CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA. CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA. FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
Lista Forumurilor Pe Tematici
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login

POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Lolalola
Femeie
22 ani
Cluj
cauta Barbat
26 - 80 ani
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA / File de istorie / Renault 4 F4 - Asistenta Tehnica ACR Moderat de amb13, fishy86, gavrisan lucian, r16r1150, vranceanu, vwtyp3variant
Autor
Mesaj Pagini: 1
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
De astea de ACR tine cineva minte?
Nu cred sa fi supravietuit  vreuna...

R_asistenta_tehnica



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Eu n-am vázut niciodatá R 4 asistentá tehnicá, doar Dacii 1300 break si berline.Asa ceva cred cá au existat doar pre 70 .......  

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294

cv2adi a scris:

Eu n-am vázut niciodatá R 4 asistentá tehnicá, doar Dacii 1300 break si berline.Asa ceva cred cá au existat doar pre 70 .......  

Erau destul de multe. Fiecare filiala ACR avea una sau doua.
Este modelul de dupa primul facelift, fabricat intre 1967 si 1974.
Cred ca undeva prin 1969-72 s-a importat un lot.
Probabil in aceasi perioada, cand au fost importate cele o suta R8S.
Cand eram mic era inca una rablagita la serviceul ACR de pe str Craiovei.
As fi curios cate au fost importate?
Daca are cineva toata colectia revistei Autoturism, in anii respectivi, pun pariu ca se scria de cumpararea acelui lot de R4 pentru ACR.
Revistele din care provin pozele sunt din 1972-73, deci masinile respective erau atunci nou aduse.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Si francezii au avut multe astfel de masini de asistenta tehnica, foarte indragite.
La ei au fost folosite pana tarziu prin anii '80.

As cumpara un tomberon din asta mic. Varianta scurta R4 F4 este mult mai frumoasa, decat varianta alungita R4 F6.

R_F_asistenta_tehnica



_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Pe net nu exista nici poze si nici vreo referire la acest model de asistenta tehnica ACR uitat in timp.
Doar pe forumul miniauto exista un topic foarte superficial, cu pozr din revistele Autoturism.

Interesant, ca erau vopsite in rosu cu alb.
M-as fi asteptat sa fie galbene, ca toate masinile ACR.

Epava pe care o vazusem la serviceul ACR Cluj la sfarsitul anilor '80 era visiniu cu alb, dar era revopsita.

As face o replica, daca as gasi un R4 F4 in stare acceptabila, care sa nu necesite multe lucrari de tinichigerie.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Aici la noi a fost una portocalie...cam cum am eu Estafett-ul
Scria pe ea ACR .
Nu era rosie, scrie si Sechi pe forumul miniauto.
Tiparul era deficitar si nu puteau sa realizeze atunci culorile reale.
Portocalii erau , ceva mai inchise decit culorile ACR , dar nu cu mult.



Modificat de gherghin nicolae (acum 8 ani)


pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Atunci inseamna ca asta era culoarea:


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Da, aia era exact culoarea.



Modificat de gherghin nicolae (acum 8 ani)


pus acum 8 ani
   
iulian'71
Membru Activ

Din: Tecuci/Bacau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 112
Imi aduc aminte de pliantele ACR pe care le avea tata ca membru al acestui autoclub, in care la depanare apareau R4 . La ACR Focsani, orasul copilariei mele, dragutele R4 au stat in parcul rece pana prin '88-89. Pacat de ele fiindca erau foarte simpatice.

Modificat de iulian'71 (acum 8 ani)


_______________________________________
Grabestete incet ca tot acolo ajungi.

pus acum 8 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Cam atunci a disparut si aia pe care o stiam eu aici la noi...
Aveau ordin s-o tina, ca era pe inventar...Si dupa Revolutie au dus-o la fier vechi...ma rog ce a mai ramas din ea. Kilometrii multi nu avea, dar luau numarul si-l puneau pe un ARO , ca sa faca asa zisii kilometrii pina ajungea la norma de casare. Insa ARO ala...un 240 era pe benzina si consuma de rupea, desi i-au pus aia carburator de Dacie...cu jigloare marite cica. Asa zicea Gyuri, fostul sef al ACR-ului de la noi, care-i mort de mai mult de 15 ani...ca altfel il intrebam mai multe amanunte.
Oricum motivul pentru care nu mai functiona masina aia a fost ca au carat cu ea o greutate mai mare decit suportau arcurile si s-a rupt ceva pe spate. Probabil bara de torsiune ceva...daca avea suspensia asa, pe bara (nu stiu) . Si tin minte ca au incercat sa-i modifice cu arcuri de Dacie, apoi de Aro, dar nu se potrivea ceva...nu stiu ce. Stiu ca mi-a zis ca erau sa moara cu ea de doua ori , asa ca au tras-o pe dreapta. Parca motorul din ce ziceau aia semana cu ala de la Dacia 1100 .Nu stiu daca-i adevarat, insa chestia cu arcurile am retinut-o . De atunci nu am vazut pe aici prin zona doar in trecere un Renault 4, dar cu geamuri.
Poate ma lamuriti cu cit adevar era in solutiile tehnice, mai ales Misu, ca tu stii sigur .


