CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: crazy_hell_angel la Simpatie.ro
| Femeie 25 ani Gorj cauta Barbat 25 - 53 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Deci,puteti sa ma injurati .Vechiul meu generator de acetilena,adica tomberonul de gunoi cu o teava si alte prostii,si-a dat obstescul sfarsit,prin gaurire.Dat fiind faptul ca vreau sa invat sa sudez autogen,stiu ca voi nu mai folositi asa ceva,as vrea sa-mi dati un sfat din ce as putea face unul.Carbid mai gasesc pe la magazinele de constructii,deci nu ar fi problema cu asta.Sunt eu capos si vreau sa sudez autogen,sa vad cum doua table stau sudate de mine fara sa se rupa la imbinarea sudata,din ce motive,habar nu am.Deci,pliiiiiiiiiiz,un sfat va rog.Multumesc
|
|
pus acum 9 ani |
|
ydaniel
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
|
|
Cumpara sau inchiriaza tub cu acetilena.nu mai am vazut de multi ani generator.Toti au un tub cu oxigen si unu cu acetilena.
_______________________________________ ''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz
|
|
pus acum 9 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
ydaniel a scris:
Cumpara sau inchiriaza tub cu acetilena.nu mai am vazut de multi ani generator.Toti au un tub cu oxigen si unu cu acetilena. |
Si de unde sa iau asa ceva?Adica un tub de acetilena?Si cam la ce pret s-ar ridica un asemenea tub?
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Constructiv este tare simpla:
29.7KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Dar cu 200-300 lei gasesti pe olx cate vrei:
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
valnord
Membru Senior
Din: Buzau-Cluj
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 361
|
|
Salutare tuturor,
imi cer suze pentru cei cu o oarecare experienta si varsta si care gasesc fara insemnatate cele ce vor fi spuse in randurile urmatoare dar este de bine. Pentru cei ce creativi si intreprinzatori care isi fac si-si procura singuri diverse scule si elemente dar care nu au vazut pana acum sau au lucrat vreodata cu asa ceva - GENERATOR DE ACETILENA, spun raspicat, BRAVO dar cu generatorul de acetilena - ATENTIE!!! Este adevarat ca din "prea multa siguranta de sine" sau din exces de zel sau din cine stie ce alte motive fara insemnatate, multi au murit in urma exploziilor cu astel de generatoare. Vorbesc pentru aceeasi de mai inainte - nici cu tubul de oxigen nu e asa un fleac. SA NU-L MANIPULATI CU MAINILE MURDARE SAU UNSE CU PRODUSE PETROLIERE SAU ALTFEL DE GRASIMI.
Imi cer iarasi scuze si s-auzim de bine.
v.r.
_______________________________________ "Nici un progres nu e cu putinta fara conservarea valorilor, iar fara progres orice conservare nu-si atinge scopul"
Dimitrie Gusti
|
|
pus acum 9 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
valnord a scris:
Salutare tuturor,
imi cer suze pentru cei cu o oarecare experienta si varsta si care gasesc fara insemnatate cele ce vor fi spuse in randurile urmatoare dar este de bine. Pentru cei ce creativi si intreprinzatori care isi fac si-si procura singuri diverse scule si elemente dar care nu au vazut pana acum sau au lucrat vreodata cu asa ceva - GENERATOR DE ACETILENA, spun raspicat, BRAVO dar cu generatorul de acetilena - ATENTIE!!! Este adevarat ca din "prea multa siguranta de sine" sau din exces de zel sau din cine stie ce alte motive fara insemnatate, multi au murit in urma exploziilor cu astel de generatoare. Vorbesc pentru aceeasi de mai inainte - nici cu tubul de oxigen nu e asa un fleac. SA NU-L MANIPULATI CU MAINILE MURDARE SAU UNSE CU PRODUSE PETROLIERE SAU ALTFEL DE GRASIMI.
Imi cer iarasi scuze si s-auzim de bine.
v.r. |
Nici o problema,foarte bine,ca asta uitasem sa spun,multi nu stiu,ca mana unsuroasa langa tubul de oxigen,produce nitroglicerina si da explozii devastatoare.La generator,perocolul este atunci cand flacara se intoarce pe furtun si ajunge in generator
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Tubul de oxigen e periculos si pentru ca are presiune mare in ea, plus ca poate exploda, daca intra oxigenul in legatura cu ulei sau vaselina. La generatorul de acetilena nu poate sa intoarca flacara pe furtun, pentru ca are o camera separata de siguranta la iesire, care la randul sau e plina pe jumatate cu apa, flacara ar trebui sa treaca prin apa respectiva ca sa ajunga la clopotul principal sub care se afla carbidul.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
costin20
Membru Senior
Din: vaslui
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 268
|
|
Mai bun e un generator sub presiune, decat astea clasice cu clopot si siguranta, cele cu roti nici nu mai zic. Cel clasic cu copot nu ai presiune constanta. Cum scade apa sub nivelul clopotului incepe sa pocneasca si sa improaste metalul topit. Generatoarele alea cu roti si sertar pentru carbid sunt o corcitura intre cele cu clopot si cele sub presiune, daca ii dai prea multa apa in sertar incepe sa dea presiunea afara pana se termina carbidul. Generatorul sub presiune trebuie curatat des, ca alfel de la presiune sare capacul si apoi stai cu ochii bandajati cum am stat si eu o saptamana. Am avut si lucrat cu fiecare din ele, asa ca iti recomand sa faci un mic efort sa iti iei unul sub presiune, adica ceva de genul cum e in poza.
