CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
CLUBUL POSESORILOR DE AUTOVEHICULE VECHI DIN CLUJ-NAPOCA.
CEA MAI MARE COMUNITATE ON-LINE IN DOMENIUL OLDTIMER & YOUNGTIMER FABRICATE PANA IN 1990, DIN ROMANIA.
FORUM FONDAT LA DATA DE 18 IUNIE 2008
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA | Inregistrare | Login
POZE CLASSIC CAR CLUB CLUJ-NAPOCA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: deea_mha Profile
| Femeie 25 ani Dolj cauta Barbat 18 - 80 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Aro 10 – cronologie si evolutie
1978 - primele prototipuri
1979 - seria zero pe sosele in probe - seria zero avea lampi de semnalizare fata cat si lampi spate mici, de pe tractorul U445
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
1980
Se lanseaza seria 1 cu patru modele in paralel Aro 10.0 utilitara decapotabila cu doua locuri si cu spatiu de marfa in loc de bancheta spate Aro 10.1 autoturism decapotabil cu 5 locuri si acoperis textil Aro 10.3 utilitara cu plafon rigid cu doua locuri si spatiu de marfa in loc de bancheta spate Aro 10.4 Autoturism cu plafon rigid cu 5 locuri.
- o singura motorizare de 1289 cmc, motor 810-99 preluat de pe Dacia 1300, palier mic - ambreiaj 170 de Dacia 1300 - tractiune 4x4 decuplabil, cu reductor in doua trepte - frana hidraulica pe 4 discuri, cu simplu sau dublu circuit - aripile sunt drepte, fara amputisari sau latiri in dreptul rotilor - masca fata si ochelari faruri metalice, cu grila mastii din fata cu fante verticale - roti 175 R14 cu capace top testoasa sau de tip romb - punte fata care se antreneaza tot timpul, fara MRL-uri, planetare fata de Dacia 1300 - Faruri ovale de tip Dacia 1300 - Lampi semnalizare fata tip Aro 10 - Lampi spate tip Aro 10, dar cu lateralul complet rosu si cu doua ferestre mici pentru lampa de mers inapoi. - Filtru de aer paralel montat cu motorul - Diferential fata cu carcasa din aluminiu, prins doar de carcasa de ambreiaj - Raport diferential 7/36 la toate modelele - Ambutisare mica in mijlocul capotei motor - Buson rezervor aparent cu capac cromat - Manere usi cromate tip Dacia 1300 - Punte spate independenta tip De Dion, cu diferential prins de sasiu si brate independente la roti, sprijinite pe arcuri elicoidale, rotile spate antrenate de planetare de Dacia 1300 - Frane disc atat pe fata, cat si pe spate. Discuri si etriere de Dacia 1300 la toate rotile. - Frana de mana centrala, actionand pe cardan, amplasat la iesirea din cutia de viteze - Bara fata si spate vopsite in negru, in crem, sau cromate la alegere. - Geamuri triunghiulare la usile din fata, care pot fi deschise, pentru aerisire. - Usile nu au manere, au doar buton si o mica degajare un aripa (ca la Renault 5) dar s-a renuntat rapid la aceasta solutie si inca din 1980 au aparut exemplarele cu manere de usi cromate de pe Dacia 1300. Unele chiar au si manere, dar au si aripile spate cu acel mic ambutisaj. - Manere usi interioare de Dacia 1300, mecanism de deschidere de usa tot de Dacia 1300, dar dublu, are un maner in fata si unul in spatele usii, ca si pasagerii din spate sa poate deschide usa. - Priza de aerisire pe stalp C de dimensiuni mici - Oblon spate din doua bucati, care se deschide in sus si in jos. La 10.1 doar oblon inferior. - Roata de rezerva in exterior pe suport metalic - Ambutisare cu inscrisul “Aro10” pe oblonul inferior pe partea dreapta al oblonului - Bord Aro 10 cu ceasuri OOO de Dacia 1300 si butoane si intrerupatoare tot de Dacia 1300 - Plafoniera de Dacia 1300 - Bord de culoare bej sau negru, scaune si tapiterii laterale tot de culoare bej sau negre. Plafon alb acelasi material ca la Dacia 1300. - Scaune fata tip Dacia 1100 cu reglaj prin manere, dar modificate ca sa fie rabatabile. - Volan Dacia 1300 cu doua spite - Numar spate si lampi spate (doua lampi de Dacia 1300), cu suport de numar rabatabil in caz ca oblonul este lasat in jos - Sistem de climatizare ci o viteza - Luneta spate fara dezaburire la 10.4 - Caseta de directie in spatele motorului - caroserii vopsite in culorile folosite de Dacia in perioada respectiva. La 10.4 apar si variantele bicolore cu acoperis alb si caroseria in alta culoare
