CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Ioana Deea pe Simpatie
Femeie
24 ani
Prahova
cauta Barbat
24 - 49 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / carburator solex R 12 Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Má tot bate gándul sá pun acest carburator de R 12 pe bátrána mea Dacie .... dacá tot il am ...
Insá dupá o baie ultrasonicá prealabilá bineénteles si o curátire chimicá.
Are cineva experiente cu acest tip de carburator ? E mai greu de reglat si mai dificil in exploateare decát Carfilul ei original ?

carburator solex tot bate gándul pun acest carburator bátrána mea dacie .... dacá tot ...insá dupá

44.7KB


pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
tot

carburator solex tot

44.7KB


pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Sfaturile si experientel sunt binevenite ....  

pus acum 8 ani
   
tavi_dacia1100
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176
Nu-i mare filozofie nici cu asta in ceea ce priveste reglajele. O sa consume mai mult decat cu Carfiul, dar si merge mai tare masina.

_______________________________________
COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

cv2adi a scris:

Sfaturile si experientel sunt binevenite ....  

Nici nu te gandi sa-i pui Solex.
Sunt cele mai proaste, mai  nereusite carburatoare ce s-a pus pe Renault-uri!
Un carburator infect, pe care tot timpul trebuie sa o reglezi ca se deregleaza in mers, plus ca nici la noxe nu prea se va incadra.
Plus ca o sa consume cu 2-3 litri mai mult, din cauza socului automat.
Pune carburator Weber 32 DIR dublu corp, ala e cel mai bun ca va creste performanta si scade consumul.
Iar cand vrei sa mearga tare doar o calci mai tare sa se deschida corpul2.
Doar ca iti trebuie si o galerie de admisie de R12TS, pentru carburator dublu corp.
Sau Zenith IF, simplu corp ca au existat si alea pe R12.
Ala merge fara sa pui alta galerie de admisie.
Zenith IF gasesti si de pe R9/11 si Super5.
Carburatoarele Zenith IF is foarte bune!
Solexul e bun de arucat la cosul de gunoi!
Eu nu as monta Solex pe masinile mele!
Carburatorul original Carfil (licenta Weber) este de 1000 de ori mai bun si mai fiabil deacat orice rahat facut de cei de la Solex!


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
Eu am probleme mari cu SOLEX-urile (ce sunt oarecum similare) de pe Typ3 - merg ca naiba,(fiind sincronizate totusi siavand jiclerele potrivite) , dar tot degeaba . Au perioade cand merg bine, dar si perioade cand consuma mult, porneste masina greu etc.

Totusi - in teorie se poate pune Solex-ul acela. Vor trebui (poate) schimbate jiclerele pt a merge optim.

Reglajele sunt similare carbului Carfil de Dacie:
1. Un surub ce controleaza deschiderea clepetei de acceleratie in pozitia de repaos si implicit viteza de relanti.
2. Un surub ce controleaza canalul de benzina pt. relanti => regleaza amestecul la relanti si progresia relanti = turatii medii.
...
restul parametrilor se "regleaza" din jiclere.

Modificat de Komissar (acum 8 ani)


pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Mersi pt informatii , eu nu le cunosc de aceea am zis cá-i mai bine sá intreb pe cei ce au deja experientá proprie cu ele .....
Si eu care credeam cá-s mai bune decát Carfilul ...... tot mai invatá omul cáte ceva !  


pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Cele mai bune si mai fiabile carburatoare erau cele fabricate de Weber.
Carfilul e tot un Weber sub licenta.
Dar si carburatoarele Zenith is foarte bune.
Solex este cel mai prost si cel mai instabil.
Chiar si cei de la Renault, au renuntat treptat la carburatoarele Solex, in favoarea carburatoarelor Zenith.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
tavi_dacia1100
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176
Degeaba ca un Solex in mintile lui baga in buzunar Carfilu'.

