CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: laura love
| Femeie 22 ani Bihor cauta Barbat 24 - 52 ani |
|
Autor |
Mesaj |
Pagini: 1 ... 4 5 6 7 8 |
|
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Azi am cumpárat (ca prin minune am gásit aici in Ungaria un panou spate complect in locul celui putrezit de pe masiná chiar dacá sunt nevouit sá traforez o parte din ea, partea de jos a fustei este cea care-mi trebuie, deoarece 1320 le a avut si un accident si are fusta deformatá in spate iar capota motorului are urme de reparatii (táiet traverse , ciocánit tabla si resudat traverse in mod destul de oribil ) .....
80.6KB
Modificat de cv2adi (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
Foarte bine, spor la munca!
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Alex1300BV a scris:
Foarte bine, spor la munca! |
Mersi Alex, la fel !
|
|
pus acum 8 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Nu ma uitati si pe mine cu aparatul minune de sudura
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
sk100it a scris:
Nu ma uitati si pe mine cu aparatul minune de sudura |
Nu nicidecum insá azi am bucátit Mobra si Minimpoobra si am alergat dupá piese, n-am avut timp sá merg sá lucrez la atelier ....doar sápt viitoare .
|
|
pus acum 8 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
cv2adi a scris:
sk100it a scris:
Nu ma uitati si pe mine cu aparatul minune de sudura |
Nu nicidecum insá azi am bucátit Mobra si Minimpoobra si am alergat dupá piese, n-am avut timp sá merg sá lucrez la atelier ....doar sápt viitoare . |
Minimobraaaaaaaaaaaaa? Ce dor mi-e de una,insa de cumparat e aproape imposibil de gasit
|
|
pus acum 8 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1155
|
|
cv2adi a scris:
ceea ce nu vád clar in poze este tipul capacelor : Romb sau testoasá ???? N-o vád bine nicicum. |
In mod normal ar trebui sa fie testoase intrucat alea-s ultimele capace montate pe Daciile 1310 din '85, inainte sa se treaca la jantele de tip canada.
I-am gasit doua surori pe net: http://thumbnails107.imagebam.com/29143 ... 424027.jpg
Asta din poza de mai jos cred ca inca mai exista.
44KB
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 8 ani |
|
Bogdan28
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 509
|
|
Modelul 1320 din fabrica avea jante tip Canada!
_______________________________________ Dacia 1100-1300-1320 & Oltena 12 TRS
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Bogdan28 a scris:
Modelul 1320 din fabrica avea jante tip Canada! |
Perfect adevárat Bogdan insá dacá citeai cu atentie topicul de mai sus, as dori sá refac masina expusá la TIB in 86, inainte ca tipul respectiv, adicá 1320 le sá intre in fabricatie in serie. M-a surpris poza colegului Iustin, fiindcá nu am bánuit sá se fii vándut 1320 cu inzestrarea din poze, si cred cá in afara celor 2 aripi fatá care au altá nuantá si se vede cá au fost schimbate ulterior (cred cá au ruginit ca de obicei ) toatá masina pare a fii originalá ... Asta devine din ce in ce mai interesant : Va sá zicá, nu numai masina expusá la TIB in 86 aráta asa ci ori s-au fabricat cáteva in 86 cu acest aspect si pe urmá au fost +imbunátátite " pe parcurs, cu bári de plastic si jante Canada, etc, ori s-u fácut cáteva ptr expozitie, si acelea s-au vándut prima oará, dupá care fabrica a inceput seria 1320 asa cum o stim cu bári de plastic si alte cele ...... M-ai fácut foarte curios Iustin ce e cu masina asta : Cánd este produsá, ce an de fabricatie are si cáte s-au vándut din astea cu bári metalice si jante cu capace tip vechi ? Sau s-or fii asamblat intái cu ce aveau in magazii, si dupá epuizarea stocului, s-a trecut la bári de fibrá ? Bárile nu sunt de plastic, sunt de fibrá, identicá cu semicarean de la TLX-urile cu ochelari dubli, mascá groasá 85-90 ....
|
|
pus acum 8 ani |
|
gavrisan lucian
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 860
|
|
Domnu Adi,la masina de mai sus se vede clar ca are pe apate bara de fibra,in fata sa produs o extorsiune de are bara de 1310!Cu siguranta e un 1320 normal asa cum il stim cu toti !
|
|
pus acum 8 ani |
|
om_bland
Membru Senior
Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 915
|
|
Domnu Adi, ati schimbat si lonjeroanele la dacie?
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
gavrisan lucian a scris:
Domnu Adi,la masina de mai sus se vede clar ca are pe apate bara de fibra,in fata sa produs o extorsiune de are bara de 1310!Cu siguranta e un 1320 normal asa cum il stim cu toti ! |
Totusi mui se par intacte jantele si capacele pe ele, e clar cá s-a schimbat aripa fatá, insá ea nu modificá cu nimic curiozitatea ptr masina asta. Mie mi se pare cá prin 86 sau primele din 87 (nu stiu cánd s-a inceput exact comercializarea ei ) e posibil sá fii avut cáteva exemplare mai "primitive " cu multe elemente de 1310 ..... In spate vád cá are bará de 1320 de fibrá, o fii fost originbalá sau pusá dupá un accident, eventual dupá +putrezirea celei metalice ????) Habar n-am insá e foarte interesantá struto-cámila asta din poze ! N-am avut ocazie sá vád asa ceva pe drumuri ! M-ar bate gándul sá interoghez proprietarul despre masiná ! ceea ce-i sigur cá in 86 la TIB, prima 1320 in avanpremierá, care a fost prezentatá este tot una albá, adicá cea din poza postatá aici . Cá s-o fii vándut si asa, sau doar dupá modificári o fii intrat in fabricate in serie, nu mai am de unde sá stiu ......, oricum ptr mine primul aspect inedit al masinii care mi s-a imprimat in memorie si pe retiná a fost cea prezentatá la TIB , o curiozitate indeitá la acea vreme! Incá o datá masina de la TIB 86 :
29.7KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
om_bland a scris:
Domnu Adi, ati schimbat si lonjeroanele la dacie? |
Da, toate erau putrede, n-am avut altá cale.Si pragurile sunt noi, douá aripi de conex de 1320 TLX am luat cu chiu cu vai, insá nu stiu cum voi "aranja lufturile la mascá ....... de acel episod mi-e fricá de pe acum !