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
1982
- Punte spate rigida cu diferential incorporat montata pe doua arcuri lamelare, dar tot cu frane pe disc. - Aceasi discuri si etriere de Dacia 1300 au fost mintate si pe puntea rigida - Frana de mana tot centrala pe cardan - Raport diferential in continuare 7/36 - La cerere (pana in 1984) se poate monta si punde spate independenta, daca asa dorea clientul - Diferentialul fata are si un suport suplimentar metalic prins de sasiu - Restilizare usoara al lampilor spate in dreptul luminilor de mers inapoi, dar pe lateral lampile spate sunt in cintinuare complet rosii. - o singura motorizare de 1289 cmc, dar cu codul 810-R99. Cu palier mare - Ambreiaj de 180 in loc de ambreiajul de 170. - Volan de Dacia 1300 cu doua spite si pernite - Sistem de climatizare cu 2 viteze - Apare Dacia Duster cu volan pe dreapta pentru piata din UK - Apare Dacia 10 pentru Cehoslovacia si pentru Venezuela - Restilizare usoara scaune fata dupa modelul scaunelor de Oltcit - Dispare inscriptia Aro 10 de pe oblonul inferior - Caseta de directie reproiectata si reamplasata pe sasiu
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
1985 -facelift usor - bordul ramane neschimbat, dar ceasurile OOO de Dacia 1300 sunt usor restilizate cu martorii de la bordul de 1310. Foarte ciudat acest bord de 1300 cu martori de 1310 si doar in 1985 a existat. - Pe langa motorul de 1289 cmc apare la cerere si motorul de 1397 cmc, cu codul 102-10 - Motoril de 1289 cmc ramane in productie pana in 1986. - Punte spate rigida pe arcuri lamelare cu frane pe tabur. Pintea independenta dispare din oferta. - Frane de mana mecanica pe rotile din spate, actionate cu cablu, identic cu Dacia Papuc - Grila de aerisire stalp C de dimensiuni putin marite - Roti de Dacia Papuc 175R14, cu jante cu gaura in mijloc - Pe puntea din fata apar MRL-urile care trec prin mijlocul jantei - Nu mai exista capace pe roti - Apar vreo trei tipuri de diferentialuri cu rapoarte diferite, montate la cerere
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
1986
- Facelift Major - Apare Aro 10 seria 2 - Ramane doar motorul de 1397 cmc - Motorul de 1289 cmc dispare - Volan Dacia 1310 cu 4 spite - Rame far restilizate din plastic - Grila fata restilizata din plastic cu fante orizontale (nu mai sunt pe verticala) - Diferential fata cu carcasa din fonta - Plafoniera tip Oltcit - Manere usi interioare simple de tip Oltcit - Luneta cu dezaburire pe 10.4 - Buson rezervor ingropat in caroserie cu usa metalica cu balamale - Aripi fata si spate redesnate, decupate si latite cu ornamente negre din plastic - Bandou lateral de protectie din plastic negru pe lateralul usilor si al ariplor spate - Manere de usi si ornamente negre - In locul obloanelor apare hayonul la 10.4. - La 10.1 ramane in continuare oblonul inferior dar cu mecanism de inchidere reproiectat - Bord redesenat cu ceasuri de Dacia 1310, iclusiv cu turometru. - Butoane de bord de tip Oltcit - Frane cu dublu circuit si servofrana - Caseta de directie din nou reproiectata si reamplasata - Roti restilizate cu jante late de culoare alba, prinse in 3 prezoane. - Capota motor cu ambutisaj central mai pronuntat - Filtrul de aer montat perpendicular pe motor - Grila aerisire stalp C modificat si acopera ata latealul stalpului cat si spatele stalpului. - Lampi numar fixe pe hayon, montata intr-o carcasa de plastic neagra restilizata - Manere de usi negre, nu mai exista ornamente cromate, totul este negru mat. - Tapiterie pe saune din textil la comanda, in locul tapiteriei de PVC - Scaune restilizate usor cu tetiere - Centuri de siguranta in 3 puncte pentru locurile din fata - Lampi spate restilizate care vin cu galben si cu alb pe lateral - Lampi mici de semnalizare tip piramida Dacia 1310 pe aripile din fata - Apar versiunile de export cu motor Vw Golf Diesel
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
1990
- o noua restilizare - dispar ornamentele laterala de pe aripi si dispare bandoul de plastic de pe lateral - apare cutia cu 5 trepte la cerere - rotile sunt restilizate si prinse in 6 prezoane in loc de 3 prezoane - masca fata redesenate cu grila fata in mijloc iesita mai in fata din planul farurilor - faruri ovale sau duble rotunde - aropile fata sunt latite din ambutisare - capota fata cu ambutisarea din mijloc mult mai pronuntata - fante de ventilatie pe lateralul capotel motorului, deasupra aripilor fata - volan Dacia 1310 restilizat cu 2 spite
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
1991
- sasiu modificat si latit, ca sa incape noi motorizari - faruri duble pe fata de tip Dacia 1310 sau duble patrate tip Lastun - Apar motoarele de 1900 cmc Renault Diesel si TD, preluate de pe Renault 19 - Apar versiunile pentru Franta Trapeur cu motorizari Diesel Renault - Geamul triunghiular din usa fata devine fix - Ramane in oferta si motorul de 1397 cmc
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
1993 - apare camioneta cu dubla cabina si 2 usi Aro 10.9 cu motorizare de Dacia 1400 cmc - pentru export camioneta are motor Diesel Renault
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
1995 - Apare spartana cu motor Twingo cu cutie de viteze in 4 trepte 10A sau 50C de pe Dacia Papuc - Apare si motorul de Dacia 1600 de 1556 cmc si carburator dublu corp - Bordul este restilizat, apare asa numitul bord de Aro10 CN
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
1997 - Apare Aro Spartana 4x4 cu motoare de Dacia 1400 cmc si de 1600 cmc, destinate pietei romanesti -Apare camioneta 11.4
1998 Apare Spartana 4x4 cu motor de Dacia Apare Aro 10 cu motor Daewoo Nubira
1999- Apare Aro 11.9 camioneta cu 4 usi
In ultimii ani de productie au existat diferite modele speciale ciudate, de exempli Aro 10 carpat, construit pe baza Aro 11.4, destinat exportului pentru Franta. Au existat si exemplare Aro 10 Super, cu sasiu de Aro 24.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Sergiucj
Membru Activ
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 126
|
|
Misu de Cluj a scris:
1996 - Apare motorul de 1600 cmc cu doua axe cu came, preluat de pe Daewoo Nubira - Apare Aro 10 Spartana cu motor de Renault Twingo de 1200 cmc, injectie de benzina monopunct, cutie cu 5 trepte de renault Trafic si tractiune doar pe rotile din spate
|
ARO Spartana cu motor de Twingo are cutii de viteza de Dacia papuc, fie 10A fie 50C si doar in 4 trepte.
|
|
pus acum 8 ani |
|
costy84
Membru Junior
Din: Mangalia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 74
|
|
Misu de Cluj a scris:
1995 - apare modelul Aro 11.4 cu 4 usi si cu sasiu alungit - apare si camioneta cu dubla cabina si 4 usi , numit Aro 11.9 - Apare si motorul de Dacia 1600 de 1556 cmc si carburator dublu corp - Bordul este restilizat, apare asa numitul bord de Aro10 CN |
Aro 11.4 a fost prezentat pentru prima dată in 1997 impreună cu Spartana 4x4, totuşi nu a fost pus in vânzare decăt pe la sfârşitul lui 1998 inceputul lui 1999 impreună cu 11.9. Ca dovadă poate fi luat faptul că in afară de un exemplar din Câmpulung probabil cel prezentat in 97 toate au masca specifică motorizării Daewoo lansată in 1998, deasemenea acest model nu a fost prezentat la SAB `98 deci sigur a fost pus in vânzare ulterior.
|
|
pus acum 8 ani |
|
costy84
Membru Junior
Din: Mangalia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 74
|
|
Misu de Cluj a scris:
1996 - Apare motorul de 1600 cmc cu doua axe cu came, preluat de pe Daewoo Nubira - Apare Aro 10 Spartana cu motor de Renault Twingo de 1200 cmc, injectie de benzina monopunct, cutie cu 5 trepte de renault Trafic si tractiune doar pe rotile din spate
1997 - Apare Aro Spartana 4x4 cu motoare de Dacia 1400 cmc si de 1600 cmc, destinate pietei romanesti
In ultimii 2-3 ani de productie au existat diferite modele speciale ciudate, de exempli Aro 10 carpat, construit pe baza Aro 11.4, destinat exportului pentru Franta. Au existat si exemplare Aro 10 Super, cu sasiu de Aro 24.
