CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Alexanndra1994
Femeie
23 ani
Bucuresti
cauta Barbat
23 - 42 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Dacia liberta 1320 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Salutári !
As dori informatii despre acest tip de autoturism, cum atr fii :
Intre ce ani s-a fabricat ?Cáte exemplare au fost fabricate ? Deosebiri intre seriile diferitilor ani de fabricatie ? ce motoare au avut ? etc ....
Multumesc anticipat ptr edificare   

Modificat de cv2adi (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
tavi_dacia1100
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176
Dacia 1320 e asa-zisul CN1 si Dacia 1325 e asa-zisa Liberta. Nu sunt aceeasi chestie.

dacia liberta 1320 dacia 1320 asa-zisul cn1 dacia 1325 asa-zisa liberta. sunt aceeasi chestie.

48.6KB


_______________________________________
COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi

pus acum 9 ani
   
iustin.nt
Membru Senior

Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1155
Dacia 1320 a aparut prin '87. Din cate-am observat, multe au fost folosite ca si taxiuri. Principalele caracteristici ale modelului ar fi, daca nu ma insel, barele din fibra, manerele ingropate si bordul si botul - CN, acestea din urma fiind montate apoi, treptat, si pe Daciile 1310 in anii '90.

dacia liberta 1320 dacia 1320 aparut prin '87. din cate-am observat, multe fost folosite taxiuri.

35.8KB


_______________________________________
Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983

pus acum 9 ani
   
iustin.nt
Membru Senior

Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1155
Dacia 1325 a aparut dupa revolutie, de unde si supranumele de Liberta. Primele au pastrat botul de CN1 si manerele ingropate. Din cauza asta cred ca multa lume le tot confunda.

dacia liberta 1320 dacia 1325 aparut dupa revolutie, unde liberta. primele pastrat botul cn1

29.6KB


_______________________________________
Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983

pus acum 9 ani
   
iustin.nt
Membru Senior

Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1155
Forma spatelui si geamurile laterale spate sunt reperele care faciliteaza diferentierea modelelor.

Cred ca poza asta e elocventa.
a) Dacia 1320
b) Dacia 1325 Liberta

dacia liberta 1320 forma spatelui geamurile laterale spate sunt reperele care modelelor. cred poza

75.1KB


_______________________________________
Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983

pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Ai dreptate Iustin, si multumesc ptr edificare, si eu eram in confuzie : Dacia 1325 nici n-am prins-o pe strázi, insá 1320 este cea de care má informez .
Acum mácar stiu ce caut ....
Deci s-au fabricat din 87 páná dupá revollutie.Mai existá Dacii 1320 ? Motoristic diferá ca dotare ? N-a existat 1320 cu faruri duble si mascá groasá cumva ? Parcá un vexcin de-al tatálui meu si-a adus una , sau imi amintesc eu gresit ????


pus acum 9 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455

cv2adi a scris:

Ai dreptate Iustin, si multumesc ptr edificare, si eu eram in confuzie : Dacia 1325 nici n-am prins-o pe strázi, insá 1320 este cea de care má informez .
Acum mácar stiu ce caut ....
Deci s-au fabricat din 87 páná dupá revollutie.Mai existá Dacii 1320 ? Motoristic diferá ca dotare ? N-a existat 1320 cu faruri duble si mascá groasá cumva ? Parcá un vexcin de-al tatálui meu si-a adus una , sau imi amintesc eu gresit ????

Nu,nu a existat,erau cu masca cn1,jante canada,cu clante ingropate,cum arata mai sus.In mare,caroseria semana foarte bine cu cea de Renault 16.Insa au fost catastrofe la capitolul tabla si motorizare,de aceea nu mai exista demult pe plaiul mioritic.Cam cum sunt supernovele acum,asa erau si alea la tabla


pus acum 9 ani
   
iustin.nt
Membru Senior

Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1155
Dupa mine, modelul imita liniile Renaultului 20. Sunt masini rare din cauza faptului ca au fost produse foarte putine si majoritatea au ajuns taxiuri fiind, deci, condamnate la casare. Eu nu tin minte sa fi vazut vreo Dacie 1320 pe viu. Liberte am vazut.

Asa cum credeam, au avut motorizari de 1.3 si 1.4. La Liberte stiu de 1.4 si 1.6.

Mai multe poze si informatii gasiti aici.
http://romaniancar.com/dacia-1320/

Modificat de iustin.nt (acum 9 ani)


_______________________________________
Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983

pus acum 9 ani
   
Tov
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 799
ca o curiozitate: pe 1325 au aparut la un moment dat motoare cu axa cu came in chiuloasa

pus acum 9 ani
   
amb13
Moderator

Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004
Dacii 1320 mai sint doua in Petrosani, ambele albe si cam necajite.Una are inca usile cu clantele acelea ingropate, una are clante normale de 1310, probabil sau stricat de a lungul timpului.Aia cu clante normale am va uto chiar acum citeva zile pe undeva prin oras.Dacie Liberta am avut si eu si tata  prin 2003 .A mea era cu motor de 1,4 , bord scoica, a lui tata era cu motor de 1,6 cu bord de CN.

