CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Profil Mariatha
Femeie
25 ani
Prahova
cauta Barbat
25 - 52 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Aro seria 24 identificarea anului dupa seria de sasiu Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48194
Ma supara ca astia de la Romtehnica nu mai afiseaza anul de fabricatie pe listele de licitatii.
Si as vrea sa aflu, daca exista vreun tabel oficial facut de cei de la Campulung, in care sa fie afisate seriile de fabricatie pe ani.
Adica sa putem identifica ca in fiecare an de  la ce serie pana la ce serie s-o fabricat.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48194
De ceva vreme incerc sa fac o asfel de evidenta, macar aproximativa, atat pentru Aro 10, cat si pentru 24.
Din datele stranse de mine pana in prezent se poate deduce  ca in anii '70 se fabricau in jur de 10000-15000 de bucati pe an, apoi pe la sfarsitul anilor '80 a cresut pana pe la 20000 bucati pe an, apoi in anii '90 a scazut sub 10000 de bucati.
La Aro 10 nu trecuse peste 5000-6000 bucati pe an, deci Aro 10 din start s-o fabricat mult mai putin decat cele mari.

Ce am identificat pana acuma, ca la 24 cele cu seria 80000-90000 sunt intre 1981-82.
La 100000 s-o fi ajuns prin 1983-84... in principiu cele sub aceasta cifra merita vanate cu adevarat.
Cele cu 160000 sunt din 1989.
Cele cu 180000 sunt din 1990
Iar cele cu 190000 sunt 1990-91
210000 este deja 1995-96

La Aro 24 asta inseamna ca 1985-86, care sunt la limita posibilitatii de atestare, ar fi undeva pe la seriile 120000-130000.

La Aro 10 la seria 1 in 1980 s-a ajuns undeva pe la 1100 de bucati.
In 1982 deja era pa la 5500 prin iunie si pe la 7000 la sfarsitul anului.
10000 s-a atins undeva prin 1983-84, dupa care in 1985 s-a trecut la seria 2 cu facelift.

Cele cu 15000-16000 sunt deja in jur de 1986.
Dupa 1986 nu prea am date concrete, ca ma concentram asupra seriei 1.

Iar la TV, seriile se faceau cu acelasi numerotare in comun cu cei de la Aro, cel putin la Aro 320 camioneta ce se fabrica in Bucuresti la Autobuzul.

La dubele si microbuzele TV nu stiu care o fi treaba.

Dar ar fi util un tabel oficial, facut pe baza evidentelor celor de la fabrica. A existat asa ceva?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48194
De aia v-as ruga pe toti colegii care aveti Aro 10, Aro 24 sau TV sa-mi ziceti anul de fabricatie si numarul cu aproximatie al seriei, de exemplu cum am eu la Foxy2 anul 1982 si seria in jur de 5500. Sau Foxy1 este 1980 si seria in jur de 430, iar Foxy3, tot 1980, dar in jur de 1090. Nu trebuie sa ziceti seria exacta, doar asa in tolerante de +- 10.
Ca asa putem face o aproximare mai precisa al seriilor in functie de anii de fabricatie.
Sa nu mai mergem ca fraierii sa vedem niste Aro la licitatie si acolo sa aflam ca sunt din 1991 sau 1993, cum am patit-o eu zilele trecute.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
Tov
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 799
243/1978 - 34xxx

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48194

Tov a scris:

243/1978 - 34xxx

Aha, deci in 1978 ajunsese la 30000.
In 1980 ajunsera la 60000. Deci in doi ani au  facut cam 15000 de bucati pe an.
Is curios cate s-au fabricat anual intre 1972 si 1978.
Probabil la inceput mai putine, apoi au crescut numarul.
De fapt intre 1972 si 1975 au fabricat in paralel si M461C, deci atunci in mod logic s-au fabricat mai putine Aro 24.
Dar si dupa 1980, productia a cam scazut de la 15000 pana pe la 10000 de bucati, ceea ce se explica cu aparitia lui Aro 10, din care au facut initial intre 1000 si 2000 de bucati pe an apoi mai tarziu in jur de 5000-6000.
243 aparuse in 1976, dar din cate vad, numerotarea sasiului nu tinea cont de model.
Asa cum venea la rand, pe unele sasiuri puneau caroserie de 243, pe altele 244 sau 241, sau 240, asa aleatoriu.
Foarte interesant sa adun asa date si sa le compar ca in fiecare an cam pe la ce numar a ajuns Aro 10 si la ce numar a ajuns Aro 24. Astfel se pot deduce aproximativ numarul de exemplare fabricate anual din fiecare. 
Dupa parerea mea la Aro 10 cele mai interesante sunt cele de sub seria 10000 iar la Aro 24, cele cu seria sub 100000, ca dupa aia a unceput fusereala si a scazut calitatea.
Totusi nu prea cred sa nu fi existat un registru oficial, dar ala cred ca a fost distrus impreuna cu fabrica.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Foarte sigur gasesti informatia serie-an de fabricatie la RAR.
Eu am sunat pentru cineva la o unitate militara detinatoare intreband de anul fabricatiei la un Aro si am aflat ce ma interesa, motorizare, stare tabla, etc.
Credeam ca e secret militar dar s-au mai schimbat lucrurile.