Ultimele exemplare de Aro 10 au fost fabricate prin 2000 |
Motorul de la Daewoo a fost preluat in 1998.
Aro Spartana a fost prezentat in ianuarie `95 lui Văcăroiu in calitate de prim ministru, in 1997 a fost pus in vânzare pe piaţa franceză cu motorul de Twingo , cutie in 4 trepte cu tracţiune 4x2 pe faţă. In ´98 este prezentată şi incepe comercializarea in ţară a variantei 4x4 cu motor Dacia.
Ultimile exemplare din gama 10-11 au fost fabricate in 2006 (Aro 10.5 Carpat/ pe româneste aro 11.4)inainte de a fi inchisă oficial uzina pentru a stinge datoria către dealerul francez.
Modificat de costy84 (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
costy84
Membru Junior
Din: Mangalia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 74
|
|
Misu de Cluj a scris:
1991 - apare camioneta 10.6 cu doua locuri si bena mare - sasiu modificat si latit, ca sa incape noi motorizari - faruri duble pe fata de tip Dacia 1310 sau duble patrate tip Lastun - Apar motoarele de 1900 cmc Renault Diesel si TD, preluate de pe Renault 19 - Apar versiunile pentru Franta Trapeur cu motorizari Diesel Renault - Geamul triunghiular din usa fata devine fix - Ramane in oferta si motorul de 1397 cmc |
Aici nu am informaţii certe, totuşi imi este greu să cred că a apărut tocmai in 1991 tinănd cont că varianta descoperită a acestuia (Aro 10.8) apare in imaginile de la TIB `83.
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Ok, updatam informatiile si cautam si poze. Alea de supa 1990 nu prea m-au interesat, deci nici date exacte nu stiam asa de exact.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
costy84 a scris:
Misu de Cluj a scris:
1996 - Apare motorul de 1600 cmc cu doua axe cu came, preluat de pe Daewoo Nubira - Apare Aro 10 Spartana cu motor de Renault Twingo de 1200 cmc, injectie de benzina monopunct, cutie cu 5 trepte de renault Trafic si tractiune doar pe rotile din spate
1997 - Apare Aro Spartana 4x4 cu motoare de Dacia 1400 cmc si de 1600 cmc, destinate pietei romanesti
In ultimii 2-3 ani de productie au existat diferite modele speciale ciudate, de exempli Aro 10 carpat, construit pe baza Aro 11.4, destinat exportului pentru Franta. Au existat si exemplare Aro 10 Super, cu sasiu de Aro 24.
Ultimele exemplare de Aro 10 au fost fabricate prin 2000 |
Motorul de la Daewoo a fost preluat in 1998.
Aro Spartana a fost prezentat in ianuarie `95 lui Văcăroiu in calitate de prim ministru, in 1997 a fost pus in vânzare pe piaţa franceză cu motorul de Twingo , cutie in 4 trepte cu tracţiune 4x2 pe faţă. In ´98 este prezentată şi incepe comercializarea in ţară a variantei 4x4 cu motor Dacia.
Ultimile exemplare din gama 10-11 au fost fabricate in 2006 (Aro 10.5 Carpat/ pe româneste aro 11.4)inainte de a fi inchisă oficial uzina pentru a stinge datoria către dealerul francez. |
Cum sa aibe spartana cu motor Twingo tractiune 4x2 pe fata? Nu are cum sa fie cu tractiune pe fata. Mai mult ca sigur era 4x2 cu tractiune pe spate.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Am updatat datele. Spartana nu avea cum sa aibe tractiune 4x2 pe fata, atata timp cat avea cutia de viteze de Papuc, care are tractiune pe spate.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
costy84
Membru Junior
Din: Mangalia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 74
|
|
Tracţiunea este sigur pe faţă, pe lângă faptul că am citit în mai multe reviste chestia asta, prin `98-`99 când erau în vogă ăia cu Tele Eurobingo cel care vindea bilete aici în oraş avea un Spartana 4x2 şi imi aduc aminte că pe spate avea punte simplă in genul celei de pe Dacia 1305. Totuşi ce mă miră în articolul ăsta, se spune că se exporta in Franţa din `96 totuşi pe Yutube există un filmuleţ de la prezentarea modelului preşedintelui francez căruia i-a fost dăruit prima maşină si se spune că evenimentul a avut loc in `97.