_______________________________________
Decit sa moara trei, mai bine unul!

pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Chestii interesante scieti Domnilor, se vede cá le-ati urmárit pe "viu " ascensiunea si apogeul, mai apoi apusul.Insá mi se pare foarte scurtá aceastá perioadá de fabricare, precum si numárul masinilor produse, si durata vietii lor pe sosele.(in comparatie cu 1300, 1310 )
Au dispárut cam repede zic eu.
Faptul cá au fost utilizate ca taximetre spune tot !!! Si denotá un uz foarte sever, cu moarte timpurie .....
Cred cá a fost un model fácut in pripá, oarecum superficial protejat anticorosiv, si practic condamnat la moarte inai8nte de iesirea pe ussa fabricii tocmai din cauza tehnologiei superficiale folositá
Ele au avut elemente de tablá stndard confectionate la presá in fabricá, sau au avut soarta "sportivelor "la care se lucra tinichigeria individual cu mána, cu ciocanul, ap de sudurá, etc la fiecare masiná in parte ???
Asa ceva am inteles eu din discutiile purtate cu detinátorii si cunoscátorii "sportiivelor .....cá erau lucrate cu mána !  

Modificat de cv2adi (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455

Tov a scris:

ca o curiozitate: pe 1325 au aparut la un moment dat motoare cu axa cu came in chiuloasa

Corect.Erau motoare de 1.6,cu delcoul in capul axei cu came si carburator de Oltcit.Si bineinteles cu curea de distributie.Au fost facute in serie foarte mica,pentru ca productia interna nu putea produce curelele de distributie.Ele erau pirelli si aufost niste probleme la intinzatorul curelei,de aceea productia s-a sistat,datorita ruperii curelei de distributie.A nu se uita si Daciile care au fost echipate cu motor diesel de vw,care chiar au fost adevaraciuni.Nu stiu daca vreun forumist are asa ceva.In 1995 am avut sansa de a cumpara una,dar posibilitatile mele erau foarte mici financiare


pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

sk100it a scris:


Tov a scris:

ca o curiozitate: pe 1325 au aparut la un moment dat motoare cu axa cu came in chiuloasa

Corect.Erau motoare de 1.6,cu delcoul in capul axei cu came si carburator de Oltcit.Si bineinteles cu curea de distributie.Au fost facute in serie foarte mica,pentru ca productia interna nu putea produce curelele de distributie.Ele erau pirelli si aufost niste probleme la intinzatorul curelei,de aceea productia s-a sistat,datorita ruperii curelei de distributie.A nu se uita si Daciile care au fost echipate cu motor diesel de vw,care chiar au fost adevaraciuni.Nu stiu daca vreun forumist are asa ceva.In 1995 am avut sansa de a cumpara una,dar posibilitatile mele erau foarte mici financiare

Interesant , nu stiam de aceste detalii , pe atunci nu mai eram in tará. de aceea le-am omis.
Insá vád cá 1320 comuniste , primele si-au pástrat Lucasurile pe aripi .....


pus acum 9 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
Initial au avut lampi pe laterale,iar dupa anul 1988,inceputul  lui1989 au inceput sa se monteze pe aripi acele lampi de semnal de Oltcit,care erau "vestite" in sensul ca se furau la greu,pentru ca se desfaceau foarte usor de pe aripa.Si acum ma pufneste rasul cand imi aduc aminte.Vedeam celebrele biciclete Pegas cu lampi de semnalizare de oltcit.

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

cv2adi a scris:

Chestii interesante scieti Domnilor, se vede cá le-ati urmárit pe "viu " ascensiunea si apogeul, mai apoi apusul.Insá mi se pare foarte scurtá aceastá perioadá de fabricare, precum si numárul masinilor produse, si durata vietii lor pe sosele.(in comparatie cu 1300, 1310 )
Au dispárut cam repede zic eu.
Faptul cá au fost utilizate ca taximetre spune tot !!! Si denotá un uz foarte sever, cu moarte timpurie .....
Cred cá a fost un model fácut in pripá, oarecum superficial protejat anticorosiv, si practic condamnat la moarte inai8nte de iesirea pe ussa fabricii tocmai din cauza tehnologiei superficiale folositá
Ele au avut elemente de tablá stndard confectionate la presá in fabricá, sau au avut soarta "sportivelor "la care se lucra tinichigeria individual cu mána, cu ciocanul, ap de sudurá, etc la fiecare masiná in parte ???
Asa ceva am inteles eu din discutiile purtate cu detinátorii si cunoscátorii "sportiivelor .....cá erau lucrate cu mána !  


Dacia 1320 si Dacia 1325 Liberta  sunt modele complet diferite, din perioade diferite.

Atat 1320, cat si 1325 Liberta au fost fabricate la Dacia, pe acelasi banda de montaj cu Berlinele si Breakurile din perioada respectiva.

