CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: corinarus pe Simpatie.ro
| Femeie 23 ani Cluj cauta Barbat 24 - 60 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Vine iarna! Sa nu uitati saverificati concentratia si punctul de inghet la antigel! Este foarte importanta verificarea punctului de inghet, ca altfel va treziti cu motoare crapate, daca temperatura scade mult. Eu am verificat saptamana trecuta la toate cele 12 masini si la 4 dintre ele, la care antigelul era vechi, punctul de inghet era intre -15 si -25 grade. Trebuia sa schimb lichidul de racire ca sa reziste pana la -35 grade. Noroc ma mai am cateva masini racite cu aer unde nu am batai de cap...
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
vas_adam2000
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 826
|
|
Si atentie la diluarea antigelului. Nu stiu cum sa-mi explic, dar la majoritatea daca diluati cu cantitatea de apa inscrisa pe ambalaj, punctul de inghet nu va fiidentica cu cea trecuta pe eticheta ca ar trebui sa fie dupa diluare.
Si eu am verificat la cee doua masinute. Gresat cruci cardanice, rotule, arcuri ... distractie de primavara - toamna. Pus lichid de spalare de -40 de grade (care pe parbriz ingheata instant dupa ce a trecut stergatorul), Pus lopatica si lanturi in ambele masini. Pe cand am terminat, in Cluj s-au facut +19 grade ...
|
|
pus acum 9 ani |
|
Motreanu Sorin
Membru Senior
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 707
|
|
Adresandu-ma celor care au experienta si cunostinte mult mai vaste in chimie decat mine as dori sa intreb si eu ce marca de antigel merge cel mai bine la motoarele noastre vechi care au in componenta fonta,aluminiu,cupru si cauciuc. Eu am auzit de HEPU,mai este si alteceva?
_______________________________________ Dacia 1310-1980 Aro 10.4 - 1990 Dacia 1300 romaneasca cu elemente frantuzesti - 1973 Dacia 1300 cu imbunatatiri de 1310 - 1982 Mobra 50 S
|
|
pus acum 9 ani |
|
Tov
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 799
|
|
Eu din cate stiu un amestec de antigel care "rezista" la -15 grade la -30 se transforma intr-un fel de marmelada/gelatina care nu prea poate sa sparga blocul. Stiu prost?
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Tov a scris:
Eu din cate stiu un amestec de antigel care "rezista" la -15 grade la -30 se transforma intr-un fel de marmelada/gelatina care nu prea poate sa sparga blocul. Stiu prost? |
Eu nu am incercat. Si prefer sa nu incerc in motoarele mele. Insa stiu ca lichidul pentru spalator luat de la Lidl iarna trecuta si data la -20 grade, ingheta la -5 grade. Eu in spalator pun 2/3 alcool sanitar si 1/3 apa.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Motreanu Sorin a scris:
Adresandu-ma celor care au experienta si cunostinte mult mai vaste in chimie decat mine as dori sa intreb si eu ce marca de antigel merge cel mai bine la motoarele noastre vechi care au in componenta fonta,aluminiu,cupru si cauciuc. Eu am auzit de HEPU,mai este si alteceva? |
Eu pun din ala romanesc concentrat, cu 10 lei litrul, ca am multe masinarii si trebuie un butoi ca sa le umplu pe toate. E bun si ala, nu prea am vazut depuneri. Iar din 2 in 2 ani o schimb, cand schimb si lichidul de frana. Si la masinile noi, tot cu etilenglicol este. Doar ca diversi producatori, dau diverse denumiri si diversi coloranti. Unele is albastre, altele portocalii, violet sau verde, dar in esenta este tot ala. Chiar nu demult am amestecat doua sticle de antigel concentrat care una era portocalie, alta albastra, apoi a iesit un cacaniu. Important e sa-si faca treaba.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
vas_adam2000
Membru Senior
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 826
|
|
Motreanu Sorin,eu si in Mitsubishi si in Ford si in T4 de la sevici am HEPU. De ani buni. Si nu am probleme.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Motreanu Sorin
Membru Senior
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 707
