CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Tanya_sexy
Femeie
24 ani
Hunedoara
cauta Barbat
24 - 47 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / Pregatiri de iarna Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217
Vine iarna!
Sa nu uitati  saverificati concentratia si punctul de inghet la antigel!
Este foarte importanta verificarea punctului de inghet, ca altfel va treziti cu motoare crapate, daca temperatura scade mult.
Eu am verificat saptamana trecuta la toate cele 12 masini si la 4 dintre ele, la care antigelul era vechi, punctul de inghet era intre -15 si -25 grade.
Trebuia sa schimb lichidul de racire ca sa reziste pana la -35 grade.
Noroc ma mai am cateva masini racite cu aer unde nu am batai de cap...


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
vas_adam2000
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 826
Si atentie la diluarea antigelului. Nu stiu cum sa-mi explic, dar la majoritatea daca diluati cu cantitatea de apa inscrisa pe ambalaj, punctul de inghet nu va fiidentica cu cea trecuta pe eticheta ca ar trebui sa fie dupa diluare.

Si eu am verificat la cee doua masinute. Gresat cruci cardanice, rotule, arcuri ...  distractie de primavara - toamna. Pus lichid de spalare de -40 de grade (care pe parbriz ingheata instant dupa ce a trecut stergatorul), Pus lopatica si lanturi in ambele masini. Pe cand am terminat, in Cluj s-au facut +19 grade ...


pus acum 8 ani
   
Motreanu Sorin
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 707
Adresandu-ma celor care au experienta si cunostinte mult mai vaste in chimie decat mine as dori sa intreb si eu ce marca de antigel merge cel mai bine la motoarele noastre vechi care au in componenta fonta,aluminiu,cupru si cauciuc.
Eu am auzit de HEPU,mai este si alteceva?


_______________________________________
Dacia 1310-1980
Aro 10.4 - 1990
Dacia 1300 romaneasca cu elemente frantuzesti - 1973
Dacia 1300 cu imbunatatiri de 1310 - 1982
Mobra 50 S

pus acum 8 ani
   
Tov
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 799
Eu din cate stiu un amestec de antigel care "rezista" la -15 grade la -30 se transforma intr-un fel de marmelada/gelatina care nu prea poate sa sparga blocul. Stiu prost?

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

Tov a scris:

Eu din cate stiu un amestec de antigel care "rezista" la -15 grade la -30 se transforma intr-un fel de marmelada/gelatina care nu prea poate sa sparga blocul. Stiu prost?

Eu nu am incercat. Si prefer sa nu incerc in motoarele mele.
Insa stiu ca lichidul pentru spalator luat de la Lidl iarna trecuta si data la -20 grade, ingheta la -5 grade. Eu in spalator pun 2/3 alcool sanitar si 1/3 apa.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

Motreanu Sorin a scris:

Adresandu-ma celor care au experienta si cunostinte mult mai vaste in chimie decat mine as dori sa intreb si eu ce marca de antigel merge cel mai bine la motoarele noastre vechi care au in componenta fonta,aluminiu,cupru si cauciuc.
Eu am auzit de HEPU,mai este si alteceva?

Eu pun din ala romanesc concentrat, cu 10 lei litrul, ca am multe masinarii si trebuie un butoi ca sa le umplu pe toate. E  bun si ala, nu prea am vazut depuneri. Iar din 2 in 2 ani o schimb, cand schimb si lichidul de frana.
Si la masinile noi, tot cu etilenglicol este. Doar ca diversi producatori, dau diverse denumiri si diversi coloranti. Unele is albastre, altele portocalii, violet sau verde, dar in esenta este tot ala.
Chiar nu demult am amestecat doua sticle de antigel concentrat care una era portocalie, alta albastra, apoi a iesit un cacaniu.
Important e sa-si faca treaba.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
vas_adam2000
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 826
Motreanu Sorin,eu si in Mitsubishi si in Ford si in T4 de la sevici am HEPU. De ani buni. Si nu am probleme.