Dacia 1320 era un model foarte rar, initial proiectat pentru membrii de baza ai PCR, ca cei din varf aveau Dacia 2000 (Renault 20), iar cei de la judete initial aveau Renaul 18 ( de obicei albastre) la sfarsitul anilor '70. Apoi cei din PCR erau suparati casefii mari aveau Dacia 2000, si ei trebuiau sa se multumeasca cu Dacia 1310/1410. Vroiau neaparat ceva inedit care sa le deosebeasca de omul de rand si care sa semene cat mai mult cu Dacia 2000 (Renault 20). Asa a aparut Dacia 1320 in septembrie 1987, care avea forma asemanatoare cu Renault 20 (privit din lateral), avea interiorul complet remodelat, cu scaune anatomice pe fata, bord CN1, paanouri de usi cu tapiterie preformata din pliuretan si clante de usa ingropate. Pe fata capota motor era tot de CN1 fara adancitura din mijloc specifica Daciilor 1300-1310-1410. Masca era de CN1 dintr-o singura bucata, avand grila si ramele farurilor corp comun, faruri mari patrate CN1, semnalizari laterale langa faruri, tot CN1. Barile din fata si din spate erau din fibra de sticla de forma aerodinamica.
La vremea sa era o masina iesita din comun, mai ales ca atunci aparusera si culorile metalizate, dar erau si multe exemplare negre. Pe spate avea lampile ca la 1310.
Motorizarea era identica cu Dacia 1310-1410, cu motoare de 1289 cmc si motoare de 1397 cmc, dar majoritatea erau cu cutii cu 5 trepte, foarte putine cu 4 trepte.
Iar franele erau cu dublu circuit si cu tambui pe spate mariti si cu saboti autoreglabili, ceea ce a fost ulterior preluat in anii 90 si la berlinele de serie.
Tin minte ca aveam in vecin, care era secretar de partid in PCR, a fost printre primii care a cumparat un 1320 negru. Toata lumea ne uitam la ea ca la un tablou Picasso, asa de neobisnuita era. Apoi la scurt timp a venit revolutia si toate urmele care aminteau de PCR trebuiau sterse, asa ca tovarasu din vecini, in februarie 1990, a vandut foarte rapid Dacia 1320 si si-a cumparat un Mercedes "Bot de cal" W114 de culoare rosie... atunci iarasi ne uitam cu totii la aia.
Interesant ca Daciile 1320, de si inainte de revolutie erau menite pentru a da un anumit statut socilal, celor de la PCR, dupa 1990 au ajuns sa fie preferatele taximetristilor. Dupa revolutie mult timp era plin de Dacii 1320 care faceau Taxi.
Majoritatea au fost distruse,doar foarte putine exemplare (probabil doar cateva sute) mai exista in momentul actual, cea ce in viitor o va face din ea un model clasic rar si cautat. Va fi mult mai rar decat Dacia sport! Fiind fabricate intr un numar mic de exemplare intre 1987-1990, foarte putine au supravietuit. Dar calitativ erau niste masini, peste calitatea modelelor de serie (berlina si break) din acea perioada de sfarsit de comunism premergatoare revolutiei.