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
A fost ceva de munca la ea si inca mai este. Spor in continuare! Sunt convins ca o sa iasa o bijuterie si aceasta. Eu as lasa-o cu barele ei originale de fibra, eventual reparate daca sunt sparte/zgariate/ciobite. Din punctul meu de vedere aceste bare reprezinta farmecul aparte al Daciei 1320, bare pe care nu le mai regasesti pe nici un alt model. O alta problema cu siguranta apare la aripile spate unde am vazut ca sunt niste embosaje pronuntate facute in tabla, in locurile de prindere al barei pe laterale dar in acelasi timp nu sunt facute embosajele pentru "ingroparea" flapsurilor de cauciuc. Nu cred sa se potriveasca bara metalica cu flapsuri de cauciuc direct fara a face modificari (vor sta flapsurile "cracanate" din cauza barei metalice care este mai scurta - vazuta din spate). Daciile normale, ca sunt berlina sau brek nu prezinta acele embosaje pronuntate de prindere pe laterale dar le au pe cele de "ingropare" al flapsurilor de cauciuc. Inca un argument ar fi ca este singura Dacie 1320 care se reconditioneaza (cel putin eu nu stiu de alta) si ar fi pacat sa nu mai fie cum a facut-o fabrica, chit ca raman lufturi mari si se vad suruburile de prindere a barelor. Atasez si 2 poze ca s intelegeti mai bine diferentele.
Diferente_aripi_spate_brek
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
ionut_doc a scris:
A fost ceva de munca la ea si inca mai este. Spor in continuare! Sunt convins ca o sa iasa o bijuterie si aceasta. Eu as lasa-o cu barele ei originale de fibra, eventual reparate daca sunt sparte/zgariate/ciobite. Din punctul meu de vedere aceste bare reprezinta farmecul aparte al Daciei 1320, bare pe care nu le mai regasesti pe nici un alt model. O alta problema cu siguranta apare la aripile spate unde am vazut ca sunt niste embosaje pronuntate facute in tabla, in locurile de prindere al barei pe laterale dar in acelasi timp nu sunt facute embosajele pentru "ingroparea" flapsurilor de cauciuc. Nu cred sa se potriveasca bara metalica cu flapsuri de cauciuc direct fara a face modificari (vor sta flapsurile "cracanate" din cauza barei metalice care este mai scurta - vazuta din spate). Daciile normale, ca sunt berlina sau brek nu prezinta acele embosaje pronuntate de prindere pe laterale dar le au pe cele de "ingropare" al flapsurilor de cauciuc. Inca un argument ar fi ca este singura Dacie 1320 care se reconditioneaza (cel putin eu nu stiu de alta) si ar fi pacat sa nu mai fie cum a facut-o fabrica, chit ca raman lufturi mari si se vad suruburile de prindere a barelor. Atasez si 2 poze ca s intelegeti mai bine diferentele. Da, aveti perfectá dreptate si vá multumesc mult ptr atentionare Intr-adevár este o diferentá intre cele douá tipuri de prindere , rámáne sá má gándesc la solutie.Oricum, asa nu se poate monta bara spate asta este evident.... Datoritá fapttului cá pe fatá am deja aripi 1310 conex , ptr ochelarii grosi dubli , insá nu am locasul lucasurilor, pe spate existá locasul lucasurilor, deci intr-adevár dá de gándit cum sá fie mai departe .???? Este binevenitá observatia, insá bárile alea alée ei sunt oribile, atát ca formá cát si finisare ..... de-a dreptul groaznice cxu multile perforatii, crápáturi, si nenumárate zgárieturi nemaivorbind de forma mult prea butucánoasá ptr silueta elegantá a caroseriei acestei masini ..... Záu nu mai stiu ce naiba sá fac Totusi o sá fiu nevoit sá má decid cát mai repede, fiindcá acuma e momentul sá hotárásc cum va fii, nicidecum dupá vopsire .... Mersi incá o datá pt atentionare Diferente_aripi_spate_brek
http://www.99poze.ro/hotlink/tn_f946b1d ... dd47a5.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_a36bb48 ... 07d7d3.jpg |
|
|
pus acum 8 ani |
|
Tov
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 799
|
|
Daca ajuta (desi mai degraba cred ca incurca) cu ceva sustin si eu parerea colegului de mai sus. Nu cred ca mai e vreo 1320 in restaurare (si chiar facuta de cineva care se pricepe) pe undeva in lumea asta si poate ar fi bine daca ai reusi s-o faci identica cu originalul pentru a salva o bucatica de istorie.
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Se pare ca totusi au fost la vanzare si cu bare metalice fata-spate si cu roti normale de 1300. Am mai gasit niste poze (faceti abstractie de usile schimbate) in care se vad mai bine detaliile barei spate, dar are niste flapsuri tare ciudate. Eu nu am vazut modelul asta pana acum.
Dacia_bare_metalice
Modificat de ionut_doc (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Tov a scris:
Daca ajuta (desi mai degraba cred ca incurca) cu ceva sustin si eu parerea colegului de mai sus. Nu cred ca mai e vreo 1320 in restaurare (si chiar facuta de cineva care se pricepe) pe undeva in lumea asta si poate ar fi bine daca ai reusi s-o faci identica cu originalul pentru a salva o bucatica de istorie. |
Multumesc mult , má onorati, adeváriul e cá nici eu nu cunosc sá fie vreuna in restaurare, si treaba asta má pune mult pe gánduri ..... Asemnea Mobrelor, Minimobrei si Daciei , as dori neaparat sá reconstruiesc si acest tip de masiná, insá deja nu mai stiu ce sá fac .....??? Cea cu bará cromatá se pare cá a fost piesá de expozitie fácutá in mod special ptr TIB 86 , si nu s-a comercializat niciuna . Totusi vád cá existau cáteva -poate doar primele bucáti -prin 87 -ianuarie care s-au vándut cu bará metalicá neagrá a lá 1310 TLX care exista in momentul respectiv pe paleta fabricii, si de aceea aveau unele piese de caroserie comune ... Apoi deja s-a trecut la minimalizarea pretului de cost, si s-a terminat de proiectat bara de fibrá de sticlá oribilá optic si calitativ de asemenea . Odatá cu bara de fibrá, s-au pus si jante Canada pe ele .....insá cred cá totusi au fost cáteva bucáti vándute cu bará metalicá si jante Dacia 1300 cu capace .
Oricum e bine sá fie si una de asta salvatá, fiindcá stiu ce senzatie era masina in momentul aparitiei in acele vremuri sárace , monotone si gri, pe care le-am tráit in acei ani , insá totusi frumoase care desi n-au fost usoare ne-au invátat mute lucruri .. Azi am remontat puntea cui tamburii, si cablu fránei de máná sá fiegata de implantare . INTREBARE : piulitele de fixare a tamburilor cát se stráng ? Páná la rotirea cu mána usoará a tamburului -bazat pe simt - sau se calcá cheia ca la planetare pe fatá ? Bánuisec cá e prima variantá, insá mai buine má documentez de la cei care stiu ...