_______________________________________
COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi

pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

tavi_dacia1100 a scris:

Degeaba ca un Solex in mintile lui baga in buzunar Carfilu'.

                      adicá ? nu inteleg aluzia ? este mai bun dupá párerea Ta ? Ai avut asa ceva pe masiná ?Pe care ? N-ai avut probleme ?


pus acum 8 ani
   
tavi_dacia1100
Membru Senior

Din: Cluj-Napoca/Fagaras
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2176
Am avut pe 4 masini si acuma mai am pe 2:




Cum spuneam, daca nu-i un gunoi carburatorul in sine, atunci e mult mai bun decat Carfilul. Consuma mai mult, dar si merge mai tare masina.


_______________________________________
COCALAR MAIMUTOI cu E34 si BISNITAR AROGANT, colectionar de Dacii vechi

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
E un rahat instabil, cahiar daca merge mai bine de cat Carfilul.
Dar nici de departe nu merge nici un Solex ca un Weber dublu corp.
Eu sustin in continuare ca merita efortul in plus de a cauta un Weber 32 DIR dublu corp si galeria de admisie aferenta. Cu ala daca mergi finut, ca sa se deschida doar treapta1, atunci consuma mult mai putin, decatun carburator simplu corp, dar daca o calci mai dur, masina se transforma radical de nici nu o recunosti.
Iar daca ramai doar la simplu corp, atunci Zenith IF e cel mai bun.
La Solex au renuntat treptat toti producatorii si nu degeaba!
Eu nu as monta Solex pe masinile mele.
Si pe Dacia 1100 voi monta galeria de admisie de la 1100S si pun carburator dublu corp de R5TS + filtru de aer de R17.
Adica am Solex pe cele doua Vw Broaste, dar acolo nu prea am ce monta ca doar din alea au fost original.
Apoi la Dacie mai ai posibilitatea sa-i pui si galeria si carburatorul dublu corp de Dacia 1600, dar ala e carburator de Oltcit recalibarat, deci tot un Solex. Solexul dublu corp este ceva mai bun decat cel simplu corp.
Dar poti modifica galeria de admisie de Dacia 1600, mutand prezoanele, ca sa-i pui Weber DIR sau Weber DARA. Eu am Weber dublu corp pe 4 masini (R15 TL, R15 GTL, R5TS si Fuego) si iti spun ca nu se compara cu nici un alt carburator!
Cel mai simplu e sa faci proba cu diverse variante, apoi alegi, dar tot Weberul dublu corp iti va placea cel mai mult.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
Tov
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 799
Un solex foarte bine reglat merge mai bine decat un carfil, problema e ca solexu' se deregleaza singurel (cum zicea si Misu) si carfilul e infinit mai usor de reglat.

Eu pe 1300 trebuia sa am solex, am pus solex, dar am ajuns la concluzia ca nu merita deranjul si stresul cu reglatul. Cand mergea bine torcea la relanti infinit mai frumos decat orice carfil, dar in rest mi s-a parut mai natural carfilul prin urmare am ramas cu el pe masina (si cu vreo 2-3 solexuri la colectie )


pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

Tov a scris:

Un solex foarte bine reglat merge mai bine decat un carfil, problema e ca solexu' se deregleaza singurel (cum zicea si Misu) si carfilul e infinit mai usor de reglat.

Eu pe 1300 trebuia sa am solex, am pus solex, dar am ajuns la concluzia ca nu merita deranjul si stresul cu reglatul. Cand mergea bine torcea la relanti infinit mai frumos decat orice carfil, dar in rest mi s-a parut mai natural carfilul prin urmare am ramas cu el pe masina (si cu vreo 2-3 solexuri la colectie )

Deci páná la urmá asa voi face si eu ....pune cele 2 soelxuri la colectie pe etajera din garaj, ca sá le admir din cánd in cánd  .....

Modificat de cv2adi (acum 8 ani)


pus acum 8 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la