CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj
Pagini: 1
horea.bendea
Membru nou
Din: Torino- Italia
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 2
DE VÂNZARE RENAULT 16 GL – Model 1967
Salut tuturor pasionaților de Renault 16,
Sunt unul dintre fericiții proprietari de Renault 16, această miraculoasă mașină! Din păcate ,cu toată pasiunea pe care o am pentru această deosebită mașină, doresc să o vând dar nu oricui. Pentru ca să mă simt eu liniștit, vreau să o încredințez tot unui pasionat, care să o întrețină cel puțin cum am făcut-o eu și ca să “ o știu eu dată pe mâini bune”. Mașina este un Renault 16 GL fabricație 1967, motor de 1470 cc, Tip 697, cutie de viteze cu 5 trepte. O dețin din anul 1995 și sunt al III-lea proprietar. Eu am cumpărat aceasta mașină cu gandul de a o reface în totalitate cu piese noi originale, lucru pe care l-am și reușit ! Cronologia restructurării mașinii dispusă pe ani este următoarea: 1. Anul 1997- Refăcut motorul: chiuloasa dusa la Uzina “Camionul“ Brașov unde în uzină au schimbat ghiduri de supape, supape(originale franceze), alezat ghiduri și scaune de supape, rectificat planeitatea chiuloasei.(toate reparațiile le fac de obicei personal, dar montarea ghidurilor de supape se face prin răcire cu azot lichid , ceea ce depașea posibilitățiile mele) Schimbat cu piese originale franceze ( noi în cutie) : set motor “BORGO” cu segmenți APEX, ax cu came și pinion antrenare delco, pinion mare și mic de distribuție, lanț de distribuție, întinzător de lanț, vibrochen cota STD, cuzineți BORGO manetoane și palier cota STD, rulment de presiune, placă de presiune , disc de ambreiaj “VERTO”, cablu ambreiaj, pompă de ulei , pompă de benzină MARCHALL, pompă de apă, cablu kilometraj. 2. Anul 2000-Schimbat telescoape originale noi “DE CARBON “franceze cu gaz (dublu efect) pe spate și telescoape noi belgiene pe față, schimbat radiator nou de alamă, schimbat yale uși și portbagaj. 3. Anul 2001- Mașina a fost izolată și vopsită roșu metalizat (în cuptor), ocazie cu care i-am schimbat (deși nu era cazul, dar aveam piese noi la dispoziție) ambele portiere față și dreapta spate, chedere și garnituri noi ferestre. Schimbat cablurile de frână de mână și rulmenții la toate roțile. Caroseria nu prezintă rugină și nu a fost tamponată niciodată, lonjeroanele și pragurile au fost umplute anual cu 12 litri de valvolină și portierele unse cu vaselină în interior. 4. Anul 2002- Schimbat cutie de viteze cu 5 viteze de la modelul RENAULT 16-TX 1974 (de pe o mașină tamponată, puțin rulată ). Schimbat planetare noi originale “WEISS”. 5. Anul 2003- Schimbat discuri noi de frână originale franceze. Schimbat parbriz nou (cel vechi spart de criblură. 6. Anul 2005-Schimbat tobă eșapament originală și refăcut țeava de eșapament legatura motor- tobă și apoi ultimul tronson, totul cu țeavă inoxidabilă sudată cu argon. După cum se vede din cele de mai sus ,practic mașina a fost refăcută în totalitate cu piese originale Dețin o sumedenie de piese de schimb noi și vechi dar încă utilizabile, recuperate de pe prima mea mașină ,care evident a fost tot un Renault 16- model 1966.
PIESE DE SHIMB ( NOI IN CUTIE ): Set motor Karl Schmidt- Germany- R 16 ( pistoane, cilindri,segmenți, bolțuri, garnituri, șuruburi de bielă, 2 garnituri de chiuloasă, disc de ambreiaj “VERTO”, rulment de presiune, 2 schimburi ferodou ambreaj, cablu ambreiaj, bendix electromotor, solenoid “ROHNE” electromotor, lanț de distributie, cuzineți manetoane și palier cota reparație R .1 (+0.25), pompă de benzină, set reparație “ MARCHALL” pentru pompă de benzină , stopuri complete spate, telescoape spate, bare torsiune spate, față ușă dreapta spate, brat inferior dreapta suspensie față, contact principal chei, racorduri flexibile înaltă presiune frână spate, curele de transmisie, corp complet de far față, repartitor de frână spate, suporți cauciuc motor.
PIESE DE SCHIMB ( FOLOSITE): Un motor complet R1150 GL Tip 697 1470cc(recuperat de pe vechea mașină, am rulat doar 35.000Km după ce i s-a făcut reparație capitală la Uzina “Camionul “ Brașov), un motor complet R1150Gl Type 697 1470cc de pe o mașină tamponată (are arbore cota STD), doua cutii de viteză (cu 4 trepte), 4 cilindri recondiționati prin bucșare (in Uzina Siderurgică Hunedoara), 2 lanțuri de distribuție, 1 electromotor” ROHNE”, 1 delco “DUCELLIER”, pinion mare și mic de distribuție, 3 axe cu came, 2 pompe de ulei, 2 telescoape fatță și spate, semipunte spate (stânga- dreapta), portiere fără rugină față (dreapta), portieră fără rugină spate (dreapta), 3 pompe de apă recondiționate (schimbat rulmenți și presetupă, disc de ambreiaj (bun), suport cauciuc cutie de viteze (prindere frontală, termocuplă radiator, bare de torsiune ( 2 față și 2 spate), electroventilator (radiator), pompă de frână (simplu circuit), alternator “MOTOROLA”, parbriz și lunetă spate, geamuri portiere (2 față -2 spate), încuietori uși (spate-față, motor BOSCH ștergător de parbriz, 7 genți R14”, 2 tamburi de frână, 2 discuri de frână, 2 casete de directie,2 bielete directie, 2 planetare (WEISS și GLANTZER) Mașina după refacera motorului (anul 1997) a rulat până acum (anul 2015) 98.000 Km – reali. În prezent poate fi văzută în România în fiecare an doar în perioada 1-31 august. În perioada 14-15-16 mai 2010 am participat cu mașina la cea de-a IV-a Îtâlnire Europeană organizată la Stosswihr-Alsacia în Franța, unde am câștigat cupa participantului sosit de la cea mai mare distanță (2250km). La întâlnire au fost 127 de mașini Renault 16 din 14 țări europene iar eu am fost singurul reprezentant al României. Pretul de vânzare este 2500 € . Prețul include și piesele de schimb , care nu se vând în nici un caz separat! Imagini si filmări ale mașinii și pieselor de schimb se găsesc în link-urile:
- foto mașină
-piese de schimb
Filmări de la cea de-a IV-a Întâlnire Europeană organizată la Stosswihr-Alsacia în Franța:
Stosswihr-Alsacia 2010 de la minutul 1:41 la 1:44
Stosswihr-Alsacia 2010 de la minutul 0:32 la 0:37
Pentru cei interesati, contactați-mă la adresa de E-mail : . com sau telefon 0723316845-România (doar în perioada 1-31 august 2015 )
Cu stimă, Horea Bendea
_______________________________________ " Vulturul zboară singur,.... corbii și ciorile, în stoluri !"
pus acum 9 ani
ydaniel
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
Foarte frumoasa!
_______________________________________ ''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz