Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
cv2adi a scris:
Buná stimati colegi ! As avea o intrebare tehnicá : Motorul de Dacia 1400 cmc, a existat si pe injectie si czuu carburator ? In blocul motor de 1300 (din 88 ) intrá cámásile de 1400 ? Existá diferentá intre fixarea motorului (tampoane ) pe caroserie la 1.4 injectie si 1.4 carburator ? Pe Dacia 1320 cred cá a existat doar carburator ..... de aceea sunt derutat de ce aparer pe haion sigla 1.4 L ???? pe cánd masina are in carte trecut motor de 1289 ... ceea ce este adevárat, fiindcá are motor mic cu cutie in 4 trepte ..... As dori sá má apuc de partea mecanicá insá este o aiurealá totalá intre date.Dacá intr-adevár erau dotate cu motor de 1400, trebuie sá-i fac unul , fiindcá diferá chiuloas, carburatorul, etc ....de cel mic. Am 3 motoare de 1300,cu setl motor aferent, insá nu stiu dacá incap cámásile de 1400 in ele, sau voi fii nevoit sá cumpár un motor de 1400 identic cu ceea ce am pe TLX ul break de 89 ???? |
Motorul de 1400 cmc a existat atat pe carburator, cat si pe injectie.
Motoarele de 1300 cmc s-au montat pana in 1990. Toate motoarele de 1300 cmc au codul motor 810-99. Dar atentie ca motoarele de 1300 cmc fabricate inainte de 1985 aveau arbore cotit cu paliere mici ca la Dacia 1300, iar cele fabricate intre 1985 si 1990 aveau arbore cotit cu palier marit, identic cu cel de 1400. Deci atentie mare ca difera blocul, difera arborele cotit si cuzinetii palieri!
Motoarele 1400 pe carburator s-au montat incepand din 1983 pana in 1999. Alea pe carburator au codul 102-00, 102-08, 102-14, 102-13 sau 102-15. 102-15 a fost doar pe camioneta.
Pe 1320 fabricat din 1987 pana in 1990, au existat doar motoare de 1300 si 1400 pe carburator. Deci pentru 1320 trebuie neaparat motor de 810-99, 102-00, 102-08, 102-14, 102-13.
Pe 1325 Liberta fabricat intre 1991-1997 au existat doar motoare pe carbuarator de 1400 cmc cu carburator simplu corp, precum si 1600 cmc cu carburator Solex dublu corp ca cea de pe Oltcit. Primele motoare de 1600 cmc cu carburator dublu corp au aparut in vara anului 1995 si au fost fabricate pana in 1999, cand au fost schimbate cu cele pe injectie.
Deci la aparitia motoarelor de 1400 cmc si de 1600 cmc cu norma Euro2 in 1999, deja si 1325 Libera a intrat in istorie.
Cele pe injectie au fost montate, incepand din toamna lui 1999, pana in 2004, doar pe daciile CN4 "zabetul lui Iliescu", care au existat doar in varianta berlina, break si camioneta.
Cele pe injectie au codul 102-41 si nu mai au locas pentru pompa de benzina, iar in locul delcoului au un dop de plastic.
Prinderea pe caroserie si suportii sunt identici. Dar la sfarsit pe daciile CN4 s-au montat un nou tip de tampoane, care reduc vibratiile transmise la caroserie.
Poti modifica un motor pe injectie ca sa fie pe carburator, daca ai pui galeria de admisie cea veche, delcou si o pompa de benzina electrica, dar nu te sfatuiesc, ca motorul 102-41 a fost omologat ca si Euro2, iar daca o modifici pe carburator va fi Non-euro. Vei avea mari probleme din cauza codului motor, ca nu se va incadra in norma de poluare data din fabrica. Nu cumpara motor 1400 pe injectie 102-41! Cauta una mai veche pe carburator, fabricat inainte de 1999.
Pe fiecare motor de Dacie este trecut prin turnare anul de fabricatie sub galeria de evacuare! Deci cine cauta originalitatea va vedea imediat, daca ai motorul original care se potriveste cu anul de fabricatie sau daca ai motorul schimbat.
Poti monta camasi de 1400 cmc in blocul de 1300, doar trebuie alezat blocul, ca sa incape. Motorul de 1300 cmc are diametrul de centrare al camasii in bloc de 78,5 mm, iar ala de 1400cmc are de 80,6 mm. Desfaci motorul in bucati si duci blocul motor gol la un atelier de prelucrari mecanice. Si vezi ca exista doua tipuri de camasi de 1400, cu inel de cauciuc sau cu inel de cupru, fiecare altfel etanseaza si altfel trebuie prelucrat blocul. Deci trebuie neaparat sa fie facut la cineva care a mai facut treaba, sa nu te trezesti ca nu se etanseaza camasile pe bloc. Pentru alea cu inel de cupru trebuie doar alezat, la alea cu inele de cauciuc trebuie si tesit marginea alezarii la 45 grade, la 1,5 mm, ca altfel nu se vor aseza camasile pe bloc. Deci inainte sa duci blocul motor la prelucrat, trebuie sa vezi ce fel de camasi ai, ca sa stii cum sa prelucreze blocul.
Poti lasa si chiulasa de 1300 pe motorul de 1400, apoi sa vezi cum fuge de rupe asfaltul, dar iti trebuie radiator mare tropicalizat ca altfel se supraincalzaste. Si va trebuie sa folosesti doar benzina premium cu cifra octanica de cel putin 98.
Daca din fabrica a avut motor de 1300, lasa-l asa cum a fost si cauta-i o emblema originala de 1320 pe care scrie "1,3 L".
Daca aia din fabrica nu mai aveau pe stoc embleme de "1.3L" au pus una cu "1.4L" ca sa nu ramane fara emblema la iesirea din fabrica. Asa de simpla este treaba la masina ta, ca pur si simplu nu mai aveau emblema cu "1.3L" pe stoc si au montat ce au avat la indemana!
Parerea mea este ca mai bine cauti o emblema originala, decat sa-i schimbi motorul din cauza emblemei gresite, mai ales ca si in actele originale, tot motorul de 1300 figureaza. Orice masina are valoare mai mare, daca are motorul original cu care a iesit din fabrica!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|