Cu 1325 era cu totul alta poveste. Dupa 1990 vanzarile de 1320 au scazut drastic, din cauza ca erau un fel de simboluri comuniste. Atunci cei de la Dacia in 1991 au facut un face lift la 1320, cu care i-au scurtat spatele cu vreo 15 cm si au adaugat niste lampi spate unice de dimensiuni mari. A primit denumirea de "1325 Liberta" in cinstea revolutiei. In mod ironic prototipul a lui 1325 a fost prezentat la TIB 1989 la indicatiile lui Ceausescu, care era nemultumit ca 1320 prea mult seamana cu Dacia 2000 si se simtea iritat de asemanare. Ulterior acelasi proiect in toamna lui 1991 a devenit simbolul libertatii.
Dar din cauza lipsei de fonduri specifice inceputlui anilor '90, a fost radical simplificata si multe elemente preluate iarasi de la Berlina si Break, ca sa reduca costurile de productie. Au renuntat la scaunele speciale si la tapiteria speciala la usi, totul a revenit in interior la vechiul stil si vechiul interior de 1310, cu tapiterii de usa de tip vechi din vinil, cu scaune si interior identic cu Dacia Break, bordul la unele a ramas de CN1 putin restilizat si rotunjit, dar unele exemplare aveau si bord de 1310 complet negru (tip scoica) fara insertii din aluminiu, bord aparut la toate Daciile de serie in vara lui 1992.
La fel si manerele de usi ingropate specifice Daciilor 1320 au disparut, iar Liberta avea clantele vechi de 1310 din anii '80.
Masca si farurile de CN1,au ramas in perioada 1991-1994, apoi din 1995-1997 era cu bot de CN2-CN3 cu faruri tesite la colturi, cu grila radiator mic din tabla si cu capota motor rotunjita in fata. Barile fata su spate la inceput au fost de tip CN2 (facute special pentru Liberta) din fibra de sticla, apoi din 1995 cu spoilere din plastic maleabil cu care au fost echipate si Berlinele si Breakurile de dupa 1995.
Motorizarea Daciilor 1325 Liberta intre 1991-1994 a ramast tot acele vechi motoare de 1300 si 1400 cmc, combinate cu cutia cu 5 trepte. Apoi in 1995 a aparut motorul de 1557 cmc cu carburator dublu corp Solex (asemanator cu cel de Oltcit), care ulterior a echipat si Dacia Break, precum si Dacia Nova, Dacia Nova GT si chiar si primele Dacii Nova GTi din 1998-2000, inainte ca fabrica sa fie din nou preluata de Renault. Unele serii speciale in numar foarte mic, in special cele pentru raliuri, erau dotate cu noul motor de 1600 cmc OHC cu axul cu came in chiulasa, dar aveau mari probleme de fiabilitate si s-a renuntat la acel motor, preferand motorul vechi marit de la 1397  cmc la 1557 cmc, dar in rest identic cu vechile motoare de Dacie.  Deci intre 1995-1997 Dacia 1325 Liberta a avut doar motorizari de 1400 si 1600 cmc combinate cu cutii cu 5 trepte. In 1997 Dacia Liberta a fost retrasa definitiv din productie din cauza cererii reduse, lumea prefera Dacia Break cu motor de 1600 cmc in locul ei, care era mult mai spatioasa decat Liberta cea cu spatele tesit.
Ulterior dupa 1999, pana in 2004 motoarele de 1400 cmc si 1600 cmc au primit injectie monopunct pe Daciile CN4, dar 1325 Liberta nu mai apucase sa devina CN4, ca disparut inainte ca Renault sa preia Dacia.
Liberta s-a fabricat mult mai mult timp intre 1991-1997, in mult mai multe exemplare decat Dacia 1320. Plus ca in timp ce Daciile 1320 erau facut la calitate cat mai buna, pentru membrii PCR, la Dacia 1325 Liberta, toate dotarile au devenit asemanatoare cu modelele de serie (Berlina si Break), iar calitatea era mai mult decat indoielnica sau mai corect zis foarte proasta, specifica Daciilor de la mijlocul anilor '90. Se spune ca cele mai proaste Dacii s-au fabricat intre 1991 si 1994, anul 1993 fiind varful in ce priveste calitatea cea mai proasta.  Dacia Liberta a avut multe exemplare vopsite in culori metalizate, si chiar si cu geamuri fumurii din fabrica, dar calitatea tablei era foarte proasta, iar protectia anticoriziva era aproape inexistenta, rugina era la ea acasa si o manca cu mare pofta pe saracele Dacii 1325 Liberta.

In concluzie, atat Dacia 1320, cat si 1325 Liberta sunt modele rare si cu potential colectibil in viitorul apropiat, dar recomadarea mea este sa te orientezi catre 1320, ca la 1325 Liberta, calitatea proasta specifica anilor '90 iti va alunga tot elanul de colectionar. (Eu personal nu as avea nervii sa cumpar asa ceva, ca am facut destui nervi in perioada cand veneau zilnic la atelier sa le repar. Prefer masinile anilor '70 si inceputul anilor '80, dupa aia nu vreau sa aud de ele).
Dar si perlele postdecembriste de genul Daciei 1320 Liberta, Dacia Nova R523 cu hayon panoramic de sticla, Dacia Nova R524, apoi Nova GT si Nova GTi, merita mai multa atentie, ca fac si ele parte din trecutul nostru si sunt pe cale de disparitie
Nova R523 din primele serii 1995-96 chiar ca nu mai vazusem pe strazi de foarte multa vreme!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Mersi mult ptr informatie, fainá istorioará ai scris.M-am edificat in acest tip, bineánteles  de la inceput m-a interesat doar 1320 pe care am mai prins-o pe strázi, oarecum mi-a venit acum in minte dupá atáta vreme aceastá masiná, vázánd anuntul postat cu o Liberta de 93 mov metalizat si cu cclante de 1310 pe usi, care nu má tenteazá.
Insá o 1320 páná in 89 fabricatá, cu lucasuri si celelalte elemente originale , m-ar tenta ..... chiar nemetalizatá .  


pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

sk100it a scris:

Initial au avut lampi pe laterale,iar dupa anul 1988,inceputul  lui1989 au inceput sa se monteze pe aripi acele lampi de semnal de Oltcit,care erau "vestite" in sensul ca se furau la greu,pentru ca se desfaceau foarte usor de pe aripa.Si acum ma pufneste rasul cand imi aduc aminte.Vedeam celebrele biciclete Pegas cu lampi de semnalizare de oltcit.

       


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

cv2adi a scris:


sk100it a scris:

Initial au avut lampi pe laterale,iar dupa anul 1988,inceputul  lui1989 au inceput sa se monteze pe aripi acele lampi de semnal de Oltcit,care erau "vestite" in sensul ca se furau la greu,pentru ca se desfaceau foarte usor de pe aripa.Si acum ma pufneste rasul cand imi aduc aminte.Vedeam celebrele biciclete Pegas cu lampi de semnalizare de oltcit.

