Misu de Cluj
Admin
 Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 48329
|
|
cv2adi a scris:
Dupá astea iti dai seama la ce nivel matematic si informatic sunt ..... Noroc cá mátele, cáinii si porcii nu au hardver si server sau alte cele piese cu mate electrice sau cámpuri magnetice, fiindcá sigur mi-as da demisia din meserie.Nu le pot inváta si gata.Sunt prost la astea.Mecanica imi place, electricitatea mai putin, insá electronica este bau-bau cel mare care má sperie si de care fug de ani in sir incoace .... Distractie plácutá ! Sunt sigur cá veti bufni in rás, insá asta este !  |
Nu esti singurul in situatia respectiva! Doar ca ai mare noroc,ca animalele pe care le tratezi nu au evoluat tehnologic. Eu nu am avut norocul tau si a trebuit sa ma adaptez. Si eu am fost foarte reticient la noile tehnologii. Eram printre ultimii din facultate, care inca nu aveam telefon mobil si care vorbeam de pe cartela la telefonul public. Si acuma am telefon mobil simplu, inca nu mi-am luat smatphone. Pur si simplu nu imi lipseste sa ma dau pe internet pe strada. Nu este asa de mare Bau-Bau nici electronica si nici informatica. Doar ca am picat noi in ea ca musca in lapte. Doar ca noi suntem generatia de tranzitie, care ne-am nascut in epoca analoaga si ne-a luat din plin epoca digitala. Eu ce sa zic, in 1992 cand am terminat liceul, doar un singur calculator era in birou la directorul scolii. Nici vorba de cursuri sa te invete sa folosesti calculatorul. Iar in partea practica eu am terminat liceul ca Electromecanic auto, unde faceam practica din plin pe la SMA si pe la Dacia service. Am invatat temeinic atat mecanica, cat si electricitate auto. Doar ca pe atunci eram chiar dupa revolutie si 99% dintre masini, erau Dacii, Aro, Oltcit si nelipsitele camioane SRD si tractoarele U445, precum si U 650. Pe astea am invatat meserie. De electronica auto, nici vorba. Nici macar in teorie nu ne-a invatat nimeni nimic despre electronica auto. Apoi in anii ‘90 o duceam bine ca ma pricepeam la parcul auto de atunci, majoritatea masini din anii saptezeci si optzeci, clasice pe carburator. Dezastrul a inceput dupa anul 2000, cand in parcul auto au aparut masinile anilor ’90, cu injectie de benzina. Pe atunci eram deja la facultate, unde deja ne-a invatat ceva teorie despre electronica auto, dar practica deloc! Pe la serviceurile mari, erau echipamente de diagnoza scumpe, la care nici nu ne puteam visa sa le cumparam. Nici vorba sa ne lase sa facem practica pe ele! Am invatat doar teoria, iar in practica faceam ca porcul orb, care cateodata nimereste balega, iar cateodata nimerea pe langa. Asa faceam si eu cu masinile anilor ’90, le reparam la nimereala, cateodata mergea, cateodata o dadeam in bara. Nu mai zic ca la masinile anilor '90, partea electronica nu era standardizata. Fiecare producator avea alt tip de mufa de diagnoza, alt tip de soft, totul era aiurea. Sistemele de diagnoza erau extrem de scumpe si erau valabile doar pentru o paleta restransa de modele. Dar ma descurcam orbeste, si mai erau si o gramada de clienti cu masini de generatie veche pe carburator. Deci si intre 2000 si 2010 ma descurcam binisor, dar nu asa de bine ca in anii ’90. Apoi a venit dezastrul cu programul rabla, cand vechile masini au fost eliminate. Dupa 2009-2010 a fost cel mai rau. De atunci, pana in prezent a trebuit sa ma restrang mai mult doar pe partea mecanica. Sistemele de diagnoza inca erau prohibitive si inca nu era nici un standard in electronica auto. Apoi prin anii 2000, americanii au implementat standardul OBD1, ca toate masinile americane sa aibe mufa de diagnoza si soft de diagnoza unic. Dupa care prin 2005-2008 a aparut standardul OBD2, care standardiza ca doate masinile noi vandute in lume sa aibe aceasi mufa de testare, aceasi interfata de testare si aceasi soft, compatibil intre ele. Asta a fost un pas foarte mare! Totul a fost unificat si simplificat! Asata adus la unificarea sistemelor de diagnoza electronica auto si au aparut testerele OBD2 universale, care la randul lor erau destul de scumpe. Acuma dupa peste 20 ani de la terminarea liceului, am ajuns la faza ca incep sa ajung in urma tehnologia si in momentul de fata strang bani sa-mi cumpar o interfata de tester OBD2 performanta si un laptop performant, cu ajutorul carora sa pot diagnostica majoritatea masinilor fabricate dupa 2005. Asta iarasi am invatat sa-l folosesc din zbor, de la colegi. Noroc ca sistemele moderne de diagnoza auto sunt mult mai simplu de folosit, decat un antivirus de calculator. De fapt chiar asa functioneaza ca un antivirus, o cuplezi la mufa de pe masina apoi o lasi sa scaneze calculatorul, dupa care iti afiseaza codul de eroare. Apoi te uiti in tabelele cu codurile de eroare si stii ce este stricat si ce trebuie schimbat. Dar iarasi voi avea problema cu masinile anilor ’90, care nu au fost fabricate conform standardului OBD2 si care necesita fiecare marca in parte interfete adaptoare. Deci este foarte greu cu electronica auto, dar fara ala nu ne putem descurca in viitor. De acolo vin banii. Noroc ca dupa o perioada de dezvoltare, toate s-au mai simplificat si standardizat. Dar pe de alta parte ma bucur, ca am ptrecut din plin prin toate generatiile de masini, atat cele clasice, apoi cele de tranzitie, ca apoi sa ajung la astea din prezent. Dar tot alea clasice im plac. Concluzia mea tot aia ramane, ca electronizarea excesiva a masinilor este o mare porcarie si ca cele clasice erau mai frumos facute, fara plastic si fara electronica!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!  UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!  SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!! 
|
|