CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
micky_miha pe Simpatie.ro
Femeie
23 ani
Bucuresti
cauta Barbat
23 - 43 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Filet bujie deteriorat Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Azi dupa masa am avut parte de o mare belea:
La Dacia galbena mi-a puscat bijia de la cilindrul 4 (de langa radiator).
S-a dus filetul din chiulasa
Treaba e ca s-a intamplat din senin, de si acum vreo saptamana i-am pus bujii noi.
Cred ca asa cutimpul s-o mancat filetul iar acuma a facut poccc


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Am demontat chiulasa

filet bujie deteriorat demontat chiulasa Admin

54.9KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
si am curatat calamina de pe capul pistoanelor

filet bujie deteriorat curatat calamina capul Admin

52.7KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Asa arata acuma

filet bujie deteriorat asa arata acuma Admin

44.2KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Problema este ca am fost pe la dezmembrari sa caut o chiulasa de 1300 dar numai cateva chiulase "hoherite" erau, vaide mama lor cum aratau (prezoane rupte, supapearse).
Insa chiulase de 1400 erau cateva in stare foarte buna!

Intrebarea mea este: Oare as putea monta o chiulasa de 1400 pe motorul de 1300?
A incercat careva dintre voi asa ceva?
Diferenta este ca la chiulasa de 1300, inaltimea este de 73, 40 mm, iar la 1400 este mai joasa, adica 72, 40 mm.

Mi-am scos cursurile ramase  de la facultate si am facut niste calcule si am ajuns la concluzia ca ar merge.
La Dacia 1300, in original, compresia era de 8,5:1 daca chiulasa are inaltimea de 73, 40 mm si volumul camerei de ardere este de 37, 81 cmc.
La chiulasa de Dacia 1400, la inaltimea  de 72, 40mm raportul de compresie la motorul de 1400 este de 9,5:1, iar la motorul de 1300 cmc, dupa calculele mele ar reiesi o compresie de 9,28:1 in loc de 8,5:1.

Asa ca teoretic nu ar fi probleme, daca as monta o chiulasa de 1400.

Si in plus atat la R5TS/TX, cat si la R12TS, au existat motoare de 1289 cmc cu raportul de compresie de 9,5:1 si chiar 9,8:1 la unele modele tunate.

Totusi, careva dintre voi a mai incercat sa monteze o chiulasa de 1400 pe motorul de 1300 ??

Ar mai fi inca o solutie, sa ma duc cu chiulasa veche, la nea' Molnar , strungarul si sa incerce el sa mi-l bucseze, insa nu stiu daca va tine.

Nu stiu ce sa fac, ca totusi daca as gasi o chiulasa de 1300, cat-decat in stare decenta, as pune una din ala, cum era in mod original.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Faza nasola este, ca de si teoretic am o gramada de masini , practic zilele urmatoare  voi fi nevoit sa umblu pe jos ca tot fraierul.
Masina s-o razbunat pe mine, ca in ultimele luni i-am dat doar talpa in accceleratie, fara macar sa-i ridic capota din cand in cand
Acuma a zis: "Ajunge! De acuma va trebui sa te ocupi si de mine! Nu doar de Gaz, de Mobre si de Lastunuri"   
Si asta chiar acuma in prag de concediu


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
catalin7070
Membru Senior

Din: Alba Iulia
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1921
Asa ceva am patit eu la o masina cu 45.000 km
am schimbat bujiile la repezeala si nu le-am strans
una se mai tinea in cateva spire

noroc cu un tip ce a vazut ca bujia se misca ca o masea
dar la mine nu s-a dus filetul

eu am vazut ca inca se mai gasesc chiulase bune de 1300
daca nu gasesti iti pot cauta eu repede o chiulasa buna, pana in suta de mii de km!