pus acum 8 ani
   
valnord
Membru Senior

Din: Buzau-Cluj
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 361
Salutare tuturor,

din lista consultata de mine rezulta ceva de genul:

13432    1975
76777    1983
98697    1984
91533    1984
108908    1984
115208    1985
106238    1985
188343    1990
179553    1991
191858    1991
191864    1991
212808    1993
217518    1994

Sunt si ceva chestii mai putin logice dar sunt si serii de sasiu de ordinul milioanelor trecute, asa ca e posibil sa fie si greseli prin listele astea.

Oricum o imagine de ansamblu se poate face.

S-auzim de bine.

v.r.


_______________________________________
"Nici un progres nu e cu putinta fara conservarea valorilor, iar fara progres orice conservare nu-si atinge scopul"                                   

Dimitrie Gusti

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48194

valnord a scris:

Salutare tuturor,

din lista consultata de mine rezulta ceva de genul:

13432    1975
76777    1983
98697    1984
91533    1984
108908    1984
115208    1985
106238    1985
188343    1990
179553    1991
191858    1991
191864    1991
212808    1993
217518    1994

Sunt si ceva chestii mai putin logice dar sunt si serii de sasiu de ordinul milioanelor trecute, asa ca e posibil sa fie si greseli prin listele astea.

Oricum o imagine de ansamblu se poate face.

S-auzim de bine.

v.r.

Pai nu prea vad cum poate fi ala cu 179000 din 1991 si ala 188000 din 1990, cred ca ambele is 1990. Sau poate ca a mai ramas pe stoc cate un sasiu pe care l-au echipat mai tarziu.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Am facut armata la o unitate din Deva prin 1987.
La parcul auto era la ordinea zilei schimbarea de sasiuri si motoare.
In special benzinarele primeau motor Brasov D127 din cauza penuriei de benzina.
Caroseriile daca aveau rugina, le mai mutau intre ele.
La achizitie trebuie mers si vazuta masina, doar cu seriile nu e suficient.


pus acum 8 ani
   
valnord
Membru Senior

Din: Buzau-Cluj
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 361
Salutare,

se intampla prin Romania ca la nasterea unui copil prin satele de munte sau mai departate, inregistrarea sa se faca si dupa cateva saptamani. Probabil si inmatricularea se facea la anumite unitati militare dupa o periaoda mai indelungata.
Asa cum s-a precizat, exista si incongluente dar lista poate ajuta in mare masura.

s-auzim de bine.

v.r.


_______________________________________
"Nici un progres nu e cu putinta fara conservarea valorilor, iar fara progres orice conservare nu-si atinge scopul"                                   

Dimitrie Gusti

pus acum 8 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1505
Aro 243 D 127 din 1988.  154000
Aro 320 D127 din 1993.   213000


_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 8 ani
   
fari
Membru Senior

Din: Odorhei
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 576
Aro 240 1973 seria 00988

_______________________________________
SR 132 M Carpati 1967
M 461 C Zimbru   1969
Aro 240               1973
UAZ 469              1973

pus acum 8 ani
   
lucianm
Membru Junior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 51
240 din 1981 64xxx

pus acum 8 ani
   
valnord
Membru Senior

Din: Buzau-Cluj
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 361
Salutare,

am incercat sa mia trec niscaiva serii si ani atat de la colegii de mai sus cat si inca doua de la Romtehnica.
Am discutat cu un coleg de forum care-mi spunea despre un M 461 care era venit in unitatea militara complect echipat pentru interventii tehnice, avand un soi de banc sau dulap pe una din parti si ma rog alte chestii specifice armei - transmisiuni.
Putem deduce ca unele masini ieseau din linia de productie si mergeau in unitatile militare sau in civil iar o parte, gemenele din aceeasi zi, cu numar de serie precedent sau urmator, mergeau la "utilare" tot in fabrica. In unele cazuri utilarea putea dura foarte mult. Pana veneau dotarile militare, pana se utilau cu diverse bride, suporti si tot tacamul, gemenele ajungeau deja la aplicatii deci inscrise.
Cam asa mi-as explica eu faptul ca unele masini au serii mai mici si anul inmatricularii mai mare - mai recent - decat alte masini.
As concluziona ca in cazul in care la Romtehnica apar masini cu serie mica dar an de inscriere mai recent, este vorba de masini echipate precum chimizare, transmisiuni, laboratoare etc. Poate masini mai putin umblate, de ce nu. E un punct de vedere.