62.3KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Multumesc mult colega ... Da, intr-adevár sunt tare ciudate acele flapsuri, nu prea am vázut pe Dacii asa ceva, ceea ce nu inseamná sá nu fii fost puse in mod special pe acele cáteva bucáti fabricate care s-au dat cu bári metalice . Ele au fost primele bucáti, cele mai timpurii Dacii , si cred cá au fost fácute doar cáteva. Márimea si forma acelor flapsuri poate fii explicatá prin diferenta existentá a punctelor de prindere ale caroseriei, tocmai ce mi-a fost atrasá atentia in mod exceptional si tocmai la timp, privind diferenta ambutisárii de pe aripa spate intre 1320 si 1310 break
|
|
pus acum 8 ani |
|
Tov
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 799
|
|
cv2adi a scris:
INTREBARE : piulitele de fixare a tamburilor cát se stráng ? Páná la rotirea cu mána usoará a tamburului -bazat pe simt - sau se calcá cheia ca la planetare pe fatá ? Bánuisec cá e prima variantá, insá mai buine má documentez de la cei care stiu ... |
In niciun caz nu se strang tare, trebuie lasat un mic joc, joc care va disparea atunci cand roata se incinge si rulmentul se dilata. Eu le strang la mana (nu tare) si apoi dau 1/4 inapoi.
Modificat de Tov (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Pe spate rulmentii sunt conici. Alea nu se strang niciodata foarte tare. Doar asa cu simt din mana pana simti ca se roteste mai greoi, apoi dai inapoi pana se elibereaza si se roteste liber.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Asa credeam si eu , oricum multumesc mult ptr ajutor si de data asta .asa voi proceda .
|
|
pus acum 8 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Aparatul de sudura ce mai face? Astept si eu o poza. Am strans ceva banuti si nu vreau sa fac vreo porcarie. Stima
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Va atasez pagina din manualul lui Mondiru unde este descrisa metoda de strangere si de verificare a jocului rulmentilor rotilor spate (3daNm=30Nm):
84.7KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
sk100it a scris:
Aparatul de sudura ce mai face? Astept si eu o poza. Am strans ceva banuti si nu vreau sa fac vreo porcarie. Stima |
Mii de scuze, nu am avut acces incá in atelierul de tinichigerie ,am fost prins cu remontárile astea un halá, insá promit ca sápt asta voi face pozele ....
|
|
pus acum 8 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
cv2adi a scris:
sk100it a scris:
Aparatul de sudura ce mai face? Astept si eu o poza. Am strans ceva banuti si nu vreau sa fac vreo porcarie. Stima |
Mii de scuze, nu am avut acces incá in atelierul de tinichigerie ,am fost prins cu remontárile astea un halá, insá promit ca sápt asta voi face pozele .... |
Asteptam,nici o problema
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
sk100it a scris:
cv2adi a scris:
sk100it a scris:
Aparatul de sudura ce mai face? Astept si eu o poza. Am strans ceva banuti si nu vreau sa fac vreo porcarie. Stima |
Mii de scuze, nu am avut acces incá in atelierul de tinichigerie ,am fost prins cu remontárile astea un halá, insá promit ca sápt asta voi face pozele .... |
Asteptam,nici o problema |
Azi am reusit in sfársit sá ajung la atelierul de tinichigerie, si am avut si apartul foto la mine, ca sá má achit de datorie fatá de colegul nostru sk100 . Deci ásta este aparatul cel mic pe care-l folosim de cel mai frecvent, avem si unul mai mare si greoi identic.
64.4KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Multumesc mult pentru idee. Spor la treaba . Cam la ce bani se vinde asa ceva?
|
|
pus acum 8 ani |
|
AdyC
Membru Senior
Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
|
|
cv2adi a scris:
.... ceea ce nu vád clar in poze este tipul capacelor : Romb sau testoasá ???? N-o vád bine nicicum. ....
|
Sunt "romburi".
Modificat de AdyC (acum 8 ani)
_______________________________________ Dacia 1100 - 1969 Dacia 1100 - 1971 Dacia 1300 - 1980
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Mersi mult Ady C la prima vedere si mie mi s-au párut romburi ..dar nu am fost sigur
|
|
pus acum 8 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Am inteles,deci musai trebuie si butelie de gaz. Deci,depaseste bugetul.
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Se poate si in varianta fara gaz. Exista asa numita sarma cu flux sau sarma tubulara, ceva mai scumpa decat sarma normala, dar nu de speriat. Oricum, cu o bobina de 0.5kg faci linistit 2 masini. Singurul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa schimbi polaritatea la pistolet (de obicei masa este carcasa pistoletului iar plusul este sarma in sine. Singurul lucru pe care trebuie sa-l faci, in cazul sarmei cu flux, este sa schimbi polaritatea mai sus amintita si merge si fara gaz). Exista aparate mig-mag care au din fabrica optiunea asta. Spune-mi ce buget ai si te mai pot indruma, ca am studiat ceva domeniul asta pana am ales.
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
ionut_doc a scris:
Se poate si in varianta fara gaz. Exista asa numita sarma cu flux sau sarma tubulara, ceva mai scumpa decat sarma normala, dar nu de speriat. Oricum, cu o bobina de 0.5kg faci linistit 2 masini. Singurul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa schimbi polaritatea la pistolet (de obicei masa este carcasa pistoletului iar plusul este sarma in sine. Singurul lucru pe care trebuie sa-l faci, in cazul sarmei cu flux, este sa schimbi polaritatea mai sus amintita si merge si fara gaz). Exista aparate mig-mag care au din fabrica optiunea asta. Spune-mi ce buget ai si te mai pot indruma, ca am studiat ceva domeniul asta pana am ales. |
Eu am din ala cu sarma cu flux, dar calitatea sudurii nu iese asa ca in cazul cu gaz. Vreau sa cumpar un tub de CO2. Teoretic se si pot inchiria buteliile. Din alea de argon sau de oxigen se dau de obicei doar la firme saula PFA, dar din alea cu CO2 le poti inchiria si ca peroana fizica. De obicei ti-l da pe o saptamana. Ca daca cumperi butelia ta, ala trebuie iscirizat o data la cativa ani, altfel nu ti-l mai incarca. Daca iei imprumut, nu ai aceasta grija.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
ionut_doc
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1241
|
|
Din punct de vedere al calitatii sudurii, asa este, nu iese ca cea cu gaz, ramane sgura, in comparatie cu cea cu gaz unde nu ramane nici urma. Dar si cea cu gaz are dezavantajele ei: tabla trebuie sa fie la luciu metalic si sa nu bata vantul. Fara astea 2 conditii, indeplinite cumulat, nu prea iese cum trebuie. Eu mi-am cumparat butelie si o incarc cu CO2. Pana acum nu m-a intrebat nimeni de ISCIR-izare. Asta unde se mai face si la cat timp?
