CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
andrum94
Femeie
24 ani
Galati
cauta Barbat
27 - 80 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / identificare masina Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
valnord
Membru Senior

Din: Buzau-Cluj
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 361
Salutare, 


am dat peste o fotografie pe al carei spate scrie  AUTOMOBIL ARO ROUMANIA - tres rare. Acum dincolo de ce scrie, o oarecare asemanare a mastii din fata, cel putin modul de confectioanre a colturilor superioare, faptul ca in general e patratoasa, destul de ridicata, ar putea duce cu gandul la un posibil prototip. Prea multa fantezie? Stie careva prin ce transformari a trecut ARO pana a ajuns ceea ce a reprezentat seria ARO 24?

S-auzim de bine.

v.r.

masina dat peste fotografie carei spate automobil aro roumania tres rare. acum dincolo scrie,

45.3KB


_______________________________________
"Nici un progres nu e cu putinta fara conservarea valorilor, iar fara progres orice conservare nu-si atinge scopul"                                   

Dimitrie Gusti

pus acum 8 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Pune sursa, sa vedem ce zic si aia ...

pus acum 8 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
CE seamana cu wagoneer....cred ca este printre primele prelucrari!
Unde ai gasit poza?


_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 8 ani
   
valnord
Membru Senior

Din: Buzau-Cluj
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 361
sursa e asta, pun verso pozei..

Modificat de valnord (acum 8 ani)


_______________________________________
"Nici un progres nu e cu putinta fara conservarea valorilor, iar fara progres orice conservare nu-si atinge scopul"                                   

Dimitrie Gusti

pus acum 8 ani
   
valnord
Membru Senior

Din: Buzau-Cluj
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 361
uite aici...

masina uite aici...

15.1KB


_______________________________________
"Nici un progres nu e cu putinta fara conservarea valorilor, iar fara progres orice conservare nu-si atinge scopul"                                   

Dimitrie Gusti

pus acum 8 ani
   
liviumarius96
Membru nou

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 12
Am vazut prin anii 69-70 in revista Flacara o poza asemanatoare , vazuta din alt unghi. Explicatia era ARO M 461 Carpati Toro , prototip destinat Americii de Sud ,

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

valnord a scris:

Salutare, 


am dat peste o fotografie pe al carei spate scrie  AUTOMOBIL ARO ROUMANIA - tres rare. Acum dincolo de ce scrie, o oarecare asemanare a mastii din fata, cel putin modul de confectioanre a colturilor superioare, faptul ca in general e patratoasa, destul de ridicata, ar putea duce cu gandul la un posibil prototip. Prea multa fantezie? Stie careva prin ce transformari a trecut ARO pana a ajuns ceea ce a reprezentat seria ARO 24?

S-auzim de bine.

v.r.

Din cate vad, are doar 2 usi. Faruri si semnalizari de Fiat 1100D.
Poate fi ceva prototip timpuriu, dar nu prea are trasaturile specifice ca sa fie prototipul din care a evoluat Aro 24.
Pe de alta parte Ceausescu avea cateva Jeep Wagoneer in anii '60 si probabil a dat indicatii, ca Aro 24 sa semene cu Jeep Wagoneer.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
valnord
Membru Senior

Din: Buzau-Cluj
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 361
deci a fost asa ceva si a fost un aro....super tare.

v.r.


_______________________________________
"Nici un progres nu e cu putinta fara conservarea valorilor, iar fara progres orice conservare nu-si atinge scopul"                                   

Dimitrie Gusti

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Si asta este prototip cu lampile spate de Vw T2

masina asta este prototip lampile spate Admin

19.2KB


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Retin ca am vazut si eu printr-o carte mai veche o poza similara ...si de aia am zis de sursa .
Posibil sa fie un Wagoner rasturnat si oarecum modificat , un fel de pre serie pentru viitoarele ARO 240 .
Nu stiu cum arata suspensiile fata spate de la Wagoner, sa vedem nu cumva seamana cu cele de la Aro . Desi se sustine ca este 100% creatie originala, posibil sa se fi inspirat cumva de undeva, si cum prin tara existau citeva Land Rover-uri importate oficial si citeva Wagoner-uri ale lui Ceasca...cine stie ?
Dar poate fi o tema de casa pentru cine doreste sa compare. Acum exista internet si informatiile abunda


pus acum 8 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
Aro este inspirat dupa Wagoneer!
LA modelul american in versiune 4x2 suspensia fatal era independenta,LA 4x4 era cu punte rigida,LA fell era LA Chevrolet suburban anii80.


_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Nu e copiat dupa Wagoneer.
E copiat de peste tot. Are asemanari mecanice si cu Land Rover 109.
Au copiat tot ce puteau de peste tot, adica este conceptie 100% romaneasca.

