CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Cosminamoraru
Femeie
25 ani
Bacau
cauta Barbat
30 - 80 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / capota dacia 1320 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Am gásit la cineva o capotá Dacia din 2001 pe injectie (nu stiu cum aratá masiná in fatá la mascá ) insá as avea nevoie de o capotá motor in procesul de resaturare a unei dacii 1320 din 88 a cárei capotá motor este tot cu creastá la mijloc , insá nu vád pe baza pozelor ce formá are dinspre radiatior ????
Este identicá cu cele ptr Daciile 1310-1420 comuniste cu mascá groasá ? Fiindcá pe 1320 vád cá e aceeasi capotá, doar nervura din mijlocul capotei e tip "creastá " si nu cea clasicá de la 1300 si 1310 .....
S-a fabricat si in 2001 acest tip de capotá ? Se poate monta pe dacia 1320 ?
Tot la el am dat de o cutie in 5 treptr tot 2001 pe injectie.Este interschimbabilá cu cutia daciei 1320 ? Diferentá de rapoarte ?
Mersi ptr edificare , sunt afon la modelele post comuniste din pácate si nu am avut sansa sá pot urmári ritmul aparitiei lor si diferentele de nuuante dintre tipuri.
Stiu cá dacia 1320-1325 e cam acelasi drac, si se numesc cn1 ....
Astept ráspunsul expertilor in materie .
Mersi mult de ajutor .
P.S :Proprietarul haba nu are cá-i mos si nu stie sá dea detalii, nici nu cunoaste exact ce masiná a avut.....


pus acum 8 ani
   
Tov
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 799
botul din 2001 (denumit generic "zambetul lui iliescu" n-are nicio legatura cu botul de pe 1320, sunt diferite total

in linkul pus de tine nu e capota de dacie din 2001 ci poate din 1991

Modificat de Tov (acum 8 ani)


pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Este vorba despre aceastá masiná , cu acest grilaj fatá, deci capota albá din anunt este sau nu buná acestei grile (másti ) ???????

capota dacia 1320 este vorba despre aceastá masiná acest grilaj fatá, deci capota albá din anunt

67.7KB


pus acum 8 ani
   
Tov
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 799
e buna

pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

Tov a scris:

e buna

Multumesc mult Tov ! M-ai ajutat mult, sper sá avem ocazia la anul sá Te invit la o cafá sau bere la vreo intálnire


pus acum 8 ani
   
tpv
Membru Senior

Din: Oradea
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 260
Adi e buna capota garantez,

_______________________________________
colectionar de fier

pus acum 8 ani
   
g-power
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1044
trebuie avut grija ca si grila aceia de aerisire de sub parbriz sa aiba aceleasi nervuri ca si capota, sa fie in prelungirea nervurilor de pe capota

Modificat de g-power (acum 8 ani)


pus acum 8 ani
   
g-power
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1044
adica

capota dacia 1320 adica

48.3KB


pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Multumesc amándorura ! Am s-o cumpár .Cutia auia in 5 trepte e tot compatibilá ? Fiiindcá cea de pe masiná e in 4 treptr si are motorul mic de 1289 cmc classic ?
Ai si Tu acelasi model de masiná gpower ? ai cumva si una de vánzare ?

Modificat de cv2adi (acum 8 ani)


pus acum 8 ani
   
Tov
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 799
cu ceva modificari la sistemul de prindere, da

sfatul meu e totusi sa nu pui cutie in 5 pe motor de 1300


pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

Tov a scris:

cu ceva modificari la sistemul de prindere, da

sfatul meu e totusi sa nu pui cutie in 5 pe motor de 1300

Da, m-am gándit si eu la asta, va fii  putin cam "gingas ", si sunt surprins de faptul cá masina fiind din 88 , cánd deja TLX urile goneau cu motor de 1400 si cutie in 5 trepte, la "noul model " s-a pus ce s-a gásit prin depozite ....... fiindcá dupá cáte am inteles existau si cu motoare de 1.4 si 1.3 tot asa cu ambele cutii , binánteles "asortate " fiecare motorului .
Tare incálcitáá istorie are 1320 le....dar pe vremea aceea era ceva inedit, dupá 30 de anii de caroserii R 12 clasice , si erau de conceptie 100 % románeascá .
Multumesc ptr sfat     


pus acum 8 ani
   
tpv
Membru Senior

Din: Oradea
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 260
In 1989 am avut prima mea dacie  brek nou nouta, luata din IDMS Timisoara, era un TX cu motor de 1300 si cutie in 4 viteze si avea barile cromate nu erau negre, deci se mai foloseau inca cutiile in 4 si motoarele de 1300 in 1989.