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Misu de Cluj a scris:
http://www.4tuning.ro/istorie-auto/povestea-daciei-hatchback-liberta-ratusca-cea-urata-fara-de-succes-a-romaniei-32211.html?utm_source=Newsletter__Newsletter_4Tuning.ro&utm_medium=gmail.com&utm_campaign=newsletter_325971 |
Daci sá revenim la subiect dupá aparate de suduri si alte miracole, dupá citirea articolului-multumiri lui Mishu -vád cá am avut dreptate in privinta afuirmatiei cá este foarte rará si greu de procurat, una buná fiind chiar imposibil de gásit din cauza calitátii foarte proaste dupá cum se vede in articol, realizat cu mare economie , si aceea fácutá fárá cap ..... Sper s-o pot reraduce la linia de plutire , cumva, si sá deviná intr-adevár o piesá demná de expozitie .... Mersi ptr articol incá o datá.
|
|
pus acum 8 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Mie mi-au placut libertele,eu nu prea sunt de acord ca a fost cea mai urata masina,dar,fiecare cu gusturile lui. Oricum ,masina asta va fi altfel,pentru ca din ce am inteles eu din topic,este pe platforma unui renault 12. Gresesc? In acest caz,masina va fi infinit mai buna.
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
sk100it a scris:
Mie mi-au placut libertele,eu nu prea sunt de acord ca a fost cea mai urata masina,dar,fiecare cu gusturile lui. Oricum ,masina asta va fi altfel,pentru ca din ce am inteles eu din topic,este pe platforma unui renault 12. Gresesc? In acest caz,masina va fi infinit mai buna. |
Asta deja este o corciturá sármana de ea, are punti, podea de R , praguri , seceri la rotile din spate, contraaripi spate si panou frontal CN románesti de conex, lonjeroane tot de conex, rezervor de benziná adaptat de la break , aripi fatá noi conex, usi luate de pe o liberta din dezmembrári, si multe elte piese noi si second , fiindcá mai mult de 60 la sutá din masiná era dostrusá irecuperabil. Am cheltuit pe táblárie, o droaie de bani si timp ptr a le procura cu chiu cu vai .Elementele de caroserie la tipul ásta pot afirma cá se gásesc mult mai greu decát la o frantuzoaicá fir-ar .... Nici nu am curajul sá trag linioara cánd va fii gata ..... Oricum sper sá fie mult mai rezistentá si mai buná ca la ora iesirii din fabricá , fiindcá absolut toate elementele mecanice cum ar fii : caseta directie, basculi, pivoti, punte spate, arcuri,le voi pune pe cele de Renault 12 , restul -motor, cutie, planetare, interior vor fii cele originale reconditionate, faruri, stopuri, de asemnea toate noi, .... Mie mi s-a párut foarte interesantá masina in , fiind ceva inedit, iesit din comun atunci la ora aceea, dupá o intoxicatie cruntá cu modelul si care se producea aproape neschimbat din , era ceva nou, ceva mai la modá pe atunci Pácat cá ieconomia , rfolosirea si reutilizarea materialelor dictatá de sus, si-a pus amprenta pe calitate in mod drastic , ceea ce a dus la disparitia aproape totalá a primei caroserii sutá la sutá románesti .....
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
m-am apucat de cea mai scárvboasá treabá, muncá de ocnas, curátirea motorului , cutiei care erau pline de ulei si nisip impietrit pe scurgerile de ulei , in carter am gásit litri de ueli si de apá , efecrtiv nu se vedeau suruburile de prindere ale capacului lantului de distributie, am scormonit su surubelnita dupá ele trei sferturi de orá páná am putt pune cheia pe surub ..... Nu am avut la mine aparatul de fotografiat din pácate atunci, doar dupá masa l-am luat cu mine , cánd dupá o zi de smotruire am reusit sá spál blocul motor , suportii, fuliile , etc .....
40.6KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
intrebare : In capacul de distributie intrá 2 semeringuri sau doar 1 ? Eu am gásit douá puse .....
39KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
ele erau in pereche ....
50.5KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
capacul ásta mi se pare cam lovit, indoit ...sá fii avut accident masina ?
37.4KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
si a muscat lantul pe interior ...oare de ce naiba ? Lantul mi se pare bun, nu e intins deloc ...
33.9KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
oare cu uzura asta se mai poate repune capacul ? Sau se schimbá si partea asta de tampon al alntului ????
29.9KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Are urme de ciocánealá,,,, sá fii foat turtit capacul in urma unuio accident in fata si atunci oare sá fii atins lantul in capac ?
31.3KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Se pare bun lantul si intánzátorul, sá-l schimb iar ?
63.2KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
ydaniel
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
|
|
1 semering este!!! Mecanicii puneau 2 ''sa nu mai curga pe veci''!!
_______________________________________ ''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
ydaniel a scris:
1 semering este!!! Mecanicii puneau 2 ''sa nu mai curga pe veci''!! |
Si eu asa stiam cá e doar unul singur din fabricá .... asa ceva n-am mai vázut páná acum .Multumesc ptr edificare
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Daca nu ai al capac poti sa pui capacul la loc dupa ce il indrepti. Asta are fulia din doua bucati. Scoate si partea de pe arborele cotit. Ala ar trebui schimbat ca unde calca simeringul se uzeaza, apoi curge. De aia au pus doua simeringuri ca sa nu curga. Dar oricum o faci dupa vreo 5000 km tot va curge ulei acolo.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Masinile astea au avut motoare extrem de proaste, cu tot felul de piese reciclate, montate inca din fabrica. De ce nu pui motorul de pe R12?
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Misu de Cluj a scris:
Masinile astea au avut motoare extrem de proaste, cu tot felul de piese reciclate, montate inca din fabrica. De ce nu pui motorul de pe R12? |
Pái atunci nu mai e original, pe de altá parte cele 2 mptpare de R 12 nu stiu ince stare sunt, deci m-am apucat de motorul lui orignal , piese am destule, lant de distributie, pinoane, etc toate noi de fabricá, insá nu stiu nimc despre acest motor .... doar cá tot motorul era plin cu ulei si am dat jos jumat de kilogram de pastá rosie aplicatá peste toate garniturile de carter, de distrubutie, capac supape , pompa de benziná, ..... se pare cá omul avea meciuri mai tot timpul cu scurgerile de ulei ....nici nu stiu dacá voi avea vreodatá motorul sec ca la , break, etc ....???? dacá spui cá au fost atát de proaste calitativ ...
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Avantajul mare ca daca curge ulei peste tot din motor, iti unge lonjeroanele.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
ydaniel
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
|
|
Daca pui simmeringuri de calitate nu vei avea probleme!!
