CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
crazy_hell_angel pe Simpatie.ro
Femeie
25 ani
Gorj
cauta Barbat
25 - 53 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Problema ulei Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
globoloty
Membru Senior

Din: Oradea
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 443
As avea o intrebare ,am schimbat uleiul intr-un Fiat 850 si am pus 10w 40 semi-sintetic si mi sa aprins becul la ulei ,tin sa precizez ca inainte sa schimb uleiul senzorul nu functiona ,ce ar trebui sa fac sa pun un alt ulei ,intrebarea ar fi decare sau sa fie alta problema ?

_______________________________________
Cumpar caroserie Golf  mk 1
Cumpar acte Mz Es

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Pue ulei mai gros, care este pentru masinile de generatie veche. Nu face experimentari cu uleiuri subtiri destinate masinilor moderne!
In fiecare masina trebuie pus uleiul, pentru care a fost proiectat motorul si care este recomandat in notita tehnica a masinii!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
globoloty
Membru Senior

Din: Oradea
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 443
un 20w 50 ar fi pretabil ?deorece nu am gasit ce ulei ar fi potrivit

_______________________________________
Cumpar caroserie Golf  mk 1
Cumpar acte Mz Es

pus acum 8 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Prea gros.
Pune 10 w 40 dar nu sintetic ci mineral.
Eu din ala am si folosesc in Fiat-ul meu 850 . Merge excelent si nu se aprinde becul la ulei nici cu cel mai mic relanti...mai ales cind motorul e foarte cald , dupa un urcus la munte( si noi aici chiar avem munte !!!   )


pus acum 8 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455

globoloty a scris:

un 20w 50 ar fi pretabil ?deorece nu am gasit ce ulei ar fi potrivit

20w40.Stiu ca asa scrie in cartea Fiatului.Merge foarte bine iarna,iar vara,daca motorul are oaresce uzura ,merge un 20w50,mai ales ca motorul e in 3 paliere ca cel de Skoda,iar vara ,se incinge mai tare si cel putin motorul de Skoda e foarte "multumit"de acest tip de ulei.


pus acum 8 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Daca motorul are uzuri mai mari , pui ulei mai gros. Eu asa stiu de la cei mai in virsta decit mine. Desigur uleiurile de acum sint mult mai bune, au alti aditivi si asigura o lubrifiere mult mai buna fata de ceea ce exista acu 30-40 de ani. Si uleiurile evolueaza odata cu motoarele.
Mie motorul nu-mi consuma ulei . De asemenea starea cuzinetilor si a segmentilor este foarte buna , motorul are putin peste 30 de mii de kilometri , de asta folosesc acest ulei . Repet , la Mercedes , cu motorul uzat pun un ulei ceva mai gros, dar iarna , fiind mai gros porneste mai greu...Valabil si la Fiat.















In manualul original al masinii se recomanda pentru perioada de iarna uleiul 10W 30, dupa cum vedeti in imagini.
Vara , uleiul 20 W 40

Modificat de gherghin nicolae (acum 8 ani)


pus acum 8 ani
   
globoloty
Membru Senior

Din: Oradea
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 443
Va multumesc mult ,azi am dat dinou baia jos ,inainte am dat baia cand am schimbat uleiul ca sa vad daca e curata si era ok  dar nu am verficat pompa ,iar acum am gasit  niste depunerii urate probabil sa curatat pompa ,apoi am dat pompa jos am curatat-o si am pus baia sus ,luni am sa cumpar alt ulei cted ca 20w 40 ca acum am nevoie de masina si nu vreau sa am surprize ,oricum uleiul bagat era semi sintetic deci baza era minerala cu ceva aditivi in plus dar acum am sa pun mineral ,problema a fost ca becul nu sa stins nici la turatie nici nu palpaia ci statea aprins ,sper sa mearga.

_______________________________________
Cumpar caroserie Golf  mk 1
Cumpar acte Mz Es

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Vezi ca poate fi si manocontactul defect. Daca are membrana perforata, atunci becul ramane tot timpul aprins. Daca vrei sa fii cu sufletul impacat, atunci monteaza un manometru si un termometru pe perioada rodajului, ca doar astfel poti sa urmaresti in direct parametrii de functionare.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
globoloty
Membru Senior

Din: Oradea
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 443
Momentan sunt un pic in ceata cu ce sa petrecut,oricum trec la un ulei mai gros si mineral plus am sa monitorizez presiune sa vad ce se intampla ,multumesc mult pentru toate sfaturile pe care le-am primit sper sa fie ok ,saptamana viitoare am sa ii fac si prezentarea deoarece lucrez de ceva timp si am refacut multe la ea.

