CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Mariatha
Femeie
25 ani
Prahova
cauta Barbat
25 - 52 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / scurgeri ulei cutie Dacia planetare lungi Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Buná !
As dori o scurtá informare despre modaléitátile de prevenire a scurgerii uleiului la planetare la Daciile Frantuzoaice ( cele cu planetare lungi ) la care sistemul de racordare intre ax si planetará este cel ci simeringuri mari ???
Se pare cá uleiul imi curge la "cuiele " de fixare a planetarelor pe nuturile axului lor, exact la cuie (stifturi )
Este posibil ?
Care e tehnica de prevenire ? Ce se poate utiliza ? Loctite pastá ?Sau altá pastá siliconicá ?
Mersi anticipat  


pus acum 8 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455
Din ce imi amintesc din tinerete,daca exista uzura in laleaua planetarei sau in butucii zimtati care ies din cutia de viteze,,se poate pune si mama pastei,ca datorita jocului,uleiul tot iese.datorita fenomenului de torsiune.Daca planetara intra relativ fest in nuturile diferentialului,teoretic nu ar mai trebui sa iasa ulei,bineinteles simeringurile sa fie bune.personal recomand o mare atentie la montajul rondelelor cu simeringurile,de numarat turele,altminteri,incepe sa uruie sau alte nazdravanii daca se deplaseaza coroana diferentialului,din sau inspre pinionul de atac.Succes

pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Multumesc mult colega , simeringurile sunt noi, acele rozete au fost repuse exact conform pozitiei dinainte, uzurá la nuturi nu cred sá fie fiindcá urcá greu pe zimti planetara , credeam cá ar mai trebui sá existe acolo vreun inel de cauciuc O ring sau ceva de felul, ca uleiul sá nu-si gáseascá drum ....
Tare idioatá solutie, Daciile mai tinere, deja nu au acest handicap, pesemne dádea bátaie de cap mecanicilor sistemul vechi.
Spre marea mea mirare si Renaultul 12 adus din franta are exact acelasi sistem.desi masina este una tárzie, din 78 ....deci francezii pesemne au pástrat vechiul sistem támpit páná la sistarea productiei.
Multumesc incá o datá.
Cu stimá     


pus acum 8 ani
   
tavi_dacia1100
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176
Toate 1300-le aveau semeringurile pe planetare, o solutie intr-adevar de cacat (la 1310 e mult mai ok). Eu, cel putin, n-am vazut niciuna la care sa nu curga (ma refer la 1300).

_______________________________________
COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi

pus acum 8 ani
   
nicu55
Membru Senior

Din: Bucuresti [Cernica-IF]
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 837
la primele serii de dacia 1300,in locul unde se pun acum acele simeringuri,se punea tot asa ceva ca sa nu poata curge uleiul[cred ca se numeste tot simering]dar era un  fel de carcasa metalica [un sentulet,canal]unde era introdus fortat siret de asbest grafitat,impletit,iar acela se putea schimba cu un altul,ca se gasea siret impletit de asbest.pot spune ca si pe acolo picura cind se uza, dar o picatura poate la 3,4 zile,dupa care nu sau mai gasit asa ceva si sa trecut la simeringuri.  La simeringuri,de noi le mai taiam cite 6,7 spire din arc,si il puneam inapoi,ca sa stea mai strins unde lucreaza pe partea de planetara.O alta metoda ,am gasit punind cite doua simeringuri dar care amindoua totalizau latimea celui normal,cu interior si exterior acelasi ca al celui normal,evident,si tineau cel putin 6,7 ani.Eram multumit.As fi multumit daca am fost de ajutor cuiva.

pus acum 8 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

cv2adi a scris:

Multumesc mult colega , simeringurile sunt noi, acele rozete au fost repuse exact conform pozitiei dinainte, uzurá la nuturi nu cred sá fie fiindcá urcá greu pe zimti planetara , credeam cá ar mai trebui sá existe acolo vreun inel de cauciuc O ring sau ceva de felul, ca uleiul sá nu-si gáseascá drum ....
Tare idioatá solutie, Daciile mai tinere, deja nu au acest handicap, pesemne dádea bátaie de cap mecanicilor sistemul vechi.
Spre marea mea mirare si Renaultul 12 adus din franta are exact acelasi sistem.desi masina este una tárzie, din 78 ....deci francezii pesemne au pástrat vechiul sistem támpit páná la sistarea productiei.
Multumesc incá o datá.
Cu stimá     


Din cate-mi amintesc eu, trebuie sa existe un inel de cauciuc montat pe portiunea cu caneluri a pinionului planetar, pe care se monteaza luleaua planetarei, pe pinion ar trebui sa existe o degajare unde se monteaza acel inel. 


