CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
GeorgianaBC la Simpatie.ro
Femeie
23 ani
Bacau
cauta Barbat
28 - 80 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Electroventilator pe Aro10 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Am si eu nevoie de putin ajutor.
Vreau sa renunt la elicea clasica de pe Aro 10 si sa-i pun un electroventilator.
Am gasit o schema pe un forum auto si am pus-o in practica.
Din pacate nu a dat rezultate, nu "face" nimic.
Vreau sa pot porni manual electroventilatorul din buton daca termocupla nu mai functioneaza.
Si vreau sa se aprinda lumina din butonul de pornire ca sa stiu cand porneste elv-ul.
Banuiesc ca schema are ceva gresit, dar cum eu nu ma pricep la electrica...
Am rugamintea, daca se pricepe cineva la d-astea, sa-mi confirme schema sau ce ar trebui schimbat, multam anticipat.

aro10 nevoie putin renunt elicea clasica aro sa-i pun gasit schema forum auto pus-o practica. din

32KB

Modificat de vercingetorix (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
E prostie schema, cine l-o facut este paralel, ca termocupla nu se leaga la masa, doar GMV-ul, iar ermocupla functioneaza ca intrerupator, prin care trece curentul, cand atinge temperatura de pornire.
Plus ca releele au schema pe ele, care trebuie luate in considerare, nu se leaha asa dea-n pixul.
Nu poti  lua ca atare, ca depinde de ce releu ai si ce intrerupator.
Fa o poza cu releul si cu intrerupatorul si iti fac shema.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Iti trebuie un releu de far standard normal deschis cu 4 picioare, si un intrerupator din ala ca la dezaburitorul de luneta de la Dacia 1310,cu capac transparent, cu 3 picioare, care are si bec in ea.
Incearca sa o legi asa:

aro10 iti trebuie releu far standard normal deschis picioare, din ala luneta dacia 1310,cu capac Admin

33.7KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Pun poze cu releul cumparat si cu butonul din bord.
De fapt e un banal buton de dezaburire luneta dacia 1310, l-am luat ca are bec in el si fir de masa.
"Caietul de sarcini'' e asa :
-sa pot porni manual elv-ul daca se arde termocupla
-cand porneste elv-ul sa se aprinda becul din buton ca sa stiu ca lucra
-sa nu treaca prin contact din cauza de latenta termica la oprire motor, adica sa functioneze si dupa ce am scos cheia din contact
Stiu ca e controversata tema, ca iti poate descarca bateria dar la mine nu e cazul, bateria nu ramane pe Aro.Am si un Opel Astra din 2007 si tot asa merge dupa ce opresc motorul.

aro10 pun poze releul cumparat butonul din bord.de fapt banal buton dezaburire luneta dacia 1310,

39.6KB


pus acum 9 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Si butonul din bord...

aro10 butonul din bord...

35.9KB


pus acum 9 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Si cu releul mai de aproape...
Se justifica siguranta intre pinii 30 si 86 la releu ?

aro10 releul mai justifica siguranta intre pinii releu

30KB

Modificat de vercingetorix (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

vercingetorix a scris:

Si cu releul mai de aproape...
Se justifica siguranta intre pinii 30 si 86 la releu ?

Ce siguranta? Nu exista nici o siguranta in releu. Ala este simbolul unui mic electromagnet legat la masa pe pinul 86 , care atunci cand primeste curent de comanda pe pinul 85,se retrage si inchide circuitul principal intre pinii 30 si 85.
Are doua circuite separate, una de comanda pentru electromagnet si una de lucru pe care inchide electromagnetul.
Principiul de functionare este la fel ca la actuatoarele de la usi care la randul lor sunt niste electromagneti, care atunci cand apesi telecomanda iti inchide usile masinii.
Aici cand alimentezi prin intrerupator electromagnetul din releu, aceasta inchide circuitul principal. Astfel este protejat intrerupatorul impotriva suprasarcinilor, ca tu prin intrerupator doar dai comanda releului care se inchide si preia rolul intreupatorului.
Ca sa nu mearga dupa ce te opresti, e simplu, muti alimentarea termocuplei de pe plusul direct, pe plusul de prin contact.
Am facut bine schema de mai sus ca am alimentat termocupla de la borna 15 (plus prin contact). Daca vrei sa mearga si dupa ce  scoti cheia, muti alimentarea e de la plusul prin contact (15) pe plusul direct (30).
La Aro 10 gasesti borne cu plus direct, atat la cutia de sigurante, cat si sub bord este un mic tablou de conexiuni. De obicei firele cu plus direct (30) sunt rosii, iar cele cu plus prin contact (15) galbene, asta asa iti zic, daca vrei sa respecti standardele.