       

Oooooooo, si eu aveam semnalizari de Oltcit pe bicicleta Pegas.    
Aveam un coleg de clasa care in fiecare dimineata aducea 4-5 bucati si le vindea cu 5 lei bucata.
Ulterior le-am refolosit la Lastun.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

cv2adi a scris:

Mersi mult ptr informatie, fainá istorioará ai scris.M-am edificat in acest tip, bineánteles  de la inceput m-a interesat doar 1320 pe care am mai prins-o pe strázi, oarecum mi-a venit acum in minte dupá atáta vreme aceastá masiná, vázánd anuntul postat cu o Liberta de 93 mov metalizat si cu cclante de 1310 pe usi, care nu má tenteazá.
Insá o 1320 páná in 89 fabricatá, cu lucasuri si celelalte elemente originale , m-ar tenta ..... chiar nemetalizatá .  

Atunci iti trebuie o Dacie 1320 fabricat intre 1987 si 1988.
Greu de gasit asa ceva, mai ales daca o vrei in stare buna.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
amb13
Moderator

Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004
Libertele au avut, cred, cea nai proasta tabla posibilă.Eu am avut una , tata una , si acum ma lupt cu alta, aceeași situatie.

dacia liberta 1320 libertele avut, cred, cea nai proasta tabla avut una tata una acum lupt alta,

25.4KB


_______________________________________
Decit sa moara trei, mai bine unul!

pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

amb13 a scris:

Libertele au avut, cred, cea nai proasta tabla posibilă.Eu am avut una , tata una , si acum ma lupt cu alta, aceeași situatie.

                      tulai Doamne Dumnezeule , chiar in halul ásta ??? Da nici 1300 le vecinului nostru din 75 care a stat 22 de ani in fata blocului nu a avut asa gáuri pe ea !

Modificat de cv2adi (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Era si asa ceva ???? Cu jante cu capac si bári cromate de 1310 ???

dacia liberta 1320 era asa ceva ???? jante capac bári cromate 1310 ???

29.3KB


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

cv2adi a scris:

Era si asa ceva ???? Cu jante cu capac si bári cromate de 1310 ???

Da,  erau si din astea, versiunea 1320 simplificata, fara bari din fibra si fara jante Canada. Dar asta este deja pe la sfarsitul productiei 1989-1990. Cel mai probabil masina din poza este model 1990. Astea aveau motor mai mic de 1300 in loc de 1400 si unele chiar si cutie cu 4 trepte in loc de 5 trepte. Un fel de versiune "low-cost".


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

amb13 a scris:

Libertele au avut, cred, cea nai proasta tabla posibilă.Eu am avut una , tata una , si acum ma lupt cu alta, aceeași situatie.

Imaginea tipica pentru Daciile din perioada 1991-1995. Asta inca arata foarte bine la tabla, cu putina rugina.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

Misu de Cluj a scris:


cv2adi a scris:

Era si asa ceva ???? Cu jante cu capac si bári cromate de 1310 ???

Da,  erau si din astea, versiunea simplificata, fara bari din fibra si fara jante Canada. Dar asta este deja pe la sfarsitul priductiei 1989-1990. Cel mai probabil masina din poza este model 1990. Astea avea motor mai mic de 1300 in loc de 1400 si unele chiar si cutie cu 4 trepte in loc de 5 trepte. Un fel de versiune "low-cost".

Na, multam, asta imi place.Eu credeam exact invers : Cá era inceputul productiei , si mai tárziu a primit bári de fibrá, etc ... modelul din imagine fiind mult mai apropiat de 1310 ca aspect decát de Liberta de mai tárziu, insá Tu stii mult mai bine acest domeniu !  


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Modelele din 1987-88 se pot identifica dupa lampile de pozitie laterale de pe aripi. Astea de obicei erau bine echipate, culori metalizate, iar unele aveau si un eleron pe capota de portbagaj. Majoritatea erau vopsite ori in culori metalizate, ori in negru.
Seria special destinata pentru tovarasii din PCR.
Astea erau cele mai bune Dacii 1320!
Deci atentie la lampile de pozitie de pe aripile fata si spate, ca alea erau cele mai bune exemplare!

dacia liberta 1320 modelele din 1987-88 pot identifica dupa lampile pozitie laterale aripi. astea Admin

38KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Versiunile 1320 de baza cu bari de 1310, roti de 1310, fara eleron pe capota de portbagaj si vopsite doar in culori nemetalizate. Multe cu motoare de 1300 in loc de 1400 si cu cutie in 4 trepte in loc de 5 trepte. Vopsite strict doar  in culori nemetalizate, identice cu paleta de culori ai Daciilor de serie.
Unele aveau chiar si tapiteria de pe scaune invelite cu vinil negru in loc de textil, ca era mai usor de intretinut pentru taximetristi.
Putine au existat, ca lumea dupa liberalizarea pietii din 1990 si disparitia listelor de asteptare, prefera versiunile mai bine echipate.
Astea erau considerate ca un fel de 1320 pentru parliti la pret redus, la care s-a renuntat  la accesoriile considerate  de lux.
Majoritatea s-au sfarsit pe mana taximetristilor proaspat  privatizati dupa revolutie, ca aveau pret mult mai mic decat un 1320 normal. Majoritatea au fost echipate dupa cumparare si cu instalatie  GPL, ca taximetristii preferau sa circule pe gaz.
De obicei facute in 1989-1990 (majoritatea in 1990).