_______________________________________
colectionar de fier

pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

tpv a scris:

In 1989 am avut prima mea dacie  brek nou nouta, luata din IDMS Timisoara, era un TX cu motor de 1300 si cutie in 4 viteze si avea barile cromate nu erau negre, deci se mai foloseau inca cutiile in 4 si motoarele de 1300 in 1989.

Da, deja nici nu mai incerc sá aflu ceva logicá in procesul de productie odatá cu aparitia modelelor noi, fiindcá "tranzitia " este imposibilá de estimat la aceastá fabricá.Eu cred cá avea stocuri in mai multe hangare, si tot gáseau cáte un stoc de cutii, motoare etc ....si le montau aiurea ca sá goleascá magazia , indiferent de model !
Ciudat, dar mi se pare cam aiurea , chit cá existau planificári, cincinale, planuri, .....si mai cine stie cáte lucruri


pus acum 8 ani
   
Tov
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 799
Existau si liste de asteptare de ani intregi prin urmare nu prea mai conta cum iese masina, daca-i buna sau proasta, ca oricum era cineva dispus s-o ia.

Au existat insa registre cu tot ce s-a fabricat, dar cel mai probabil dragutii de la reno cand au venit le-au folosit pe la toalete sau ca sursa de caldura.


pus acum 8 ani
   
iustin.nt
Membru Senior

Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1155

tpv a scris:

In 1989 am avut prima mea dacie  brek nou nouta, luata din IDMS Timisoara, era un TX cu motor de 1300 si cutie in 4 viteze si avea barile cromate nu erau negre, deci se mai foloseau inca cutiile in 4 si motoarele de 1300 in 1989.


Si s-au mai montat pe TX-uri inca doi ani dupa revolutie, pana a intrat CN1 in productie. Informatia cu barele e, totusi, surprinzatoare.


_______________________________________
Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983

pus acum 8 ani
   
amb13
Moderator

Din: Petrila, jud Hunedoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 5004
Dacia noastra, a familiei , fabricata in 1990, avea motor de 1400 si cutie in patru trepte.

_______________________________________
Decit sa moara trei, mai bine unul!

pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

amb13 a scris:

Dacia noastra, a familiei , fabricata in 1990, avea motor de 1400 si cutie in patru trepte.

                  ei asta nas fii crezut-o totusi acei cáluti in plus pe care-i are motorul de 1.4 .....urlá dupá o cutie in 5 trepte ....
Inverse de inteles , dar asa ???????


pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

iustin.nt a scris:


tpv a scris:

In 1989 am avut prima mea dacie  brek nou nouta, luata din IDMS Timisoara, era un TX cu motor de 1300 si cutie in 4 viteze si avea barile cromate nu erau negre, deci se mai foloseau inca cutiile in 4 si motoarele de 1300 in 1989.


Si s-au mai montat pe TX-uri inca doi ani dupa revolutie, pana a intrat CN1 in productie. Informatia cu barele e, totusi, surprinzatoare.

Eu cred cá este incá o dovadá cá se monta ce se mai gásea in depozitele fabricii....poate chiar atunci au dat de un stoc de bári cromate rámase doi-trei ani in vreun colt al magaziei si repede le-au scos pe banda de montaj ! Altfel nu prea e loggic sá mai existe bári cromate in acel an.
Deci no logic in Dacia production !


pus acum 8 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

cv2adi a scris:


amb13 a scris:

Dacia noastra, a familiei , fabricata in 1990, avea motor de 1400 si cutie in patru trepte.

                  ei asta nas fii crezut-o totusi acei cáluti in plus pe care-i are motorul de 1.4 .....urlá dupá o cutie in 5 trepte ....
Inverse de inteles , dar asa ???????


Din cate stiu eu au fost multe tipuri de cutii in patru trepte, unul din modele avea rapoartul la viteza a IV-a foarte apropiat de rapoartul vitezei a V-a si grup modificat.


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 8 ani
   
Tov
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 799

cv2adi a scris:

motorul de 1.4 .....urlá dupá o cutie in 5 trepte ....
Inverse de inteles , dar asa ???????



dacia sport in general are 1.4 cu cutie in 4


pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

AdyC a scris:


cv2adi a scris:


amb13 a scris:

Dacia noastra, a familiei , fabricata in 1990, avea motor de 1400 si cutie in patru trepte.

                  ei asta nas fii crezut-o totusi acei cáluti in plus pe care-i are motorul de 1.4 .....urlá dupá o cutie in 5 trepte ....
Inverse de inteles , dar asa ???????


Din cate stiu eu au fost multe tipuri de cutii in patru trepte, unul din modele avea rapoartul la viteza a IV-a foarte apropiat de rapoartul vitezei a V-a si grup modificat.

