Oldman
Membru Senior
Din: Craiova
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 815
|
|
Jonn a scris:
Deci primele masini aparute au fost in 82. Au fost 2 versiuni, Oltcit Club si Oltcit Special. Oltcit-ul Club era dotat cu un motor de 1129 cmc si cutie de viteze in 4 trepte. Oltcit-ul special era dotat cu un motor de 652 cmc si cutie de viteze tot in 4 trepte dar diferea fata de Club. Acum ca diferente intre cele doua, au fost mari, adica diferea de motor, de cutie, de greutate mai ales si de dotarile la acea vreme. Specialul fata de Club nu avea turometru la bord, tapiteria era din vinilin fata de Club care o avea de panza, geamurile de spate erau fixe, nu erau mobile, Clubul le avea mobile, nu avea antena pe plafon, plasticaraiele din portbagaj nu le avea, la fel si polita aia sau placa aia neagra, nu avea stergator pe spate, la sateliti nu avea temporizare si optiunile pentru lumini de ceata, nu avea usita la torpedo, tetierele de la scaune lipseau la fel si bricheta de pe consola, tapiteriile usilor erau dintr-o bucata, un fel de placaj, luneta de spate era fara dezaburire si cam atat. Apoi, a mai fost un model dupa Oltcit Club, era Oltcit Club S, un oltcit DISPARUT care fata de club avea motorul de 1154 sau 1156, nu mai stiu exact, si care la interior avea dotari adica cablu de soc cu iluminare ca la Club 12 Trs, lampa de harta, scrumiera cu iluminare, scrumiere in buzunarele de spate fapt ce clubul simplu nu avea. Dupa el a urmat Oltcit Club 11, era un Oltcit derivat din Clubul aparut in 1982 dar era romanizat, adica nu mai avea toate piesele de franta. Modelul asta e si el cam disparut. Apoi a urmat Oltcit Club 11 E, era un Oltcit care era destinat magazinelor mici la cararea de marfuri usoare, in spate nu avea banchete si buzunare si era echipat din fabrica daca imi aduc bine aminte cu spoilere si bandouri de Oltcit Club 12 Trs. Tot la fel ca model, aproape disparut. Apoi a urmat Oltcit Club 11R, denumirea de Club 11R se trage de la Club=Clubul de franta, 11= de la motorul de 1129, iar R= romanesc sau romanizat adica Oltcit Club 11R= Oltcit Club 11 Romanesc sau Romanizat. Asta fata de clubul de franta diferenta era ca nu avea geamuri custode mobile, le avea fixe iar la inceputul lui avea si piese romanesti dar oricat de romanizat era el primele 11R-uri aveau si piese de franta. Apoi, au aparut la inghesuiala Oltcit Club 11 RL, Oltcit Club 12 TRS, si celebrele Oltcit-uri Club 11 RM si Club 11 RT. Sa vorbesc despre 11 RL. Rl-ul asta insemna Romanesc de Lux adica i se spunea asa fiindca era aproape cel mai dotat fata de celelalte dar nu fata de Trs. Avea tot motor de 1129 cmc, cutia de viteze a fost tot in 4 trepte dar romaneasca de data asta, marche arrrierul era in dreapta jos, la cele franta marche arrrierul era in dreapta sus, fata de club avea spoilere mari de plastic, bandouri laterale, oglinzi exterioare cu reglaj din interior, centuri retractabile pe fata, avea inclusiv si centuri de spate, lampa de harta, cablu de soc cu iluminare, iluminare la placuta de climatizare, iluminare la scrumiera, avea toate optiunile la sateliti, capace de plastic la roti si cam atat din ce imi aduc aminte. Acum despre Oltcit Club 11 RM si Oltcit Club 11 RT. RM se traduce romanesc modificat sau cum zic eu, rusine mondiala RM-ul asta avea roti de dacie, frana de mana pe spate, franele pe fata nu erau pe cutie, erau jos, in rest arata aproape ca un club. RT= romania total sau romanesc cu tamburi, asta era aproape ca rm-ul dar avea si diferente, adica pe spate avea tamburi si nu avea placute de