Modificat de catalin7070 (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bachus_21
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3175
Stiu ca exista niste spirale.Se da un filet mai mare in chiulasa,se insurubeaza spirala pe bujie,se aplica la exterior o solutie pt.blocare si se pune bujia la loc.
Problema e ca nu stiu daca se gasesc pe la noi,eu nu am vazut nicaieri.


pus acum 14 ani
   
V.Rudolf
Corespondent "carpaci" extern

Din: Oradea - Transsylvannya
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5203
du chiulasa la un frezor sa ti ia la plan 2 mm din suprafata ,pune  o reductie conica cu umar ,o bercuiesti in camera de ardere cu o bila de  fi  20 si basta, apoi sa mi spui cum trage ,sigur iti va cadea fata!! eu am facut asta la dacia noastra cu mult timp in urma si crede ma ca mi bateam joc de masini serioase la semafor !!  

_______________________________________
Carpaci anarhist din nastere. Secera Dalta Ranga Flexu Peticu Autogenu si Ciocanu sant cei mai buni prieteni de ai mei :-)

-Toma Caragiu...  Sergiu Nicolaescu....Florin Piersic...Amza Pellea .. Jean Constantin...Dem Radulescu..Ilarion Ciobanu ..Sebastian Papaiani ..Puiu Calinescu ..Ion Besoiu ..Radu Beligan..Mircea Albulescu ...Colea Rautu..Stefan Banica ...Stefan Iordache ...Gheorghe Dinica ...

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

bachus_21 a scris:

Stiu ca exista niste spirale.Se da un filet mai mare in chiulasa,se insurubeaza spirala pe bujie,se aplica la exterior o solutie pt.blocare si se pune bujia la loc.
Problema e ca nu stiu daca se gasesc pe la noi,eu nu am vazut nicaieri.


Ce zici tu, se numeste "heli-coil" si se gasea de cumparat in anii 90, dar nu am mai vazut asa ceva de multtimp.

Maine ma duc iarasi la scormonit pe la dezmembrari.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3319
daca se merita la pret, nu se poate incarca cu aluminiu si reface filetul ? O sa ma uit sa vad da de am eu o chiulasa, ca parca parca asa stiu ca e una ratacita

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861
Cumpara-ti niste helicoil si iti rezolvi imediat treaba. sau-> gasesti garantat! Sunt importatori draper (de acolo imi iau scule cand fac rost de $$, sunt satul de sculele proaste de pe piata).

Modificat de blind (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
knx
Membru Senior

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3319
daca e vorba de stefan Clayt, nu trebuie sa comanzi de pe net, poti cumpara de la Briesan auto, care e distribuitor Draper, e pe strada caii ferate, cam pe la mijlocul strazii, pe dreapta cum te duci inspre muncii !

_______________________________________
Lada 1500 under construction !
Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !

pus acum 14 ani
   
blind
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 861
Da-da-da, de aia e vorba. Nu stiam ca au si in cluj magazine (nici nu m-a interesat, sincer sa fiu )
Mergi la ei la magazin si iti cumperi ce ai nevoie, de regula au totul pe stoc (astia din bucuresti unde merg eu sunt destul de bine aprovizionati)


pus acum 14 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815

Misi din Cluj a scris:

Problema este ca am fost pe la dezmembrari sa caut o chiulasa de 1300 dar numai cateva chiulase "hoherite" erau, vaide mama lor cum aratau (prezoane rupte, supapearse).
Insa chiulase de 1400 erau cateva in stare foarte buna!

Intrebarea mea este: Oare as putea monta o chiulasa de 1400 pe motorul de 1300?
A incercat careva dintre voi asa ceva?
Diferenta este ca la chiulasa de 1300, inaltimea este de 73, 40 mm, iar la 1400 este mai joasa, adica 72, 40 mm.