pus acum 8 ani
   
Motreanu Sorin
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 707
Problema care trebuie luata in calcul (in cazul unei masini clasice) la antigel ( pe langa rolul de baza) este EROZIUNEA partilor din aluminiu (mai ales) ale circuitului. Eu a trebuit sa schimb pompa de apa a daciei din 82 pentru ca a avut parte in trecut de antigel ieftin si m-am trezit cu stuturile erodate si rupte

Modificat de Motreanu Sorin (acum 8 ani)


_______________________________________
Dacia 1310-1980
Aro 10.4 - 1990
Dacia 1300 romaneasca cu elemente frantuzesti - 1973
Dacia 1300 cu imbunatatiri de 1310 - 1982
Mobra 50 S

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

Motreanu Sorin a scris:

Problema care trebuie luata in calcul (in cazul unei masini clasice) la antigel ( pe langa rolul de baza) este EROZIUNEA partilor din aluminiu (mai ales) ale circuitului. Eu a trebuit sa schimb pompa de apa a daciei din 82 pentru ca a avut parte in trecut de antigel ieftin si m-am trezit cu stuturile erodate si rupte

Asta daca nu o schimbi la timp!
Timp de doi ani nu se intampla nimica.
Recomandarea este ca din 2 in doi ani schimbi antigelul si lichidul de frana, inainte sa se degradeze.
Cand ai peste 20 de masini, e greu sa pui in toate chestii scumpe. Finantarile trebuiesc impartite dupa prioritati.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926

Motreanu Sorin a scris:

Problema care trebuie luata in calcul (in cazul unei masini clasice) la antigel ( pe langa rolul de baza) este EROZIUNEA partilor din aluminiu (mai ales) ale circuitului. Eu a trebuit sa schimb pompa de apa a daciei din 82 pentru ca a avut parte in trecut de antigel ieftin si m-am trezit cu stuturile erodate si rupte


Total gresit dupa parerea mea. Pompa ta de apa a avut parte de apa in cea mai mare parte a vietii ei si de acolo apar cele mai multe probleme, mai ales pe timpul ierinii cand circuitul era golit ca sa nu inghete. 


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 8 ani
   
om_bland
Membru Senior

Din: Ramnicu Valcea
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 915
Cand fac pregatirea de iarna eu pun 1 L apa 1 L antigel... tot asa pana ajung la 3 L antigel concentrat si 3 L apa. Pana acum in zona tarii de unde sunt nu am avut probleme din cauza gerului .

pus acum 8 ani
   
abarth_mcm
Membru Senior

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 298

Motreanu Sorin a scris:

Problema care trebuie luata in calcul (in cazul unei masini clasice) la antigel ( pe langa rolul de baza) este EROZIUNEA partilor din aluminiu (mai ales) ale circuitului. Eu a trebuit sa schimb pompa de apa a daciei din 82 pentru ca a avut parte in trecut de antigel ieftin si m-am trezit cu stuturile erodate si rupte



Pune G12 sau G12+ si n-o sa mai ai probleme daca vrei sa protejezi elementele de aluminiu. de fapt pt asta e facut G12: in special pt masini cu radiatoare din aluminiu, ceea ce nu e cazul la tine din punctul asta de vedere. Dar..protejezi pompa de apa.

hepu, marca pe care ai mentionat-o mai sus e f buna.

ar trebui un 4-5 ani sa tina  antigelul fara sa intervii asupra lui.
am avut G12 in o masina pret de 5 ani si depunerile erau fff putine.

antigelul de 8-10 lei intr-adevar poate cauza probleme. bine, daca il schimbi la 2 ani reduci intr-adevar riscurile, dar tot exista.
cu timpul voi incerca si eu ca in toate masinile sa pun antigel minim G11 sau G12 ori G12+ dupa buget, dar intr-adevar daca ai multe masini cheltui destul de mult pe treaba asta....dar eu unul am vazut din experienta ce inseamna G12: depuneri f mici desi antigelul era vechiut. (5 ani)


_______________________________________
Fiat 600D (alb) -------------------1965
Fiat 850 (gri)----------------------1966
Fiat 1800B (alb)-------------------1967
Fiat 1800B (alb).......................1967
Fiat 1800B (albastru)-------------1966 vehicul istoric
Dacia 1100 (verde 57)------------1971 vehicul istoric
Citroen BX 19RD Break (rosu)--- 1986

pus acum 8 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la