CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: dela_dela pe Simpatie.ro
| Femeie 24 ani Bucuresti cauta Barbat 24 - 48 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Voi incerca sa schitez o scurta cronologie cu modificarile principale survenite in timp la seria Aro 24. Din pacate nu exista documentatie precisa, iotul s-a facut din mers. Cele descrise sunt facute in principal din observarea atenta a diverselor exemplare, din ani diferiti. Am adunat peste 5000 de poze cu Aro. Deci s-ar putea sa existe si erori de observare. Deocamdata doar descrierea evolutiva, apoi voi incerca sa completez si cu poze detaliate.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
1969 – Prezentare prototipuri Aro 240 si Aro 244
1972 – Lanasare Aro 240, 241, alaturi de 244
- osingura motorizare pe benzina L25 - reductor cu doua manete separate - volan mare cu trei spite metalice - scaune tip Dacia 1100 cu reglaj din maneta, nu din rozeta - la 240 roata de rezerva in spatele soferului - la 240 banceta din spate din partea stanga este mai scurta decat cea din dreapta, din cauza rotii de rezerva - suport numar spate pivotant, montat pe oblon, care se rabata in jos in cazul rabatarii oblonului, ca sa se vada numarul si cu oblonul rabatat - lampi spate rotunde - nu exista lampa de mers inapoi - tampoane mici pe barile din fata - nu exista bara spate, doar doua tampoane montate direct pe caroserie - masca fata metalica, grila fata metalica. - Faruri ovale de tip Dacia 1300, iar pentru export faruri ovale de Waerburg 353 - Semnalizari fata tip tractor U445 - Lampi pozitie laterale rosii de tip Dacia 1300 (doar pe primele modele de 240 au existat) - Capace de roti bombate - La rotile din fata, capacele sunt pline, nu exista decupaje pentru MRL-uri - Geamuri culisante la toate usile. Atat la usi le din fata, cat si la usile din spate (la 241 si 244) mecanismul de culisare al geamurilor este similar cu cele de pe usile din spate de la Dacia 1100. - Buson de rezervor aparent, cu capac cromat pe aripa dreapta spate. - La 244 oblon spate din doua bucati, care se deschide separat in sus si in jos. - Embleme cromate cu 240/241/244 pe aripile din fata.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
1976 – Apare Aro 243 si 242 - ramane in continuare o singura motorizare L25 pe benzina - la 243 are doua geamuri panoramice pe acoperis si o priza de aer la mijloc - la 243 nu exista geamuri mici laterale pe spate, doar doua ambutisari, care vin mult mai jos decat linia geamului din usa. - Masca fata metalica cu faruri de Dacia 1300. Nu se mai monteaza faruri de Wartburg 353. - Semnalizarile din fata raman cele de U445 - Roata de rezerva se muta pe exterior pe suporti exteriori - La 240 si 243 banchetele sunt lungi pe ambele parti - Roti cu capace bombate, capacele de pe rotile din fata au decupaj, prin care ies MRL-urile - Tampoane mari pe barile din fata - Apar usitele de aerisire laterale pe aripile din fata - Cutia de sigurante cu 12 sigurante, montata deasupra birdului, langa scrumiera, avand un capac de plastic transparent. - Bari mai solide usor restilizate. - Bari spate din doua bucati, separate pe stangasi dreapta - Lampa numar si suport de numar, montate pe bara spate stanga - Dispar geamurile culisante de pe usile din fata. Geamurile pot fi coborate si ridicate cu macarale - Apar geamurile triunghiulare la usile din fata, care pot fi deschise pentru aerisire. - La 244 si 241 la usile din spate raman geamurile culisante in continuare - Volan tip Dacia 1300 cu 2 spite. - Plafoniere tip TV/SR
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
1978 - Apare motorul D127 de Brasov - L25 ramane in continuare motorizarea de baza - Reductor simplificat cu doar o singura maneta de comanda - Apare o singura lampa de mers inapoi rotunda din sticla alba montat in spate, sub lampa spate din stanga. - Apar farurile rotunde de tip TV/SR cu rama cromata sau neagra - Farurile ovale de tip Dacia 1300 raman doar pentru versiunile de baza - Lampi de semnalizare restilizate, careseamana cu cele de Dacia 1300, dar sunt mai mari ca dimensiune. Sunt montate tot pe masca din fata, sub faruri. - Volan tip Dacia 1300 cu pernita centrala - Suport roata de rezerva din teava pentru 244 si 241 - Lampile spate raman in continuare cele rotunde
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
1980