Mi-am scos cursurile ramase  de la facultate si am facut niste calcule si am ajuns la concluzia ca ar merge.
La Dacia 1300, in original, compresia era de 8,5:1 daca chiulasa are inaltimea de 73, 40 mm si volumul camerei de ardere este de 37, 81 cmc.
La chiulasa de Dacia 1400, la inaltimea  de 72, 40mm raportul de compresie la motorul de 1400 este de 9,5:1, iar la motorul de 1300 cmc, dupa calculele mele ar reiesi o compresie de 9,28:1 in loc de 8,5:1.

Asa ca teoretic nu ar fi probleme, daca as monta o chiulasa de 1400.



Si in plus atat la R5TS/TX, cat si la R12TS, au existat motoare de 1289 cmc cu raportul de compresie de 9,5:1 si chiar 9,8:1 la unele modele tunate.

Totusi, careva dintre voi a mai incercat sa monteze o chiulasa de 1400 pe motorul de 1300 ??

Ar mai fi inca o solutie, sa ma duc cu chiulasa veche, la nea' Molnar , strungarul si sa incerce el sa mi-l bucseze, insa nu stiu daca va tine.

Nu stiu ce sa fac, ca totusi daca as gasi o chiulasa de 1300, cat-decat in stare decenta, as pune una din ala, cum era in mod original.





Rfacerea filetului la bujie la Dacia e o operatiune foarte comuna si frecventa, nu stiu de ce va speriati de ea... Cel mai bine (si tehnic) se face astfel: se gaureste pt filet M18 si se mareste, la exterior, cu spiral mare (aprox22) gaura pe aprox. 2 mm adincime. Se face o bucse din aluminiu, preferabil din dural, cu guler la exterior, care sa se ingroape in adincitura de 2 mm. Atentie, exteriorul bucsei trebuie facut la guler sa copieze forma spiralului de adincire, ca sa se aseze ca lumea pe chiulasa si sa faca schimbul termic bine. La interiorul camerei de ardere se face un sanfren2x45 cu un spiral mare , bine ascutit, tinut cu mina, unde partea finala a bucsei, care se face un pic mai subtire pe interior (se sterge filetul) se bercuieste cu o bila de rulment, dupa ce in prealabil bucsa a fost bine strinsa cu un surub 14 x1,25 intepenit pe bucse cu piulita contra.
Metoda are garantie vesnica, am folosit-o de zeci de ori si la alte masini, unele cu pretentii (mercedes, bmw), si, foarte important nu modifica camera de ardere si, si mai important nu modifica valoarea termica a bujiei. Cu stima, Dan

Modificat de Oldman (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815
P.S.   Pt. siguranta, poti sa-i dai si doua puncte de sudura in argon in camera, alti autori sudeaza complet capul bucsei in camera de ardere, pt transfer termic mai bun

pus acum 14 ani
   
monolith
Membru Junior

Din: Galati
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 84
Am vazut si eu o Dacia 1310 care avea bucsare la chiulasa. Nu sunt probleme. La masina de care va spun, s-a mers cu chiulasa facuta astfel inca 150.000 km pana cand a vandut masina la un neam de-al lui. Si cred ca si ala tot asa a mers. Tin sa precizez ca respectivul tip tinea la masina si, in plus, facea si drumuri lungi cu ea. Varianta de bucsar este buna pana vrei sa te apuci de un RK la motor, timp care iti permite sa cauti o chiulasa care sa iti placa sau chiar una noua. Cred ca se mai gasesc pe undeva.

pus acum 14 ani
   
monolith
Membru Junior

Din: Galati
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 84

Misi din Cluj a scris:

si am curatat calamina de pe capul pistoanelor

Ca tot ai adus vorba de curatare, spune si cum ai facut operatiunea asta. Eventual materiale de curatare folosite etc. Asa mai aflam si noi cateodata daca apare ceva bun pe piata.


