Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
Zici ca am avut masina ciudata? Inca nu stii nimic...istoria corecta: La origini Dacia 1300Lux, fabricatie 1975,(masina lu' tata) bloc motor Franta (VL), arbore cotit Franta, set motor romanesc, printre primele facute la Pitesti, cu pistoane cu fusta groasa si segmenti frantuzesti, biele romanesti, chiulasa romaneasca, cutie in 4 cu carcasele romanesti, dar cu trenurile si grupul frantuzesti( 8/33 ca la break mai tirziu, nu cu 9/34) cu a 4-a lunga(perechea de pinioane de a 4 a cu dinti marunti si multi, nu mai stiu citi), dar cu rulmenti romanesti, care au si cedat pe la 150000km, atunci am vazut ce era in ea. Mai avea dublu circuit de frina fata/spate, cu o pompa frantuzeasca cu 3 conducte si cu supapa in virf, pt iesirea inspre spate la saboti, cam ca la pompa simplu circuit, cu ICP prins in lateral cu surub, nu mizerie din aia omologata mai tirziu de romani cu ICP-ul corp comun cu pompa, si lucra cu repartitor cu o singura conducta. In '96, in urma unui accident frontal, am recarosat-o cu o caroserie de R12 TS din '73, adus din Franta, fara pic de rugina, din cea cu bagheta de de inox din fata pina-n spate, la jumatatea usilor,(in urma recarosarii, dat fiind faptul ca caroseria avea serie de Renault, in carte scria ca am R12 cu motor de Dacia) ocazie cu care i-am pus faruri cu 2 becuri - un H4 pt scurta/lunga si un H1 plasat asimetric, in partea de jos a farului, cu oglinda separata, + 2 proiectoare dreptunghiulare nichelate Cibie NOS(am dat o gramada de bani pe ele), originale de R12 - din alea cu montaj pe cele 2 suruburi ale suportilor de bara si cu prinderea in spatele proiectorului, discuri ventilate pe fata cu portfuzete cu tot, aduse din dezmembrari din Franta si cu etrieri de R18, impreuna cu o punte spate cu discuri, provenienta tot R12 - discurile erau ca cele de fata, ca si plachetii, etrierii semanau si ei dar erau de Fiat, ca sa aiba si actionare pt frina de parcare. Tot atunci am facut rost si de axa cu came de TS, de bielele si pompa de ulei originale, camasile pistoanelor care le-am alezat, de chiulasa completa, cu supape cu seria stantata pe coada si la care i-am pus simeringuri de supape, care erau piesa comuna cu saibele de tabla pe care stateau arcurile pe chiulasa, preluate cu o mica modificare de la motorul de 1,5 16 supape de Daewoo - pe Espero la noi si pe Nexia in Germania. Am uitat sa mai mentionez si distribuitorul SEV Marshall cu platina inchisa si care se regla cu imbus de 3 din exteriotul delcoului, nu pe msuratoare cu lera, ca nu puteai, nu aveai pe unde sa o bagi, ci cu dwellmetrul, cu motorul pornit, cuplata cu o aprindere electronica de R super 5 si o bobina Ducellier de apridere electronica de Oltcit 12TRS, + alternatorul Mitsubishi(sau Matsushita?) de 80 amperi de pe un Citroen BX, cu fulie de VW golf benzina1,6 si suportul pe chiuloasa schimbat cu unul de dinam din '70. Daca descrierea vi sa parut interesanta, va mai povestesc si de alte modificari care le facusem si alte lucruri interesante, din pacate nu mai stiu nimic de ea, am dat-o prin 2001 la un total de aprox 35000km unui prieten bun, care a vindut-o si el, cred ca prin 2010 cu inca peste 150000km facuti, neumblat la mecanica, a dat-o pt ca incepuse sa o lase caroseria destul de grav(rugina) - a mers zilnic cu ea iarna/vara, lucra la o firma de IT care-i platea deplasarile prin tara, cu masina lui
Modificat de Oldman (acum 9 ani)
|
|