_______________________________________ ''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz
|
|
pus acum 8 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
cv2adi a scris:
Misu de Cluj a scris:
Masinile astea au avut motoare extrem de proaste, cu tot felul de piese reciclate, montate inca din fabrica. De ce nu pui motorul de pe R12? |
Pái atunci nu mai e original, pe de altá parte cele 2 mptpare de R 12 nu stiu ince stare sunt, deci m-am apucat de motorul lui orignal , piese am destule, lant de distributie, pinoane, etc toate noi de fabricá, insá nu stiu nimc despre acest motor .... doar cá tot motorul era plin cu ulei si am dat jos jumat de kilogram de pastá rosie aplicatá peste toate garniturile de carter, de distrubutie, capac supape , pompa de benziná, ..... se pare cá omul avea meciuri mai tot timpul cu scurgerile de ulei ....nici nu stiu dacá voi avea vreodatá motorul sec ca la , break, etc ....???? dacá spui cá au fost atát de proaste calitativ ... |
Misu are perfecta dreptate. Motoarele erau echipate inclusiv cu rebuturi scoase din motoare defecte la garantii. Eu,am desfacut un motor din1991,la care,surpriza,nu am gasit un segment de foc la unul din pistoane.Segmentul nu fusese pus din fabrica,iar cilindrii erau conici,. Cu trioborul erau varza cu carne,de aceea mai mult ca sigur motorul consuma ulei ca la balamuc,iar la un motor care consuma ulei,poti pune si mama siliconului de etansare. Datorita presiunii care se face in baia de ulei,acesta este aruncat peste tot,in specialpe la distributie,capac culbutori si bineinteles locasul jojei de ulei.
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
sk100it a scris:
cv2adi a scris:
Misu de Cluj a scris:
Masinile astea au avut motoare extrem de proaste, cu tot felul de piese reciclate, montate inca din fabrica. De ce nu pui motorul de pe R12? |
Pái atunci nu mai e original, pe de altá parte cele 2 mptpare de R 12 nu stiu ince stare sunt, deci m-am apucat de motorul lui orignal , piese am destule, lant de distributie, pinoane, etc toate noi de fabricá, insá nu stiu nimc despre acest motor .... doar cá tot motorul era plin cu ulei si am dat jos jumat de kilogram de pastá rosie aplicatá peste toate garniturile de carter, de distrubutie, capac supape , pompa de benziná, ..... se pare cá omul avea meciuri mai tot timpul cu scurgerile de ulei ....nici nu stiu dacá voi avea vreodatá motorul sec ca la , break, etc ....???? dacá spui cá au fost atát de proaste calitativ ... |
Misu are perfecta dreptate. Motoarele erau echipate inclusiv cu rebuturi scoase din motoare defecte la garantii. Eu,am desfacut un motor din1991,la care,surpriza,nu am gasit un segment de foc la unul din pistoane.Segmentul nu fusese pus din fabrica,iar cilindrii erau conici,. Cu trioborul erau varza cu carne,de aceea mai mult ca sigur motorul consuma ulei ca la balamuc,iar la un motor care consuma ulei,poti pune si mama siliconului de etansare. Datorita presiunii care se face in baia de ulei,acesta este aruncat peste tot,in specialpe la distributie,capac culbutori si bineinteles locasul jojei de ulei. |
Pái vád cá voi avea de lucru nu glumá, iar voi nu má linistiti deloc, ba din contrá Domnilor ...numai vesti proapte imi scrieti, tot timpul sunt cu Bauűbau in spinare cánd má apuvc de vreo tehnicá románeascá fir-ar ....de-abia astept sá má scap odatá de ele si sá revin la Citroenuri, acolo asa ceva nu am intálnit in tot sfertul de secol de cánd má ocup cu ele .... Acolo fiacare piesá nouá intrá la loc la fix si nu mai ai problee cuea .
|
|
pus acum 8 ani |
|
sk100it
Membru Senior
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 2455
|
|
Eu as pune un motor de r12,mai ales ca am inteles ca exista pe stoc . Adica motorul de r12,cutia de r12,iar restul carapacei sa fie originala Dacia1320. Fara suparare
|
|
pus acum 8 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
montati motorul de Renault 12. e lafel, doar ce e mai bun
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Alex1300BV a scris:
montati motorul de Renault 12. e lafel, doar ce e mai bun |
Pái e la fel, ca aspect insá in detalii mici diferá ...spre ex are turnat pe blocul motor partea dinspre evacuare UAP si anul 1988 , plus alte mici insemne .... Dacá as dori s-o atestez, ca vehicol istoric, aceste mici detalii desi nu sunt semnificfative, totusi sunt reprezentate ptr ea . Acum dacá nu tin la originalitate, atunci as face-o cu faruri duble, mascá subtire, bará cromatá , carená 1310 cum am pe break plus contur cromat la mascá in stilul 1300 clasicá. Ar fii mult mai aspectuoasá decát farurile si masca aceea lipsitá de personalitate caracteristice originale , si atunci nici n-as sta pe gánduri sá-i un motorul de R12 cu cutia románeascá in 5 trepte ....insá atunci va iesi o corciturá conceputáde mine , fárá nici o valoare istoricá. Deci ori originalitate, ori customizare .Ambele nu merg deodatá ....
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
cv2adi a scris:
Alex1300BV a scris:
montati motorul de Renault 12. e lafel, doar ce e mai bun |
Pái e la fel, ca aspect insá in detalii mici diferá ...spre ex are turnat pe blocul motor partea dinspre evacuare UAP si anul 1988 , plus alte mici insemne .... Dacá as dori s-o atestez, ca vehicol istoric, aceste mici detalii desi nu sunt semnificfative, totusi sunt reprezentate ptr ea . Acum dacá nu tin la originalitate, atunci as face-o cu faruri duble, mascá subtire, bará cromatá , carená 1310 cum am pe break plus contur cromat la mascá in stilul 1300 clasicá. Ar fii mult mai aspectuoasá decát farurile si masca aceea lipsitá de personalitate caracteristice originale , si atunci nici n-as sta pe gánduri sá-i un motorul de R12 cu cutia románeascá in 5 trepte ....insá atunci va iesi o corciturá conceputáde mine , fárá nici o valoare istoricá. Deci ori originalitate, ori customizare .Ambele nu merg deodatá .... |
Asta este marea dilema. Ca in stare originala este ceva de calitate proasta, iar daca o modifici sa fie de calitate, atunci nu mai este asa de rea cum era original. Dacia 1320 era inca din fabrica un rebut. Nu prea merita sa o refaci asa cum era. Daca o refaci in starea originala, va deveni un rebut restaurat, nici cainele nu se va uita la un 1320 expus la vreun eveniment! Mai bine faci o creatie individuala, care sa faca senzatie peste tot. Cum sa nu aibe valoare istorica? Peste 30 de ani un Citrian1320 unicat va avea valoare foarte mare. Uita-te la Mustang Shelby. Caroll Shelby le-a cutomizat la greu si acuma alea is cele mai scumpe! Sau la John Cooper, care a customizat Mini. Sau Carlo Abarth, care a customizat Fiaturile. Sau Amadee Gordini cu Renaulturile. Sau DS-urile Chapron, care au fost decapitate. Toate astea au fost creatii individuale in ateliere mici sau manufacturi!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Sau uita-te la Dacia sport albastra restaurata de Danut Crainiciuc. Nu ai placea cum era original si l-a customizat, dar afacut o lucrare de caliate. Rezultatul o masina unicat absolut superba. Asa ceva nu a existat niciodata. Pun pariu ca in 2018 va putea primi fara probleme atestat istoric! Nu ar fi logic, ca daca fabrica a facut porcarii si rebuturi, iar daca tu corectezi acele porcarii, ca sa nu fie apreciat.