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Amfost iarasi pe la dezmembrari si am mai scormonit.
Am gasito chiulasa de 1300 destul de buna.
Mi-a luat vreo 3 ore pana l-am curatat

filet bujie deteriorat amfost iarasi mai gasito chiulasa 1300 destul buna.mi-a luat vreo ore pana Admin

60.6KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Deja l-am pus sus, dar si chiulasa veche o voi duce la strungar,sa mi-l refaca

filet bujie deteriorat deja l-am pus sus, dar chiulasa veche voi duce mi-l refaca Admin

60.5KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

monolith a scris:


Ca tot ai adus vorba de curatare, spune si cum ai facut operatiunea asta. Eventual materiale de curatare folosite etc. Asa mai aflam si noi cateodata daca apare ceva bun pe piata.


Calamina de pe capul pistoanelor am curatat cu periade sarma conica, prinsa in bormasina.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
V.Rudolf
Corespondent "carpaci" extern

Din: Oradea - Transsylvannya
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5203
whatewer....vad k n ai observat  ce ti am spus mai sus ..     ma rog,   ignoranta asta....

Modificat de rxrclan (acum 14 ani)


_______________________________________
Carpaci anarhist din nastere. Secera Dalta Ranga Flexu Peticu Autogenu si Ciocanu sant cei mai buni prieteni de ai mei :-)

-Toma Caragiu...  Sergiu Nicolaescu....Florin Piersic...Amza Pellea .. Jean Constantin...Dem Radulescu..Ilarion Ciobanu ..Sebastian Papaiani ..Puiu Calinescu ..Ion Besoiu ..Radu Beligan..Mircea Albulescu ...Colea Rautu..Stefan Banica ...Stefan Iordache ...Gheorghe Dinica ...

pus acum 14 ani
   
V.Rudolf
Corespondent "carpaci" extern

Din: Oradea - Transsylvannya
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5203

Oldman a scris:


Misi din Cluj a scris:

Problema este ca am fost pe la dezmembrari sa caut o chiulasa de 1300 dar numai cateva chiulase "hoherite" erau, vaide mama lor cum aratau (prezoane rupte, supapearse).
Insa chiulase de 1400 erau cateva in stare foarte buna!

Intrebarea mea este: Oare as putea monta o chiulasa de 1400 pe motorul de 1300?
A incercat careva dintre voi asa ceva?
Diferenta este ca la chiulasa de 1300, inaltimea este de 73, 40 mm, iar la 1400 este mai joasa, adica 72, 40 mm.

Mi-am scos cursurile ramase  de la facultate si am facut niste calcule si am ajuns la concluzia ca ar merge.
La Dacia 1300, in original, compresia era de 8,5:1 daca chiulasa are inaltimea de 73, 40 mm si volumul camerei de ardere este de 37, 81 cmc.
La chiulasa de Dacia 1400, la inaltimea  de 72, 40mm raportul de compresie la motorul de 1400 este de 9,5:1, iar la motorul de 1300 cmc, dupa calculele mele ar reiesi o compresie de 9,28:1 in loc de 8,5:1.

Asa ca teoretic nu ar fi probleme, daca as monta o chiulasa de 1400.



Si in plus atat la R5TS/TX, cat si la R12TS, au existat motoare de 1289 cmc cu raportul de compresie de 9,5:1 si chiar 9,8:1 la unele modele tunate.

Totusi, careva dintre voi a mai incercat sa monteze o chiulasa de 1400 pe motorul de 1300 ??

Ar mai fi inca o solutie, sa ma duc cu chiulasa veche, la nea' Molnar , strungarul si sa incerce el sa mi-l bucseze, insa nu stiu daca va tine.

Nu stiu ce sa fac, ca totusi daca as gasi o chiulasa de 1300, cat-decat in stare decenta, as pune una din ala, cum era in mod original.