dacia liberta 1320 versiunile 1320 baza bari 1310, roti 1310, fara eleron capota portbagaj vopsite Admin

29.3KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Versiune de 1320 din perioada 1989-1990 se recunoaste dupa lampile de semnalizare rotunde de pe aripa. Lampile de pozitie de pe aripi au disparut in 1988.
Asta este un model bine echipat, dar fara vopsea metalizata.
Erau si exemplare vopsite in culori metalizate, dar majoritatea erau nemetalizate.
Culoarea asta "Bleu 616" poreclit si "auma" era preferatul militistilor.
Daca vedeai una de culoarea asta, parcata pe marginea drumului mai mult ca sigur ca era si radarul instalat in ea.

dacia liberta 1320 versiune 1320 din perioada 1989-1990 recunoaste dupa lampile rotunde aripa. Admin

35.7KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Primele  1325 Liberta cu spatele deja scurtat din perioada 1991-1994 aveau clante de 1320 la usi si masca fata de 1320, dar deja aveau spoilere integrate sub care nu mai era fusta de tabla.
La astea daca dai jos  spoilerele, este structura de rezistenta cheala pe dedesubt, ca la masinile moderne.
Adica relativ moderne, ca cei de la Dacia in 1991 pe Liberta au montat prima data spolerele integrate ca si elemente de caroserie, dar aceasi lucru a aparut prima data la Renault 5 in 1972...
Astea deja sunt niste serii la care calitatea devine din ce in ce mai proasta, descreste exponential cu trecerea timpului, iar cele 1993-94 din perioada cu Caritasul fiind cele mai groaznice!

dacia liberta 1320 1325 liberta spatele deja scurtat din perioada 1991-1994 aveau clante 1320 usi Admin

41.6KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Ultimele 1325 Liberta din perioada 1995-1997, deja cu faceliftul CN3 cu faruri tesite, capota rotunjita, cu usi si spoilere identice cu restul Daciilor de serie.
Semnalizari tip "piramida" pe aripi in loc de cele rotunde.
Astea sunt cele la care rugina era vanduta ca si dotare de serie si de care trebuie sa te feresti cat mai tare, ca daca cumperi asa ceva, te vei da cu capul de perete!!!
Dar nu te plictiseai nici in interior, ca manerele si butoanele iti ramaneau in mana foarte des. Alta distractie cu cutiile de sigurante care erau subdimensionate si se topeau cand mergea pe timp rece ventilatorul de climatizare, plus muulte alte belele... Daciile din anii '90, ce vremuri frumoase cand clientii stateau la coada la mine in poarta. Era obositor si enervant sa tot repari chestii prost facute, dar strangeam multi $$$ in perioada aia. Apoi a venit programul rabla si au disparut... 

dacia liberta 1320 ultimele 1325 liberta din perioada 1995-1997, deja faceliftul cn3 faruri tesite, Admin

29.5KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

Misu de Cluj a scris:

Ultimele 1325 Liberta din perioada 1995-1997, deja cu faceliftul CN3 cu faruri tesite, capota rotunjita, cu usi si spoilere identice cu restul Daciilor de serie.
Semnalizari tip "piramida" pe aripi in loc de cele rotunde.
Astea sunt cele la care rugina era vanduta ca si dotare de serie si de care trebuie sa te feresti cat mai tare, ca daca cumperi asa ceva, te vei da cu capul de perete!!!
Dar nu te plictiseai nici in interior, ca manerele si butoanele iti ramaneau in mana foarte des. Alta distractie cu cutiile de sigurante care erau subdimensionate si se topeau cand mergea pe timp rece ventilatorul de climatizare, plus muulte alte belele... Daciile din anii '90, ce vremuri frumoase cand clientii stateau la coada la mine in poarta. Era obositor si enervant sa tot repari chestii prost facute, dar strangeam multi $$$ in perioada aia. Apoi a venit programul rabla si au disparut... 

Fata asta de CN 3 mi se pare complet lipsitá de personalitate, este urátá foc dupá párerea mea, seamná mai mult cu vreun Ford decát cu Dacii, cánd am vázut-o prima oará pe strázi, mi-am ridicat spráncenele si mi-am bulbucat ochii precum douá mingi de pimpong si mi-am fácut cruce ! O masiná mai urátá nu cred cá se putea face .....
Nici nu má gándesc la una ca asta, doar Dacia 1320 dintre anii 87-89 m-ar interesa, cu lucasurile de 1310 , eventual chiar sá fárá fusta din fatá, doar cu bara cromatá de 1310 precum cea albá din pozá.
Dacá dati cumva de vreuna, as ruga insistent sá-mi dati de stire.Multumesc.
Multumesc Mishule ptr detalierea am
ánuntitá a modelului .Iti rámán idatorat !      


