CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Lolo pe Simpatie
Femeie
25 ani
Galati
cauta Barbat
25 - 52 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Coltul Tehnic / stroboscop distributie Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
slv520
Membru Activ

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 150
salutare, am gasit o lampa cu lumina stroboscopica pt. avans. e ceva american la 25 lei intr-un targ de vechituri. intrebarea este: daca am distributie pe lant, pot s-o folosesc pe alte curele? ce semne ar trbui sa am pe curea?
multumesc anticipat


pus acum 8 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1505
Pai reglezi delcoul indifferent cu CE are motorul distributia: pinioane,plant,curea.

_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 8 ani
   
slv520
Membru Activ

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 150
asta e clar. intrebarea era daca nu am curea de distributie cum fac? stiam ca pe curea sunt niste semne. cu lantul ce fac? trece lumina prin el)

pus acum 8 ani
   
ydaniel
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 10 ani
Postari: 1505
LA CE vehicul vrei sa folosesti stroboscopul?

_______________________________________
''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 48217

slv520 a scris:

asta e clar. intrebarea era daca nu am curea de distributie cum fac? stiam ca pe curea sunt niste semne. cu lantul ce fac? trece lumina prin el)

Lantul de distributie este in motor, inchis sub carcasa. La lant nu ai acces, doar daca demontezi motorul in bucati.
Ai semne pe volanta sau pe fulii. Se folosesc semnele de la volanta sau de pe fulii.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
ronin
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1318
Delicios........multumesc

_______________________________________
Ba se poate!

pus acum 8 ani
   
altho
Membru Senior

Din: bacau
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 826

ronin a scris:

Delicios........multumesc


Eu zic sa cumperi o curea "gradata" - sau sa dai cu creta pe lant din 10 in 10 grade 

Daca dadeai o cautare pe goagle, sigur vedeai pe youtube cum se regleaza avansul cu stroboscopul.


pus acum 8 ani
   
dre73
Membru Senior

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 2031
la tine nu merge ca ai lantul in motor si nu poti vedea semnele de pe zale ti-o cumpar eu ofer 25lei    

Modificat de dre73 (acum 8 ani)


pus acum 8 ani
   
slv520
Membru Activ

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 150

Misu de Cluj a scris:


slv520 a scris:

asta e clar. intrebarea era daca nu am curea de distributie cum fac? stiam ca pe curea sunt niste semne. cu lantul ce fac? trece lumina prin el)

Lantul de distributie este in motor, inchis sub carcasa. La lant nu ai acces, doar daca demontezi motorul in bucati.
Ai semne pe volanta sau pe fulii. Se folosesc semnele de la volanta sau de pe fulii.

dau un capac jos si am acces la lant. am semne pe fulie si pe volanta. deci, merge si asa.


pus acum 8 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Si uleiul ?
Lantul ala merge prin ulei ...
Daca dai jos capacul...stroboscopul ala saracul, dar si cine-l utilizeaza o sa fie improscat de ulei .


pus acum 8 ani
   
Tov
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 799
poate sta cu motorul oprit si invarte repede repede stroboscopul in jurul lantului 

pus acum 8 ani
   
AdyC
Membru Senior

Din: Alexandria
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1926
Cata rautate a curs pe topicul asta... 
Omul intreaba si el colegii, nu toti de pe forum sunt specialisti.
El ce sa faca acum sa caute pe youtube si sa nu mai intre pe forum ca aici gaseste doar raspunsuri..., nici nu stiu cum sa le spun....   


_______________________________________
Dacia 1100 - 1969
Dacia 1100 - 1971
Dacia 1300 - 1980

pus acum 8 ani
   
Komissar
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1055
Ok, pentru initiatorul topicului raspunsul lung si detaliat este urmatorul:

Nu are importanta daca motorul este cu lant sau curea de distributie. Avansul aprinderii se regleaza astfel cu stroboscopul:

(nota: aceste indicatii sunt unele generale, de principiu, detaliile difera de la caz la caz)

In general avansul este descris in manualul de service al masinii (sau gasit pe internet, pe forumuri, etc) sub forma unei indicatii de tipul  X grade la Y rpm. (de ex. 7,5grade la relanti sau 800 rpm sau 32 grade la 3500 rpm) . De asemenea, mai pot sa existe si indicatii de tipul "cu avansul vacuumatic decuplat si portul de vacuum astupat in carburator).

Procedura este urmatoarea: pe diferite componente externe ale motorului ce se rotesc (fulie vilbrochen sau volant/placa presiune, mai rar o alta fulie (de accesorii,pompa ulei, etc) se afla unul sau mai multe semne. Aceste semne trebuie corelate cu niste semne aflate pe o suprafata stationara din apropierea piesei in rotatie respective. Fie niste semna turnate in carcasa motorului, fie o placuta din imediata apropiere, fie pe carcasa cutiei de viteze, langa gaura de vizitare, etc.

