Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48299
|
|
r16r1150 a scris:
AdyC a scris:
Nu e Vanghelis.
"Artistul", ca sa zic asa, e Jeff Wayne, albumul se numeste - "War of the worlds" iar melodia - "The Eve of the War"
|
Pai in rest, Wayne e cam ,,vai...ne". De aia am si taiat din The Eve of the War , dar si pentru incadrarea in imagine.
Revin la durerile facerii motorului M207. Pompa mea de apa a curs. Am dat-o jos pentru inlocuire. Inainte de asta , am pornit motorul sa verific cum am etansat restul circuitului de racire si sa vad daca radiatorul de incalzire ,,zice" cum trebuie. Deodata, in regim de functionare la 65-70 grade, a aparut fum alb in filtrul de aer si prin busonul de la capacul tachetilor. Am oprit imediat . Uleiul era la nivel,dar slab, cel cu care a venit / urma sa-i fac curat in motor si dupa aia sa il inlocuiesc. Oricum exploatarea - de la prima pornire pana acum a fost in 7-8 reprize cuprinse intre 2 pana la 10 minute, cu pauze (nu a urcat temp. apa niciodata in regim de alerta, max 85 de grade iar preventiv am scos termostatul). La prima pornire dupa timp indelungat am rotit mult motorul cu manivela, a urcat uleiul, abia dupa aia am incercat pornire... Presiunea uleiului e 2 si un pic, in medie. Dupa ce am croit o alta garnitura , am reasezat pompa de apa la locul ei , iar la strangere mi s-a rupt surubul de fixare inferior, ramanand un ciot in blocul motor. Si nu l-am fortat, am folosit strangerea la liber, cu mana, abia apoi am pus cheia, in repetare 1-2-3-1-2-3. S-a dus naibii...maine il extrag si il inlocuiesc. Am bagat motorina in motor si o las acolo pana dimineata, sa mai inmoaie depunerile, apoi il dau jos si pun ulei nou.Am strecurat uleiul vechi sa vad ce are in el...sacrificand ciorapii de nailon ai nevestii-mi. Apoi , cu un magnet, am cautat resturi metalice in impuritati. Nu au fost. Tineti-mi maine pumnii, sa iasa cum trebuie; de se va comporta tot asa , o sa il inlocuiesc cu altul si il trec ca rezerva. Daca |
Fum alb din filtrul de aer si de sub capacul culbutorilor? Pai nu prea are de unde sa apara fum alb de acolo! Ala nu e fim, ci aburi! Dupa ce se incalzeste motorul si se incinge uleiul, pe indeva patrunde lichid de racire mai rece in ulei si de acolo apare aburul ala alb, care iese pe circuitul de aerisire al carterului intrand pe sub capacul de culbutori si prin furtunul de recirculare a gazelor arse intra in carcasa filtrului de aer. Motorul a stat zeci de ani nepornit, iar garniturile s-au uscat si nu mai etanseaza cum trebuie. Ori ai garnitura de chiulasa belita (cazul fericit), ori garniturile de sub camasi is deteriorate (cazul urat) si iti intra pe acolo lichidul de racire in baia de ulei. Eventual poti incerca cu o doza din ala de praf ce se foloseste pentru etansarea radiatoarelor, daca locul unde patrunde apa este mic, sunt sanse sa se astupe de praful respectiv, dar aste e un fel de potcoava pentru cal mort, ca solutia sanatoasa ar fi sa scoti motorul, sa o desfaci in bucati si sa-i schimbi toate garniturile, inclusiv cele de sub camasile de cilindru ( acolo la tine din cate stiu sunt trei randuri de o-ringuri din cauciuc), eventual si o segmentare si rodarea supapelor, daca necesita, dar alte lucrari nu cred sa necesite motorul ala, ca are rulaj foarte mic. La TV e foarte urata trreaba sa scoti motorul. Doar cu o girafa cu brat lung, o ridici si o scoti pe lateral pe usa pasagerului din dreapta. Cand eram in liceu si faceam practica la SMA, am facut aceasta operatiune pe un TV 12 cu un D127 pe el. Dureroasa operatiune, ce implica multa chinuiala! Deci, nu cred ca ai prea mult de ales, asta este singura explicatie logica, motorul se incalzeste, iar dupa ce se incinge uleiul, iti patrunde lichid de racire in uleiul fierbinte si produce aburii albi. Daca desfaci busonul de umplere de pe capacul culbutorilor, pe interior observi depuneri albe se culoarea untului? Daca da, in mod sigur iti intra lichidul de racire in ulei. Presiunea de ulei este de 2 bari la rece sau la cald? Cam putin. Ar trebui sa schimbi si pompa de ulei. Noroc ca la M207 este in exteriorul blocului motor. Particule metalice in ulei nu vei gasi, ca motorul tau nu are nici o problema, in afara de probleme de etansare! A stat mult nepornit saracul motor si toate garniturile s-au degradat. Era de asteptat, daca a stat zeci de ani nepornita! Dupa ce vei schimba toate garniturile va functiona ca una noua!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|