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

cv2adi a scris:


Misu de Cluj a scris:

Ultimele 1325 Liberta din perioada 1995-1997, deja cu faceliftul CN3 cu faruri tesite, capota rotunjita, cu usi si spoilere identice cu restul Daciilor de serie.
Semnalizari tip "piramida" pe aripi in loc de cele rotunde.
Astea sunt cele la care rugina era vanduta ca si dotare de serie si de care trebuie sa te feresti cat mai tare, ca daca cumperi asa ceva, te vei da cu capul de perete!!!
Dar nu te plictiseai nici in interior, ca manerele si butoanele iti ramaneau in mana foarte des. Alta distractie cu cutiile de sigurante care erau subdimensionate si se topeau cand mergea pe timp rece ventilatorul de climatizare, plus muulte alte belele... Daciile din anii '90, ce vremuri frumoase cand clientii stateau la coada la mine in poarta. Era obositor si enervant sa tot repari chestii prost facute, dar strangeam multi $$$ in perioada aia. Apoi a venit programul rabla si au disparut... 

Fata asta de CN 3 mi se pare complet lipsitá de personalitate, este urátá foc dupá párerea mea, seamná mai mult cu vreun Ford decát cu Dacii, cánd am vázut-o prima oará pe strázi, mi-am ridicat spráncenele si mi-am bulbucat ochii precum douá mingi de pimpong si mi-am fácut cruce ! O masiná mai urátá nu cred cá se putea face .....
Nici nu má gándesc la una ca asta, doar Dacia 1320 dintre anii 87-89 m-ar interesa, cu lucasurile de 1310 , eventual chiar sá fárá fusta din fatá, doar cu bara cromatá de 1310 precum cea albá din pozá.
Dacá dati cumva de vreuna, as ruga insistent sá-mi dati de stire.Multumesc.
Multumesc Mishule ptr detalierea am
ánuntitá a modelului .Iti rámán idatorat !      


O sa fiu cu ochii in patru si daca mai vad vreun exemplar ratacit, te anunt
Pana acum nu le-am dat prea mare atentie. Sa nu patim ca la Dacia 1100, ca renunti si o cumpar eu
Oricum am zis ca imi ajung cate am si nu mai cumpar nici o masina! (Eventual o Dacie Sport, un Aro 244 si un Renault 17 as mai cumpara. Inca vreo doua Aro 10 seria1, ca sa fie si Foxy4 si Foxy5. Poate si un Trabant P50 rotunjel, un Wartburg 311, o Isetta, un Velorex... si altele)     


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

Misu de Cluj a scris:


cv2adi a scris:


Misu de Cluj a scris:

Ultimele 1325 Liberta din perioada 1995-1997, deja cu faceliftul CN3 cu faruri tesite, capota rotunjita, cu usi si spoilere identice cu restul Daciilor de serie.
Semnalizari tip "piramida" pe aripi in loc de cele rotunde.
Astea sunt cele la care rugina era vanduta ca si dotare de serie si de care trebuie sa te feresti cat mai tare, ca daca cumperi asa ceva, te vei da cu capul de perete!!!
Dar nu te plictiseai nici in interior, ca manerele si butoanele iti ramaneau in mana foarte des. Alta distractie cu cutiile de sigurante care erau subdimensionate si se topeau cand mergea pe timp rece ventilatorul de climatizare, plus muulte alte belele... Daciile din anii '90, ce vremuri frumoase cand clientii stateau la coada la mine in poarta. Era obositor si enervant sa tot repari chestii prost facute, dar strangeam multi $$$ in perioada aia. Apoi a venit programul rabla si au disparut... 

Fata asta de CN 3 mi se pare complet lipsitá de personalitate, este urátá foc dupá párerea mea, seamná mai mult cu vreun Ford decát cu Dacii, cánd am vázut-o prima oará pe strázi, mi-am ridicat spráncenele si mi-am bulbucat ochii precum douá mingi de pimpong si mi-am fácut cruce ! O masiná mai urátá nu cred cá se putea face .....
Nici nu má gándesc la una ca asta, doar Dacia 1320 dintre anii 87-89 m-ar interesa, cu lucasurile de 1310 , eventual chiar sá fárá fusta din fatá, doar cu bara cromatá de 1310 precum cea albá din pozá.
Dacá dati cumva de vreuna, as ruga insistent sá-mi dati de stire.Multumesc.
Multumesc Mishule ptr detalierea am
ánuntitá a modelului .Iti rámán idatorat !      


O sa fiu cu ochii in patru si daca mai vad vreun exemplar ratacit, te anunt
Pana acum nu le-am dat prea mare atentie. Sa nu patim ca la Dacia 1100, ca renunti si o cumpar eu
Oricum am zis ca imi ajung cate am si nu mai cumpar nici o masina! (Eventual o Dacie Sport, un Aro 244 si un Renault 17 as mai cumpara. Inca vreo doua Aro 10 seria1, ca sa fie si Foxy4 si Foxy5. Poate si un Trabant P50 rotunjel, un Wartburg 311, o Isetta, un Velorex... si altele)     

                         


pus acum 9 ani
   
iustin.nt
Membru Senior

Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1155

cv2adi a scris:

Fata asta de CN 3 mi se pare complet lipsitá de personalitate


Aia-i CN2. E aproape identica cu CN3, doar ca grila are o ramificatie in plus la mijloc si prinderi diferite pt. faruri. 