- Dispar lampile spate rotunde - Apar lampile spate restilizate drepunghiulare cu colturile de sus tesite - O singura lampa de mers inapoi rotund din sticla pe partea stanga - La 243 dispar geamurile panoramice de pe acoperis, dar ramame priza de aer din mijloc.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
1982
- Plafoniere de tip Dacia 1300 la 244 si 241, iar la 243 plafoniere rotunde. - Lampa spate de mers inapoi tip Dacia 1300 dreptunghiular, doar pe partea stanga - Modificare prindere carlig de remorcare, cu prinderile mai apropiate si mai solid. - Dispar usitele de aerisire de pe aripile din fata - Cutia de sigurante se muta de pe bord pe sub bord pe partea dreapta, sub cutia de acte.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
1983
- Facelift major - Apare motorul L27D diesel de Campulung - Motoarele L25 si D127 raman in continuare in oferta - La 243 apar geamurile mici laterale pe spate dar mai mici decat ambutisarea la modelele anterioare - Pe sub geamurile mici din spate la 243 apar doua ambutisari mici de forma dreptunghiulara - La 243 dispare priza de aer de pe acoperis, raman doar trei ambutisari ce amintesc de locatia unde erau mai demult geamurile si de priza de aer. - Barile fata si spate restilizate cu partile laterale cu de plastic - Semnalizarile fata se muta in bara din fata - Masca fata restilizata cu grila fata si rame far din plastic negru - Se ofera trei tipur de faruri la alegerea clientului: simple rotunde, duble rotunde sau ovale. - Manere de usi negre din plastic, in locul celor cromate - Geamul mic triunghiular din usile din fata devine fix, montat in cheder - Embleme din plastic negru pe aripile din fata, in loc de cele cromate - Bullbar metalic, oferit ca echipament optional - Scaune fata anatomice restilizate cu tetiere - Buson rezervor incorporat in caroserie, acoperit cu o usita metalica/ - La 244 dispar geamurile culisante, usile din spate sunt redesenate cu geamuri care pot fi coborate cu macara si apar doua geamuri mici fixe in usile din spate - La 244 oblonul dublu din spate dispare (de si la unele exemplare inca mai apare si in 1985), apare hayonul dintr-o singura bucata - Lampi spate de mers inapoi de tip Dacia 1300, montate pe ambele parti, stg si dreapta. - Bord restilizat din plastic si umplut cu spuma poliuretanica. Ceasuri de bord preluate de pe Dacia 1310. - Bordul tip vechi ramane in fabricatie in continuare, montandu-se in paralel cu noul bord, pana prin 1992. - Roti tip JR pe 15 “ in locul rotilor pe 16” - Manere interioare de usi de tip Oltcit. - Plafoniera tip Oltcit
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
1989 - Apare motorul L30 pe benzina de 3000 cmc - Apare si cutia in 5 trepte la cerere
1990 -Apare motorul TDX 28, derivat din motorul L27D. Primul motor Turbo Diesel romanesc.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
1993
- Apare Aro 246, o combinatie intre 244 si 243, adica un 244 cu 4 usi dar cu acoperis si usa spate de 243, avand 7 locuri. Are 5 locuri ca in 244, dar are inca doua scaune mici rabatabile in spate.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
1995
- Facelift - restilizare bord - dispar geamurile mici triunghiulare de pe usile din fata - masca fata restilizate in stil Aro Forester - Farurile ovale si rotunde simple dispar - Ramand doar farurile duble rotunde, dar montate mai catre exteriorul mastii, - iar masca fata din fibra de sticla are forma mai bombata. - Toata masca fata este o singura piesa, atat grila si ramele de far sunt comune. - Lampi spate mari de tip Oltcit - Apar diferite motorizari Peugeot, Toyota, Ford etc.
Dupa 1995, pana in 2002 totul devine destul de haotic si greu de urmarit…. Fiecare lot de masini devine diferit in functie de destinatie.
In 2002, uzina este furata si distrusa.
Mai apar cateva CrossLander 244 si 264 (cu sasiu alungit), fabricate atat la Campulung, cat si in Brazilia unde sunt mutate o parte din echipament.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Am uitat sa zic de paleta de culori. La Aro se pare ca nu a existat asa ceva. Se vopsea cu ce vopsele gaseau. S-au folosit de obicei acelasi culori, care erau folosite la Dacia in perioadele respective.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
costy84
Membru Junior
Din: Mangalia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 74
|
|
La EREN 69 au fost prezentate Aro 243 (nu Aro 240) şi Aro 244.
