai facut una alta:
Ieri am schimbat capul de planetara pe dreapta, ca am gasit ieftin 

Azi am verificat jocul supapelor si se incadreaza in limitele din carte.
Cred ca i-am gasit buba de ce nu merge bine in relanti: capsula de vacuum de pe delcou are membrana fisurata...
Delcoul este Bosch. Stie careva daca se gaseste asa ceva pe la dezmembrari ? Pe site-urile de piese nu o gasesc, doar pe ebay, dar ar fi mai usor daca as gasi-o pe aici 


Saptamana viitoare ma duc pana la Nadasel sa vad Saab-ul ala.
Vorbeste si cu colegul GergoSaab de la Satu-Mare ca el are multe piese, a dezmembrat multe.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Capsula e foarte posibil sa fie identica cu cea de la alte masini, pt ca e piesa Bosch, nu Saab

_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Pun si o poza cu arborele cu came; motorul se prezinta foarte curat 

saab-ul vietii mele! pun poza arborele came; motorul prezinta foarte

52.3KB


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Aseara am schimbat si celalalt cap de planetara. M-am oprit insa la capitolul placute de frana pt ca nu am o scula speciala cu care sa imping la loc pistonasele in etrieri: sunt modelul care trebuie rotit si impins in acelasi timp.
Incerc azi sa improvizez ceva, poate merge...


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815
Nu trebuie sa improvizezi nimic, merge rotit pistonasul cu un spit cu ciocurile indoite - gen ala de scos zeghere de interior, sau, daca pistonasul permite, se poate roti cu un cleste papagal.
ATENTIE - pt comprimare, unele pistonase trebuie rotite in sens invers, chiar pe aceeasi masina uneori (Ford) difera sensul de invirtire dintre partea stg si dr.
Dupa ce rotiti de citeva ori, comprimati usor cu 2 surubelnite sau cu 2 virfuri de ciocan.

Modificat de Oldman (acum 8 ani)


pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Am sa incerc si cu cheia pt discul de flex; am impresia ca se potriveste in gaurile de la pistonas (un coleg mi-a spus ca el asa a reusit sa le impinga inapoi)

PS: la asta frana de mana e pe fata; parca mai am eu vreo doua masini tot asa 


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
toni-peste
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 382
Ce fain ca ti-ai tras SAAB! Sa fii sanatos si sa te bucuri de el!

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461

toni-peste a scris:

Ce fain ca ti-ai tras SAAB! Sa fii sanatos si sa te bucuri de el!


Merci!

Daca se alineaza planetele (ca planetarele le-am aliniat deja     ) vin la Sibiu Oldies Meeting cu el!


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
N-am mai scris dar am mai facut cate ceva:
Cu etrierii fata inca nu am terminat dar am reusit sa-l comprim pe cel din stanga. Si nu a mers cu presa.
Secretul consta in constructia lor unica, care are 2 pistonase ce se infileteaza unul in celalalt. In plus frana de mana actioneaza pe fata, pe aceleasi pistonase printr-un sistem de ajustare pe care inca nu-l inleteg 100%...
Concret, pt a comprima pistonasele trebuie sa demontezi consola port etrieri, sa scoti cablul franei de mana si sa rotesti cu o cheie fixa de pistonasul din spate (adica cel interior) pe care-l desfiletezi astfel incat pistonasul din fata (cel exterior) sa poata fi presat.
Insa toate aceste probleme, se rezolva la modelele post '87, unde nu mai au sistemul asta de franare

Ieri am reglat schimbatorul de viteze; e o problema la 900c cu cuplarea tr 5 sau R.
Am gasit solutia pe un forum (parca pe saabplanet) pe care am aplicat-o la mine si a mers perfect.
Pun textul in engleza poate mai este util si altora:

"The latch stud is the small metal protrusion in the end of the gear lever below the plastic ball. If this is too long it will block the gate to either 5th or reverse, or sometimes both.
Engage neutral. Peel back the gear lever gaiter. Undo the three torx screws. Pull the gear lever out. Measure the metal latch stud - it should protrude 22mm +/- 0.5mm. If necessary, remove split pin and rotate stud to lengthen or shorten "

In afara de asta am reusit sa repar si oglinda dreapta, careia nu-i mergea reglajul.
Am mai desfacut capsula vacuumatica de la delcou, membrana era cam distrusa insa cred ca pot sa o inlocuiesc si sa scutesc peste 300 lei pt una noua :wink:

Modificat de jgr1001 (acum 8 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Intre timp am mai facut cate ceva la masina. Cel mai important este ca am inteles cum functioneaza frana de mana.
Reusisem sa comprim etrierul din stanga dar dupa montaj frana de mana nu mai mergea....