frana, avea saboti, frana de mana tot pe spate, franele de fata tot jos la roti. Acum Club 12 Trs, asta era cel mai tare si cel mai dotat. Adica avea motor de 1299, cutie de viteze in 5 trepte, aprindere electronica, stergator pe spate, centuri retractabile pe fata si centuri pe spate etc. Apoi a fost oltcitu camioneta, adica Club 12 CS Rodae. Asta era un Oltcit facut special pentru carat marfuri mai grele. Era tot un fel de TRS, avea tot bari mari de plastic, bandouri dar era diferit mai mult in puntea de spate fiindca avea barile de torsiune mai goase fata de celelalte modele. Cam atat ar fi despre modele, ii rog si pe altii cu oltcit sa mai scrie daca eu am omis ceva. O sa revin si cu poze. |
ai citeva inexactitati in prezentare :
- motorul de ,,S'' era absolut acelasi de 1129, dar avea totusi ceva deosebit - venea coplet ansamblat si echipat din Franta - interiorul era complet frantuzesc, cu niste materiale care nu s-au regasit niciodata pe cele urmatoare - a fost undeva de vinzare un asemenea interior, mi se pare ca l-a cumparat cineva de pe forum, incomplet - unele au avut interiorul (plafonul) cu aspect matlasat, cum era in primele brosuri de prezentare, cu poze preluate de la partea franceza - e vorba de cele care s-au dus la ONT Carpati Bucuresti, ca masini de inchiriere pt cetatenii straini. - finitiile de plastic interioare, de la cel mai mic coltar, pina la panourile spate interioare erau venite din Franta, cu multe diferente de aspect fata de cele urmatoare, romanesti. - 11E (enteprise) produs pt export Franta si Belgia, prin anii '87 , erau cu cutie franta 4 cu grup lung (varianta putin cunoscuta la noi, le cautau cei din fabrica) adica nu 80km/h la 3500rot/min ci aprox 90 km/h intr-a 4 a, si motor de 1300, cu aprindere electronica, finitiile interioare laterale fiind dintr-o bucata pe fiecare parte, lise, din portbagaj de la tripla pina la stilpul usii, tot de productie Franta. Am condus asa ceva, adus in Romania in '91, in 2 ipostaze - intr-o plantatie de meri la 20 km de Craiova( deh, pe atunci mai existau inca), incarcat cu 300kg de mere, la deal, la relanti, intr-a 3-a,!!! si , alta data, dupa ce il transformasem (dat jos din suduri placa metalica de pe podea scaune spate, placa metalica in spate scaune fata, schimbat finitii, pus banchete, etc), in Bulgaria, full cu 200l benzina(embargou) si 2 persoane - mergea cu peste 170 km/h, la 6700rot/min, turometrul in rosu. - RT- ul avea bratele inferioare pe fata diferite , adica axele erau prelungite inspre fata si mai era adaugata o parte de fonta, bratul aratind ca un V cu virful la pivot si deschiderea pe caroserie - foarte cautate de echipa de competitii, dar catastrofale in caz de accident, pt ca in loc sa se strimbe ele si sa le inlocuiesti (neoficial se indreptau cu o teava intr-o menghina de 250, teapan fixata), se strimba lonjeronul - belea mare. - camioneta avea si lama de flexiune diferita (mai dura) si jante mai late cu o juma' de tol ( nu vreau sa scriu inch, sic!)
Au mai fost multe alte diferente minore, multe din ele aparute datorita modificarilor de-alungul fabricatiei, parte ca imbunatatiri, parte ca lichidare stocuri de repere la banda, - ca de ex ultimele de 1100, nu mai stiu daca nu cumva erau 11E, care aveau 2 culori la finitiile interioare ( dupa cum mai existau in stoc), cu multe elemente de finitii de Franta, albastre si maro cognac, nu bej si erau fara usa la torpedou, ca la Special, la fel si fara turometru. Parca imi aduc aminte ca li se spunea varianta,,Economic''.
Modificat de Oldman (acum 8 ani)
|
|