pus acum 8 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Suspensia se pare ca era pe bare de torsiune...dupa cum am banuit.]
Posibil sa se fi rupt o bara din aia. Aia sa incerce s-o sudeze...Asta sa fi fost primul accident/incident in care erau sa moara, ca s-a rupt din sudura si a perforat rezervorul de benzina, masina luind foc in partea din spate...
Apoi au modificat-o cu arcuri, si cine stie ce n-a tinut...



Motoare...zica stia de pe wikipedia ca au avut doar de 845 cmc pina prin anii 1978 cind au echipat cu motorizarea 1108 existenta si pe Dacia 1100. Oricum tot motoarele Sierra care si-au dovedit maxima fiabilitate in timp , si erau usor de reparat fiind cu camasi amovibile sau mai putin tehnic, se puteau schimba. Spre deosebire de majoritatea marcilor autola care blocul motor in caz de uzura maxima se rebucsa, dar se stie, nu tinea mult.

Asadar de retinut este ca in momentul cind au fost importate la noi in Romania, versiunea cu motorizarea maxima era de 848 cmc , acelasi motor care a echipat Renault-urile Dauphine , cunoscute aici la noi ca si Gordini .


Modificat de gherghin nicolae (acum 8 ani)


pus acum 8 ani
   
ronin
Membru Senior

Din: Sibiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1323
Mecanica in general era probabil ca la r5 cu deosebirea majora r4 avea sasiu ca broasca......dupa cate stiu erau si variante 4x4 si au fost preferate masini de asistenta(raliuri,autoclub,etc)......din ce am prins eu rugina manca suportul barilor de fata si pica pe o parte,lonjeroanele se intindeau ca la dacie cu deosebirea ca la asta iti sarea planetara din cutie pe viraj,barile de spate se rupeau la suprasarcina si trantituri(mersul fara telescoape),schimbatorul de viteze se sprijinea pe....radiator,in varianta saracacioasa avea niste scaune infioratoare(daca sareai in ea ca la noi,dadeai cu posteriorul direct intr-o teava),toba era o epopee sa o faci sa nu atinga de sasiu,demontarea electromotorului era bagarea destului......ma opresc ca deja imi amintesc destule incat sa-mi creasca tensiunea.....in rest masini dragute
Am gasit un rest de autoturism nr7 pe 1973 dar nu precizeaza numarul masinilor de asistenta....


_______________________________________
Ba se poate!

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Este pe bari de torsiune. Doar ca la camioneta are bari de torsiune mai groase decat la R4 normal.
In conditii normale rezista la 500 kg fara probleme. Nu stiu cu ce l-au supraincarcat aia ...
Arcuri nu aveau cum a-l puna.
Mai bine incercau sa adapteze niste bari de torsiune de la Oltcit, care erau foarte asemanatoare.
Motoarele pe R4 au existat in variantele de 603 cmc, 747 cmc, 845 cmc, 956 cmc si 1108 cmc.
Dupa 1969 au ramas doar alea de 845 si 956 cmc.
Iar ala de 1108 cmc a fost montat doar dupa 1978.
Deci masinile de ACR aveau cel mai probabil motorul de 845 cmc.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928
Pái vázánd masca de aluminiu pe care-l are in pozá, este de pe la inceputul anilor 70 sfársitul anilor 60 si pe 6 Volti dacá bánuiesc eu bine ....insá desi de mic copil mergeam cu Tata la Raliuri, concurs de motociclete-circuit inchis pe sosea, etc ....toate asistentele tehnice ale diferitelor echipe erau Dacii break si berline, pe atunci, eu R 4 nu-mi amintesc niciuna sá fii fost.
Inseamná cá am fost prea mic pe atunci, si dupá ce am crescut si inspirat adánc in piept miriosul fumului .... ele au dispárut !!!!   