Fa schema desenata de mine si va functiona! Eu de aproape de 20 de ani cu electricitate auto ma ocup.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Misi, m-ai pierdut pe drum.
Eu nu ma descurc deloc cu schemele astea.
O sa incerc sa refac schema sa vad daca am inteles bine si tu ma corectezi.
Nu vreau sa alimentez de prin bord ca tabloul de sigurante e vai de el, prefer sa dau plus din baterie direct si minus din masa masinii.

Modificat de vercingetorix (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Pai este foarte simpla schema pe care ti-am desenat. Doar trebuie sa tragi cateva fire.
Exact la fel se alimenteaza prin releu si proiectoarele de ceata.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
lica_lkw
Membru Senior

Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 262
Misu,sunt mai mult decat convins ca stii cum se face,dar in schema s-a strecurat o greseala. Iesirea din termocupla se leaga la 85,comanda releului. Asa cum este in schema GMV este alimentat cu +contact direct prin termocupla.Curentul luat de GMV termina si contactul si termocupla.

pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

lica_lkw a scris:

Misu,sunt mai mult decat convins ca stii cum se face,dar in schema s-a strecurat o greseala. Iesirea din termocupla se leaga la 85,comanda releului. Asa cum este in schema GMV este alimentat cu +contact direct prin termocupla.Curentul luat de GMV termina si contactul si termocupla.

Si asa merge, dar si asa cum am facut functioneaza bine, daca termocupla este legata la plus prin contact.
Nu se strica nici termocupla si nici contactul. La R5 de exemplu este legat direct la plus din fabrica, fara releu, si merge perfect la atatea milioane exemplare fabricate.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Misi, am refacut schema.
Am legat si termocupla la comanda releului, sa-mi spui cum ti se pare.

aro10 misi, refacut schema.am legat termocupla comanda releului, sa-mi spui cum pare.

16.3KB


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

vercingetorix a scris:

Misi, am refacut schema.
Am legat si termocupla la comanda releului, sa-mi spui cum ti se pare.

Pai vezi daca merge! Ia fire si incearca-l.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Am incercat schemele, se pare ca sunt total nepriceput la chestii electrice.
M-am enervat si am pus totul pe direct intercaland pe firul de (+) o siguranta cu soclu.
Porneste foarte bine si apa nu sare de 95 de grade.
In paralel cu termocupla am pus si butonul din bord, daca se arde sa pot porni elv.
Am aruncat releul si papucii, duca-se dracului, timp pierdut de pomana. 


pus acum 9 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815

vercingetorix a scris:

Am incercat schemele, se pare ca sunt total nepriceput la chestii electrice.
M-am enervat si am pus totul pe direct intercaland pe firul de (+) o siguranta cu soclu.
Porneste foarte bine si apa nu sare de 95 de grade.
In paralel cu termocupla am pus si butonul din bord, daca se arde sa pot porni elv.
Am aruncat releul si papucii, duca-se dracului, timp pierdut de pomana. 


Era bine ca macar ca butonul din bord sa-l pui cu releu, ca sa nu treaca prin el curentul absorbit de ventilator, ca poate nu tine la o durata de cuplare mai lunga


pus acum 9 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

vercingetorix a scris:

Am incercat schemele, se pare ca sunt total nepriceput la chestii electrice.
M-am enervat si am pus totul pe direct intercaland pe firul de (+) o siguranta cu soclu.
Porneste foarte bine si apa nu sare de 95 de grade.
In paralel cu termocupla am pus si butonul din bord, daca se arde sa pot porni elv.
Am aruncat releul si papucii, duca-se dracului, timp pierdut de pomana. 

Eu ti-l montam in 15 minute! Era o chestie tare simplu de facut!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 9 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la