Rfacerea filetului la bujie la Dacia e o operatiune foarte comuna si frecventa, nu stiu de ce va speriati de ea... Cel mai bine (si tehnic) se face astfel: se gaureste pt filet M18 si se mareste, la exterior, cu spiral mare (aprox22) gaura pe aprox. 2 mm adincime. Se face o bucse din aluminiu, preferabil din dural, cu guler la exterior, care sa se ingroape in adincitura de 2 mm. Atentie, exteriorul bucsei trebuie facut la guler sa copieze forma spiralului de adincire, ca sa se aseze ca lumea pe chiulasa si sa faca schimbul termic bine. La interiorul camerei de ardere se face un sanfren2x45 cu un spiral mare , bine ascutit, tinut cu mina, unde partea finala a bucsei, care se face un pic mai subtire pe interior (se sterge filetul) se bercuieste cu o bila de rulment, dupa ce in prealabil bucsa a fost bine strinsa cu un surub 14 x1,25 intepenit pe bucse cu piulita contra.
Metoda are garantie vesnica, am folosit-o de zeci de ori si la alte masini, unele cu pretentii (mercedes, bmw), si, foarte important nu modifica camera de ardere si, si mai important nu modifica valoarea termica a bujiei. Cu stima, Dan

,sefuu!! asta i am spus si eu mai taraneste!!!


_______________________________________
Carpaci anarhist din nastere. Secera Dalta Ranga Flexu Peticu Autogenu si Ciocanu sant cei mai buni prieteni de ai mei :-)

-Toma Caragiu...  Sergiu Nicolaescu....Florin Piersic...Amza Pellea .. Jean Constantin...Dem Radulescu..Ilarion Ciobanu ..Sebastian Papaiani ..Puiu Calinescu ..Ion Besoiu ..Radu Beligan..Mircea Albulescu ...Colea Rautu..Stefan Banica ...Stefan Iordache ...Gheorghe Dinica ...

pus acum 14 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815

rxrclan a scris:


Oldman a scris:


Misi din Cluj a scris:

Problema este ca am fost pe la dezmembrari sa caut o chiulasa de 1300 dar numai cateva chiulase "hoherite" erau, vaide mama lor cum aratau (prezoane rupte, supapearse).
Insa chiulase de 1400 erau cateva in stare foarte buna!

Intrebarea mea este: Oare as putea monta o chiulasa de 1400 pe motorul de 1300?
A incercat careva dintre voi asa ceva?
Diferenta este ca la chiulasa de 1300, inaltimea este de 73, 40 mm, iar la 1400 este mai joasa, adica 72, 40 mm.

Mi-am scos cursurile ramase  de la facultate si am facut niste calcule si am ajuns la concluzia ca ar merge.
La Dacia 1300, in original, compresia era de 8,5:1 daca chiulasa are inaltimea de 73, 40 mm si volumul camerei de ardere este de 37, 81 cmc.
La chiulasa de Dacia 1400, la inaltimea  de 72, 40mm raportul de compresie la motorul de 1400 este de 9,5:1, iar la motorul de 1300 cmc, dupa calculele mele ar reiesi o compresie de 9,28:1 in loc de 8,5:1.

Asa ca teoretic nu ar fi probleme, daca as monta o chiulasa de 1400.



Si in plus atat la R5TS/TX, cat si la R12TS, au existat motoare de 1289 cmc cu raportul de compresie de 9,5:1 si chiar 9,8:1 la unele modele tunate.

Totusi, careva dintre voi a mai incercat sa monteze o chiulasa de 1400 pe motorul de 1300 ??

Ar mai fi inca o solutie, sa ma duc cu chiulasa veche, la nea' Molnar , strungarul si sa incerce el sa mi-l bucseze, insa nu stiu daca va tine.

Nu stiu ce sa fac, ca totusi daca as gasi o chiulasa de 1300, cat-decat in stare decenta, as pune una din ala, cum era in mod original.