pus acum 8 ani
   
Liviu-Florin
Membru Senior

Din: Suceava
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2253
Foarte interesanta descoperire Misu cu aceste masini. Si eu am prins doar Dacia si Aro la ACR.
Si apropos de ACR....   mai au ceva activitate acum? Mai supravietuiesc? Oare cati membri mai au acum?
Pana in '89 era apreciat ACR-ul si aveau destul de multi membri. Acum nu stiu cum se descurca. Vad si in Suceava sediul lor din centrul orasului, unde a fost si pana la revolutie dar totul e acoperit in geamuri cu perdele ca la vechile sufragerii din casa.


pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
Nici eu nu mai vazusem masini de asistenta tehnica R4F4 functionale la ACR.
Una singura am vazut in curtea servicelui ACR, dar era abandonata in fundul curtii.

Nu aveam cum sa le tin minte in functiune, ca eu in 1980 aveam 6 ani. Masinile astea au functionat in plin , pana prin 1975-76, dupa care rolul lor au fost preluate de Dacia 1300 si Aro 240.

Asta cand am vazut un R4F4 de ACR era prin 1986-87, cand mergea taicameu sa faca ITP (pe atunci se numea VTA) la ACR, ca era membru ACR.
Cand mergea la ITP, cu Dacia 1300 visinie,  mergeam si eu, ca asa era traditia in familie.

Inca de la sfarsitul anilor '70, cand aveam 4-5 ani, ma ducea bunicul meu cu Dacia 1100 la Verificarea Tehnica Anuala, iar rolul meu era, ca in caz de respingere sa incep sa plang si sa urlu cat pot "Iarasi vom umbla pe jos. Nu vreeeeeeeau ca imi dor picioarele". Aveam deja rolul si textul invatat si de fiecare data aveam emotii.

Situatia ACR, reflecta situatia intregii industrii. Este o decadere totala!
Aici la Cluj, mai existasediul ACR, dar totul este asa parca ar fi ramas din 1989, cu perdele prafuite, poze decolorate pe pereti, datand din anii '80.
In fel de capsula al timpului.

Serviceul ACR de pe str Craiovei nu mai exista, ultima data cand am trecut pe acolo, totul era in paragina si poarta incuiata cu un lant si un lacat.

Revista autoturism a disparut prin 1997, cand cei de la ACR au hotarat sa nu o mai puna la vanzare si se distribuie doar pe circuit inchis membrilor.
Apoi au constatat ca nu au nici membri...


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
cv2adi
Moderator

Din: Oradea
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 14928

Misu de Cluj a scris:

Nici eu nu mai vazusem masini de asistenta tehnica R4F4 functionale la ACR.
Una singura am vazut in curtea servicelui ACR, dar era abandonata in fundul curtii.

Nu aveam cum sa le tin minte in functiune, ca eu in 1980 aveam 6 ani. Masinile astea au functionat in plin , pana prin 1975-76, dupa care rolul lor au fost preluate de Dacia 1300 si Aro 240.

Asta cand am vazut un R4F4 de ACR era prin 1986-87, cand mergea taicameu sa faca ITP (pe atunci se numea VTA) la ACR, ca era membru ACR.
Cand mergea la ITP, cu Dacia 1300 visinie,  mergeam si eu, ca asa era traditia in familie.

Inca de la sfarsitul anilor '70, cand aveam 4-5 ani, ma ducea bunicul meu cu Dacia 1100 la Verificarea Tehnica Anuala, iar rolul meu era, ca in caz de respingere sa incep sa plang si sa urlu cat pot "Iarasi vom umbla pe jos. Nu vreeeeeeeau ca imi dor picioarele". Aveam deja rolul si textul invatat si de fiecare data aveam emotii.

Situatia ACR, reflecta situatia intregii industrii. Este o decadere totala!
Aici la Cluj, mai existasediul ACR, dar totul este asa parca ar fi ramas din 1989, cu perdele prafuite, poze decolorate pe pereti, datand din anii '80.
In fel de capsula al timpului.

Serviceul ACR de pe str Craiovei nu mai exista, ultima data cand am trecut pe acolo, totul era in paragina si poarta incuiata cu un lant si un lacat.

Revista autoturism a disparut prin 1997, cand cei de la ACR au hotarat sa nu o mai puna la vanzare si se distribuie doar pe circuit inchis membrilor.
Apoi au constatat ca nu au nici membri...