Linkul de mai jos m-a ajutat sa inteleg ce greseam; e foarte bine explicat si zic eu util posesorilor de C900 pre 1988


Am cumparat garnituri noi de etrieri, am curatat bine mecanismul, l-am gresat iar acum pistonasele de frana merg cu mana. De asemenea frana de mana merge perfect!
Am folosit piese si din etrierii de pe Saab-ul dezmembrat, adica am ales cele mai bune componente pe care le-am asamblat la loc.
Ieri seara am reparat partea stanga fata. Sper ca azi sa rezolv si pe dreapta si am terminat cu revizia franelor.

Saptamana trecuta am reparat si capsula vacuumatica a delcoului. Am confectionat membrana dintr-o manusa de decontaminare chimica    . Avea materialul cel mai apropiat cu originalul 
Am montat-o si motorul merge acum mult mai bine la relanti si in turatii joase 

Modificat de jgr1001 (acum 8 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461

jgr1001 a scris:

Concret, pt a comprima pistonasele trebuie sa demontezi consola port etrieri, sa scoti cablul franei de mana si sa rotesti cu o cheie fixa de pistonasul din spate (adica cel interior) pe care-l desfiletezi astfel incat pistonasul din fata (cel exterior) sa poata fi presat.


Revin cu precizari: in mod normal tot ansamblul pistonaselor ar trebui sa mearga impins afara cu mana sau cu o surublenita (fara a desfileta cu cheia). Insa daca nu s-a umblat cu zecile de ani in etrieri e normal sa fie blocati. La mine pe langa desfiletarea pistonasului interior, a fost nevoie sa bat afara pistonasul exterior (evident folosind un adaptor)
Cert este ca trebuie demontati complet, garniturile schimbate, curatat temeinic si apoi montat la loc ca si ansamblu complet, ungand garniturile cu lichid de frana.
La asamblarea pistonaselor se infileteaza cel exterior pe cel interior, dar nu complet (eu am lasat cam 1 cm intre ele) astfel incat sa faci loc pt placutele de frana noi.


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
oldtimercraiova
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1455
Ce-mi plac SAAB-urile astea , mai ales cele TURBO ... 

pus acum 8 ani
   
bmwvio
Membru Junior

Din: Urlati Prahova
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 80
Salut,
cum sta cu consumul de benzina si cu pretul la piesele de schimb? se gasesc usor sau cauti afara? ma bate gindul sa iau si eu ceva dar sint in dubiu,
multumesc.


_______________________________________
Yamaha XVZ 1300 Royal Venture-1991, BMW K 1100 LT-1995 si Porsche 944-1983, VW Kafer 1302-1972, Mercedes 190E-1989

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Pai avand in vedere ca am parcurs cu ea circa 2 km doar in parcare, nu pot sa zic cat consuma.
Fostul propietar o lauda capabila de 8% daca nu folosim turbo-ul la fiecare depasire. Altii zic ca poate ajunge sa ia si 15-16 % dupa cum te dai la ea 

Piese, cele consumabile se gasesc si sunt destul de ieftine; de exemplu am luat placute de frana cu 27 lei setul, kit reparatie etrier la 41 lei/etrier, pompa apa la 165 lei etc
Sunt elemente specifice care sunt scumpe si mai greu de gasit pe la noi; de exemplu piese de cutie, motor, faruri, triple si altele. Insa afara se gasesc dar nu sunt ieftine...

Totusi masina este fiabila si bine facuta, iar daca cumperi un exemplar in stare buna, nu trebuie sa te mai imprumuti inca odata pt piese 

Modificat de jgr1001 (acum 8 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
bmwvio
Membru Junior

Din: Urlati Prahova
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 80
uite despre ce este vorba, una din cele 2, imi plac, cind ai timp poate vorbim la telefon, vad ca te-ai documentat, iar eu sint in cautare de ceva nou, multumesc, Viorel 0723409772.



Modificat de bmwvio (acum 8 ani)


_______________________________________
Yamaha XVZ 1300 Royal Venture-1991, BMW K 1100 LT-1995 si Porsche 944-1983, VW Kafer 1302-1972, Mercedes 190E-1989

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Pot sa zic ca ieri am incheiat capitolul frane. Sunt multumit de cum au iesit atat frana principala cat si cea de mana.   

