CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Morena27
Femeie
19 ani
Cluj
cauta Barbat
31 - 47 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / Discutii libere / dacia fabricata pentru export vs intern Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
tr88bcd
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 205
Va salut,
Am gasit undeva intrebarea referitoare la diferentele dintre Dacia pentru export si modelele care erau destinate pietei interne si nu am reusit sa gasesc un raspuns concludent.
Referitor la "canadiene" am citit ca, in urma unor teste de siguranta manechinul a fost proiectat prin parbriz si au decis inlocuirea parbrizului si a centurilor de siguranta cu unele produse in Suedia.
Dar as vrea sa stiu mai multe despre cele produse pentru export; aveau dotari suplimentare? paleta de culori diferite? sau doar erau tratate cu mai multa atentie?

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri


_______________________________________
- site de anunturi dedicat retro-automobilelor

pus acum 9 ani
   
Jonn
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 259
ce sa spun, eu vorbesc de oltcit, poate o fi ca la dacie ma gandesc, in sensul asta
am avut si oltcit-uri facute pentru export dar si oltcit-uri facute pentru romania
chestia e ca e o diferenta de la cer la pamant intre cele doua, alea facute pentru export care sunt cu piese romanesti au o calitate foarte buna in ele comparabila cu ale de franta, de fapt, aceeiasi calitate dar cele facute pentru romania au calitate scazuta grav, foarte proaste piesele
ma gandesc ca poate asa e si la dacie si mai mult ca sigur, bag mana in foc ca asa o fi dar ce sa mai, calitatea e cea mai importanta, restul se rezolva si da, alea de export aveau mai multe dotari si la dacie e tot la fel, deci o masina romaneasca cu piese romanesti facuta pentru export se poate compara ca si calitate cu o masina romaneasca din primele serii cu piese de franta


pus acum 9 ani
   
iustin.nt
Membru Senior

Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
In principiu, alea facute pt. export erau mai bine inchegate decat alea facute pt. piata interna si aici ma refer in principal la Daciile din anii '80. Legat de dotari, nu exista un raspuns universal valabil. Depinde de la tara la tara, de la model la model si de la masina la masina.

Alea pt. Canada zic eu ca ar fi fost cele mai speciale Dacii care s-au exportat vreodata. Pe langa centurile diferite de care aminteai si tu ar mai fi niste elemente standard impuse de legislatia canadiana (bare mai groase, buson rezervor pe laterala). In rest am mai vazut chestii precum: trapa, tapiterie model mai deosebit, instalatie radio din fabrica, consola etc. Si alea pt. Anglia cica erau destul de bine dotate. Am citit intr-o brosura ca o varianta de echipare avea si geamuri electrice.

dacia fabricata pentru export intern principiu, alea facute pt. export erau mai bine inchegate decat

51.1KB


_______________________________________
Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983

pus acum 9 ani
   
tr88bcd
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 205
Inteleg ca in mare era vb de calitate, dar nu exista diferenta de model a pieselor.
Am mai observat la cele de Ungaria si adaugirea de sub bara fata, "mustatile" negre(vopsea) precum si un abtipild cu o linie dubla de-alungul masinii, nu stiu care dintre ele este prezent inca de la iesirea din fabrica si care sunt personalizari facute de proprietari.


_______________________________________
- site de anunturi dedicat retro-automobilelor

pus acum 9 ani
   
iustin.nt
Membru Senior

Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
Diferente de calitate a pieselor nu prea cred ca aveau cum sa fie, caci firmele producatoare erau aceleasi. Doar daca puneau frantuzesti. Cum spuneam, masinile erau ceva mai bine inchegate (asamblate mai cu atentie, antifonate mai bine etc., sau aveau dotari care inca erau rare, sau inexistente pe piata interna (de la sistem de franare mai bun pana la tot felul de chichite).

Spoilerul de sub bara a aparut in '84 si, asa cum am zis si mai sus, a fost o chestie montata mai intai pe masinile exportate in Canada, iar apoi, peste vreo 3 ani, a aparut si pe piata interna, unde echipa modelul TLX. care era varful de gama la sfarsitul anilor '80.