După 1995 nu este nimic haotic, in 1998 este prezentat facelift-ul cu capota din fibră şi bandouri laterale subţiri spoiler faţă redesenat, in 2000 este prezentată varianta cu bandouri groase montate şi pe uşi şi bara faţă/spate in special cea din spate modificate iar in 2001 apare varianta similară celei din 2000 numai că se elimină bandourile de pe uşi şi se subţiază puţin bara spate. Ceea ce face să pară haotic este că aceste restilizări (in funcţie de cea dorită se plăteau suplimentar doar la motorizările Toyota venind ca echipare standard, pe celelalte motorizări standard era faceliftul din 1995.
150.2KB
Modificat de costy84 (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Ala cu 1969 este discutabil. Una este aparitia si expunerea prototipurilor, iar alta este lansarea efectiva in productie de serie.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
costy84
Membru Junior
Din: Mangalia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 74
|
|
In cazul lui Aro este foarte greu de precizat anul apariţiei (in sensul de pus in vânzare) fiecărui model sau facelift (inainte de ´89), in cel mai bun caz se poate stabilii anii in care au fost prezentate, problema este că a mai durat ceva până au fost puse in vânzare.
|
|
pus acum 8 ani |
|
costy84
Membru Junior
Din: Mangalia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 74
|
|
Eu am incercat să inţeleg evoluţia lor din revista Autoturism pusă la dispoziţie de Traby dar este extrem de greu de stabilit repere clare. Una dintre marile ciudăţenii este faptul că deşi in `69 erau prezentate modelel 243 şi 244 adică acestea erau gata abia in `72 incepe vânzarea lui 240 către "populaţie", de restul gamei nici nu se punea problema.
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Erau anii de comunism, cand propaganda era mai presus decat realitatea. Si revista Autoturism are accente de propaganda comunista accentuate. De aia nu ne putem ghida dupa ce scrie acolo. Pozele cu masinile pot spune mult mai multe despre evolutia modelelor. Eu strang poze cu Aro inca din 2008.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Anunturile de genul ca se incepe comercializarea catre populatie, era un mare bullshit propagandistic. 80% din productie mergea la export. Iar cele 20% ramase se impartea catre institutiile de stat si cooperatiste si cateva exemplare catre cei cu statut unalt in PCR. Chiar si membrii PCR cu statut important, trebuiau sa astepte pe liste si sa primeasca aprobari de la nivel extrem de inalt, ca sa aibe sansa sa cumpere un Aro 24. Iar in primii ani, pana in 1975, chiar si institutiile de stat, primeau mai degraba un M461 decat un Aro. Doar dupa 1975, cand s-a oprit productia lui M461, a intrat productia de Aro in ritm normal. De aia nu prea exista exemplare timpurii, ca ele ajungeau doar preferential la cei sus pusi si la unitati de stat. Iar la unitatile de stat, dupa un anumit rulaj au fost casate si duse la topit. Nu aveau cum sa ajunga la populatie. Singurele ce au supravietuit, sunt cele care au aflat in stocurile armatei, apoi dupa revolutie scoase la licitatie si vandute. In anii 80, iarasi era urata treaba, cu liste de asteptari de 5-6 ani. Un om normal nu avea cum sa ajunga sa cumpere un Aro 24.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
liviumarius96
Membru nou
Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 12
|
|
ARO 240 aintrat in fabricatie de serie in decembrie 1971 , fiind fabricate cateva zeci de bucati . Livrarea sa facut din 1972 .
Modificat de liviumarius96 (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
iulian'71
Membru Activ
Din: Tecuci/Bacau
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 112
|
|
Misu o mica corectie pentru lampile spate, cele rotunde au fost inlocuite cu dreptunghiulare in 1978. Primul cu astfel de lampi l-am vazut intre Felix si Oradea in iulie '78 si era un 240. In 1989 din partea din fata a capotei motorului dispare fanta si armatura se transforma intr-un simplu profil de rigidizare a acesteia dispus tansversal. Oblonul dublu de la 244 este inlocuit cu hayon la sfarsitul lui 1990. Deschiderea din exterior se face cu ajutorul unui dispozitiv imprumutat de la Oltcit.