110.3KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
costy84 a scris:
Tracţiunea este sigur pe faţă, pe lângă faptul că am citit în mai multe reviste chestia asta, prin `98-`99 când erau în vogă ăia cu Tele Eurobingo cel care vindea bilete aici în oraş avea un Spartana 4x2 şi imi aduc aminte că pe spate avea punte simplă in genul celei de pe Dacia 1305. Totuşi ce mă miră în articolul ăsta, se spune că se exporta in Franţa din `96 totuşi pe Yutube există un filmuleţ de la prezentarea modelului preşedintelui francez căruia i-a fost dăruit prima maşină si se spune că evenimentul a avut loc in `97.
|
Nu poate fi, ca la Aro 10 puntea fata este chiar sub motor, sub baia de ulei. Nu are cum sa transmita pe puntea din fata, decat daca trece prin reductor, cardan fata si grup fata montat sub motor. Iar Spartana nu are reductor. Nu exista loc sa aibe transmisia pe fata, decat doar in cazul in care motorul ar fi montat transsversal. Altfel este imposibil ca nu exuista loc, decat daca are reductor si grup fata independent. Imposibil ca Spartana sa aibe doar tractiune pe fata! Eu asa stiu ca e tractiune spate!
Il intrebam pe colegul Sergiu care are un exemplar
Este 100% cum zic eu, are tractiune doar pe spate!
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
Sergiucj
Membru Activ
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 126
|
|
Eu am Spartana si garantat e cu tractiune spate, asa cum spune si Misu, este complicat si fara sens sa faci o Spartana doar cu tractiune fata, singura varianta fiind cea cu reductor, cutia de Dacia(pentru tractiune fata) nu se potriveste, iar montarea transversala a motorului nu se poate fiindca nu incape. Au fost cei drept si ARO Spartana cu punte spate din tabla, de Dacia papuc cam pana prin 1997, dar apoi s-a revenit la puntea clasica de ARO 10.
|
|
pus acum 8 ani |
|
costy84
Membru Junior
Din: Mangalia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 74
|
|
Ce am văzut eu în ´98 avea pe spate puntea de papuc cu tracţiune faţă adică aia dreaptă fără spaţiu pentru diferenţial şi planetare. Mă gândesc că au scos in primă fază cu tracţiune faţă mai ales că se specifică intr-un articol că maşina a fost făcută la cererea expresă a dealerului francez, probabil dorea să "agaţe" cu ea pe cei ce adorau Citroën Méhari şi Renault Rodeo şi astea aveau parcă tractiune fată. Mă gândesc că au scos-o cu tracţiune faţă pentru Franţa şi după ce a inceput producţia variantei 4x4 au mutat-o pe spate şi la asta, nu ştiu ce să zic.
p.s: Vă rog acolo unde consideraţi că informaţiile sunt corecte şi faceţi update după ele să imi ştergeţi postările că nu are sens să incărcăm topicul aiurea.
|
|
pus acum 8 ani |
|
Misu de Cluj
Admin
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 48294
|
|
Dn punct de vedere tehnic este imposibila realizarea unui Aro 10 cu tractiunea fata, fara sa aibe reductor si grup fata separat.
_______________________________________ NU TOATE MASINILE VECHI SUNT RABLE! UN POPOR CARE ISI INGROAPA TRECUTUL, NU VA AVEA VIITOR! SUNT MANDRU DE RABLELE MELE !!!
|
|
pus acum 8 ani |
|
costy84
Membru Junior
Din: Mangalia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 74
|
|
Se pare că spartana a fost prezentată şi la TIB ´94.
|
|
pus acum 8 ani |
|
motu
Membru Senior
Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 439
|
|
Evolutia numarului de old dustere ( aro 10) in UK o puteti vedea aici. Mai sunt 4 in circulatie
|
|
pus acum 8 ani |
|
ydaniel
Membru Senior
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1505
|
|
Frumos topic Misi!! Mai trebuie sa cautam poze cu fiecare model.
_______________________________________ ''Fiţi doktori,ca geme ţara de ingineri!" Doktor4carz
|
|
pus acum 8 ani |
|