Sincer, mie-mi vine greu sa cred ca ultimele 1320-uri aveau elemente cromate dat fiind faptul ca ele au disparut de pe masini de prin '88 in acord cu trendul general. E drept, semnalizarile rotunde apartin perioadei amintite de Misu la Dacia, dar sa nu uitam ca pe Oltcit ele au fost montate mai devreme, deci puteau fi preluate mai devreme pt. un model mai special cum era Dacia 1320.

dacia liberta 1320 cv2adi scris:fata asta pare complet lipsitá cn2. aproape identica cn3, doar grila

66.8KB


_______________________________________
Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983

pus acum 9 ani
   
iustin.nt
Membru Senior

Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1155
Colegul Yokomi a postat o Dacie 1320 acum cateva luni. Poate va ajuta el cu mai multe detalii.

dacia liberta 1320 colegul yokomi postat dacie 1320 acum cateva luni. poate ajuta mai multe detalii.

47.9KB


_______________________________________
Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Acolo prin sud-vestul tarii in fostele zone miniere sunt mai multe vechituri. Aici in Cluj disparusera de mult.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Multumesc de informatii, am sá-l contactez si pe colegul nostru Yokomy insá mo9entan vechiul si devotatul meu coleg si prieten Dragos, tot din Hunedoara a gásit un anunt intr-un ziar local.Sá vád ce pot rezolva ....?    

pus acum 9 ani
   
YoKoMy
Reporter de teren

Din: Resita
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5289
Ca tot am ajuns si eu pe aici...stiam una faina in Severin, am gasit-o acum 3 ani, dar nu mai retin locatia...aia chiar arata bine.
Am mai gasit acum 2 ani una intr-un sat pe la mine prin judet, intr-o gradina, de peste gard arata bine, nu s-a vazut rugina...aia ar fi vandut-o, dar nu stiu la ce pret.
Si intamplator am mai dat peste una alba prin Timisoara, aia nu arata asa bine, nici nu stiu de unde era, atunci a fost prima si ultima oara cand am vazut-o, undeva prin Plopi am dat de ea.
Ultima care am gasit-o e aia de Hunedoara, gasita printre blocuri, nu stiu nimic de ea, avea pe haion scris cu "1.3 L".
De precizat ca toate aveau lampi de pozitie pe aripi.
Poate va ajuta cu ceva informatiile astea. 


_______________________________________
Schimb/Cumpar embleme sau scrisuri auto.

pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Da lucasurile de pe aripi erau prezente aproape pe toate, cred cá a fost ultima generatie la care s-au montat lucasurile de elba , ocazie cu care au si golit magaziile de aceste lámpi ....
La libereta nu cred sá mai fii pus aceste lámpi de pozitie, atunci deja eram plecat din tará, de aceea nu sunt in clar cu particularitátile tipurilor si seriilor post 90 ...

Modificat de cv2adi (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

cv2adi a scris:

Da lucasurile de pe aripi erau prezente aproape pe toate, cred cá a fost ultima generatie la care s-au montat lucasurile de elba , ocazie cu care au si golit magaziile de aceste lámpi ....
La libereta nu cred sá mai fii pus aceste lámpi de pozitie, atunci deja eram plecat din tará, de aceea nu sunt in clar cu particularitátile tipurilor si seriilor post 90 ...

Ultimele Lucasuri pe aripi, galbene pe fata si rosii pe spate s-au montat in 1988.
In 1989 deja toate Daciile aveau doar semnalizatorul mic rotund de Oltcit pe aripile din fata, care la randul lor au fost inlocuite in 1992 cu cele "tip piramida".


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Raul90
Membru Senior

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 675
Dacia 1320 din Arad...

dacia liberta 1320 dacia 1320 din arad...

53.9KB


pus acum 9 ani
   
Raul90
Membru Senior

Din: Arad
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 675
Pozata de YoKoMy. In primavara am mai vazut-o.

dacia liberta 1320 pozata yokomy. primavara mai vazut-o.

54.2KB


pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Interesant cá are mánere de 1310, nu cele pátrátoase "cufundate in usi '....  

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

cv2adi a scris:

Interesant cá are mánere de 1310, nu cele pátrátoase "cufundate in usi '....  

Da, pentru ca usile au fost schimbate. Alea vechi probabil au fost ruginite si era mai usor sa le schimbe, decat sa le repare.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

Misu de Cluj a scris:


cv2adi a scris:

Interesant cá are mánere de 1310, nu cele pátrátoase "cufundate in usi '....  

Da, pentru ca usile au fost schimbate. Alea vechi probabil au fost ruginite si era mai usor sa le schimbe, decat sa le repare.

Da, poate, insá asa si-a pierdut originalitatea din pácate ....  


pus acum 9 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la