31.1KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
knx
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3319
|
|
Asta e deja o tehnologie invechita, orice tinichigiu respectabil o foloseste doar sa dea calduri la piese, sa alameasca sau sa cositoreasca. Cu cele cu clopot am experienta, foarte instabil, si daca e vechi, e o bomba cu ceas. Odata am asistat la ce se poate intampla daca trece flacara de siguranta de apa, si ce sa zic, nu a fost deloc frumos ceea ce am vazut dupa. Cel mai bine, butelie de acetilena, su reductor, si supape de sens antiflara.
_______________________________________ Lada 1500 under construction ! Nu toate masinile vechi merita sa fie rable !
|
|
pus acum 9 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Intrebare: care este dimensiunea becului pentru tabla auto?Am vazut ca incep de la 0,pana la 4,parca.Multumesc
|
|
pus acum 9 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Nu stie nimeni?
|
|
pus acum 9 ani |
|
alexandru68
Membru Senior
Din: Simeria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 495
|
|
In general la sudarea tablei subtiri se foloseste cel cu diuza de 1, dar difera in functie de grosimea tablei sau a operatiei pe care o faci ( alamire , sudura cu sarma neagra , incalzirea metalului). Ajustarile flacari de la bec la mai poti face si din robinetii manerului ( pe la mine se zice mestecator adica amesteca acetilena cu oxigenul)
|
|
pus acum 9 ani |
|
mihaai
Membru Senior
Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
|
|
Buna seara ,bec cu diuza de 1 mm nu stiu unde se gaseste ... din cele intilnite de mine am gasit de 2,25 mm care frecvent le folosesc la sudura tevilor cu diametru relativ mic de la 1/2 tol la 3 toli (20 mm -90 mm ) . Pentru sudura tablei auto , cea de 0,6 mm pina la 1,2/1,6 mm cred ca este potrivit becul de 2,25 oricum daca brenerul nu are uzura mare poti sa-l reglezi destul de usor pentru sudura tablelor subtiri insa ai sa ai probleme tot timpul la dilatatia tablei si tot timpul va fi "valurele" de aceeia iti recomand sa folosesti subura electrica sau cu fir , mai sigura mai fiabila si cu un procentaj mai mic la pericolul de incendiu . Nu mai spun ca sudura oxiacetilenica prin topirea metalelor arde in procent mare carbonul din metal ceea ce-l face mai prost calitativ .
_______________________________________ Puterea este nimic fara control .
|
|
pus acum 9 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
mihaai a scris:
Buna seara ,bec cu diuza de 1 mm nu stiu unde se gaseste ... din cele intilnite de mine am gasit de 2,25 mm care frecvent le folosesc la sudura tevilor cu diametru relativ mic de la 1/2 tol la 3 toli (20 mm -90 mm ) . Pentru sudura tablei auto , cea de 0,6 mm pina la 1,2/1,6 mm cred ca este potrivit becul de 2,25 oricum daca brenerul nu are uzura mare poti sa-l reglezi destul de usor pentru sudura tablelor subtiri insa ai sa ai probleme tot timpul la dilatatia tablei si tot timpul va fi "valurele" de aceeia iti recomand sa folosesti subura electrica sau cu fir , mai sigura mai fiabila si cu un procentaj mai mic la pericolul de incendiu . Nu mai spun ca sudura oxiacetilenica prin topirea metalelor arde in procent mare carbonul din metal ceea ce-l face mai prost calitativ . |
Nu contrazic pe nimeni.Fiecare face...cu ce are.Am vazut masina facuta cu autogenul in 1992,,a ruginit in cu totul alte parti,iar eu ca un profan in asa ceva nu am vazut tabla valurita.Daca este curatat de oxizi si vopsit cum trebuie,eu zic ca tine.Dupa 23 de ani,am dat grundul jos,se vedea sudura autogena si nu era pic de rugina.Va multumesc mult de sfat
|
|
pus acum 9 ani |
|
mihaai
Membru Senior
Din: Modena- Tirgu Neamt
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1025
|
|
Asta este corect , fiecare face cu ce are , mai mult mai sigur , din experienta mea am expus ceea ce am intimpinat . Crede-ma am multi chilometri de sudura oxiacetilenica facuta pe materiale feroase sau neferoase . O singura remarca , vreau sa-ti fac daca ai vazut un sudor care sudeaza tabla cu flacara , te-ai intrebat de ca are tot timpul un ciocan cu el si de ce bate tot timpul in table ? Din cauza diferentei de dilatatie a metalelor , oricum , cind ai sa te apuci de sudura ai sa realizezi ceea ce vroiam sa spun . Daca imediat dupa sudura reusesti sa freci tabla cu peria de sirma si dai cu grud, deja mai mult de jumatate din treaba contra ruginei este facuta . Crede-ma nu vreau sa fac "diferente" este doar experienta ... atita tot . Sa ai spor .
Modificat de mihaai (acum 9 ani)
_______________________________________ Puterea este nimic fara control .
|
|
pus acum 9 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
.Am incercat.Merge binisor.Am pus niste petice la baza unor aripi vechi,acolo unde se prinde cu pragul si chiar a iesit misto.Cu becul de 2,doar ca trebuie sa tin mai departe,pentru ca altfel arde tabla.O sa incerc sa pun poze.Mai am o capota ciuruita intr-un colt,sa vad daca merge sa o alamesc.Si pe anul asta am terminat cu sudura.La primavara ce mai e de facut
|
|
pus acum 9 ani |
|