Prima data a aparut Aro 240 in 1972.
Aro 244 ca si prototip aparuse in 1972, dar a intrat in serie prin 1974-75.
Aro 243 a aparut in 1976.
Aro 241 si camioneta 242 tot undeva prin 1974-75 aparusera.
Pana in 1978 toate erau cu motor benzinar L25.
Primele motoare Diesel de Brasov D127 au fost echipate in 1978.
Apoi in 1983 au aparut Dieselul de Campulung L27D.
Din 1989 a aparut si motorul benzinar L30  de 3000 cmc, dar este foarte rar.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
Primul model a fost 244 in 1969.
LA G classe primul model a fost cu prelata,apoi cabina inchisa.


_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 8 ani
   
speedking640
Membru Senior

Din: Bd-ul Dacia
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 358
La aro cred ca s-a pornit si de la suspensia de r12 care a fost adaptata modelului, cu modificarile de rigoare

_______________________________________
-Dacia,the best of the best !-

pus acum 8 ani
   
liviumarius96
Membru nou

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 12
De pe aro forumhttp://www.fileshare.ro/e3171920259http://www.fileshare.ro/e3171920259

masina aro

30.9KB


pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

ydaniel a scris:

Primul model a fost 244 in 1969.
LA G classe primul model a fost cu prelata,apoi cabina inchisa.

Nici vorba! In 1969 au aparut doar cateva prototipuri de 244 expuse.
Nu exista nici poze si nici un 244 fabricat inainte de 1974. Erau doar prototipuri si eventual seria zero.
In productia de serie nu a intrat nici un 244, pana s-a mai fabricat M461C.
Aro 244 a intrat in productia de serie dupa 1974, dupa ce productia la M461C a fost oprita.
Pana in 1974, doar Aro 240 cu prelata a existat in productie, alaturi de M461C.
Dupa ce au oprit fabricatia la M461C, au inceput sa diversifice gama 24.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
Eu personal stiu trei 244 fabricate pana in 1972.

_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 8 ani
   
valnord
Membru Senior

Din: Buzau-Cluj
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 361
Salutare,

cu putina fantezie si speculatie, lund in considerare ce spune colegul liviumarius96 si gherghin nicolae, cred ca in poza este un predecesor al ARO.
Se poate lua in consideratie si faptul ca "sa copiat" ceva din modelul Wagoneer  in doua usi - seamana ceva. Masca mai precis conturul - care ma convinge cel mai mult, capota care se vede putin dar are linia ARO ma convinge deasemni ca s-ar trata de Made in Romania. Ce mi se pare ciudat este faptul ca este cam joasa.
cine stie, poate cu timpul vor mai aparea si alte imagini sau chiaair surse clare. Din cei ce au lucrat p'acolo si au acum cam 60-70 de ani ar trebui sa-si aduca aminte de existenza unui asemenea proptotip.
Intre timp imi conserv poza in categoria "speciale"

S-auzim de bine.

v.r.


_______________________________________
"Nici un progres nu e cu putinta fara conservarea valorilor, iar fara progres orice conservare nu-si atinge scopul"                                   

Dimitrie Gusti

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

ydaniel a scris:

Eu personal stiu trei 244 fabricate pana in 1972.

Seria zero, de 50 de bucati fabricate pentru teste.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
In orice caz exemplare ciudate au fost folosite la autocross pentru teste.
Ca la primele 240 cum are Fari sau Werner, usile din fata erau cu geamuri culisante.
La 241 si 244 toate exemplarele de serie aveau doar geamurile din spate culisante, care au ramas asa pana in 1983.
Aro 244 cu geamuri culisante la toate usile, nu cred sa fi existat in productia de serie!
Dar in filmuletele de prezentare apar la autocross si 241 si 244 care au geamuri culisante la toate usile, precum si cu rame de far si grila de la masca cromate.
La fel apar si exemplare de Aro 10 avand semnalizari si lampi spate de tractor U445, apoi Aro 10 cu bari cromate.
Alea toate au fost din seriile zero, folosite pentru teste, apoi probabil au fost vandute.
Cel mai vechi 244 pe care vazusem era din 1975 de culoare vernil ou de rata. Un hostezan cara varza si cartofi cu ea la piata. A existat pana prin 2007-2008, apoi a disparut cand au fost bagate taxele mari.