00988      1973     
13432      1975
34xxx      1978
64xxx      1981
76777      1983
98697      1984
91533      1984
108908    1984
115208    1985
106238    1985
144226    1987
154000    1988
188343    1990
179553    1991
191858    1991
191864    1991
212808    1993
213000    1993
217518    1994
221919    1996

Toate bune si sanatate.

v.r.

Modificat de valnord (acum 8 ani)


_______________________________________
"Nici un progres nu e cu putinta fara conservarea valorilor, iar fara progres orice conservare nu-si atinge scopul"                                   

Dimitrie Gusti

pus acum 8 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1505
Da,este buna explicatia data de tine.
Ce nr de sasiu o fi avut ultimul exemplar fabricat la Campulung?


_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 8 ani
   
bogtor
Membru Senior

Din: timisoara
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 684
la timisoara au sosit asa...244D-1981/iun, seria 60956 si 320D-1993/noi, seria 7477, cumparate noi, direct de pe banda, din fabrica. ulterior am observat ca pe factura seria este scrisa 902-7477

_______________________________________
tel 0744161052

pus acum 8 ani
   
valnord
Membru Senior

Din: Buzau-Cluj
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 361
Salutare,
incerc sa speculez putin informatia colegului Bogtor. As zice ca prima serie intra in criteriile sau logica listei de mai sus. Este probabil ca seriile mai noi precum camionetele sa fi fost numerotate altfel is poate chiar in 1993 deja evidenta sa fi inceput pe computere, iar 902 sa fie un soi de numar de articol/cont care sa fi reprezentat tipul ARO 320 iar apoi seria 7477 sa fi fost numarul efectiv al aceli masini din categoria ARO 320 sau codul de fabrica 902.
In lista de mai sus, ponderea mai mare este detinuta de masinile de la Romtehnica si pe o perioada destul de insemnata -  20 de ani. Numerele sunt progresive cu exceptiile mentionate. Ar fi interesat ca cine are o ARO 320 sa verifice seria de pe sasiu.

00988         1973     
13432         1975
34xxx         1978
60956         1981
64xxx         1981
76777         1983
98697         1984
91533         1984
108908       1984
115208       1985
106238       1985
144226       1987
154000       1988
188343       1990
179553       1991
191858       1991
191864       1991
212808       1993
213000       1993
902-7477    1993
217518       1994
221919       1996


S-auzim de bine.

v.r.

Modificat de valnord (acum 8 ani)


_______________________________________
"Nici un progres nu e cu putinta fara conservarea valorilor, iar fara progres orice conservare nu-si atinge scopul"                                   

Dimitrie Gusti

pus acum 8 ani
   
bogtor
Membru Senior

Din: timisoara
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 684
vorbind despre cumputere, voi scana cu prima ocazie actele, talonul vechi, unde se vede modul de inregistrare al remorcii, in anii 80 si factura din 93, a camionetei. veti observa ca tehnica de atunci nu are nici o legatura cu informatica de orice nivel ar fi. in 98-99 am lucrat la comautosport, succesoarea idms, facturile se scriau la masina pe litere, nicivorba de tipizate sau alte artificii. nu maai punem la socoteala ca pe arhiva dormeau maidanezii si cei care aveau nelamuriri la rar si veneau dupa rectificari trebuiau sa rascoleasca arhiva dupa ce fugareau ciinii.

_______________________________________
tel 0744161052

pus acum 8 ani
   
valnord
Membru Senior

Din: Buzau-Cluj
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 361
Salutare tuturor,

acum doar ce am incheit conversatia cu cineva referitor la anii de fabricatie si seriile ARO. Am observat si pe un alt topic ca in Cehia a aparut un ARO cu seria 00711 din 1973 si am gandit sa actualizez aceasta lista:

00711         1973 - Aro 240 - Cehia
00988         1973 - Aro 240 - Romania - Farago     
02642         1975 - Aro 240 - Austria-> Romania - Valnord
13432         1975
17126         1976 - ARO 240 - Austria-> Romania - Valnord
34xxx         1978
43486         1980
60956         1981
64xxx         1981
76777         1983
98697         1984
91533         1984
108908       1984
115208       1985
106238       1985
144226       1987
154000       1988
188343       1990
179553       1991
191858       1991
191864       1991
212808       1993
213000       1993
902-7477    1993
217518       1994
221919       1996

Numai bine si va rog sa adaugati, daca aveti alte informatii.

v.r.


_______________________________________
"Nici un progres nu e cu putinta fara conservarea valorilor, iar fara progres orice conservare nu-si atinge scopul"                                   

Dimitrie Gusti

pus acum 3 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48194
As fi curios, daca exista vreuna mai veche din 1972.
Ca 1972 era anul oficial de lansare, de si prototipurile erau prezentate in toamna lui 1969.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 3 ani
   
bogtor
Membru Senior

Din: timisoara
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 684
Poza cu factura , se vede si seria motorului.

aro seria anului dupa seria sasiu poza factura vede seria motorului.

57.3KB


_______________________________________
tel 0744161052

pus acum 3 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la