CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
catalina5 pe Simpatie
Femeie
19 ani
Bucuresti
cauta Barbat
30 - 46 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Discutii libere / Aro Spartana Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
scarface
Membru nou

Din: Bistrita
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 17
Buna ziua. Se prea poate sa intru in posesia unui Aro spartana si este vorba despre acesta:
Cunoaste cineva istoria lui? L-a vazut cineva acum recent? Mi-ar place un proiect dinasta si am un Renault Twingo la schimb, care e intr-o stare impecabila. Poate ma ajuta cineva si cu mai multe detalii generale despre modelul asta de Aro.


_______________________________________
Toti se plang de bani, dar nici unul de minte!

pus acum 9 ani
   
scarface
Membru nou

Din: Bistrita
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 17
Daca tot nu mi-a raspuns nimeni, pana la urma m-am hotarat si am facut schimbul. Stiu ca este ceva mai nou decat celelalte vehicule prezentate aici, dar ma gandesc ca sunt ceva persoane care sa ma ajute cu niste sfaturi. In primul rand ii voi monta o pompa servo si alta caseta. Astea nu sunt o problema ca deja stiu de ce am nevoie. Problema apare la schimbarea motorului. Vreau sa scap de jegul asta C3G de Renault care doar consuma, in rest nimic special. Consumul m-a uimit si pe mine, aproximativ 17 litri in aproape 80 KM , fara mers in teren si chestii de genul. Deci 100 lei in 2 zile ).
Inainte sa ajunga la mine ii s-a montat si transmisia fata de pe aro 10, care imi place destul de mult. I-am dat putin si in teren si nu e dezamagitor, doar ca sunt sigur ca nu rezista mult timp.
Pe cei care s-au mai lovit de problema schimbarii motorului ii rog sa ma ajute. Daca e benzina, imi trebuie ceva mai avansat din punct de vedere tehnologic si capacitatea macar de 1600 cmc. Daca e diesel, presupun ca toata lumea imi recomanda 1.6 Volkswagen sau 1.9 tot VW.
Iau in considerare si schimbarea cutiei cu ceva in 5 trepte.
Am tot citit ca se potriveste ceva motor de Renault Traffic de 2000 + cmc cu tot cu cutie. daca imi poate spune cineva de la care model mi-ar fi mai usor sa il caut.
Va mai tin la curent cand avansez in vreun fel.


_______________________________________
Toti se plang de bani, dar nici unul de minte!

pus acum 9 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
Cateva sfaturi:

In calitate fost proprietar de Transportere iti spun ca motoarele de 1.6 si 1.9 D de Volkswagen sunt niste foarte mari loterii. In teorie este un motor fiabil si econom, dar in practica multe din ofertele sh sunt motoare chinuite si abuzate ca vai de ele. Probleme ce pot aparea sunt la chiulasa,fie supapele fie sa se crape chiulasa in diferite zone, fie la soclurile injectoarelor, fie pe la supape, la canalele de apa si ulei etc, plus probleme cu pompa de injectie si injectoarele. Multe mai au probleme la axul intermediar, cuzineti schimbati dupa ureche, etc.

Sfatul meu ar fi sa vezi de ce consuma atat de mult 1300-le ala de Renault. Poate are niste probleme ce pot fi remediate mai usor, inceapand cu reglaje, o curatare sau schimb de injectoare,  (sau sonda lambda, debitmetru, nu stiu ce are) plus o revizie generala. Altfel, nu cred ca ar trebui sa sara de 10 la mers "batraneste" in oras.

Modificat de Komissar (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
scarface
Membru nou

Din: Bistrita
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 17
Ce-i drept la motorul asta nu sunt prea multe de facut. Sonda Lambda nu am vazut sa existe, injectoare nu are decat unul  pe carburator.... in rest nu sunt prea multe reglaje care sa-mi scape. Mai am un motor identic de pe un twingo.... O sa ii schimb carburatorul in prima faza...

_______________________________________
Toti se plang de bani, dar nici unul de minte!

pus acum 9 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
salutare,normal era un consum undeva la 7-9litri la suta.
Ai verificat sa nu fie infranata masina?


_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 9 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
Ok, deci e injectie monopunct - chestia aia care seamana cu un carburator nu este un carburator, ci un injector monopunct.

Incearca intai o mini revizie - filtru de aer si ulei, termostat, si foarte important, fishe si bujii pt. ca pot sa jur ca nu au fost schimbate niciodata in viata motorului. S-ar putea sa se rezolve doar cu astea.

Daca nu se imbunatateste sunt sanse mari sa fie ceva la sistemul de injectie, probabil un senzor. Un sistem de injectie are senzori de temperatura (temp lichidului de racire in general, dar cateodata si temp. aerului ambient, temp. aerului din galeria de admisie, etc), o metoda de a masura debitul sau presiunea aerului aspirat ( debitmetru sau senzor MAP - manifold air pressure) si cateodata o sonda lambda (dar s-ar putea ca la motorul acela sa nu aiba). Verifica aceste elemente de injectie si sigur o sa-i dai de cap. Good luck.

