Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
rxrclan a scris:
Oldman a scris:
Misi din Cluj a scris:
Problema este ca am fost pe la dezmembrari sa caut o chiulasa de 1300 dar numai cateva chiulase "hoherite" erau, vaide mama lor cum aratau (prezoane rupte, supapearse). Insa chiulase de 1400 erau cateva in stare foarte buna!
Intrebarea mea este: Oare as putea monta o chiulasa de 1400 pe motorul de 1300? A incercat careva dintre voi asa ceva? Diferenta este ca la chiulasa de 1300, inaltimea este de 73, 40 mm, iar la 1400 este mai joasa, adica 72, 40 mm.
Mi-am scos cursurile ramase de la facultate si am facut niste calcule si am ajuns la concluzia ca ar merge. La Dacia 1300, in original, compresia era de 8,5:1 daca chiulasa are inaltimea de 73, 40 mm si volumul camerei de ardere este de 37, 81 cmc. La chiulasa de Dacia 1400, la inaltimea de 72, 40mm raportul de compresie la motorul de 1400 este de 9,5:1, iar la motorul de 1300 cmc, dupa calculele mele ar reiesi o compresie de 9,28:1 in loc de 8,5:1.
Asa ca teoretic nu ar fi probleme, daca as monta o chiulasa de 1400.
Si in plus atat la R5TS/TX, cat si la R12TS, au existat motoare de 1289 cmc cu raportul de compresie de 9,5:1 si chiar 9,8:1 la unele modele tunate.
Totusi, careva dintre voi a mai incercat sa monteze o chiulasa de 1400 pe motorul de 1300 ??
Ar mai fi inca o solutie, sa ma duc cu chiulasa veche, la nea' Molnar , strungarul si sa incerce el sa mi-l bucseze, insa nu stiu daca va tine.
Nu stiu ce sa fac, ca totusi daca as gasi o chiulasa de 1300, cat-decat in stare decenta, as pune una din ala, cum era in mod original. |
Rfacerea filetului la bujie la Dacia e o operatiune foarte comuna si frecventa, nu stiu de ce va speriati de ea... Cel mai bine (si tehnic) se face astfel: se gaureste pt filet M18 si se mareste, la exterior, cu spiral mare (aprox22) gaura pe aprox. 2 mm adincime. Se face o bucse din aluminiu, preferabil din dural, cu guler la exterior, care sa se ingroape in adincitura de 2 mm. Atentie, exteriorul bucsei trebuie facut la guler sa copieze forma spiralului de adincire, ca sa se aseze ca lumea pe chiulasa si sa faca schimbul termic bine. La interiorul camerei de ardere se face un sanfren2x45 cu un spiral mare , bine ascutit, tinut cu mina, unde partea finala a bucsei, care se face un pic mai subtire pe interior (se sterge filetul) se bercuieste cu o bila de rulment, dupa ce in prealabil bucsa a fost bine strinsa cu un surub 14 x1,25 intepenit pe bucse cu piulita contra. Metoda are garantie vesnica, am folosit-o de zeci de ori si la alte masini, unele cu pretentii (mercedes, bmw), si, foarte important nu modifica camera de ardere si, si mai important nu modifica valoarea termica a bujiei. Cu stima, Dan |
,sefuu!! asta i am spus si eu mai taraneste!!! |
Asa e, dar eu am detaliat, sa-nteleaga omul cum se face (am vazut mai tirziu postul tau), scuze off topic
Modificat de Oldman (acum 15 ani)
|
|