Exact! Cutii cu 4 trepte, exista cel putin in 5-6 felul de configuratii, cu vreo trei tipuri de grupuri conice si cu vreo 2-3 configuratii de pinioane la cuite. Exista si versiuni, unde merge si cu 140 la ora in treapta a 4-a, fara sa urle motorul!
Iti arat eu pe viu ca si pe Renault 15, in treapta a 4-a, pot sa ma dau cu 120-130 la ora lejer, fara ca motorul sa urle. Asa merge intr-a patra cu 120 la ora, cum te-ai da cu Dacia la 60-70 la ora, nici nu auzi motorul si nu se plafoneaza!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815
Mai poate fi o problema: nu mai stiu pina in ce an, cam pina prin 85 sigur, ca sa poti pune cutie in 5 pe o caroserie echipata din fabricatie cu 4, trebuia sa modifici (tai) umflatura de la mijloc din pedalier, cam in dreptul pedalei de acceleratie.
Am avut cutie in 5 de Fuego 1,6 cu carcasa ambreaj si priza schimbate + placa spate rulmenti si rulment biconic mic si capac spate de 5 trepte de romaneasca + modificare locas cautator furca de a 5-a si pinioane planetare shimbate, ca sa nu renunt la Glaentzer-urile lungi, pe motor 1300 cu set de 74mm (pistoane negre de Slatina si segmenti frantuzesti de Oltcit) + un Weber 32 DIR dublucorp de R12TS, si mergea lejer 160km/h, ca sa nu mai vorbesc de demaraj... si mai bine a fost cind am facut rost si de axa cu came de TS. Deh, mie-mi placea tare mult fuga, din care cauza eram cotizant constant la politaii de pe radare, nu ma certam niciodata cu ei, ce era sa le spun cind imi spuneau ca am avut 150 la ora intre Craiova si Pitesti sau 170 pe autostrada? plateam si plecam cu carnetul in buzunar, un singur politai, de Bucuresti, pe la sfirsitul autostrazii, a fost curios ce am sub capota si cum merge masina(a facut proba vreo 5 km) si culmea, nu mi-a luat nici banii..
Nu-ti face probleme, un motor de 1,3 pe sanatatea lui cu compresia si bine reglat se ,, misca natural'' cu cutie de 5 trepte si daca mergi ,,la consum'', la drum lung chiar se cunoaste.
Scuze de off topic, m-a cam luat valu'  


pus acum 8 ani
   
iustin.nt
Membru Senior

Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1155

cv2adi a scris:

Eu cred cá este incá o dovadá cá se monta ce se mai gásea in depozitele fabricii....poate chiar atunci au dat de un stoc de bári cromate rámase doi-trei ani in vreun colt al magaziei si repede le-au scos pe banda de montaj ! Altfel nu prea e loggic sá mai existe bári cromate in acel an.
Deci no logic in Dacia production !


Asta nu mai reprezinta o surpriza de mult timp. Pt. mine regula e data de majoritatea cazurilor. Exceptii vor fi intotdeauna.


Oldman a scris:

Mai poate fi o problema: nu mai stiu pina in ce an, cam pina prin 85 sigur, ca sa poti pune cutie in 5 pe o caroserie echipata din fabricatie cu 4, trebuia sa modifici (tai) umflatura de la mijloc din pedalier, cam in dreptul pedalei de acceleratie.
Am avut cutie in 5 de Fuego 1,6 cu carcasa ambreaj si priza schimbate + placa spate rulmenti si rulment biconic mic si capac spate de 5 trepte de romaneasca + modificare locas cautator furca de a 5-a si pinioane planetare shimbate, ca sa nu renunt la Glaentzer-urile lungi, pe motor 1300 cu set de 74mm (pistoane negre de Slatina si segmenti frantuzesti de Oltcit) + un Weber 32 DIR dublucorp de R12TS, si mergea lejer 160km/h, ca sa nu mai vorbesc de demaraj... si mai bine a fost cind am facut rost si de axa cu came de TS. Deh, mie-mi placea tare mult fuga, din care cauza eram cotizant constant la politaii de pe radare, nu ma certam niciodata cu ei, ce era sa le spun cind imi spuneau ca am avut 150 la ora intre Craiova si Pitesti sau 170 pe autostrada? plateam si plecam cu carnetul in buzunar, un singur politai, de Bucuresti, pe la sfirsitul autostrazii, a fost curios ce am sub capota si cum merge masina(a facut proba vreo 5 km) si culmea, nu mi-a luat nici banii..
Nu-ti face probleme, un motor de 1,3 pe sanatatea lui cu compresia si bine reglat se ,, misca natural'' cu cutie de 5 trepte si daca mergi ,,la consum'', la drum lung chiar se cunoaste.
Scuze de off topic, m-a cam luat valu'  


Mie mi-a placut povestea. Ce s-a intamplat cu masina?