Alea de Canada aveau botul si spatele vopsite cu negru. Aveam de gand sa zic ca n-au avut abtibilduri, dar se pare ca poza ma contrazice. Se pare ca au avut, dar nu toate. Alea de Ungaria mai mult ca sigur nu.

dacia fabricata pentru export intern diferente calitate pieselor prea cred aveau cum fie, caci

37.8KB

Modificat de iustin.nt (acum 9 ani)


_______________________________________
Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983

pus acum 9 ani
   
oldtimercraiova
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1455
La Oltcit nu era nicio diferenta la calitatea tablei , cele de export erau asamblate mai atent fata de cele destinate pietei din Romania , si se asamblau in alta zona a Uzinei Oltcit.

Iti spun pentru ca , un prieten a fost in Uzina Oltcit , dar si pot discuta cu oamenii care au lucrat la uziná , oricum stiu ca raspunsul va fi la fel  ...


pus acum 9 ani
   
Oldman
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
@ Iustin.nt

Nu ai avut de-aface cu obiceiurile din industrie, pe vremea lu' impuscatu'. Unde crezi ca s-a inventat celebrul ,,las-o ca merge si asa''? La Oltcit, subordonat departamentului calitate productie, exista ,,receptia exterioara'' unde se masurau, prin sondaj, piese din toate loturile venite de la furnizori, si asa apareau pe banda piese cazute la ,,sortarea I-a, a II-a, pina la a IV-a... Nu, piesele componente nu aveau aceeasi calitate niciodata...

@ Oldtimercraiova

Nu se ansamblau in alta parte, era (si este) o singura linie de montaj general, se ,,personalizau'' - adica se dotau cu ce era in plus pt export, intr-un atelier separat.


pus acum 9 ani
   
Jonn
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 259
Ba iti spun eu ca erau diferente in ceea ce priveste calitatea tablariilor pe oltcit iar cea mai proasta tabla au avut-o oltcit-urile rm albe si oltcit-urile din 91

pus acum 9 ani
   
vio16
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 898
In 1991 am obtinut aprobare sa iau o Dacie peste rand. M-am prezentat la fabrica cu repartitia, am primit si aprobarea domnului director Stroe si, insotit de un om al locului am plecat in fabrica sa alegem masina. Doream o masina cu bord normal de 1310, nu doream bord CN.
Ca sa scurtez povestea celor 3 zile petrecute in fabrica, trec direct la "alegere": pe o alee erau doua siruri de Dacii care pareau mai deosebite. Am intrebat ce e cu ele si mi s-a spus ca sunt pentru export Polonia, iar daca ma intereseaza sa iau una din ele sa ma duc sa o caut si sa stau in ea. Ideea era ca cele doua siruri de masini erau pe o alee ingusta deci nu puteai sa iesi in lateral, singura sansa era ca exact inainte de urcarea pe tren sa iesi din rand. Ce am "ales"? O masina care avea urmatoarele defecte:
- platine gata impuscate;
- nivel benzina foarte mare in camera de nivel constant;
- lucas lipsa;
- bec pozitie spate lipsa;
- se putea selecta treapta 1 si 2, treptele 3.4.5 foarte greu si mers inapoi NU.
Am intrat intr-o hala si au fost remediate toate mai putin nivelul benzinei. Mecanicii de acolo au spus ca e normal sa scoata putin fum negru avan in vedere ca in rezervor se puneau 2-3 litri de laturi negre pe post de benzina.
Selectarea defectuoasa a vitezelor se datora montajului incorect al placutei de sub podea. In loc sa slabeasca cu o cheie de 10 cele 2 suruburi de prindere si reglaj, mecanicul a palit cu mare precizie o lovitura cu ciocanul de 2 kg si apoi a intrat in viteza perfect.
Nivelul benzinei l-am reglat la service la Bucuresti, ptr ca era un sigiliu pe carburator. Pe autostrada Pitesti Bucuresti a consumat 10,5/100km la mers cu 70-80.
Asadar am cumparat o Dacie de export care in final si-a facut f bine serviciul avand un sofer grijuliu. Asta a fost prima masina cumparata de defuncta societate de asigurari Astra.


_______________________________________
Renault 16 1968
Renault 10 1965-in curs de restaurare
Volvo 121S-in asteptare
Mini Cooper- in vis

pus acum 9 ani
   
iustin.nt
Membru Senior

Din: Piatra-Neamt
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 1155
Povestile astea au ajuns sa fie savuroase, desi la vremea respectiva sunt sigur ca nu erau deloc incantatoare.

"pe o alee erau doua siruri de Dacii care pareau mai deosebite." - In ce sens pareau mai deosebite?


_______________________________________
Dacia 1300 - 1973; Dacia 1310 - 1983

pus acum 9 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la