Modificat de iulian'71 (acum 8 ani)
_______________________________________ Grabestete incet ca tot acolo ajungi.
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
iulian'71 a scris:
Misu o mica corectie pentru lampile spate, cele rotunde au fost inlocuite cu dreptunghiulare in 1978. Primul cu astfel de lampi l-am vazut intre Felix si Oradea in iulie '78 si era un 240. In 1989 din partea din fata a capotei motorului dispare fanta si armatura se transforma intr-un simplu profil de rigidizare a acesteia dispus tansversal. Oblonul dublu de la 244 este inlocuit cu hayon la sfarsitul lui 1990. Deschiderea din exterior se face cu ajutorul unui dispozitiv imprumutat de la Oltcit. |
Exista multe exemplare din 1979 si chiar 80, care au inca lampi spate rotunde. Alea din 1980 exista si cu lampi rotunde si cu dreptunghiulare. Dupa 1980 nu mai exista lampi spate rotunde, doar cele dreptunghiulare. Probabil o fi vorba de elemente de caroserie de tip vechi ramase in stoc. Primele modele cu hayon apar prin 1983-84, dar am vazut si 1985-86 cu oblon. Este posibil ca sa fi fost montate in paralel atat vechile variante cat si cele noi. Si bordul restilizat a aparut in 1984, dar au fost fabricate exemplare cu bordul vechi si in 1992. Deci este posibil!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Totusi, exista ceva veriga lipsa in povestea lansarii primelor modele de Aro 24.
Sa luam datele ce avem.
- In 1969 apar niste poze cu un Aro 243 si un 244 expuse la expozitii, destul de artizanal facute. Cel putin 244 din poza arata de parca ar fi facut din topor. - In 1972 este lansat Aro 240, apar articole in presa. Deci lansarea efectiva a modelului 240 este certa. - In 1973 apare cartea Salon Automobil de V Parizescu, unde apare ca Unzina Aro produce doua modele: M461 si Aro 240, incepand din 1971. Nici o referire ca ar exista si alte modele in afara de 240. Daca ar fi existat, ar fi facut refewrire si ala acele modele. De ce nu a facut? - In cartea de Sevice Aro scris tot de V . Parizescu, aparut in 1976 apare ca exista doua tipuri de masini fabricate la Campulung. Aro 240 fabricat incepand din 1971, iar o mica referire despre Aro 241 scrie si doar o schita deseenatacu 241.Scrie doar ca “printre alte variante se detaseaza Aro 241. Nici o referire despre alte modele, in afara de cele doua. De ce? - Exista colegi care au exemplare de 240 timpurii careau usile din fata cu geamuri culisante. Atat cele din 1972, cat si cele din 1974 au aceasta caracteristica. De asemenea exista colegi care au Aro 241 timourii de prin 1974-75, care au la fel geamuri culisante la usile din fata. In mod clar, ca acest aspect este o caracteristica a modelelor fabricate inainte de 1975. Insa nu exista nici un exemplar de 242, 243 sau 244 avand astfel de usi cu geamuri culisante. Toate pozele cu 242, 243 si 244 timpurii arata modele cu usi fata cu geamuri coboratoare. In filmele de prezentar e facute opentru AutoDacia apare un 244 cu geamuri culisante. Deci asta dovedeste ca Aro 244 a existat si inainte de 1975. In rest nimica.
Eu zic ca veriga lipsa in povestea asta, este M461C!
Probabil ca inca din 1969, toata gama Aro 24 (240, 241, 242, 243 si 244) erau gata pregatite de lansare. Dar capacitatea de productie al uzinei, era ocupata aproape in totalitate de M461, care avea mare cerere la export. In 1971 a fost lansat noul model M461C, cu noul motor L25. Lansarea acestui model a relansat cererile de export. Iarasi aproape toata caopacitatea de productie a fost ocupat de M461C. Aro 24, pur si simplu nu avea loc sa fie produs, ca nu avea unde. Incepand din 1971, probabil in paralel cu lansarea M461C a fost introdus in serie limitata si varianta Aro 240, care apoi a fost lansat oficial in primavara lui 1972. Apoi incet-incet gama Aro 24 a fost diversificate, dupa cum permitea capacitatea de productie. Probabil ca pe parcurs numarul de M461C a fost redus, iar numarul de Aro 24 a fost marit. Iar modelele 241, 244, au fost introduse una dupa alta, undeva intre 1972 si 1975. Iar in 1975 cand productia lui M461C a incetat, toata capacitatea de productie a fost realocata gamei 24. Atunci au aparut 243 si 242, ca la astea nu exista absolut nici o poza ca ar fi fost produse in serie inainte de 1975. Alta chestie interesanta, ar fi ca seria Aro 24 doar in 1980 a ajuns la 50000 exemplare fabricate. Asta inseamna ca la inceput s-au fabricat foarte putine!