_______________________________________
Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983

pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Mersi Oldman, fainá descriere ..... si ciudatá masiná ai avut .Stii ceva de soarta ei :?Ce fain ar fii sá mai tragi niste fumuri sub nas destepztilor cu plastice de tot soiul care rád la vázul unei Dacii 1300 sau 1310 , dánd dovadá de inculturá tehnicá ....si cát de multi asemenea indivizi participá in trafic !!! Felicitári ptr "agregat "
Niste poze mácar de ai avea cu ea ...... ar fii binevenite.


pus acum 8 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 815
Zici ca am avut masina ciudata? Inca nu stii nimic...istoria corecta:
La origini Dacia 1300Lux, fabricatie 1975,(masina lu' tata) bloc motor Franta (VL), arbore cotit Franta, set motor romanesc, printre primele facute la Pitesti, cu pistoane cu fusta groasa si segmenti frantuzesti, biele romanesti, chiulasa romaneasca, cutie in 4 cu carcasele romanesti, dar cu trenurile si grupul frantuzesti( 8/33 ca la break mai tirziu, nu cu 9/34) cu a 4-a lunga(perechea de pinioane de a 4 a cu dinti marunti si multi, nu mai stiu citi), dar cu rulmenti romanesti, care au si cedat pe la 150000km, atunci am vazut ce era in ea.
Mai avea dublu circuit de frina fata/spate, cu o pompa frantuzeasca cu 3 conducte si cu supapa in virf, pt iesirea inspre spate la saboti, cam ca la pompa simplu circuit, cu ICP prins in lateral cu surub,  nu mizerie din aia omologata mai tirziu de romani cu ICP-ul corp comun cu pompa, si lucra cu repartitor cu o singura conducta.
In '96, in urma unui accident frontal, am recarosat-o cu o caroserie de R12 TS din '73, adus din Franta, fara pic de rugina, din cea cu bagheta de de inox din fata pina-n spate, la jumatatea usilor,(in urma recarosarii, dat fiind faptul ca caroseria avea serie de Renault, in carte scria ca am R12 cu motor de Dacia) ocazie cu care i-am pus faruri cu 2 becuri - un H4 pt scurta/lunga si un H1 plasat asimetric, in partea de jos a farului, cu oglinda separata, + 2 proiectoare dreptunghiulare nichelate Cibie NOS(am dat o gramada de bani pe ele), originale de R12 - din alea cu montaj pe cele 2 suruburi ale suportilor de bara si cu prinderea in spatele proiectorului,  discuri ventilate pe fata cu portfuzete cu tot, aduse din dezmembrari din Franta si cu etrieri de R18, impreuna cu o punte spate cu discuri, provenienta tot R12 - discurile erau ca cele de fata, ca si plachetii, etrierii semanau si ei dar erau de Fiat, ca sa aiba si actionare pt frina de parcare.
Tot atunci am facut rost si de axa cu came de TS, de bielele si pompa de ulei originale, camasile pistoanelor care le-am alezat, de chiulasa completa, cu supape cu seria stantata pe coada si la care i-am pus simeringuri de supape, care erau piesa comuna cu saibele de tabla pe care stateau arcurile pe chiulasa, preluate cu o mica modificare de la motorul de 1,5 16 supape de Daewoo - pe Espero la noi si pe Nexia in Germania. Am uitat sa mai mentionez si distribuitorul SEV Marshall cu platina inchisa si care se regla cu imbus de 3 din exteriotul delcoului, nu pe msuratoare cu lera, ca nu puteai, nu aveai pe unde sa o bagi, ci cu dwellmetrul, cu motorul pornit, cuplata cu o aprindere electronica de R super 5 si o bobina Ducellier de apridere electronica de Oltcit 12TRS, + alternatorul Mitsubishi(sau Matsushita?) de 80 amperi de pe un Citroen BX, cu fulie de VW golf benzina1,6 si suportul pe chiuloasa schimbat cu unul de dinam din '70.
Daca descrierea vi sa parut interesanta, va mai povestesc si de alte modificari care le facusem si alte lucruri interesante, din pacate nu mai stiu nimic de ea, am dat-o prin 2001 la un total de aprox 35000km unui prieten bun, care a vindut-o si el, cred ca prin 2010 cu inca peste 150000km facuti, neumblat la mecanica, a dat-o pt ca incepuse sa o lase caroseria destul de grav(rugina) - a mers zilnic cu ea iarna/vara, lucra la o firma de IT care-i platea deplasarile prin tara, cu masina lui  

Modificat de Oldman (acum 8 ani)


pus acum 8 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la