Aro_ciudate



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
vercingetorix
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 513
Unul din proiectantii Aro24 spune ca s-a inspirat dupa Fiat Campagnola :

pus acum 8 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Masinile 4x4 ale lui Ceausescu se reparau in fabrica ARO. Fie ca erau Jeep-Wagoner sau cite un Land Rover importat oficial anterior, tot acolo ajungeau.
Prin anii 80 , am fost in tabara cu scoala in apropiere de Uzinele ARO. Parca Voinesti se numea locatia si era la maxim 300 metri. Majoritatea locuitorilor de acolo lucrau in uzina. Unii dintre ei aveau fie ARO 10 fie ARO 24xx.
Toate erau cu diverse imbunatatiri , care cum apareau mai recent in fabrica.
Comandantul taberei, un director de scoala , ne povestea tot felul de intimplari din uzina, pentru ca fiul lui era ceva mare sef pe acolo...
Tot timpul aveau diferite prototipuri, unele care n-au mai ajuns vreodata in fabricatie. Aveau si pista cu obstacole , rampe si gropi artificiale acolo in poligonul lor.
Misi, pina la geamurile culisante sau nu, era o cale luuuunga. Prima data s-a definitivat forma caroseriei si dupa cum am scris , nu-i exclus sa fie inspirata dupa Wagoner, pentru ca asa cum povestea directorul ala, si din cite imi mai aduc eu aminte, zicea ceva cum ca unul dintre Wagoner-uri s-a rasturnat cu un vip din acea epoca si toata caroseria a fost reconstruita la ARO .
Probabil ulterior , inginerii din Uzina au studiat cum e constriut si au purces la adaptarea proiectului lor de ARO .
Ceea ce scriu sint presupuneri bazate pe intimplari reale, dar contactarea cuiva care a lucrat efectiv acolo in anii 70 , mai ales la departamentul Proiectare, ar elucida misterul, desi peste tot a intervenit Securitatea si a sters inclusiv urmele, in cazul in care acestea ar fi existat.
Trebuia sa fie masina 100% de conceptie Romaneasca si asa a si fost.
Chiar si cine ar fi deschis cumva gura sa spuna altceva, sfirsea la Canal , in cel mai bun caz sa repare ARO-urile existente pe acolo. Asa ca este un subiect delicat totusi, chiar si acum dupa multi ani.
Daca ar fi sa facem un calcul elementar, persoana care in anii 70 lucra acolo ca inginer,trebuia sa aibe cel putin 30 de ani. 30 atunci plus inca 45, ar trebui sa aibe acum cel putin 75 de ani...Citi mai sint dintre aia in viata ?


pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Pai la Aro 24 nu se potrivesc piese de la alte masini straine. Deci chiar daca s-au inspirat de ici-colo, tot ceva nou s-a nascut.
La M461 se poate spune clar ca s-a copiat dupa Gaz69, dar la Aro24 nu exista nimic identic de la care sa se potriveasca tot, ca sa spunem ca a fost copiat.
Masina din poza lui Valnord s-ar putea sa fie un Jeep Wagoneer recarosat la Aro, ca este prea joasa, ca safie pe sasiu de M461, cum e cea portocalie din poza urmatoare .


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1055
Faptul ca masina e de conceptie 100% romaneasca e un mare lucru. In rest, cred ca inspiratia a fost "minima". In final e si destul de greu sa faci in domeniul auto ceva 100% nou si original, mai ales in materie de design de ansamblu, arhitectura masinii etc.

In ziua de azi nu toate masinile din gama medie seamana intre ele? Ca e VW, Fiat sau Hyundai? Motor transversal cu tractiune fata, suspensie fata McPherson, punte spate semi-independenta? Reperele nu se potrivesc direct de la o marca la alta, dar dpdv al designului toate seamana...


pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

Komissar a scris:

Faptul ca masina e de conceptie 100% romaneasca e un mare lucru. In rest, cred ca inspiratia a fost "minima". In final e si destul de greu sa faci in domeniul auto ceva 100% nou si original, mai ales in materie de design de ansamblu, arhitectura masinii etc.

In ziua de azi nu toate masinile din gama medie seamana intre ele? Ca e VW, Fiat sau Hyundai? Motor transversal cu tractiune fata, suspensie fata McPherson, punte spate semi-independenta? Reperele nu se potrivesc direct de la o marca la alta, dar dpdv al designului toate seamana...

Faza este ca asa inspirat sau nu, produsul finit era ceva nou, si performant.
Sa nu uitam ca Aro 24 se batea pe la concursuri cu cele mai  bune masini de teren si de multe ori castiga in fata lor.
Mare pacat ca au distrus fabrica Aro, la fel cum au distrus toata industria tarii!
Eu de aia incerc sa adun cat mai multe exemplare de Aro, preferabil cat mai rare si cat mai timpurii.
De aia am cumparat si Lastunii, chiar daca unii ma considerau nebun.
As fi putut cumpara cu banii aia alte masini vechi de alte marci, dar prefer sa salvez cate o particica din istoria Aro, ca daca noi nu o facem, cine o va face?


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la