CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
karina22 din Bucuresti
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 54 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Probleme punte spate Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Levo
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 227
Salut,

Va cer ajutorul in urmatoarea problema: Puntea spate pe care am vrut s-o montez pe masina (cu frane pe disc) are suporturile de amortizor compromise.  Problema este la ambele brate. Suspensia este de tip semi-trailing-arm, care este un fel de MacPherson, adica arcul este prins de amortizor. Practic, daca s-ar rupe acest suport, toata suspensia ar ceda pe roata respectiva. Materialul este fonta.

Se pot suda suporturile acestea in conditii de siguranta? Adica daca se sudeaza, va tine? Exista vre-o tehnica speciala pentru astfel de materiale si astfel de cazuri?

Eu sincer tind spre schimbarea bratelor....

probleme punte spate salut,va cer ajutorul urmatoarea problema: puntea spate care vrut s-o montez

27.3KB


_______________________________________
1984 BMW 520i - E28 x1.5
1990 Mercedes-Benz 230 CE - C124 x1

pus acum 9 ani
   
Levo
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 227
Alta poza.

probleme punte spate alta poza.

38KB


_______________________________________
1984 BMW 520i - E28 x1.5
1990 Mercedes-Benz 230 CE - C124 x1

pus acum 9 ani
   
dre73
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2031
salut,in primul rand esti sigur ca e fonta?eu nu cred sa fie din fonta daca mergi la un atelier specializat pe sudura cu puntea cred ca 99% se rezolva daca e sudata de un meserias adevarat va rezista cu siguranta.

Modificat de dre73 (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
Levo
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 227
Da, eu sunt 90% convins ca fuzeta este din fonta. Este sudata de brat, care e din otel (deci teoretic se poate suda intr-adevar)

Dar am inteles ca trebuie incalzita toata piesa uniform si sudata asa. Respectiv dupa sudura se raceste uniform totul foarte incet.

probleme punte spate da, sunt 90% convins fuzeta este din fonta. este sudata brat, care din otel

47.5KB


_______________________________________
1984 BMW 520i - E28 x1.5
1990 Mercedes-Benz 230 CE - C124 x1

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Sa inteleg ca in gaura aia era un filet facut in fonta, care s-a stricat?
Nu se poate gauri complet si sa bagi un surub prin gaura si sa prinzi asa telescopul?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Levo
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 227
Daca era filetul era simplu. Este crapat suportul mai jos de partea filetata, jos, in zona in care are curbura.

Modificat de Levo (acum 9 ani)


_______________________________________
1984 BMW 520i - E28 x1.5
1990 Mercedes-Benz 230 CE - C124 x1

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Mergi pana pe Plevnei la firma aia care sudeaza jante si tot felul de chestii de aluminiu , fonta si de toate. Aia din cate stiu sudeaza si blocuri motor crapate atat cele de aluminiu cat si cele de fonta. Daca se poate suda ei ti-l sudeaza. Dar au tarife destul de piperate.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
dre73
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2031
eu cred ca nu e fonta ca fonta e casanta si nu ar rezista acolo.am vazut fisura in poze tu zici ca e o piesa separata asta care e fisurata si e sudata de bascula?am inteles bine?

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

dre73 a scris:

eu cred ca nu e fonta ca fonta e casanta si nu ar rezista acolo.am vazut fisura in poze tu zici ca e o piesa separata asta care e fisurata si e sudata de bascula?am inteles bine?

Fonta cenusie este casanta ca are mult carbon, dar fonta alba este rezistenta.
Pe de alta parte poate fi si otelul turnat sub presiune.
Daca e fonta, atinci este un concept absolut idiot sa faca filet in fonta, mai ales la suspensie unde totul se oxideaza, apoi cand desfaci surubul, se smulge si filetul.
Un proiectat intreg la cap facea doar  o ureche gaurita prin care trecea un surub lung de care se prinde capatul telescopului cu o piulita.
Faza proasta este ca in fonta nu prea poti taia un filet sanatos.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
r16r1150
Moderator

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2001
Înlocuieşte piesa!!! Dacă te joci cu sudura şi filetarea pe un material care nu îţi inspiră încredere vei avea mereu un semn de întrebare : oare va rezista? Şi e vorba de suspensie, care poate ceda nu doar la gropi, tensiunile din material se acumulează în diferite condiţii, momentele sunt greu de anticipat, poţi analiza doar riscul şi consecinţele; prezintă risc, cedarea materialului poate avea loc şi într-un viraj destul de uşor, la viteză superioară , cu mai multe persoane în maşină ( e un exemplu şi atât). Evită improvizaţiile în suspensie, direcţie, frână! Calitatea sudurii, chiar şi la încălzirea uniformă, ţine de mediul sudurii, tipul sudurii, de tipul , calitatea şi starea materialelor de sudat, materialul folosit ca flux de lipire; sunt nişte calcule şi condiţii  care impun tehnică şi costuri pe măsură...garanţia pe ceea ce faci are legătură directă cu siguranţa ta şi a celor care merg alături de tine în maşina cu piesa reparată.

Modificat de r16r1150 (acum 9 ani)


_______________________________________
Unele maşini pleacă iar altele pleacă şi se întorc
_____________________________________________
TV 51Rz / 1971
TV 51 F autolaborator / 1969
TV 51 F autolaborator / 1969 - nr.2
TV D12 Rz (autostaţie R1300) - 1982
TV D12 Rz (autostație R4030)-1980

pus acum 9 ani
   
Levo
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 227
In cele din urma am cumparat o alta punte intreaga. Am luat-o de la tipul din Feleac cu masini multe (printre care si un E28 TD). M-am inteles foarte bine cu el si mi-a dat pret bun deci se pare ca totul s-a rezolvat  =D

_______________________________________
1984 BMW 520i - E28 x1.5
1990 Mercedes-Benz 230 CE - C124 x1

pus acum 9 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la