Ar fi interesant un tabel cu cifrele de productie pe ani, de unde sa reiasa cate M461 C si cate Aro 24 au fost facute in fiecare an, intre 1971 si 1976. Asta ar da multe raspunsuri la intrebari.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
costy84
Membru Junior
Din: Mangalia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 74
|
|
In unul din articolele de aici se menţiona că in aceea perioadă se făceau presiuni mai ales din Columbia pentru continuarea livrărilor de M-uri dar continuarea fabricării acestea împiedica fabricarea modelelor 24 şi din cauza asta au fost scoase din producţie cu toate că exista cerere destul de mare pentru ele. Partea proastă este că multe din informaţiile apărute in Evenimentul Muscelean nu pot fi luate in considerare ca fiind adevărate deoarece de multe ori se bat cap in cap.
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
E normal ca informatiile sa se bate cap in cap, pentru ca informatiile se bazeaza pe rapoartele de pe vremuri. Atunci totul trebuia raportat partidului si marelui conducator. Crezi ca cineva ar fi avut curaj sa faca un raport de genul ca “Nu putem lansa productia, pentru ca nu avem capacitate de productie”? Daca cineva ar fi trimis asa ceva lui Ceausescu, acea persoana ar fi fost deja a doua zi la canalul Dunarii cu tarnacopul in mana! Asa ca mai bine bagau in rapoarte povesti si minciuni. Eu tin sa cred in varianta ca in 1969, toata gama Aro 24 era deja gata pregatita, doar ca le-au tinut in mare secret sau au zis ca nu sunt gata, ca sa nu aibe probleme de la seful cel mare. Apoi cand se mai elibera din capacitatea de productie, aununtau cate o noua realizare mareata si lansau cate o varianta noua.
Iar legatura de data in care au fost facute diverse facelift-uri.... Mai mult ca sigur, ca productia de elemente de caroserie nu era deloc corelata cu numarul de masini produse. Cei din sectia prese, lucrau in mare veselie, facand o supraproductie de elemente de caroserie, care apoi zaceau prafuite in depozite, pana cand au fost folosite. Iar atunci cand se facea vreo modificare sau vreun facelift, depozitele inca erau pline de elemente de tip vechi. Cateodata si dupa 4-5 ani dupa o anumita modificare, inca mai apareau elemente de tip vechi pe masinile noi. Asta este explicatia ca multe elemente se intrepatrund in paralel. De fapt, asa a fost si la Dacia cand s-a facut trecerea de la 1300 la 1310, timp de trei sau patru ani, apareau tot felul de strutocamile, cu elemente mixte. Daca asa era la Dacia, atunci nici la Aro nu era altfel.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Asta este interesant! Din pacate nu este pe ani de productie, doar in functie de modele si tara de destinatie. Poza a fost pe facebook si este facuta la Muzeul dun Campulung de un coleg. Probabil ca tabelul este incomplet, ca apar doar tarile in ordine alfabetica de la A pana la F... Este surprinzator numarul foarte mare de M461 exportate! Asta dovedeste ce am presupus, ca din cauza productiei lui M461C, seria Aro 24 pur si simplu nu a putut fi lansata in productie. Efectiv nu existau capacitati de productie.
89.3KB
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
132
Membru nou
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 36
|
|
Bravo autorilor acestui topic! Este trist insa ca trebuie sa refaceti/refacem istoria din cioburi atat de mici si de sterse, de parca ar fi vorba despre o poveste de acum 1000 de ani, de la 1000 km distanta. Ce sa mai avem pretentia despre istoria romanilor de acum 1000 - 1500 ani?
_______________________________________ dan
|
|
pus acum 4 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
132 a scris:
Bravo autorilor acestui topic! Este trist insa ca trebuie sa refaceti/refacem istoria din cioburi atat de mici si de sterse, de parca ar fi vorba despre o poveste de acum 1000 de ani, de la 1000 km distanta. Ce sa mai avem pretentia despre istoria romanilor de acum 1000 - 1500 ani? |
Daca ar fi avut evidente clare, cum au alti producatori, atunci nu ar fi greu. Dar le durea in cot de evidente. Plus ca si arhivele probabil au fost aruncate la gunoi, cand s-a desfiintat fabrica. Tot ce e cultura si istorie, trebuie ingropat, asa ne invata conducatorii mioritici....
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 4 ani |
|