Foarte trist ! Aici ástia de la ACR ungar au fost mai isteti : S-au implicat imediat in fenomenul de atestári, au pus la dispozitia comisiilor de atestare toate fostele lor sedii cu toatá aparatura de másurá, cu conditia ca in lege sá fie formulatá obligativitatea participárii unui membru de a lor (in general dseful statiei respective ) in comisia de atestare aláturi de reprezentatul muzeului de istorie tehnicá, unul de la RAR, unul din asoc. detinátorilor de autovehicole istorice (Retromobil ) si un ing de la omologári .
Acestia formeazá comiusia , in mai multe locuri din tará, iar aceste statii tehnice ACR au devenit si centre de reparatii si ITP ptr masinile normale, deci functioneazá mai departe.
Noi, cei cu vechituri suntem obligati sá cotizám anual 1000 FT ca membru ACXR, 500 FT membriu Retromobil, 7000 FT membrii club Citroen, ca sá putem beneficia de facilitátile oferite de lege : scutirea de taxe si impozite, asig la sfert de pret,ITP odatá la 5 ani, etc ......
Un sist támpit si birocratic, creat pt a mentine in viatá aceste institutii, comisii, si companii ......


pus acum 8 ani
   
Tov
Membru Senior

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 799
Pai adunate toate costa cat e cotizatia anuala de la noi. La noi facilitatea de RCA mai ieftin e oferita de Retromobil, nu de legea romaneasca ...

pus acum 8 ani
   
Misu de Cluj
Admin

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
ACR-ul a avut multe. A avut o retea natioalala de service, a avut servicii de asistenta rutiera si tractari la nivel national, a avut o retea de scoli de soferi, a avut chiar si un vapor si doua barje hotel plutitor in  Delta Dunarii.
A organizat raliuri, concursuri de karting.
A avut revista Autoturism.
Dupa 1990 totul s-a destramat si totul s-a privatizat, nimic nu a mai ramas.


_______________________________________

NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE!
UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR!
SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!


pus acum 8 ani
   
gherghin nicolae
Membru Senior

Din: Petrosani
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 5320
Inca exista ACR.
Aici, la mine in oras, fostul lor autoservice este dat in chirie. Chiriasul , un amic de-al meu a cumparat scule , elevatoarele erau, era canal .
Desfasoara activitate de service a diferitelor marci de masini existente acum pe sosele. Dar face numai mecanica. Fara vopsitorie si fara tinichigerie.Si...fara masini vechi!
Aici este o zona des vizitata de multi turisti straini . Anul trecut, in vara , niste nemti au venit cu un bus Volkswagen T4 4x4 . Au mers pe Transalpina si li s-a rupt o bara de torsiune pe fata.
Strainii aia (nemtii ) erau membrii ai clubului corespondent ACR-ului romanesc si anume ADAC .
Au venit cu masina, unde au fost indrumati de catre cei de la ADAC si anume aici la fostul service al ACR-ului .
Aici amicul asta al meu m-a sunat pentru ca nu stia cum sa se inteleaga cu aia...nu stia engleza, franceza...germana...nimic.
Ei bine, am vorbit eu cu aia si i-am zis la amicul meu sa-i repare masina. Intre timp ei au plecat la un Hotel de aici de la noi. A comandat piesa , piesa care a doua zi a venit, a montat-o si nemtii au spus ca ...ei au carnet, asigurare ...ma rog ceva de genul asta si au platit doar 100 euro si o sticla de bautura...nu stiu ce era, dar era putin fata de cit a costat piesa plus manopera.
A primit amicul meu telefon de la Bucuresti de la un tip si banii i-au fost virati in cont in aceeasi zi, pentru ca nu le dadea masina la aia sa plece... Zicea ca nu vrea sa ia tzeapa si de la straini .
Asa ca inca exista pina si colaborarea intre state in ceea ce priveste cluburile afiliate .

Modificat de gherghin nicolae (acum 8 ani)


pus acum 8 ani
   
Sechi
Membru Senior

Din: Craiova
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1912
Masinile R4F4 de la ACR au venit in tara incepand cu 1968, pana in 1970, o data cu inceperea colaborarii pentru fabricarea Daciei. Aveau cele mai simple dotari si erau motorizate cu Ventoux, de 845 cmc, Motorul este similar cu cel de Dauphine. Erau periculoase deoarece aveau bare de tordiune pe spate, dar nu aveau bara stabilizatoare. Stie Nicu ceva...

_______________________________________
Sunt de acord cu orice afacere care nu degenereaza in munca.

pus acum 8 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la