Tot ieri am studiat putin ce am de lucru la instalatia electrica: pe aceasta cale doresc sa-i transmit calde salutari si strangeri de mana (in tocul usii), cizmarului belgian care a montat casetofonul
Am ceva de lucru: fire taiate, atarnate, scurt-circuit..din astea 


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Acum functioneaza toate electricele pe masina     Am avut ceva dificultati cu firele dar acum le-am rezolvat.
Ieri am schimbat apa din motor cu antigel si am golit uleiul (initial pusesem Liqui Moly 15W40). Il inlocuiesc cu Motul Classic 15W50. Motivul este ca as vrea sa fie mai silentios la cald (mai putin zgomot de tacheti) 
Sper sa dea rezultate 


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Deci am acum si ulei 15W50 in motor. Se vede (adica se aude) diferenta in zgomotul de tacheti
Ma declar multumit pe partea asta! 


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
amb13
Moderator

Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004
De cind urmaresc topicul asta , am inceput sa mă uit si eu dupa SAAB uri pe drum.   Sint putine, rare si mi se par o prezenta exotica pe drum.

_______________________________________
Decit sa moara trei, mai bine unul!

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Pai 900 clasic eu stiu doar vreo 10 in toata tara. Deci rare    Si exotice 

_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461

bmwvio a scris:

uite despre ce este vorba, una din cele 2, imi plac, cind ai timp poate vorbim la telefon, vad ca te-ai documentat, iar eu sint in cautare de ceva nou, multumesc, Viorel 0723409772.



N-am apucat sa raspund:

900-le rosu am fost personal sa-l vad; masina e prea ruginita din punctul meu de vedere. E mult de munca la tablarie. Pacat ca are un interior tare frumos si mai este si coupe....

99-le gri, l-a vazut un amic. Are ceva rugina dar nu multa si in rest pare ok. Dintre astea doua, as alege 99-le 

Modificat de jgr1001 (acum 8 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
bmwvio
Membru Junior

Din: Urlati Prahova
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 80
Multumesc pentru sfat, cele bune si succes cu lucrarile, poate mai colaboram.

_______________________________________
Yamaha XVZ 1300 Royal Venture-1991, BMW K 1100 LT-1995 si Porsche 944-1983, VW Kafer 1302-1972, Mercedes 190E-1989

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Vineri impreuna cu un coleg priceput in ale injectiei mecanice, am investigat putin mersul in relanti: desi reparasem capsula vacuumatica, uneori tot tindea sa moara motorul in relanti, asta pana se incalzea

De vina a fost o valva de control, in poza este cea incadrata in rosu. Era murdara si nu lasa suficient aer sa treaca prin ea. Demontat, curatat, pus la loc => merge bine 

Tot vineri am incercat sa lipim tapiteria la loc pe plafon. A iesit oribil....mai facem odata, de data asta cu material nou 

saab-ul vietii mele! vineri impreuna coleg priceput ale injectiei mecanice, investigat putin mersul

53.4KB


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815
Piesa incercuita cu rosu este reglajul debitului de aer functie de temperatura motorului(de fapt, in mod real, depinde de timpul care a trecut de la pornirea motorului si pozitia initiala depinde de temperatura exterioara), este actionat de un bimetal termic, care in conjunctie cu regulatorul termic de benzina ( o cutie de aluminiu dreptunghiulara , de regula prinsa pe bloc, cu o mufa electrisa si 2 furtune, unul de presiune din capul pistonului regulator de pe debitmetru si unul de retur in rezervor) face rol de soc termic la pornire.

Modificat de Oldman (acum 8 ani)


pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461

Oldman a scris:

Piesa incercuita cu rosu este reglajul debitului de aer functie de temperatura motorului(de fapt, in mod real, depinde de timpul care a trecut de la pornirea motorului si pozitia initiala depinde de temperatura exterioara), este actionat de un bimetal termic, care in conjunctie cu regulatorul termic de benzina ( o cutie de aluminiu dreptunghiulara , de regula prinsa pe bloc, cu o mufa electrisa si 2 furtune, unul de presiune din capul pistonului regulator de pe debitmetru si unul de retur in rezervor) face rol de soc termic la pornire.


Foarte maxim de adevarat! 


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
bmwvio
Membru Junior

Din: Urlati Prahova
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 80

Oldman a scris:

Piesa incercuita cu rosu este reglajul debitului de aer functie de temperatura motorului(de fapt, in mod real, depinde de timpul care a trecut de la pornirea motorului si pozitia initiala depinde de temperatura exterioara), este actionat de un bimetal termic, care in conjunctie cu regulatorul termic de benzina ( o cutie de aluminiu dreptunghiulara , de regula prinsa pe bloc, cu o mufa electrisa si 2 furtune, unul de presiune din capul pistonului regulator de pe debitmetru si unul de retur in rezervor) face rol de soc termic la pornire.