Modificat de Komissar (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
Masina a fost de cativa ani la vanzare!
Normal ar trebui sa fie doar tractiune spate,cum a adaptat si tractiunea fata?


_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 9 ani
   
amb13
Moderator

Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 5004
Sint curios cum a adaptat 4 x 4 , si a pastrat motorul de Twingo.Poate ne faci niste poze.
Daca nu i dai de cap cu consumul cauta un motor  de Renault 19 tot benzinar.Asa nu ai treaba cu omologari si alte belele care le ai cind treci pe diesel, cu toate ca cea mai buna combinatie este motorul f8q turbo diesel de la Renault care scoate 93 de CP. Dar ar fi prea multe modificari de facut.


_______________________________________
Decit sa moara trei, mai bine unul!

pus acum 9 ani
   
Sergiucj
Membru Activ

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 126
Motorul C3G are din fabrica sonda lambda, cel putin al meu are si e situata intre galeria de evacuare si catalizator. Si eu sunt curios cum a fost adaptata tractiunea 4x4 pe o Spartana cu motor C3G.

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48322

Sergiucj a scris:

Motorul C3G are din fabrica sonda lambda, cel putin al meu are si e situata intre galeria de evacuare si catalizator. Si eu sunt curios cum a fost adaptata tractiunea 4x4 pe o Spartana cu motor C3G.


Teoretic motorul C3G, este tot motorul Cleon, cu aceasi bloc motor de baza ca la motoarele de Dacie.
Deci se ia o cutie si un reductor + cardan de mijloc si cardan mic pe fata, + grup fata, planetare si fuzete de pe un Aro 10 cu motor de Dacie. Se ia si baia de ulei tesita si pompa de ulei de Aro 10 si se monteaaza pe motorul C3G.
Este dificil ca multe trebuie schimbate, dar teoretic este realizabil.

Ca si motor, sfatul meu ar fi ca cel mai bine s-ar potrivi un motor de Dacie 1600 pe injectie, alea ultimele din 2000-2004. Motor simplu, fiabil, solid si relativ economic.
Are 75 cai, deci mult mai puternic decat motorul de Twingo.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
scarface
Membru nou

Din: Bistrita
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 17
Momentan nu am facut nici o poza la cum este adaptata tractiunea fata, dar cum zice si Misu blocul motor de oe C3G este acelasi ca cel de Dacie. Tot ansamblul de pe fata este identic cu cel de pe Aro 10. Cutia de viteze e aceeasi ca si pe Aro 10, adica tot aia de Dacie 4+1 trepte.
Avand ince un motor C3G aruncat prin ograda, i-am schimbat carburatorul acela cu tot cu injector, in termenii de magazin spunandu-i "corp clapeta de acceleratie" nu carburator.
Acum cred ca nu mai consuma atat de mult, dar nu i-am facut consumul exact din cauza ca folosesc masina mea de zi cu zi Opel Combo 1.7 DTI.
Problema in schimb are la pornire, pana se incalzeste putin. Bine ca trebuie sa fortez electromotorul cateva minute ca sa reusesc sa pornesc. E ca si atunci cand se duce benzina inapoi in rezervor si dureaza pana isi trage. Asta ma face sa ma gandesc ca pompa aia din rezervor e bulita, dar de ce nu facea la fel si inainte?
Doi la mana ar mai fi o problema la electromotor, care dupa ce se incalzeste motorul, refuza practic sa mai functioneze. Dupa ce se raceste nu mai exista nici o problema.
Misu cred ca la motorul ala mai nou o sa ajung de pe Dacia, dar de 1400. Stiu o masina completa intr-o curte si astept raspunsul firmei de la Bucuresti daca o vinde. Motorul este stock pe ea, fiind schimbat de aproximativ 2000 km.
La capitolul cutie de viteze cum as putea sa o imbunatatesc? Astept orice idee. Si vreau sa pastrez si tractiunea integrala ca mi-ar fi buna la iarna )


_______________________________________
Toti se plang de bani, dar nici unul de minte!

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48322
Pe motorul de Twingo nu a existat niciodata carburator.
Este injectie electronica monopunct.
Mai intai incearca sa intelegi sistemul de injectie monopuct.
Spre deosebire de carburator unde totul este mecanic, la sistemele de injectie electronica, totul este controlat de calculatorul de injectie pe baza semnalelor primite de la seznori ( vreo 8 senzori diferiti) care culeg informatii si le trimit la unitatea de procesare. Daca 1-2 senzori se defecteaza atunci calculatorul intra in regim de avarie, tot sistemul se da peste cap si funtioneaza doar pe baza datelor pe care le are, incepe sa clipeasca becul cu "check engine" la bord.
Verifica senzorii ca acolo e problema, mai ales la cel de temperatura si de rotatie.
La astea pe injectie, daca senzorii dau semnale gresite la calculator, atunci nu porneste si nici nu merge bine.
Verifica si sonda lambda si catalizatorul!
Motorul ala daca este pus la punct si toate piesele functionale, atunci ar trebui sa porneasca la sfert de cheie chiar si cand este uzat.
Calculatorul de injectie tine seama si de uzura motorului, dar daca primeste informatii incorecte, atunci nu poate gestiona functionarea injectorului.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la