49.6KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
costy84
Membru Junior
Din: Mangalia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 74
|
|
Intradevăr maşina este superbă dar este absurd să dai atesta istoric unei maşini modificate. Rebuturile se corectează păstrând "reţeta" iniţială in momentul in care preiei elemente de la alte modele sau alte mărci (ca in cazul sportivei) se numeste tuning nu istorie şi aşa se pot trezi toti posesorii de dacii 1300 cu bări de plastic sau toţi posesorii de Aro care au trecut I.T.P-ul şi le luceşte vopseaua că vor atestat istoric.
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Tuningul ieftin de la targ este una, iar o lucrare custom de inalta calitate este cu totul alta. Dar intr-adevar este cam greu de stabilit o linie de demarcatie clara. Daca masina respectiva era din fabrica un rebut de proasta calitate, atunci intrebarea de esenta este ca tu daca o restaurezi, tot un rebut de proasta calitate trebuie sa ramana? Sau sa incerci sa remediezi deficientele care l-au transformat in rebut si sa incerci sa faci ceva de calitate? In mod logic, cine vrea sa cumpere o masina restaurata, vrea sa vada ceva de calitate, iar cu reperele originale nu poti obtine calitate... De aia lumea evita masinile romanesti de dupa 1985... si nu degeaba! Atunci care ar fi calea corecta de urmat? Pe de alta parte nu stiu ce se va intampla dupa 2020, cand plasticele de serie foarte mare (Golf3, Astra, Focus etc) vor implini 30 de ani. Alea chiar ca ar fi ridicol sa primeasca atestat istoric, chiar daca ar fi exemplare originale. Toate astea is chestii foarte cu doua taisuri si nu prea pot sa prevad cum se va reglementa situatia in viitor.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
costy84
Membru Junior
Din: Mangalia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 74
|
|
Românu` nu apreciază maşina veche, pentru majoritatea o maşină mai veche de 10 ani se transformă in căruţă pe care tragi până crapă, pe de altă parte "plasticele" nu mai au rezistenţa maşinilor din anii `70-`80 să zici că pot fi restaurate aşa că marea majoritate a "plasticelor" nu vor îndeplini condiţiile tehnice şi estetice pentru a fi înregistrate ca vehicule istorice.
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Asta este dilema mea cea mare, de care nu pot trece momentan ..... ambele variante nu merg din pcate : Ori o pástrezi originalá si o refaci exact cum a iesit din fabricá si atunci ai acces la atestare, si poate mai tárziu va avea valoare in cercul colectionarilor de masini románesti, fiind absolut in conformitate cu originalul, ori o customizezi, o folosesti cátiva ani, faci furori cu ea la expozitii, pe drumuri etc , iar apoi ca masiná unicatá poate gásesti cu mare noroc un singur om cáruia sá-i placá gustul táu de odinioará. Atestat nu se acordá nicáieri in europa dupá cunostintele mele la masini customizate de nici un fel.Ele nu au fost si nici nu vor fii vehicole istorice din moment ce nu sunt conforme cerintelor de atestare. Cine doreste sá-si facá un muzeu Dacia, cred cá tine mai degrabá la originalitate , mai ales dacá le mai prezintá si publicului din cánd in cánd , altfel riscá sá se facá de rás, dacá prezintá corcituri care n-au existat niciodatá pe paleta produselor fabricii respective .... Deci e mare Dilma asta ...... Eu cred cá totusi voi merge pe originalitate , din moment ce am toate reperele caracteristice ale Daciei 1320 , bineánteles si altele, insá cred cá va trebui sá má conformez anului si tipului respectiv ....
|
|
pus acum 8 ani |
|
Nicu_Nix
Membru Senior
Din: Costesti - Arges
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 2622
|
|
Misu de Cluj a scris:
....Pe de alta parte nu stiu ce se va intampla dupa 2020, cand plasticele de serie foarte mare (Golf3, Astra, Focus etc) vor implini 30 de ani. Alea chiar ca ar fi ridicol sa primeasca atestat istoric, chiar daca ar fi exemplare originale. Toate astea is chestii foarte cu doua taisuri si nu prea pot sa prevad cum se va reglementa situatia in viitor. |
Probabil se vor opri din atestare la anii 90 pentru straine si la 2000 pentru autohtone ! Cat despre masina colegului Adi , eu as prefera s-o vad originala ! Mai ales ca inca nu cred sa existe una restaurata.
Modificat de Nicu_Nix (acum 8 ani)
_______________________________________ Dacia Sport '87 negru .....and more
|
|
pus acum 8 ani |
|
gavrisan lucian
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 860
|
|
cv2adi a scris:
Asta este dilema mea cea mare, de care nu pot trece momentan ..... ambele variante nu merg din pcate : Ori o pástrezi originalá si o refaci exact cum a iesit din fabricá si atunci ai acces la atestare, si poate mai tárziu va avea valoare in cercul colectionarilor de masini románesti, fiind absolut in conformitate cu originalul, ori o customizezi, o folosesti cátiva ani, faci furori cu ea la expozitii, pe drumuri etc , iar apoi ca masiná unicatá poate gásesti cu mare noroc un singur om cáruia sá-i placá gustul táu de odinioará. Atestat nu se acordá nicáieri in europa dupá cunostintele mele la masini customizate de nici un fel.Ele nu au fost si nici nu vor fii vehicole istorice din moment ce nu sunt conforme cerintelor de atestare. Cine doreste sá-si facá un muzeu Dacia, cred cá tine mai degrabá la originalitate , mai ales dacá le mai prezintá si publicului din cánd in cánd , altfel riscá sá se facá de rás, dacá prezintá corcituri care n-au existat niciodatá pe paleta produselor fabricii respective .... Deci e mare Dilma asta ...... Eu cred cá totusi voi merge pe originalitate , din moment ce am toate reperele caracteristice ale Daciei 1320 , bineánteles si altele, insá cred cá va trebui sá má conformez anului si tipului respectiv .... |
Votez pt.originalitate,la intilnirea Dacia de la Brasov de anul acesta in noaptea de simbata intr-o discutie la un pahar de vin,Danut Craininciuc si Dan Becheanu au ajuns sa discute printre altele si de sportiva albastra de mai sus,Domul Dan subiniind ca masina e frumoasa dar masca si ochelari sunt din alt film si nu au ce cauta pe sportiva, deci clar nu merge decit ORIGINALA,sper sa confirme si Dan cele scise de mine!