_______________________________________
Cumpar caroserie Golf  mk 1
Cumpar acte Mz Es

pus acum 8 ani
   
sk100it
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2455

globoloty a scris:

Va multumesc mult ,azi am dat dinou baia jos ,inainte am dat baia cand am schimbat uleiul ca sa vad daca e curata si era ok  dar nu am verficat pompa ,iar acum am gasit  niste depunerii urate probabil sa curatat pompa ,apoi am dat pompa jos am curatat-o si am pus baia sus ,luni am sa cumpar alt ulei cted ca 20w 40 ca acum am nevoie de masina si nu vreau sa am surprize ,oricum uleiul bagat era semi sintetic deci baza era minerala cu ceva aditivi in plus dar acum am sa pun mineral ,problema a fost ca becul nu sa stins nici la turatie nici nu palpaia ci statea aprins ,sper sa mearga.

Pai,asa e mai bine,luati un ulei20w40 cel mai ieftin,este cam 10 lei litrul,iar in 500 km,motorul spune exact ce trebuie.Ma bucur ca nu am mancat dude cu uleiul.Un singur Fiat 850 am studiat si eu ,insa acum vreo 20 de ani din pacate si nu mai stiam cu ce se mananca exact.Succes


pus acum 8 ani
   
abarth_mcm
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 298
10W40 (semi-sintetic) nu este totusi un ulei tocmai indicat pentru Fiat 850 chiar daca uleriurile de azi nu se compara cu cele de acum 40-50 ani.

Ca un compromis si o solutie optima, 15W40 este unul cu care nu ar trebui sa ai probleme nici vara si nici iarna. E un ulei 100% mineral.

20W40 + probabil aditiv adaugat ulterior pui doar daca motorul e uzat. Altfel de ce sa pui?

Totusi, cu acel 10W40 nu are voie sa se aprinda becul, mai ales pe vremea aceasta rece !
Eu am pus de test (mai mult pt spalat) 10W40 in Fiat. Nu in 850, ci in 1800 care e un motor mult mai pretentios la capitolul ulei decat 850. Nici vorba de bec aprins, etc.

Lipsa presiunii de ulei la 850 se datoreaza mai multor factori, care apar in principiu in aceasta ordine:
-pompa ulei. (murdar sorbul sau defectiuni)
-cuzineti ax came. Sunt pe cota de reparatie, iar cei din blocul motor de obicei au uzura f mare si putini mecanici ii schimba. De ce? Pt ca nu se gasesc si pt ca sunt greu de schimbat.
-cuzineti biela
-cuzineti palier.


De obicei, la un motor uzat de Fiat 850 becul are obiceiul sa sa se stinga ffff greu la rece (pornire) si apoi la cald cand se incalzeste ff bine motorul,  becul incepe sa palpaie dar sa se stinga la accelerare.
Sa stea aprins non-stop mai rar, dar nu imposibil.

Eu unul as lasa doar de proba acel 10W40 si as masura presiunea cu un ceas pus direct pe motor.

Poti face asta la diverse service-uri. In mod normal la pornire, dimineata presiunea urca chiar la 6 (atat la 850 cat si la 1800), iar dupa un mers mult prin oras (adica incalzit la maxim), la relanti nu ar trebui sa scada sub 2-3.

Daca se duce undeva aproape de 1 e o problema, iar daca presiunea ajunge sub 1 deja e f rau.  Un 850 in stare ok are in general o presiune f buna de ulei


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967
Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986

pus acum 8 ani
   
globoloty
Membru Senior

Din: Oradea
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 443
Probabil senzorul e stricat am sa caut altul inca nu stiu unde ,uleiul 10w 40 l-am dat jos cum am scris,practic nu stiu ce probleme are motorul sau ce uzura ,am sa ii verific presiunea in rest motorul merge foarte bine ,are putere si nu se aud zgomote ciudate ,am sa va tin la curent cu ce se intampla ,sper sa fie bine si va multumesc inca o data pentru sfaturi.

_______________________________________
Cumpar caroserie Golf  mk 1
Cumpar acte Mz Es

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Cauta un manocontact de Lada 1200, ca din cate stiu este la fel.

_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
codrutul
Membru Senior

Din: Medias
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 354
Bulb de ulei nou pentru Fiat 850 gasiti la Unix (aproximativ 50 lei).
Daca tot faceti verificari la motor luati si o compresie sa stiti ce aveti in curte!
20w40 e o alegere buna daca nu stiti istoria acelui motor cel putin pentru o perioada de proba; cel putin economic nu o sa va para rau daca il schimbati
Bafta!


_______________________________________
Minim 850 de belele
Dacia 1300 - galbin pasopt

pus acum 8 ani
   
globoloty
Membru Senior

Din: Oradea
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 443
Sa rezolvat problema ,azi am cumparat ulei 20w40 si l-am pus in motor ,cand am desfacut baia la pompa de ulei era rupta o garnitura si am refacut-o ,acum becul sa stins ,masina e acum la vopsit ,cand iese de la vopsit am sa ii fac o prezentare.

_______________________________________
Cumpar caroserie Golf  mk 1
Cumpar acte Mz Es

pus acum 8 ani
   
cabriolette
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1248
Cred ca poti sa-i faci deja, suntem cativa posesori de fiat 850 care am vrea cateva amanunte!

Spor la treaba!


pus acum 8 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la