Rfacerea filetului la bujie la Dacia e o operatiune foarte comuna si frecventa, nu stiu de ce va speriati de ea... Cel mai bine (si tehnic) se face astfel: se gaureste pt filet M18 si se mareste, la exterior, cu spiral mare (aprox22) gaura pe aprox. 2 mm adincime. Se face o bucse din aluminiu, preferabil din dural, cu guler la exterior, care sa se ingroape in adincitura de 2 mm. Atentie, exteriorul bucsei trebuie facut la guler sa copieze forma spiralului de adincire, ca sa se aseze ca lumea pe chiulasa si sa faca schimbul termic bine. La interiorul camerei de ardere se face un sanfren2x45 cu un spiral mare , bine ascutit, tinut cu mina, unde partea finala a bucsei, care se face un pic mai subtire pe interior (se sterge filetul) se bercuieste cu o bila de rulment, dupa ce in prealabil bucsa a fost bine strinsa cu un surub 14 x1,25 intepenit pe bucse cu piulita contra.
Metoda are garantie vesnica, am folosit-o de zeci de ori si la alte masini, unele cu pretentii (mercedes, bmw), si, foarte important nu modifica camera de ardere si, si mai important nu modifica valoarea termica a bujiei. Cu stima, Dan

,sefuu!! asta i am spus si eu mai taraneste!!!



Asa e, dar eu am detaliat, sa-nteleaga omul cum se face     (am vazut mai tirziu postul tau), scuze off topic 

Modificat de Oldman (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
manciur
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 464

Misi din Cluj a scris:

Azi dupa masa am avut parte de o mare belea:
La Dacia galbena mi-a puscat bijia de la cilindrul 4 (de langa radiator).
S-a dus filetul din chiulasa
Treaba e ca s-a intamplat din senin, de si acum vreo saptamana i-am pus bujii noi.
Cred ca asa cutimpul s-o mancat filetul iar acuma a facut poccc



ca fapt divers si pasionat fiind tu, mai ales, de masini aia e bujia 1.. reno face o exceptie, studiaza..


_______________________________________
Life is about passion Thank you for sharing mine

pus acum 14 ani
   
Liviu M
Membru Senior

Din: Targoviste
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1016
La altii am facut cum zice oldman (am dispozitivul de strans bucsa) , si au mers fara probleme . Eu pana acum nu am patit niciodata asa ceva . Nu sufar sa scot bujii . De obicei ruginesc acolo . Daca inscriai LASTUNUL aveai cu ce te misca . SUCCES !

_______________________________________
Respectati-i pe pasionati !

pus acum 14 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

manciur a scris:


Misi din Cluj a scris:

Azi dupa masa am avut parte de o mare belea:
La Dacia galbena mi-a puscat bijia de la cilindrul 4 (de langa radiator).
S-a dus filetul din chiulasa
Treaba e ca s-a intamplat din senin, de si acum vreo saptamana i-am pus bujii noi.
Cred ca asa cutimpul s-o mancat filetul iar acuma a facut poccc



ca fapt divers si pasionat fiind tu, mai ales, de masini aia e bujia 1.. reno face o exceptie, studiaza..


La Dacie cilndrul 1 este cel de langa volanta! Deci ti sa mai studiezi!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 14 ani
   
manciur
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 464

Misi din Cluj a scris:


manciur a scris:


Misi din Cluj a scris:

Azi dupa masa am avut parte de o mare belea:
La Dacia galbena mi-a puscat bijia de la cilindrul 4 (de langa radiator).
S-a dus filetul din chiulasa
Treaba e ca s-a intamplat din senin, de si acum vreo saptamana i-am pus bujii noi.
Cred ca asa cutimpul s-o mancat filetul iar acuma a facut poccc



ca fapt divers si pasionat fiind tu, mai ales, de masini aia e bujia 1.. reno face o exceptie, studiaza..


La Dacie cilndrul 1 este cel de langa volanta! Deci ti sa mai studiezi!



era o incercare,
bafta la reductie!


_______________________________________
Life is about passion Thank you for sharing mine

pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la