|
|
Problema care trebuie luata in calcul (in cazul unei masini clasice) la antigel ( pe langa rolul de baza) este EROZIUNEA partilor din aluminiu (mai ales) ale circuitului. Eu a trebuit sa schimb pompa de apa a daciei din 82 pentru ca a avut parte in trecut de antigel ieftin si m-am trezit cu stuturile erodate si rupte
Modificat de Motreanu Sorin (acum 9 ani)
_______________________________________ Dacia 1310-1980 Aro 10.4 - 1990 Dacia 1300 romaneasca cu elemente frantuzesti - 1973 Dacia 1300 cu imbunatatiri de 1310 - 1982 Mobra 50 S
|
|
pus acum 9 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Motreanu Sorin a scris:
Problema care trebuie luata in calcul (in cazul unei masini clasice) la antigel ( pe langa rolul de baza) este EROZIUNEA partilor din aluminiu (mai ales) ale circuitului. Eu a trebuit sa schimb pompa de apa a daciei din 82 pentru ca a avut parte in trecut de antigel ieftin si m-am trezit cu stuturile erodate si rupte |
Asta daca nu o schimbi la timp! Timp de doi ani nu se intampla nimica. Recomandarea este ca din 2 in doi ani schimbi antigelul si lichidul de frana, inainte sa se degradeze. Cand ai peste 20 de masini, e greu sa pui in toate chestii scumpe. Finantarile trebuiesc impartite dupa prioritati.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 9 ani |
|
AdyC
Membru Senior
Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
|
|
Motreanu Sorin a scris:
Problema care trebuie luata in calcul (in cazul unei masini clasice) la antigel ( pe langa rolul de baza) este EROZIUNEA partilor din aluminiu (mai ales) ale circuitului. Eu a trebuit sa schimb pompa de apa a daciei din 82 pentru ca a avut parte in trecut de antigel ieftin si m-am trezit cu stuturile erodate si rupte |
Total gresit dupa parerea mea. Pompa ta de apa a avut parte de apa in cea mai mare parte a vietii ei si de acolo apar cele mai multe probleme, mai ales pe timpul ierinii cand circuitul era golit ca sa nu inghete.
_______________________________________ Dacia 1100 - 1969 Dacia 1100 - 1971 Dacia 1300 - 1980
|
|
pus acum 9 ani |
|
om_bland
Membru Senior
Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 915
|
|
Cand fac pregatirea de iarna eu pun 1 L apa 1 L antigel... tot asa pana ajung la 3 L antigel concentrat si 3 L apa. Pana acum in zona tarii de unde sunt nu am avut probleme din cauza gerului .
|
|
pus acum 9 ani |
|
abarth_mcm
Membru Senior
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 298
|
|
Motreanu Sorin a scris:
Problema care trebuie luata in calcul (in cazul unei masini clasice) la antigel ( pe langa rolul de baza) este EROZIUNEA partilor din aluminiu (mai ales) ale circuitului. Eu a trebuit sa schimb pompa de apa a daciei din 82 pentru ca a avut parte in trecut de antigel ieftin si m-am trezit cu stuturile erodate si rupte |
Pune G12 sau G12+ si n-o sa mai ai probleme daca vrei sa protejezi elementele de aluminiu. de fapt pt asta e facut G12: in special pt masini cu radiatoare din aluminiu, ceea ce nu e cazul la tine din punctul asta de vedere. Dar..protejezi pompa de apa.
hepu, marca pe care ai mentionat-o mai sus e f buna.
ar trebui un 4-5 ani sa tina antigelul fara sa intervii asupra lui. am avut G12 in o masina pret de 5 ani si depunerile erau fff putine.
antigelul de 8-10 lei intr-adevar poate cauza probleme. bine, daca il schimbi la 2 ani reduci intr-adevar riscurile, dar tot exista. cu timpul voi incerca si eu ca in toate masinile sa pun antigel minim G11 sau G12 ori G12+ dupa buget, dar intr-adevar daca ai multe masini cheltui destul de mult pe treaba asta....dar eu unul am vazut din experienta ce inseamna G12: depuneri f mici desi antigelul era vechiut. (5 ani)
_______________________________________ Fiat 600D (alb) -------------------1965 Fiat 850 (gri)----------------------1966 Fiat 1800B (alb)-------------------1967 Fiat 1800B (alb).......................1967 Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986
|
|
pus acum 9 ani |
|