Piesa aceasta se muneste WUR, am si eu la Porsche regleaza presiunea de injectie in functie de timpul scurs de la pornirea motorului.

saab-ul vietii mele! oldman incercuita rosu este reglajul debitului aer functie fapt, mod real,

28.8KB


_______________________________________
Yamaha XVZ 1300 Royal Venture-1991, BMW K 1100 LT-1995 si Porsche 944-1983, VW Kafer 1302-1972, Mercedes 190E-1989

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
WUR (warm up regulator) este la mine in poza, fix in stanga piesei incadrate cu rosu.

_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
N-am mai scris de ceva vreme, dar la Saab am mai lucrat cate ceva 

Am rezolvat problemele de tablarie, am curatat interiorul,  am refacut tapiteria pe plafon (cu material nou) si de data asta a iesit misteaux 

Insa mai important este ca am numere rosii si m-am dat deja vreo 150 de km 

Imi trebuie amortizoare noi pe spate, sa retapitez si trapa, sa schimb uleiul in cutie si sa reconditionez jantele (sau le montez pe alea de le-am cumparat - vezi poza). Dupa toate astea ma opresc (pe anul asta     )

saab-ul vietii mele! n-am mai scris ceva vreme, dar saab mai lucrat cate ceva  rezolvat

50.7KB


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1505
LA 15 Ianuarie o faci istorica?

_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Poate si mai devreme 

_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Aseara am montat amortizoare noi pe spate - la astea m-am chinuit un pic cu piulitele intepenite de rugina, dar le-am dat gata cu dalta & ciocan
Si tot aseara am schimbat uleiul in cutie si evident am iesit la o plimbare de noapte 

  Utilajul mere tare fain! 

Modificat de jgr1001 (acum 8 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
In sfarsit mai pun si eu niste poze (facute pe ploaie    )

saab_



_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209
Foarte frumoasa! 
Eu as pune interiorul ala visiniu si scaunele de piele de pe aialalta dezmembrata.
Ar arata mult mai bine cu interior visiniu.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Nici vorba sa pun interiorul visiniu. Nu-mi place cum ar arata, in plus e de piele iar vara  fara aer conditionat ar fi ca in Dacia 1300 

Interiorul ala il scot la vanzare.


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Trebuia un nume si pt SAAB.....am sa-i spun Draken! 

_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1505
Ma uit la turometru: zona verde incepe de la 1500rpm.Asa de subturat?
Cu 1500rpm merg cu Aro 243 cu D 127,credeam ca la Saab zona verde e de la 3000 in sus


_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Zona verde e cea economica adica aproximativ non-turbo.

Idea este sa tii turometrul pe verde si Turbo/APC pe alb. Am reusit o medie de 10% pe 700km din care cam 200 km in Bucuresti.

Modificat de jgr1001 (acum 8 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1505
Si trage ceva la 1500rpm?
Gaura din contraaripa dreapta-cee acolo?Nu trebuia sa fie amortizoruL?


_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Merge si la 1500 si mai jos. Daca pui pedala in fund dupa 2 secunde incepe si turbo sa intre.
Insa poti merge in regim non-turbo si cu 120 km/h.
Gaura este de fapt turnul arcului. Amortizorul este fix in spatele lui. Nu se vede in poza piulita de montaj.


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Justificarea titlului topicului   

Poza de pe luneta lui Draken 

saab-ul vietii mele! titlului   poza luneta lui

17.6KB


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1505
L'ai scos la omat?

_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Am iesit si saptamana asta, dar nu am cauciucuri de iarna...
O sa mai ies iarna dar numai pe drumuri curate.


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Eh se pare ca l-am inmatriculat pe Draken! 

    BV 35 AAB 

Sper sa treaca odata zapuseala asta si sa vina vreme buna sa ma dau cu rabla.
Hai cu barilu' de petrol la 2 dolari! 


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209
Felicitari!
Foarte smecher numar ti-ai tras.

Cu barilul, degeaba scade, ca talharii astia mioritici nu lasa din pret.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461

Misu de Cluj a scris:

Felicitari!
Foarte smecher numar ti-ai tras.

Cu barilul, degeaba scade, ca talharii astia mioritici nu lasa din pret.


Merci!
Numarul asta nici macar nu era pe lista de preferinte...Eu am vrut cu ceva cu MAU....dar nu mai aveau 

Ma gandesc ca daca ajunge petrolul gratis, poate lasa si astia pretul la benzina sub 4 lei 

Modificat de jgr1001 (acum 8 ani)


_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48209
Alea cu MAU au fost deja luate de crescatorii de pisici. La fel si crescatorii de caini, au numere cu DOG

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
jgr1001
Membru Senior

Din: Bucuresti/Fagaras
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1461
Doua cu MAU mai am si eu 

_______________________________________
diverse cazane

pus acum 8 ani
   
Pagini:  1 2  

Mergi la