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Multumesc mult ptr informatii tuturor colegior .

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

cv2adi a scris:

Buná !
As dori o scurtá informare despre modaléitátile de prevenire a scurgerii uleiului la planetare la Daciile Frantuzoaice ( cele cu planetare lungi ) la care sistemul de racordare intre ax si planetará este cel ci simeringuri mari ???
Se pare cá uleiul imi curge la "cuiele " de fixare a planetarelor pe nuturile axului lor, exact la cuie (stifturi )
Este posibil ?
Care e tehnica de prevenire ? Ce se poate utiliza ? Loctite pastá ?Sau altá pastá siliconicá ?
Mersi anticipat  

Exista o singura solutie impotriva curgerii uleiului din cutie: Sa pui un carton pe dedesubtul masinii ca sa nu faca prea mare pata pe podeaua garajului, apoi o data la 3-4 luni mai completezi nivelul. In rest nu ai ce sa faci, ca orice vei face, scurgerile vor reaparea in foarte scurt timp.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

Misu de Cluj a scris:


cv2adi a scris:

Buná !
As dori o scurtá informare despre modaléitátile de prevenire a scurgerii uleiului la planetare la Daciile Frantuzoaice ( cele cu planetare lungi ) la care sistemul de racordare intre ax si planetará este cel ci simeringuri mari ???
Se pare cá uleiul imi curge la "cuiele " de fixare a planetarelor pe nuturile axului lor, exact la cuie (stifturi )
Este posibil ?
Care e tehnica de prevenire ? Ce se poate utiliza ? Loctite pastá ?Sau altá pastá siliconicá ?
Mersi anticipat  

Exista o singura solutie impotriva curgerii uleiului din cutie: Sa pui un carton pe dedesubtul masinii ca sa nu faca prea mare pata pe podeaua garajului, apoi o data la 3-4 luni mai completezi nivelul. In rest nu ai ce sa faci, ca orice vei face, scurgerile vor reaparea in foarte scurt timp.

Aha ... sau schimb cutia cu una mai nouá si planetarele aferente , si am rezolvat problema.Insá nu stiu dacá rapoartele in cutiile vechi si cele de 1310 mai noi sunt identice.Vorbesc de cutie in 4 trepte    


pus acum 8 ani
   
mhoria
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 542
Chiar daca pare lamurit subiectul, doresc sa fac unele precizari :
- asa dupa cum spune si colegul AdyC exista pe pinioanele planetare cate un "O" - ring din cauciuc al carui rol era sa etanseze capatul planetarei. In acest sens piesa de capat a planetarei, aceea pe care etanseaza la exterior semeringul, are prevazuta o degajare circulara.
- in cazul in care jocul intre pinioanele planetare si piesele de capat ale planetarelor, nu este exagerat, daca degajarile din aceste piese au fost executate corect, daca "O"- ringurile au dimensiunile corecte si cauciucul are elasticitate (nu ca cele existente in magazine) etansarea se realizeaza.
- probabil ca solutia de etansare nu a fost considerata de catre constructorul roman ca fiind foarte buna (probabil pe fondul neindeplinirii criteriilor tehnice expuse anterior), motiv pentru care am intalnit masini la care planetarele aveau gaurile stifturilor acuperite cu un soi de mastic foarte tare (pentru a scoate stifturile era nevoie de a sparge masticul cu surubelnita / dalta si ciocanul).

In cazul in care gasiti o rezolvare problemei (alta decat aceea expusa de mine) tineti-ne la curent.
Numai de bine.

P.S. Si acum imi pare rau ca nu am stiut de prezenta dvs. la intalnirea de la Brasov. Desi am vazut masina inmatriculata in Ungaria nu am facut legatura. Sper sa va cunosc cu o alta ocazie.


pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Multumesc D.nul Horia ptr explicatii, problema am rezolvat-o in felul urmátor :
Am cumpárat o ringurile mentionate de Dvs, insá pe baza celor gásite pe planetarele franceze de Renault 12 (pe care am adus-o recent din Frata ptr piese )
M-am folosit de ele, si le-am pus la locul lor, insá dupá degresarea suprafetei am folosi si solutia Loctite ptr blocul motor pe bazá de pastá de silicon.
Dupá repunerea la loc, a planetarelor, am folosit exact aceeasi solutir ( Loctite pastá ) ptr acoperirea orificiilor stiftului asigurator de la capete.
Nu mai am scurgeri de ulei deloc.
Multumesc ptr interes si sper sá am ocazia sá Vá cunosc si eu personal.
Cu stimá Adrian  


pus acum 8 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la