Din nou, depinde de la caz la caz unde si cum sunt semnele astea si ce reprezinta ele.
Cel mai simplu exemplu - sa presupundem ca pe fulie e un singur semn si pe carcasa exterioara e alt semn. E posibil ca manualul sa zica ca cele doua semne trebuie sa se alinieze atunci cand motorul e la relanti (sau 800 rpm sau cat o fi ) si atunci avansul e de X grade. Cateodata o sa fie mai multe semne, de genul: un semn pe fulie/volant si pe carcasa semne de 0,5,10,15, ..... etc grade. Sau orice alte astfel de indicatii.

Cum se utilizeaza concret stroboscopul?

Cu motorul cald: (in 99% din cazuri)

Se cupleaza senzorul mare, cu fir gros pe fisha bujiei 1 (in 99,999 % din cazuri) . Se cupleaza firelel de + , masa, plus un fir la borna - a bobinei (borna ce preia semnalul de la delcou).  Se decupleaza avansul vacuumatic (daca e cazul) si se astupa gaura din carburator. Se desface putin surubul/piulita ce blocheaza rotirea delcoului stanga-dreapta.

Se porneste motorul si se aduce la turatia la care manualul specifica ca se face reglajul. Se activeaza lampa stroboscopica si se indreapta spre zona semnelor de reglaj. Lumina sincronizata a stroboscopului va permite vizualizarea semnului de pe piesa in miscare in relatie cu semnele de referinta stationare de pe carcasa. Se roteste delcoul incet, cu atentie, stanga sau dreapta dupa caz, pana cand semnele de pe fulie/volant se vor alinia cu semnele de referinta, la turatia necesara conform manualului.

Astfel s-a efectuat reglajul. Se opreste motorul si se strange piulita/surubul delcoului.


pus acum 8 ani
   
slv520
Membru Activ

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 150

AdyC a scris:

Cata rautate a curs pe topicul asta... 
Omul intreaba si el colegii, nu toti de pe forum sunt specialisti.
El ce sa faca acum sa caute pe youtube si sa nu mai intre pe forum ca aici gaseste doar raspunsuri..., nici nu stiu cum sa le spun....   

cam asa ceva. am dat-o din una n alta, caterinca...etc.


pus acum 8 ani
   
slv520
Membru Activ

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 150

Komissar a scris:

Ok, pentru initiatorul topicului raspunsul lung si detaliat este urmatorul:

Nu are importanta daca motorul este cu lant sau curea de distributie. Avansul aprinderii se regleaza astfel cu stroboscopul:

(nota: aceste indicatii sunt unele generale, de principiu, detaliile difera de la caz la caz)

In general avansul este descris in manualul de service al masinii (sau gasit pe internet, pe forumuri, etc) sub forma unei indicatii de tipul  X grade la Y rpm. (de ex. 7,5grade la relanti sau 800 rpm sau 32 grade la 3500 rpm) . De asemenea, mai pot sa existe si indicatii de tipul "cu avansul vacuumatic decuplat si portul de vacuum astupat in carburator).

Procedura este urmatoarea: pe diferite componente externe ale motorului ce se rotesc (fulie vilbrochen sau volant/placa presiune, mai rar o alta fulie (de accesorii,pompa ulei, etc) se afla unul sau mai multe semne. Aceste semne trebuie corelate cu niste semne aflate pe o suprafata stationara din apropierea piesei in rotatie respective. Fie niste semna turnate in carcasa motorului, fie o placuta din imediata apropiere, fie pe carcasa cutiei de viteze, langa gaura de vizitare, etc.

Din nou, depinde de la caz la caz unde si cum sunt semnele astea si ce reprezinta ele.
Cel mai simplu exemplu - sa presupundem ca pe fulie e un singur semn si pe carcasa exterioara e alt semn. E posibil ca manualul sa zica ca cele doua semne trebuie sa se alinieze atunci cand motorul e la relanti (sau 800 rpm sau cat o fi ) si atunci avansul e de X grade. Cateodata o sa fie mai multe semne, de genul: un semn pe fulie/volant si pe carcasa semne de 0,5,10,15, ..... etc grade. Sau orice alte astfel de indicatii.

Cum se utilizeaza concret stroboscopul?

Cu motorul cald: (in 99% din cazuri)

Se cupleaza senzorul mare, cu fir gros pe fisha bujiei 1 (in 99,999 % din cazuri) . Se cupleaza firelel de + , masa, plus un fir la borna - a bobinei (borna ce preia semnalul de la delcou).  Se decupleaza avansul vacuumatic (daca e cazul) si se astupa gaura din carburator. Se desface putin surubul/piulita ce blocheaza rotirea delcoului stanga-dreapta.

Se porneste motorul si se aduce la turatia la care manualul specifica ca se face reglajul. Se activeaza lampa stroboscopica si se indreapta spre zona semnelor de reglaj. Lumina sincronizata a stroboscopului va permite vizualizarea semnului de pe piesa in miscare in relatie cu semnele de referinta stationare de pe carcasa. Se roteste delcoul incet, cu atentie, stanga sau dreapta dupa caz, pana cand semnele de pe fulie/volant se vor alinia cu semnele de referinta, la turatia necesara conform manualului.

Astfel s-a efectuat reglajul. Se opreste motorul si se strange piulita/surubul delcoului.

multumesc frumos pt. explicatia clara si la obiect


pus acum 8 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la