CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
ElizaElizaiubi 23 ani
Femeie
23 ani
Satu Mare
cauta Barbat
23 - 53 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Rectificare arbore cotit Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
payty
Membru nou

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 29
Salutare,

A rectificat cineva arbori cotiti? Daca da, cam la ce fiabilitate ar trebui sa ma astept (cati km)?

Ce probleme pot aparea? Adica e posibil sa nu mai fie palierele aliniate, de exemplu? Sau daca iese in cotele de reparatie din manual e suficient?


Evident, totul depinde de atelier, dar am tot auzit pareri ca nu sunt ok, ca nu tin deloc dupa rectificare si alte chestii. Evident de la oameni care isi dadeau cu parerea fara sa fi facut asa ceva.


Am zis sa intreb aici, ca fiind forum de auto clasice, problema e mai des intalnita.

Practic, eu vreau sa rectific un arbore cotit de Dacia 1600, pt ca de uzina nu se mai gasesc iar ASAM SRL sunt rebuturi.
(am vazut unul rupt, deci nu cred ca mai trebuie alte explicatii )


pus acum 9 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
Nu au cum sa "nu tina" sau sa se rupa din cauza rectificarii in sine. Totul e ca atelierul de rectificat sa respecte (sau sa... "nimereasca" )  cotele si indicatiile din manualul de reparatii privind rectificarea respectiva. Asta e partea a doua.

Sa iasa "nealiniate" palierele intre ele  (sau manetoanele intre ele, daca le rectifici si pe ele) iarasi nu prea se poate, prin natura masinii de rectificat insasi.


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Rectificarea arborelui cotit este o operatie comuna si nu prezinta absolut nici un risc.
Unele motoare (Lada dau la Aro 24) exista chiar 6 sau 7 cote de reparatie.
50000 km sigur va merge iarasi, poate si 100000 km, dar depinde de uleiul folosit si de modul de exploatare.
Esential este ca atelierul de prelucrari mecanice unde se face rectificarea sa nu aibe utilaje decalibrate.
Unele ateliere au utilajele de rectificat atat de decalibrate, incat nu mai reuseste sa ti-l faca la cota dorita. Atunci sigur ca nu va tine.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
FlorinCFR
Membru nou

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1
Detin o Dacie papuc 1.6 carburatie. Arborele a fost rectificat la cota R1. Am facut cu masina peste 10000 de km iar motorul se comporta normal (nu are nici o bataie , merge rotund). La aceste motoare fabricantul a prevazut doua cote de reparatii (R1 si R2), asa ca nu ai de ce sa-ti faci griji. Merge rectificat !

pus acum 9 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la