|
|
pus acum 8 ani |
|
gavrisan lucian
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 860
|
|
Misu de Cluj a scris:
Atunci sa fie originala cum a fost, sa-ti ramana toate butoanele si manerele in mana cand te atingi de ele. Cam toate exemplarele au ramas fara manere de usa in primul an. La fel si intrerupatoarele alea patrate de tip CN..., cate am schimbat eu la clienti, nici nu cred ca le pot numara. Oricum din cauza elementelor de proasta calitate este un proiect sensibil si dificil in acelasi timp. Mult mai greu decat o Dacie 1300 sau 1310. Nu prea cred ca vor fi prea multi ca sa se apuce de vreun 1320. Daca va deveni doar exponat static de muzeu, poate va fi mai rezistenta, iar la expozitii sa se afiseze un afis mare cu "FRAGIL! NU-L ATINGETI". Adi a dat dovada de mare curaj ca s-a apucat de asa ceva! Cea ce face este de admirat, oricare va fi varianta finala! Si cine stie? Poate ca dupa ce va finaliza cea originala, va mai cumpara inca una sa faca si un Citrian 1320 de calitate, cu suspensii hidropneumatice de DS |
Misu poate asta e si farmecul la aceasta masina,la cit erau de slabe multi nici nu stiu cum ar trebui sa arate fara modificari,si eu sunt unul care rivneste la un 1320,multe ,multe piese sunt deja la mine masina se lasa negociata!!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
om_bland
Membru Senior
Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 915
|
|
Misu de Cluj a scris:
Pe de alta parte nu stiu ce se va intampla dupa 2020, cand plasticele de serie foarte mare (Golf3, Astra, Focus etc) vor implini 30 de ani. Alea chiar ca ar fi ridicol sa primeasca atestat istoric, chiar daca ar fi exemplare originale. Toate astea is chestii foarte cu doua taisuri si nu prea pot sa prevad cum se va reglementa situatia in viitor. |
Dupa parerea mea ( cred ca in mare despre asta este si vorba) : o masina retro in 90% din cazuri, se refera la o masina care are elemente si ornamente de caroserie cromate =D
Dacia 1320/ 1325 + Dacia sport... Dacia 500 , sunt exceptii de la regula, ce ar merita pastrate originale
Modificat de om_bland (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
om_bland
Membru Senior
Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 915
|
|
Sa fim optimisti si sa speram ca nu va beneficia orice masina veche de 30+ ani, de atestat retro
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Da aveti dreptate , masina lui Dánut e fermecátoare, frumoasá si da caliate fantasticá, poate mai buná decát cele iesite din uzina Mioveni, si eu unul sunt mare admirator al masinilor lui, foarte multe lucruri am invátat de la Dánsul, si m-a ajutat mult si cu piese de care nu mai dau veci .... Dilema si ptr mine este : ori compromis in dauna calitátii ori masiná home made fárá valoare istoricá ..... Din moment ce am toate reperele lui originale m-am gándit s-o refac originalá cu toate cá sunt unele elemente pe care nu le suort nici eu ca aspect, -masca , bárile oribile de fibrá, etc insá astea au fost. Cui i-a trebuit un 1320 asa páteste ....
|
|
pus acum 8 ani |
|
Amatorul
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2298
|
|
gavrisan lucian a scris:
Votez pt.originalitate,la intilnirea Dacia de la Brasov de anul acesta in noaptea de simbata intr-o discutie la un pahar de vin,Danut Craininciuc si Dan Becheanu au ajuns sa discute printre altele si de sportiva albastra de mai sus,Domul Dan subiniind ca masina e frumoasa dar masca si ochelari sunt din alt film si nu au ce cauta pe sportiva, deci clar nu merge decit ORIGINALA,sper sa confirme si Dan cele scise de mine! |
=D Sigur ca da, asa a fost. Sustin in continuare ideea, Dacia albastra este foarte frumoasa, mai frumoasa ca modelul de fabrica doar ca originalitate inseamna altceva. Revenind la subiect, il sustin pe Adi in vederea restaurarii la original, cu atat mai de apreciat fiindca modelul a fost unul cu o calitate mai slaba, insa raritatea acestuia ii da o valoare mult mai mare in forma de fabrica si nu in forma customizata. Peste ceva ani, cand piesele si asa rare pt 1320 nu vor mi exista, nu se va mai putea face o asemenea masina, ci doar una cu elemente neoriginale... In plus e vorba de atestare, ca si la Dacia albastra ideea fiind simpla: vrei atestat = o faci originala / nu vrei atestat = faci customizare.
Oricum ar fi, e de apreciat efortul si daruirea cu care Adi reface modele romanesti. Aici in tara nu stiu pe altcineva care sa faca asta cu o 1320. Spor la treaba!
_______________________________________ "I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots." - Albert Einstein
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
La 1320 a fost un lot initial in toamna lui 1987, vopsite in culori metalizate sau negre, care au fost foarte frumos finisate. Alea erau destinate pentru cei cu functii mari in PCR. Apoi in 1988-89 cand au inceput productia de masa, au aparut alea albe si albastre, care aratau groaznic.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
gavrisan lucian
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 860
|
|
Misu de Cluj a scris:
La 1320 a fost un lot initial in toamna lui 1987, vopsite in culori metalizate sau negre, care au fost foarte frumos finisate. Alea erau destinate pentru cei cu functii mari in PCR. Apoi in 1988-89 cand au inceput productia de masa, au aparut alea albe si albastre, care aratau groaznic. |
Eu prima data am vazut acest model in 88,vedeam de la mine din camera in curtea vecina o masina Dacia diferita,ma impresionat mult masina mai ales bordul de CN,minerele interioare si exterioare, panourile de usi interioare si spatele era ceva nou si ii statea tare bine !
|
|
pus acum 8 ani |
|
Alex1300BV
Membru Senior
Din: Brasov
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1311
|
|
mie Dacia Sport B 89 UAP mi se pare dizgratioasa.... Acumuleaza elemente din prea multe generatii... stema aia mare cu vulturul e pentru frantuzoaice... cadrul de faruri, pentru americane... Nu zic ca calitatea restaurarii nu e de nivel inalt.
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Ca si concept, Dacia 1320 era o idee buna pentru vremea respectiva. De fapt francezii au aplicat aceasi concept cu 20 de ani inainte la R16, apoi ulterior la R20/30. Astia ai nostrii au vrut sa faca ceva asemanator. Doar ca era perioada cand calitatea masinilor romanesti era cea mai proasta. Aceasi chestie si la Lastun, doar ca la Lastun esti obligat sa o refaci originala ca nu ai alternative. Nu pot uita acele doua zile cand m-am chinuit sa aliniez usile la Lastun si degeaba ca orice facem tot aiurea se asezau. La o masina frantuzeasca din anii 60-70, o faci acesi operatie in maxim 20 minute si toate se aliniaza. La 1320 ar mai fi modalitati de imbunatatire. Si eu is in favoarea originalitatii, doar ca in cazul asta cand masina era asa de prost facuta din fabrica, atunci daca o restaurezi sa arata ca atunci cand era noua, tot un exemplar de proasta calitate ramane, care te enerveaza de fiecare data cand te uiti la detalii. De exemplu cum e finisat masca si farurile de CN1, asa lufturi sunt de-ti bagi degetele. De dragul, originalitatii le lasi asa ca asa a fost original, dar oarecum cred ca te simti aiurea cand stii ca poti sa o modifici, ca sa arate ok.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
ydaniel
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
|
|
gavrisan lucian a scris:
Votez pt.originalitate,la intilnirea Dacia de la Brasov de anul acesta in noaptea de simbata |
...era vineri seara...
_______________________________________ ''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz
|
|
pus acum 8 ani |
|
gavrisan lucian
Moderator
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 860
|
|
ydaniel a scris:
gavrisan lucian a scris:
Votez pt.originalitate,la intilnirea Dacia de la Brasov de anul acesta in noaptea de simbata |
...era vineri seara... |
Da ,corect,am incurcat borcanele dar a fost o noapte frumoasa!
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Multumesc ptr gándurile si opiniile impártásite, toti aveti dreptate, eu má zbat cu aceste ánduri si probleme de cánd am cumpárat rabla asta, deja cánd era doar pe platformá má tot uitam in retrovizor cát de aiurea e fácutá masca aia, si asa cum scrie Misu primul lucru care mi-a sárit in ochi erau lufturile alea enorme pe care eu nu lke-am mai vázut la nici o altá generatie de Dacii cát timp am tráit in Romania , probabil cá pe atunci chiar inainte de revolutie calitatea s-a prábusit iute ..... O vrteme oscilam intre a o face condform modelului prezentat la TIB in 87 , aceea albá cu bári metalice si jenti cu capac cromat, insá cred cá publicul familiarizat cu aspectul original al masinii de serie, nu va stii ce corciturá oate fii si aia, si din moment ce am bárile ei originale de fibrá care de asemenea mi se par de o calitate foarte proastá si lucrate superficial, voi fii nevoit sá le reconditionez si sá le repun pe masiná ..... Oricum multumiri tuturor colegilor ptr opinii, idei, date istorice referitoare la acest model, si ptr sustinere. Sper s-o pot scoate cumva la capát cu bine , chiar dacá aspectele calitative ale acestei masini lasá mult de dorit fdin pácate .... A fost o dragoste la prima vedere in 97, insá nu cunosteam detaliile , fiindcá niciodatá nu am detinut sau cálátrit pe atunci cu un .....1320
29.7KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
om_bland
Membru Senior
Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 915
|
|
E frumos si modelul din poza de mai sus cu bara cromata . Spor la treaba domnule Adi
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
om_bland a scris:
E frumos si modelul din poza de mai sus cu bara cromata . Spor la treaba domnule Adi |
Multumesc Domnu coleg, adevárul este cá mie imi placce mai muzlt acest model prototip cu bará cromatá, insá el nu prea spune neimic majoritátii oamenilor care au vázut Dacia 1320 pe stradá in aci ani cánd s-a produs, fiindcá acest model este doar o piesá de expozitie de la Tárgul International Bucuresti din Ocrtombrie 87 .... Masina de serie deja a trecut prin unele retusári, imbunátáriri , devenind mult mai putin aspectuoasá cxa cea din imagie ..... insá asa a fost cunoscut de public, dupá intrarea in fabricatia de serie din 1988 ....
|
|
pus acum 8 ani |
|
iustin.nt
Membru Senior
Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1155
|
|
cv2adi a scris:
Deci ori originalitate, ori customizare .Ambele nu merg deodatá .... |
Mai luati una si-ati rezolvat dilema.
Misu de Cluj a scris:
Daca o refaci in starea originala, va deveni un rebut restaurat, nici cainele nu se va uita la un 1320 expus la vreun eveniment! |
Rebut restaurat, buna asta. Eu m-as uita. Ce-ar trebui sa ma consider in cazul asta?
Acum, lasand glumele la o parte, eu cred ca se exagereaza putin cu calitatea aia. Da, era scazuta si se faceau multe lucruri in bataie de joc, dar sa nu uitam ca majoritatea masinilor astora au fost cai de povara, deci nici asta nu le-a ajutat, intretinerea si exploatarea lor nefiind nici ele mai breze.
Eu cred ca daca va fi facuta cu simt de raspundere si purtata cu grija, si asa va fi, n-o sa fie dracul chiar atat de negru.
Amatorul a scris:
Revenind la subiect, il sustin pe Adi in vederea restaurarii la original, cu atat mai de apreciat fiindca modelul a fost unul cu o calitate mai slaba, insa raritatea acestuia ii da o valoare mult mai mare in forma de fabrica si nu in forma customizata. Peste ceva ani, cand piesele si asa rare pt 1320 nu vor mi exista, nu se va mai putea face o asemenea masina, ci doar una cu elemente neoriginale... |
Si asta e un argument foarte bun in opinia mea.
_______________________________________ Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Bune opinii..... imi plac Oricum va avea multe piese de R 12 pe ea, fiindcá am deja 2 R 12 demontate, asa cá toate basculele, cremaliera, pivotii, puntea spate complectá, sist de fránare complect, inclusiv sabotii, sunt deja de R 12 . Motorul, cutia, inst electricá, bordul etc vor rámáne cele originale, fiindcá spre ex basculele fiind din tablá ambutisatá nu au mai putut fii salvate, atát de iute le-a máncat rigina ..... Au inceput si arcurile fatá si spate sá fie máncate, ele au mai putut fii salvate la timp, insá restul masinii conform pozelor a ajuns varzá ....
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
Azi si ieri am mai lucrat cáte putin la masiná ....am montat suspensia fatá dupá terminarea tinichigeriei si protectiei anticorosive peste care am aplicat culoarea caroseriei .... ca sá pot repune masina pe picioare -roti - s-o pot muta in altá pozitie . Bineánteles si la ea precum si la Dacia bátráná toate elelmntele suspensiei au fost sablate, vopsite electrostatic, iar elementele de legáturá-suruburi etc au fost regalvanizate, schimbate amortizoarele , aplicat protectii de plastic noi la capetele arcurilor, etc
35.6KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 8 ani |
|
cv2adi
Moderator
Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
|
|
|
pus acum 8 ani |
|